Pitkään miettinyt, en vain pysty lähtemään

Salasuunnitelmani

Mentiin miehen kanssa yhteen puolivahingossa. Ikää alkoi olla ja suuri rakkauteni muutti pois. Silloin mies tuntui luotettavalta, ihanalta, turvalliselta. Ja onhan hän sitä vieläkin.

Meillä vain ei ole koskaan ollut mitään yhteisiä mielenkiinnon kohteita. Harrastukset, musiikkimaku, elämäntavat ihan erilaiset. Mies ei koskaan viitsinyt tutustua kunnolla ystäviini. Minä yritin hänen, mutta en sitten itsekään jaksanut kun mies ei suostunut lähtemään mihinkään minun kavereiden menoihin.

Elämä on soljunut painollaan. Miehellä on mukava perhe ja meillä on 4-vuotias lapsi. Mutta minä vain en enää rakasta häntä. Olen kiintynyt häneen, mutta kuitenkin kaikki tuntuu lähinnä kaveruudelta, on tuntunut ainakin parin vuoden ajan. Seksiä on, mutta ei millään lailla minun halustani. Orgasmia en ole koskaan saanut hänen kanssaan. Joskus itken seksin jälkeen salaa, koska en vain pysty tuntemaan mitään. Emme juuri edes riitele.

Mies kyllä rakastaa minua. En ole puhunut tunteistani hänelle, koska tiedän hänen murtuvan. Olisi niin helppoa, jos hänenkin rakkautensa olisi jo loppunut - voisimme minun puolestani vaikka elää kämppäkavereina niin, että lapsi saisi pitää kotinsa. Ja tuo lapsikulta - ennen kaikkea hänen vuokseenhan tässä vielä olen.

Onko yhteinen lapsi sellainen syy, jonka vuoksi suhteeseen pitää jäädä vaikka äiti (tai isä) olisi onneton?

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnipotkiivielä

      "en ole puhunut hänelle tunteistani, koska pelkän hänen murtuvan"...älä ota kontollesi toisen tunteita. Se on kumppanisi tehtävä. Olen samanlaisessa tilanteessakuin sinäkin. Lapsen takia ei suhteeseen kannata jäädä. Annat huonossa lykyssä huonon esikuvan lapsellesi. olet itsellesi tärkein. Rakasta ensin itseäsi, vasta sitten vot rakastaa toista. Lapsesikin tarvitsee onnellisen äidin. Se on hyvä malli ja osoitus, että elämäkin kantaa. Jos ei ole tunnetta, jota rakkaudeksi kutsutaan, niin kyllä se on siinä. Älä petä itseäsi. Rakenna itsellesi ja lapsellesi turvallinen ja rakastava koti jossa molemmat ovat onnellisia. Olette molemmat sen ansainneet...

    • Salasuunnitelmani

      Mutta miten ihmeessä sen ottaisi puheeksi? Päivät töissä, illat touhutaan lapsen kanssa. Miehellä aamuisin aikainen herätys, hän menee nukkumaan melkein samaan aikaan lapsen kanssa. Mitään parisuhdeaikaa me ei vietetä, kunhan pyöritetään arkea.

      Miehen kosketuksista ja katseista huomaan, että hän yhä rakastaa. Hampaidenpesun yhteydessä on vähän vaikea tokaista, että hei, erotaanko?

      Olisko ideaa toteuttaa hidas ja harkittu kuolema? Harventaa ensin seksikertoja (ei niitä hirveesti ole nytkään), ja sitten kun mieskin hokaa ettei nyt oikeesti taida kaikki olla kondiksessa, ottaa asiat esiin. Jos vaikka ensin ehdottaisi taukoa? Eihän sitä tiedä, jos tauon aikana äkkiä tajuaisi itsekin, ettei haluakaan lähteä.

      Mitenhän tauon aikana toimitaan? Kukaan ei varmaan muuta vielä mihinkään? Miten pitkään taukoa kannattaa jatkaa ennen päätöksiä?

      Oletko sinä Onnipotkiivielä jo tehnyt ratkaisuja ja puhunut asiasta miehesi kanssa?

      • ErkkiMerkitys

        Ei se tollaisesta tajuaisi. Tulisi vaan kaksi onnetonta ihmistä lisää.

        Pariterapiaakaan teille ei voi ehdottaa, koska olet eropäätöksesi tehnyt. Eroneuvo järjestää jotain keskusteluiltoja, olisikohan niistä apua? Pikkulapsiaikaanhan voi vaan kuulua tyytymättömyys kumppaniin ja arkeen - mutta jos olit alunperinkin ihastunut toiseen, niin se kuulostaa minusta tylsältä. Itse en pystyisi tyytymään kakkoseen, odottaisin vaan kiltisti seuraavaa kunnon ihastusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5634
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2496
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      59
      1725
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe