Palvelualojen ammattiliitto PAM

odottavanaikaonpitkä

Mittari tuli just niin täyteen PAMia, että joka ikinen kuka sinne kuuluukaan, suosittelen miettimään kahdesti.
Onhan tästä niin paljon ollu juttuu ympäriinsä. Omalle kohalle, kun sattu niin asia valottui!!
Jos et halua maksaa paskasta ja haluat rahoillesi vastinetta, tee se jo tänään ja säästä, EROA!
Parempiakin apuja on saatavilla ja vielä ilmasia sellaisia!

Se, että maksat joka palkasta sen 1,5% liitolle, herää kysymys mitä itse olen saanut vastineeksi? En mitään.
Ihme turhaan paskaan sinisilmäinen ja luottavainen ihminen voi rahansa työntää. Oisin voinut ihan hyvin käydä ennustajalla
katsomassa miten tulevaisuudessa käy, niin en ois koskaan joutunut kyseiseen tilanteeseen. YHTÄ TURHAA TÄMÄKIN!
Noilla maksuilla mitä vuosien aikana maksanut luulisi sitä apua tulevan silloin, kun sitä tarvii ja kun ollaan aina
hehkutettu sitä, että kannattaa liittyä liittoon, siitä on apua. No ei ole paljon näkynyt, EI KOSKAAN!!

Pohjustusta tulevaan..

Olin reilun parin vuoden ajan ollut samassa duunissa kokopäiväisenä ja ajattelin, että olisi jo aika vaihtaa työpaikkaa.
Löysinkin nopeasti uuden työn, allekirjoitin sopimuksen 90h/3vko, eli osa-aikainen. Sanottiin ja luvattiin
siinä samassa, että keväällä tunti määrä sitten kasvaisi. Tykästyin paikkaan ja ajattelin, että ei se mitään jään vanhaan työhön extraamaan ja odottelemaan uuden työn tuntimäärien kasvua ja muutin vanhan kokopäiväisen työsopimukseni tarvittaessa töihin kutsuttavaksi (0h sopimus).

..ja varsinaiseen aiheeseen:

Sain lopputilin uudesta paikasta myöhässä, monen huomautuksen jälkeen lopputili tuli 14pv:n jälkeen irtisanomisesta.
Huomatuksissa olin muistuttanut, että myöhästyneiltä päiviltä pitää maksaa viivästyskorkoa, jota ei kummiskaan maksetussa
lopputilissä näkynyt.

1. Pyysin PAMilta, jos he auttaisivat minua saamaan palkan myöhästyneiltä päiviltä. Vastaukseksi sain,
että resurssit eivät riitä.

Me ketkä maksetaan sinne joka kuukausi rahaa, niin onhan niiden auttamiseen löydyttävä resursseja!!
Mistä me niillemaksetaan?!? Siitäkö, että ne voi puhelimessa jutella meille mukavia, sanoa: näin on mutta meillä ei ole resursseja
ja saada oman perheen pöydän täyteen ruokaa tästä hyvästä.
Kiitos tästä vastauksesta, tiesin tämän jo itsekkin!!
Käsittääkseni heidän pitäisi olla meidän tuki ja turva. Eipä ollu muuta vaihto ehtoa, kuin ottaa se työehtosopimus
käteen ja lueskella vähän lakipykäliä ja vaatia itse niitä rahoja lakitekstin nojalla.

2. Hain työttömyyspäivärahaa, 1,5 kuukauden odottelun jälkeen pitää lähettää liitteitä. Kuukausi tästä eteenpäin
tulee kielteinen päätös, että minulle ei voida maksaa työttömyysetuutta, koska olen itse laskenut edellisessä työpaikassa
tuntini nollaan. Päätöksestä tietenkin valitin ja reilun kuukauden päästä sain taas saman kielteisen päätöksen.
Tässä tilanteessa, oli pakko irtisanoa itsensä siitä vanhasta työstä, että joskus voin tukea saada, ellen työtä löydä.

On se kumma, että jos oot ollu kahdessa työssä samanaikaisesti ja toisesta sut irtisanotaan niin sulle ei voida antaa tukea, koska olet itse laskenut omat tuntisi edellisestä työstä. EIHÄN TÄSSÄ OO MITÄÄ PÄÄTÄ EIKÄ HÄNTÄÄ!! olisiko minun pitänyt tehdä kahdessa työssä yhteensä 201h/3vko, niin silloin olisin oikeutettu tukeen?!? Ai niin mutta silloinhan minulle olisi jäänyt yksi kokopäivätyö jäljelle mutta oisko ne konttori rotat ite jaksanu tehä yötä päivää duunii 201h/3vko?!? Sitäkö ne nyt tässä yrittää mulle viestittää??
En todellakaan ole niitä tunteja laskenut sen takia, että vosin vaan hengailla himassa tukia nostamalla. Myös se, että pitää siitä
vähäsestäkin duunista luopua, kärsiä kolmen kuukauden karenssi ja ehkä sitten saatat saada tukia!! Mikä järki näissä on!!
Kuka helvetti näitä typeriä päätöksiä tekee, kenellä on oikeus päättää kuka syö tänää ja kuka maksaa laskut!!
Miten ne myös saa aina väännettyä mun sanomiset, iha päin vastasiks mitä olin tarkoittanut. KESKITTYKÄÄ ja lopettakaa se rivienvälistälukeminen!

Herää kysymys, että lukeeko nämä PAMin neidit, näitä kilo kaupalla lähettettyjä liitteitä ollenkaa, koska koko tilanteeni
käsittääkseni niistä selviää. Ne niitä liitteitä sinne haluaa ja nille siitä maksetaan, lukekaa niitä, käyttäkää aivoja ja
lopettakaa työajalla se nenän kaivaminen!
Tälläsessä tilanteessa tulee mieleen, että ihmisellä ei olisi oikeutta vaihtaa työpaikkaa paremman palkan perässä ja oman
viihtyvyyden vuoksi, koska jos sut irtisanotaan niin siinähän sitte oot oman onnen nojassa. Ne siellä PAM:ssa löyhyttelee niitä sun rahoja.
Hyvähän niiden on niitä hakemuksia käsitellä yhteensä 3,5kk, kun niillä se palkka juoksee ja ite joutuu odottamaan
pää sinisenä, että koska päätös tulee ja mikä päätös.

Olen sitä mieltä, että jokanen ottaa oman alan työehtosopimuksensa kauniiseen käteen ja rupeaa opiskelemaan. Parempaa
ja halvempaa apua löydät sieltä. Tarvittaessa saat kelalsta ansiopäivärahaa, tosin vähän huonompaa, kuin liitosta
MUTTA kuka tällaista rahaa syövää paskaliittoa haluaa tukea?!?
KAADETAA NÄÄ KUSETTAJAT ALAS!!! Poljetaa me niitä

26

2378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sama juttu oli, ei hyvä ammattiliito

    • Anonyymi

      Hyvä kunkirjoitit tätä! Aion itse hakea eroa. Huomasin että mun ystävät eivät koskaan saneet apua sieltä.

    • Anonyymi

      No johan sen näkee missä talossa konttori sijaitsee helsingissä , kenelle valuu vuokrat......viulua soitat , leipää syöt.

    • Anonyymi

      Älkää nyt hyvät maksajat jättäkö uppoava laivaa
      PAM joutui aloittamaan jopa yt:t kun maksajat vähenevät eikä liiton pomojen palkkoja voida vähentää. Pakko varmaan kenkiä varsinaisia työntekijöitä pois jottei hyvä sisko-kerholaiset joudu ahdistavaan tilanteeseen.

    • Anonyymi

      Oho, PAM tappiokierteessä. Se että ammattiliitto on taloudellisissa vaikeuksissa kertomisen että on kyetty tunaroimaan urakalla. Satoja tuhansia maksajia eikä silti rahat riitä, uskomatonta.

    • Anonyymi

      Onko nyt oikea aika irtisanoa?
      Mikä on liiton yhteiskuntavastuu?

      • Anonyymi

        Ei ole Marin kommentoinut liitto harventaa väkeään. Liitolla satojen miljoonien omaisuus, jostain säästettävä.


      • Anonyymi

        Tuntuu vähän siltä että, yhteiskunta vastuuta näillä
        paskiaisilla ei ole.


    • Anonyymi

      Pitäisikö valtion ottaa huostaansa PAM?
      Aikanaan oli roskapankki johon siirrettiin toivottomat ”liiketoimet”, ehkä olisi tarvetta roskaliitolle?

    • Anonyymi

      Lieköhän muilla liitoilla vastaavia ongelmia? Ehkä nämä keillä on jäsenkuntaa lomautettuna. Voi olla lisää tulee kevään mittaan.

    • Anonyymi

      kehoitan katsomaan missä talossa hakaniemessä konttori sijaitsee ja mikä taho on jopa samassa kerroksessa osastoineen, todella mainio juttu , kassa, huh huh , jos olisin yrittäjä niin yksikään ei kuuluisi tähän leiriin.

      ihan oikeasti onko tämä näin ovelaa.

    • Anonyymi

      Aikoinaan olin vartjian töissä ja kuuluin PAMiin, saivat viikon lakkoilulla neuvoteltua 0.5% yleiskorotuksen kahdelle vuodelle.
      Erosin koska pystyn itse neuvottelemaan paremmat korotukset ja ehdot.

      • Anonyymi

        yksilötasolla voikin neuvotella jos on mahikset, muskeleita, nuoruusetu,terveys ja sopiva ikkuna se tehdä. Totuus on että kun sait palkkasi ja muut ehdot paremmiksi, niin muut eivät sitä saa, koska firma käytti budjetoidut korotusrahat sinuun. Ammattiliiton tarkoitus on varmistaa korotukset ja työoikeudet heillekin ( eli sille isolle joukolle) jotka eivät korotuksia muuten ikinä saisi. Sitä sanotaan solidaarisuudeksi. Kaverille kanssa. Ei vain muutamille suosikeille liksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yksilötasolla voikin neuvotella jos on mahikset, muskeleita, nuoruusetu,terveys ja sopiva ikkuna se tehdä. Totuus on että kun sait palkkasi ja muut ehdot paremmiksi, niin muut eivät sitä saa, koska firma käytti budjetoidut korotusrahat sinuun. Ammattiliiton tarkoitus on varmistaa korotukset ja työoikeudet heillekin ( eli sille isolle joukolle) jotka eivät korotuksia muuten ikinä saisi. Sitä sanotaan solidaarisuudeksi. Kaverille kanssa. Ei vain muutamille suosikeille liksaa.

        Saivatpas kaverit tuon 0.5% korotuksen, kun oli yleiskorotuksena. Saman sain myös minä, minulle vaan ei riittänyt se 0.5% joten neuvottelin paremman korotuksen tuon 0.5% päälle.
        Mikä hyöty siis PAMista oli? Ei minulle juuri mitään.

        Ei palkankorotuksia pitäisi saada sen takia että solidaarisuus. Ja jos vedät natsikor...sori inflaatiokortin tähän väliin, niin sovitaanko että Suomen Pankki ilmoittaa millainen inflaatio on nyt/tulevana vuonna, ja nostetaan palkkoja sen perusteella. Taaskaan ei liittoja tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saivatpas kaverit tuon 0.5% korotuksen, kun oli yleiskorotuksena. Saman sain myös minä, minulle vaan ei riittänyt se 0.5% joten neuvottelin paremman korotuksen tuon 0.5% päälle.
        Mikä hyöty siis PAMista oli? Ei minulle juuri mitään.

        Ei palkankorotuksia pitäisi saada sen takia että solidaarisuus. Ja jos vedät natsikor...sori inflaatiokortin tähän väliin, niin sovitaanko että Suomen Pankki ilmoittaa millainen inflaatio on nyt/tulevana vuonna, ja nostetaan palkkoja sen perusteella. Taaskaan ei liittoja tarvita.

        Työläisten keskinäinen solidaarisuus merkitsee paljon. Parhaiten solidaarisuus toteutuu ammattiliiton jäsenyyden myötä. Graafit kertovat miten käy järjestäytymisaste laskee. Käy huonosti duunareille. Omistava luokka iloitsee kun ihmiset hylkäävät ammattilitot. https://www.americanprogressaction.org/issues/economy/news/2019/09/10/175024/middle-class-continues-struggle-union-density-remains-low/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työläisten keskinäinen solidaarisuus merkitsee paljon. Parhaiten solidaarisuus toteutuu ammattiliiton jäsenyyden myötä. Graafit kertovat miten käy järjestäytymisaste laskee. Käy huonosti duunareille. Omistava luokka iloitsee kun ihmiset hylkäävät ammattilitot. https://www.americanprogressaction.org/issues/economy/news/2019/09/10/175024/middle-class-continues-struggle-union-density-remains-low/

        Miksei viedä asioita askel pidemmälle ja makseta kaikesta työstä samaa palkkaa?

        Avaisi mahdollisuuden tehdä sitä mistä itse pidät, raha ei olisi enää motivaattorina.
        Myöskin turha koulutus jäisi pois, kun ei yliopistoissa koulutettaisi ihmisiä työhön jota eivät kuitenkaan tule tekemään tarpeeksi pitkään.

        Valittava joko kapitalismi tai sosialismi, kapitalismi vahvoilla solidaarisuusideoilla ei anna kapitalismin toimia niinkuin sen pitäisi (tehokkaampi työntekijä saa enemmän palkkaa, heikompi työntekijä vähempi, omistaja eniten).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yksilötasolla voikin neuvotella jos on mahikset, muskeleita, nuoruusetu,terveys ja sopiva ikkuna se tehdä. Totuus on että kun sait palkkasi ja muut ehdot paremmiksi, niin muut eivät sitä saa, koska firma käytti budjetoidut korotusrahat sinuun. Ammattiliiton tarkoitus on varmistaa korotukset ja työoikeudet heillekin ( eli sille isolle joukolle) jotka eivät korotuksia muuten ikinä saisi. Sitä sanotaan solidaarisuudeksi. Kaverille kanssa. Ei vain muutamille suosikeille liksaa.

        Ja koskahan tällainen unelma toteutuu tässä
        paskalandiassa?


    • Anonyymi

      PAM:iin ei kyllä pitäisi kenenkään kuulua. Tyttöystävälle vastattiin eräästäkin irtisanomisasiasta että "ei näistä kannata lähteä tappelemaan" ja itse kumminnin vastaavanlaisessa tilanteessa olen teollisuusliiton kautta saanut oikeusapua (ja voittanut)

    • Anonyymi

      Täyttä paskaa ja syvältä koko suomen
      työllisyys politiikka,kansalaisten kusetusta
      koko homma. Venäjällä on Putin ja meillä
      täys mulkku ja vittumainen virkamies diktatuuri,
      sekä eduskunta. TOSI SAIRASTA, HYI VITTU.

    • Anonyymi

      Minun palkkasaatava asiaa eivät hoitaneet.. Itse maksan nyt lakimiehelle että saan palkkani.

      liitto lakaisee kaikki maton alle ja jättää hoitamatta.

      Eivät vastaa kysymyksiin asioiden etenemisestä...aika surkeeta ihmisten kohtelua..

    • Anonyymi

      mikä siinä on jos myöhästyy viikon ilmoittamisessa niin koko kuukausi jätetään maksamatta, onko tämä oikein?

    • Anonyymi

      Eikös tässä paskaliitossa ole joku vitun kissan tappajakin pääättävissä ja johtavissa toimissa. Ihan perseestä koko liitto ei millään tavoin paranna ainakaan alojensa työehtoja.

    • Anonyymi

      En suosittele Pamia itsekään, koskaan ei ole apua herunut.

      Nyt jäin työttömäksi yt-neuvottelujen takia jo elokuussa ja venkoillaan silti maksamisessa. Venytetään omavastuuta ihme perusteilla ja sitten ei makseta mitään syys tai lokakuulta, koska elokuussa olin töissä ja sain lopputilin. Tulee siis kaksi ja puoli kuukautta ennenkuin ehkä saan ensimmäisen työttömyysturvan Pamista. Kannatti maksaa 13v liiton maksuja sinne ja tapella sitten turhaan, että jotain sais takas. 😑

    • Anonyymi

      Pää persiiseen, niin haisee vähemmän. Siivoojatkin pääsee helpommalla! Ei jatkoon tämä liitto. Kalliiksi tuli 2 lakkopäivää "köyhille".

    • Anonyymi

      Pamin neuvottelu tulos kiinteistöpalvelualoille on säälittävä räpellys!!
      Meinasin liittyä pamiin mutta en todellakaan liity tämän päivän jälkeen! Kaikki muut alat sai kunnon korotukset ja vielä kerta summan päälle.

      Ei noi meijän etuja neuvotellessa ajattele. Naisvaltanen siivousala ja miesten alojen korotuksille ei voi kun olla kateellinen. Itse olisin voinut olla lakossa vaikka kuinka kauan. Laittaa kova kovaa vasten. Tulkoon kunnon läävät joka paikkaan. Katotaan alkaako sitte maistua arvostus ja palkkojen korotus. Enkä oo ainoa joka on todella vihainen ja pettynyt. Pamin face on täynnä tällaisia viestejä. Ja otapa saakeli edes selvää tosta sopparista. Saako kaikki tuon 95 e toukokuusta alkaen???? Joka kuukausi??
      Itse teen opiskelijana toimistosiivousta ja tuntipalkka säälittävä 11,24 ja siihen 0,59 senttiä lisää toukokuussa. Ei jumaliste naurata. Ja saanko edes noilla tunneilla tuota 95 e???

      Miks ei voi kertoa suoraan tätäkään vaan pitää arvailla kaikkea!!
      Ja missään ei meinaa saada kommentoida asiaa. Ei lehtien sivuilla ollenkaan. VIhaan PAMIA!! Kerrankin olisi inflaation juostessa voinut olla meidän puolella ja korottaa palkkoja. Mun mielestä koko porukka voi suksia kuuseen..

    • Anonyymi

      Miksi PAM ei aja yksityisen sektorin siivoojien palkkausta, kuten TEHY tekee hoitajille.

      Kunnallisen sektorin siivoojat ansaitseva 20-40% enemmän kuin yksityisen sektorin, mutta PAM ei ole tästä jäseniensä huonosta kohtelusta kiinnostuneita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1762
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1758
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1241
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1164
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1067
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe