mikä on paras vuokratyöfirma?

hyviä-kokemuksiii

missä hommat toimii ja palkanmaksu on ollut ok?

24

7816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinnnnnn

      Työelämän uudet luokat

      http://m.lapinkansa.fi/kolumnit/-taru-salo-tyoelaman-uudet-luokat?v=2

      Samaan aikaan työelämä on eriarvoistunut entisestään. Meille on muodostunut työvoiman yläluokka, joka tuntuu elävän aivan eri todellisuudessa ja eri säännöin kuin alin, oikeudeton luokka. Leimallista on, että ylimpään luokkaan kuuluvat pääosin vanhimmat työntekijät, alimpaan luokkaan nuorimmat. Ja että ay-liike pitää eniten huolta niiden eduista ja oikeuksista, joilla ne ovat parhaimmat.

      Mennäänpä siis noihin uusiin luokkiin.

      Työelämän ylimmän luokan muodostavat valtion ja kuntien virkamiehet, joista suuri osa on kypsässä eläkeiässä. Heillä on erittäin hyvä irtisanomissuoja, yksityistä sektoria parempi eläkekertymä, hyvät työsuhde-edut. Pidemmät lomat ja suuremmat lomarahat.

      Kakkosluokalla ovat suurehkojen yritysten vakituisessa työsuhteessa olevat ihmiset. Työelämän pelisäännöt ovat kirkkaat: työehtosopimuksia noudatetaan, on pääluottamusmiehet ja työsuojeluvaltuutetut, hyvä työterveyshuolto ja lomarahavapaat. On kuntosetelit ja lounasedut kuten julkisellakin puolella. Mutta potkut voivat tulla nopeasti, pörssiyhtiöt eivät tunnetusti järjestä huvikseen yt-neuvotteluita.

      Kolmosluokalla ovat erilaiset pätkätyöläiset. Joku voi olla pitkässä määräaikaisessa työsuhteessa, jolloin edut ovat melkein samat kuin vakinaisilla. Määräaikaisuuksia voidaan ketjuttaa lyhyissä pätkissä loputtomiin niin, ettei työntekijä voi suunnitella omaa elämäänsä kuukautta pidemmälle. Hänen on oltava aina valmis.

      Tähän luokkaan lasken vielä ns. tt-läiset, tarvittaessa työhön kutsuttavat, nollatuntilaiset. Tulet töihin, kun puhelin soi. Jos et tule, pian ei enää soi. Tämä porukka on työsuhteessa siihen firmaan, jossa töitä tekee toisin kuin seuraava, työelämän oikeudettomin luokka.

      Alimmalla luokalla on kaksi isoa ryhmää: pienyrittäjät ja itsensä työllistäjät sekä vuokratyöfirmojen väki. On makuasia, kumman asema on heikompi.

      Kummallakaan näistä porukoista ei ole mitään suojaa. Työt voivat loppua seuraavana päivänä ilman sen kummempia neuvotteluita tai varoituksia. Sairastua ei uskalla eikä voi, sillä muuten ei ole pian työtä tai asiakkaita. Näillä ihmisillä ei ole työterveyshoitoa, lounasseteleitä tai vuosilomaa.

      • gasti

        Eiköhän nuo nollatuntisopimuksella oleevat ole selkeästi alinta kolmos- tai paremminkin neloskastia. Vaimo on ollut muutaman vuoden vuokrafirman palveluksessa tehden täyttä viikkoa ja jopa ylitöitäkin. Eivät n. 26 tuhannen vuositulot ole isot, mutta kyllä ne jonkin 16-24 h/viikko töihinkutsuttavan tienestit voittavat.


    • Seis_orjuudelle

      Paras vuokratyöfirma on konkurssin tehnyt vuokratyöfirma.

    • Vertico

      Ite oon ollu yli puol vuotta henkilöstöpartneri verticolla ja oon ollu tosi tyytyväinen! :) samanlainen työtilanne siellä on kun esim staffpointilla jossa mulla on myös kavereita töissä! Eli mistään vuokrafirmasta ei kannata 5 kertaa viikossa saavansa töitä mutta ite oon saanu sunnillee 3 kertaa viikossa töitä hp:n kautta :)

    • veikkonen11

      Op-teamilla olen ollut useamman vuoden. Teen tällä hetkellä yksittäisiä keikkoja mut aikaisemmin on ollut pidempiäkin pestejä johonkin tiettyyn yritykseen. viimeksi olin yli vuoden yhdessä yrityksessä op-teamin kautta. palkanmaksussa ei ole ollut koskaan ongelmia ja vaatimalla määräaikaisia töitä niitä helpommin myös saa. ravintola-alalla olen ollut jo yli 5 v.

      toki vuokratyöfirmoja on monenlaisia ja osa erikoistunut pelkästään tietylle alallle. kannattaa tietysti miettiä omaan alaan erikoistunutta vuokratyöfirmaa.

    • ManpowerRules

      3 vuotta Manpowerilla, eikä yhtäkään ongelmaa. Ja vakkarisopimuksella koko ajan samassa yrityksessä.

    • J.ahvo

      Onko kukaan työllistynyt Poolian kautta koskaan minnekään ?

      • Anonyymi

        Ei varmaankaan


    • kuulemma_

      Adecco maksaa AKT:n tessiä. AKT:lla on hyvät minimiehdot. En kyllä tiedä kuinka paljon Adeccolla on työtä tarjolla, sillä vuokrafirmatkin kilpailevat asiakasyrityksistä ja usein halvin vuokrafirma voittaa. Näissä pienissä ja halvoissa vuokrafirmoissa huijataan työntekijöiltä niin paljon kuin pystytään, jotta vuokrafirmalle itselleenkin jää voittoa.

      • Anonyymi

        Just


      • Anonyymi

        Just niin


    • Minxu

      Active Peoplella on myös homma toiminut hyvin. Palkka tulee ajallaan, ja töitä on ainakin ollut tarpeeksi omiin tarpeisiin.

      • 2222222222

        AP menetti Center Innin paikat HOKin kaupan myötä. Toimiston paras (=mies) lähti menee.... K:n kanssa omat hlökemiat ei kohdanneet
        Liian pieni lafka tällä hetkellä. Jos haluat olla rekryfirman kirjoilla, mene jollekin isommalle -> saat tunnit täyteen


    • U-Watt

      UP Suomi Oy? Onko kokemuksia?

    • raksa2015

      Kenelläkään kokemusta Lisäpalvelu Helsinki. Olen menossa vuokramiehenä pätkätöihin rakennuksille. Miten palkat, sopukset jne.

    • Mirella87

      Paras vuokratyöfirma on se, joka EI tee toimialoja kuten ravintola ja rakennus. Se teetättää toimistotöitä. Paras vuokratyöfirma ei ainakaan pääsääntöisesti teetätä keikkatyötä (vuoro siellä, vuoro täällä), vaan se solmii yleensä noin vähintään 6kk KOKOPÄIVÄISEN työsuhteen. Se paras vuokrafirma tarjoaa yksityisen työterveyshuollon ja neuvottelee samat edut kuin muillakin asiakasyrityksessä työskentelevillä on (esim. lounarit). Paras vuokratyöfirma myös tarvittaessa briiffaa työnhakijaa liiankin alhalisesta palkkatoiveesta, että sitä kannattaisi "tarkistaa" vielä kerran.

      Ja näitä on... ainakin 2kpl pk-seudulla. Ja niillä varmaankin on pk-seudun parhaat hakijat.

    • easd

      FSO(Finnish Staff Office) ! ulkomaille siit vaan tienaamaan rahaa 8)

    • Anonyymi

      Transval

    • Anonyymi

      Ensin olin transvallilla.palkat usein väärin työpaikka ihan sieltä.
      Sitten olin sol. henkilöstö palvelu palkat ok
      Ei koskaan väärin ja ajoissa

    • Anonyymi

      Paljon hyvää olen itse kuullut Värväämöstä, Biisonista ja Wellpackistä. Ainakin kun https://vuokratyofirmat.fi/ listaa selasin nii siellä kyseiset firmat on arvosteltu hyviksi.

      • Anonyymi

        Jos nyt yhtään tutustut linkkaamaasi sivustoon tarkemmin, niin kyseessä on wellpackin itse tekemänsä sivusto. Lähdetietoja ei missään mihin arviot perustuu. Kusetusta sanon minä.


    • Anonyymi

      WorkPower Tampere

      • Anonyymi

        Tämä


    • Anonyymi

      pm henkilöstöpalvelut tampere, raksa hommissa sieltä olin yli vuoden, kaikki maksetaan ja ajallaan, erittäin hyvä henkilöstö kaikin puolin, nyt töissä firmassa, jossa olin vuokralla, harmittaa kun lähdin sieltä pois, tai oli pakko kun noudattavat lakia, ja yli vuotta ei saa olla vuokralla, vähän yli olin kun eivät huomanneet heti.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1806
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      183
      1444
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1388
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      142
      1333
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      960
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe