Otrivin-nenäsumute pahensi couperosaa

Hei,

Sairaistuin räkätautiin reilu kolmeviikkoa sitten ja aloin käyttämään nenän tykkoisuuteen otrivinia. Siihen se tehosi ihan hyvin, mutta huomasin parin päivän käytön jälkeen couperosan pahenemista. Voiko näillä olla yhteyttä?

Iho muuttui erittäin herkäksi (osittain varmaa nenän niistäminen on rasittanut myös poskien ihoa) ja punoitti todella pahasti. Flushing reaktioita tuli enemmän kuin nomaalisti.

Onko kellään muulla tapahtunut vastaavaa?
2105
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Tämä on jo vanha viesti, mutta nyt kun luin tämän; luulen, että minulle kävi samoin. Minulla oli pari viikkoa flunssa ja nenä oli tukossa. Piti käyttää avaavaa sumutetta, mutta merkki oli Naso Ratiopharm 1mg/ml. Nenän alusta avautui, se ikäänkuin paloi ja oli tosi kipeä. Sitten siitä alkoi ongelmat punoituksen kanssa, jota on kestänyt nyt jo monta viikkoa. En ole osannut yhdistää näitä kahta asiaa. Varsinkin iltaisin alkaa vielä punoittamaan nenää ja poskia. Luulen, että jotkin kokeilemani voiteet ovat pahentaneet asiaa, koska en tiennyt mistä punoitus johtuu. Kiitos viestistäsi, nyt itsekin taidan kääntyä tämän puoleen ja tiedän mistä herkistyminen johtui.

Äänestä

Varovainen pitää olla, jos on esim. silmänpainesairaus ei tulisi käyttää ollenkaan. Kävin yksityslääkärillä nenän tukkoisuuden vuoksi. Ei lääkäri kyselly muista sairauksista joita olisi voinut jo ikäni perusteella kysyä. Kirjoitti reseptin nenäsumutetta ja laskun. Menin apteekkiin ,ostin lääkkeen ja luin ,että lääkettä ei tule käyttää ,jos sairastaa silmänpainesairautta. Asia tuli maksamaan minulle 75€ . Ei mitään hyötyä ,koin tulleeni petetyksi.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


otrivin kirjoitti:

Hei,

Sairaistuin räkätautiin reilu kolmeviikkoa sitten ja aloin käyttämään nenän tykkoisuuteen otrivinia. Siihen se tehosi ihan hyvin, mutta huomasin parin päivän käytön jälkeen couperosan pahenemista. Voiko näillä olla yhteyttä?

Iho muuttui erittäin herkäksi (osittain varmaa nenän niistäminen on rasittanut myös poskien ihoa) ja punoitti todella pahasti. Flushing reaktioita tuli enemmän kuin nomaalisti.

Onko kellään muulla tapahtunut vastaavaa?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu