Väitän tässä että väite siitä että Kristinusko olisi naisvihamielinen on pelkkä myytti.
Ensinnäkin Raamatussa kehoitetaan sekä naista että miestä kunnioittamaan ja rakastamaan toisiaan ja näin hyvä avioliitto toimii.Siinä kyllä kehoitetaan naisia kuuliaisuuteen miehiä kohtaan mutta tämä on tarpeen sillä naiset tarvitsevat miesten suojelua ja miehet motivaatiota siihen.
Ja sitäpaitsi Raamatusta löytyy ylivoimaisesti paras syy olla ystävällinen naisia kohtaan. Ja ainoastaan Kristinuskon parissa ihmiset ovat aidosti tasa-arvoisia.
Myytti Kristinuskon naisvihasta
9
303
Vastaukset
- ateisti-45
muutkin lähi-idän uskonnot ovat patrikaalisten yhteiskuntien -miesten - tuotetta. Siellä naisten piti olla miehille alamaisia, turha sitä on suojelun tarpeella selittää.
Tasa-arvoon tai ainakin sen tavoitteeksi asettamiseen on päästy vain siellä missä yhteiskunnat ovat sekularisoituneet.tai Islam kyllä on mutta ei Kristinusko ja Juutalaisuus.Katsos,Raamatusta löytyvät ylivoimaisesti parhaimmat keinot miten elää hyvä,turvallinen ja tasa-painoinen elämä ja nämä käskyt ja ohjeet on saatu Jumalalta ja niitten mukaan toimiminen on niin miesten kuin naisten etu.
Nyt populäärikulttuurin kehoittaessa elämään oman tahdon mukaan ihmiset ovat erehtynéet sotkemaan omat ja toisten asiat.Niin miehet kuin naisetkin.
Ihmiset tässä maailmassa ovat tasa-arvoisia vain tietyissä Kristityissä piireissä sen olen huomannut.
Kristinuskoon perustumatón tasa-arvo taas on nykyaikana sitä että joka paikkaan pitää saada ei-valkoihoinenheteroseksuualimieskiintiö ja sanon suoraan etten arvosta sitä pätkääkään.- Ingmar
L.J.H kirjoitti:
tai Islam kyllä on mutta ei Kristinusko ja Juutalaisuus.Katsos,Raamatusta löytyvät ylivoimaisesti parhaimmat keinot miten elää hyvä,turvallinen ja tasa-painoinen elämä ja nämä käskyt ja ohjeet on saatu Jumalalta ja niitten mukaan toimiminen on niin miesten kuin naisten etu.
Nyt populäärikulttuurin kehoittaessa elämään oman tahdon mukaan ihmiset ovat erehtynéet sotkemaan omat ja toisten asiat.Niin miehet kuin naisetkin.
Ihmiset tässä maailmassa ovat tasa-arvoisia vain tietyissä Kristityissä piireissä sen olen huomannut.
Kristinuskoon perustumatón tasa-arvo taas on nykyaikana sitä että joka paikkaan pitää saada ei-valkoihoinenheteroseksuualimieskiintiö ja sanon suoraan etten arvosta sitä pätkääkään.Mistä tiedät, että raamatusta löytyvät parhaat keinot elää hyvä, turvallinen ja tasapainoinen elämä? Jokaisessa uskonnossa on hyviä puolia, myös islamissa. Sekin tarjoaa mahdollisuudet elää kuvailemasi elämä.
- akka
Jo sinunkin tekstistäsi kuultaa naisviha ja sinulla on jokin käsittämätön tarve vaatia naiselta kuuliaisuutta. Alistamista sanon minä!
Lue kirja "Malja ja Miekka".- tilli
No minä kyllä olen huomannut,että uskovat miehet ovat ehdottamasti parhaita. He ovat kunnollisia,uskollisia ja luotettavia sekä puhtaita. Eivät katso naista seksiobjektina, ja haluavat pysyvän avioliiton. Heillä on täysin eri arvot,kuin nykyajan baarikärpäsillä. He suhtautuvat rakastavasti vaimoon.
oma mieheni on juuri kuvailemani kaltainen. ja ennen kuin olin uskossa,seurustelin eiuskovien miesten kanssa,he pettivät,valehtelivat tai alistivat,tai jättivät. Jokainen heistä teki jotain näistä asioista.
Toki itsekin olen tehnyt uskoontulon ansioista(tai Pyhän Hengen) parannuksen,ja olen taatusti parempi kumppani kuin ennen.
ajattelen vähemmän itseäni ja enemmän miestäni. ja
arvostan hänen hyviä piirteitään. että minäkö olen naisvihamielinen? No sovitaan sitten niin.Tässä on loistava esimerkki siitä mitä on nykytasa-arvo ja siitä miksi en arvosta sitä.
Naisilla on kyllä kaikki maailman oikeudet vaatia miehiltä ihan mitä vain ja nykytasa-arvo sanoo että se on ok.
Mutta heti kun mies esittää vaatimuksen naisia kohtaan niin mies on sovinisti-sika.
- Roshanan24
kristinusko tai muukaan patriarkaalinen uskonto "vihaisi" naista. Se vain näkee naisen eri tavalla. Ja jos vertaa maailmaa jotian 300 vuotta sitten tähän päivään, niin onhan toki naisen asema aivan eri. Uskon että juutalaiskristillinen traditio suojeli omaa asemaa (miehistä valtaansa) ja siinä sivussa naista. Onneksi maailma muuttuu ja uskonnot sopeutuvat siihen ,terveellä tavalla. (ainakin toivoa sopii)
- Pappismies
Oletko nainen? Siis vaikene seurakunnassa!
Kirkko ei osaa vastata yksimielisesti.
Alkukertomuksissa toisessa nainen luotiin vasta kolmantena, ja toisessa yhtäaikaa miehen kanssa. Raamatussa on vajaa miljoona eri käsitystä, mutta nykyään hiljaa nyökätään siihen suuntaan, että koska ihminen on Jumalan kuva, kaikki on tasa-arvoisia.
Elikkä naisviha elää vain meissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452857Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen432824Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232608Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3281667- 711074
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101041Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.192902Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101762Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26750- 99691