Mies ja ensirakkaus

Nina1974

Pystyykö mies koskaan unohtamaan ensirakkauttaan?
Itsellä tilanne, että mies, jonka kanssa oltu yhdessä puolisen vuotta, yhtäkkiä avautui siitä, miten vaikeata hänen oli unohtaa ensimmäistä isoa rakkauttaan...oli kuulemma mennyt kymmenen vuotta ennen kuin oli pystynyt uuteen suhteeseen, ja sekin oli ollut "korvike".

Tästä ensirakkaudesta on 20 v. aikaa...

Mietin sitten tietenkin heti, että peilaako mies kaikkia tulevia suhteitaan tuohon ensirakkauteensa, ja olenko minäkin vain korvike...

Surettaa, sillä olen kuvitellut, että meidän välillä todella olisi jotakin erityistä yhteenkuuluvuutta...ja rakkautta. Mutta en kyllä suostu miksikään korvikkeeksi enkä sellaista jaksa, että yli nelikymppinen mies haikailee jonkun parikymppisenä koetun rakkautensa perään.

Ja nämä kaksi olivat olleet useampia vuosia yhdessä, ei siis ole kyseessä mikään lyhyt romanssikaan.

Mietin, että jos tämä nainen ottaisi mieheen yhteyttä ja ehdottaisi uudelleenlämmittelyä, jättäisikö mies minut kuin nallin kalliolle?

5

995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nina1974

Ja mies vakuutti mulle, etten mikään korvike ole, että olen käsittänyt asian väärin jne. Ja harmitteli, että kun joskus avautuu jostakin asiasta niin heti käsitetään väärin...Mutta silti mietityttää. En todellakaan ala kenenkään kanssa olemaan, joka haikailee jonkun ensirakkautensa perään. Kun me oltais kuitenkin tässä ja nyt. Tuntuu myös epäreilulta. Minkä sille voi, että nyt vasta tavattiin? Olisinhan mäkin ehkä voinut olla miehen ensirakkaus, jos olisin vaan sattunut sopivaan "saumaan".

Enkä tajua sitä, miksi ensirakkaudesta täytyy vielä nelikymppisenä tehdä tällainen numero. Kaikilla on yleensä ollut joku ensirakkaus. Mutta ei siihen tarvi jäädä märehtimään. Kuitenkin siihen joku syy oli, ettei se toiminut. Ja varsin turha syyttää sitä, että kun oltiin niin nuoria...jne.

Ärsyttää, kun olen itse valmis vakavaan suhteeseen ja unohtamaan kaikki vanhat heilat ja keskittymään HÄNEEN. Mutta en kestä sitä, jos toinen jakaa energiaansa johonkin vanhan suhteen muistelemiseen. Kun siltä joskus tuntuu.

• erorunoilija

Jos laastari suhde on kestänyt pidempään, mitä olette tähän mennessä olleet yhdessä.

Sanotaan, että ensirakkauden ja ensisuudelman muistaa ikuisesti.

Todennäköisesti mies jätettiin silloin 20 kymppisenä, tuskin muuten hän olisi toisen perään haikaillut niinkin pitkään.

Jos laastari soittaisi, jättäisikö mies sinut? Teoriassa ei, koska laastari o pelkkä väliaikainen suhde. Mutta ahdistuneena saattaisi ottaa takaisin, jotta pääsisi ulos nykyisestä tilanteesta.

Mikäli miehen suuri rakkaus soittaisi, mahdollisuus jättämisestä on suurempi.

Periaatteessa, kun aloittaa uuden suhteen, vanhat suhteet heitetään roskakoriin, eikä niistä puhuta, ei edes silloin, jos toinen pyytää.

• Nina1974

Erorunoilija, olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi tässä suhteessa:
      "Periaatteessa, kun aloittaa uuden suhteen, vanhat suhteet heitetään roskakoriin, eikä niistä puhuta, ei edes silloin, jos toinen pyytää."
      Näin olisin halunnut, että meillä olisi mennyt. Olin varmaan miehelle sanonutkin, etten halua hänen menneisyydestään tietää. Menneet on menneitä, me eletään tässä hetkessä. Olen itse edellisten kokemusteni takia hieman epävarma (pettämistä ym.), ja parisuhteessa ollessani vaan tarvitsen sen tunteen, että olen miehelle tärkeä ja merkityksellinen, ja juuri se, jonka kanssa hän haluaa olla ...Vetäydyn helposti suhteesta, jos tuntuu, että mies ei täysillä mukana ole.
      Tosin hullua tässä tilanteessa on se, että mies on aina kun vaan pystyy tulossa luokseni ja vaikuttaa olevan kiinnostunut rakentamaan suhdetta kanssani.
      Toivoisin, että voisi vaikka tavata tämän vanhan rakkautensa ja huomaisi, että aika on kullannut muistot...

• gfddss

Kaikkihan sen ensirakkauden muistavat, vaikka mitään paluuta siihen ei olekaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      14
      1993
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      183
      1534
    3. Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä

Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain
      Maailman menoa
      149
      1362
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      97
      1308
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1188
    6. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      84
      928
    7. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      49
      882
    8. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      813
    9. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      13
      807
    10. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      126
      800
    Aihe