Ikäiseni (35) naiset tuntuvat lähes kaikki olevan persaukisessa tilassa ja elävän kädestä suuhun, vaikka ovat olleet töissä yhtä kauan kuin minä ja saavat suurin piirtein samaa palkkaa (n 4000 €/kk) kuin minä, itse olen onnistunut maksamaan asuntolainani pois ja silti rahaa on säästössä/sijoitettuna sievoiset summat. Omasta mielestäni en elä edes askeettisesti.
Mihin naiset ovat onnistuneet hävittämään kaikki rahansa? No vuokraan tietysti menee usein enemmän kuin asuntolainan lyhennyksiin ( siksi vuokralla asuminen ei kannatakaan) mutta ei sekään kaikkea selitä. Naiset usein sanovat, etteivät ymmärrä taloudesta mitään. Siltä vähän tuntuu.
Naiset tuhlureita?
95
<50
Vastaukset
- scrg
"Mihin naiset ovat onnistuneet hävittämään kaikki rahansa? "
En ole varma kaikista, mutta osa näyttää varastoineen sitä kehoonsa vararavinnoksi pahan päivän varalle. Ja muutenkin naiset usein tulevat onnelliseksi kuluttamalla.- eienää
Toinen osa taas tekee kehoonsa monen satasen satsaukset kuukausittain. On tekotukkaa, tekoripseä, tekokynsiä, täytettä huulissa. Päälle vielä kuukausittaiset kasvohoidot ja karvanpoistot, sekä tietty ne kosmetologin ja kampaajan myymät kotihoitotuotteet. Niin ja meikit ja vaatteet. Kuntosalille satanen kuussa. Kyllä nainen saa uppoomaan näihin vähintään tonnin kuussa. Nuo ripsi- ja kynsituotteethan onkin kosmetologien kultakaivos: tarjouksesta ne saat iiiihanan edullisesti, mutta pakolliset kuukausihoidot ne vasta maksaakin. Ja jos jotain jää säästöön, niin se mene tissitilille, kun tavoitteena on isompi kuppikoko...taas kerran.
- HelkaFear
Niin se onkin se kaikista parhain sijoituskohde tälläiselle nuorelle 50v feministinaiselle, että sijoittaa sen kehoonsa. Olenkin sanonut että olen 60 kg kurvikkaampi nainen kuin moni muu kokoiseni, ja minulla on kaiken lisäksi myös alapäässäkin vielä sellainen paksu ja tuuhea tukka, mikä myös on kaikista tärkeintä nuorelle feministinaiselle.
Kuitenkin niitä bodarijuristeja on yllin kyllin jotka ovat halukkaita antamaan minulle ähkimisen lisäksi oikeudet resurrseihinsa, että tietäkääkin te se, ahdasmieliset persujuntit jotka ette voi hyväksyä sitä muiden miesten lasten kasvatustakaan!!
- simpletruth
Senpä takia ne etsivät varakasta miestä.
- Muualtamuuttanut
Tuo asunnon ostaminen onnistuu sinkulle varmasti pk-seudun ulkopuolella, mutta täällä asunnot ovat niin kalliita, että keskituloisenkin sinkun on vaikea saada asuntolainaa. Vain pariskunnilla on varaa ostaa asunto. Eläminen pääkaupunkiseudulla on muutenkin kalliinpaa kuin muualla.
- scrg
Kaikki tietää että pk-seudulla asuminen maksaa, koska oopperatalo, muutama pääkonttori, metro ja punavihreä kupla on niin hienoja. Turussa, Tallinnassa tai Berliinissä olisi halvempaa, mutta Hgissä silti parempi elämä.
- Minänainen
Naisen elämä on kalliimpaa esm. naisten vaatteet maksavat enemmän kuin miesten vaatteet. Naisten kauneudenhoito on kalliinpaa esim. kampaamossa naisilta peritään korkeampi maksu kuin miehiltä
- RPR
Ei uskoisi lopputuloksesta suomalaisen naudan kohdalla.
- 12plus12
Saman hintaisia ne vaatteet on. Eriasia vaan miten niitä ostaa. Miehelle riittää farkut vuosiksi mutta nainen ostaa joka kuukaudelle omat ihanat farkut plus muuta turhaketta mitä käyttää kerran ja laittaa sit kirpputorille tai uffiin.
- scrg
12plus12 kirjoitti:
Saman hintaisia ne vaatteet on. Eriasia vaan miten niitä ostaa. Miehelle riittää farkut vuosiksi mutta nainen ostaa joka kuukaudelle omat ihanat farkut plus muuta turhaketta mitä käyttää kerran ja laittaa sit kirpputorille tai uffiin.
Joskus varmaan jo se yksikin käyttökerta on hyvä, ettei tavara mene suoraan kaupasta kaapin kautta kiertoon. Mutta pysyypähän tuolla tavalla Bangladeshin köyhät leivän syrjässä kiinni, kun on tilauksia mitä ommella.
- TyylikäsMies
Eivät todellakaan maksa. Miesten neuleet esim. alkavat kolmesta kymmenestä eurosta, jolla saa nuhjuisen perusmallin. Hienoimmista saakin sitten pulittaa reilusti lisää. Lisäksi miesten vaatevalikoima on joka paikassa pienempi kuin naisilla, joten ei ole edes varaa valita.
- scrg
TyylikäsMies kirjoitti:
Eivät todellakaan maksa. Miesten neuleet esim. alkavat kolmesta kymmenestä eurosta, jolla saa nuhjuisen perusmallin. Hienoimmista saakin sitten pulittaa reilusti lisää. Lisäksi miesten vaatevalikoima on joka paikassa pienempi kuin naisilla, joten ei ole edes varaa valita.
Vaatteet (hyvälaatuisetkaan) ja pukeutuminen ei ole kallista, jos vaatteet ei ole kertakäyttöhyödykkeitä. Sen sijaan muodin seuraaminen voi olla kallista, jos vaatekaapin sisältö pitää uusia kokonaisuudessaan joka sesonkiin. Tyylikäs tai tyylitön on käsittääkseni makuasia ja molempia voi olla kummallakin edellä mainitulla tavalla.
- mies36
Varmana ovat elättäneet jännämiehen juopottelua. Itse saan 3300, on oma velaton kaksio ja rahaakin vielä 88000. Minulla rahaa ei kulu juuri mihinkään kun en harrasta juuri muuta kuin kalastusta ja salia. 10 vuotta vakityöpaikka on ollut. Mutta naiset kun käy lounasta syömässä kavereiden kanssa joka päivä niin siihen menee jo 350 euroa kuussa. Sitten ne ostaa meikkejä ja käyvät parturissa joka viikko ja siihen menee toiset 350 euroa.
- ootpelle
helka kirjoitti:
Ja kumpien luulet olevan onnellisempia? ;)
Materiaalin ja itsesi palvomisen takia oletat automaattisesti tietäväsi oikean vastauksen. :D
ootpelle kirjoitti:
Materiaalin ja itsesi palvomisen takia oletat automaattisesti tietäväsi oikean vastauksen. :D
Hassua, omasta mielestäni minä nimenomaan en palvo materiaa, koska ei ole tarvetta kerätä rahaa eikä muuta omaisuutta.
- HelkaFear
ootpelle kirjoitti:
Ja mää kun en tiedäkään mistään mitään! Ja kyllä se on miehen elämässä se materia ja minunlaisen 50 vuotiaan nuoren feministinaisen palvonta se kaikkein tärkein asia. Ihan,kuten on tuuhea ja paksu tukka alapäässäni ja kainaloissanikin, että tiedä sä se!
Miksi se on sinulle ongelma? Ehkä he haluavat nauttia elämästä nyt; matkustella, pitää sapattivuosia, kuluttaa aineettomiin asioihin (kulttuuri, muut harrastukset, ulkona syöminen...). Vaikka elinikä pitenee niin yksittäinen ihminen ei voi koskaan olla varma, ehtiikö joskus nauttia niistä säästetyistä ja sijoitetuista varoista. Elämä on tässä ja nyt.
Joka tapauksessa kunkin kannattaa hakea kaltaistaan kumppania. Jos sinulle on tärkeää, että perheellä on iso omistusasunto ja pankkitili, niin keskity naisiin, joilla on samanlainen arvomaailma. Ne naiset, jotka arvostavat esimerkiksi maailmalla vietettyjä vapaaehtoistyövuosia, etsivät todennäköisesti ihan toisenlaista kumppania.- ryppis
No matkustelu ja sapattivuosi ovat ainakin yhteiskunnan kannalta huonoja juttuja, varsinkin nykyisessä taloustilanteessa.
Yleisesti näyttäisi siltä, että miehillä on suurempia menestyspaineita kuin naisilla. Siis vähän kuin naisten ulkonäköpaineet. Miehet panostavat enemmän uralla etenemiseen ja varallisuuden keräämiseen (onhan se tärkein asia nuoren miehen elämässä) kun taas naiset keräävät kokemusta esim. matkustelemalla ja kultturisoimalla. - scrg
Minä ainakin nautin joka päivä siitä tiedosta, että halutessani voin koska tahansa jättää palkkatyön ja elää loppuelämäni vaikkapa sitten kalastellen ja salilla, kuten joku tuossa mainitsi.
- RPR
Hmmm miksiköhän hypergaminen femakko kuten helka ihmettelee (kääntää oletuksella keskustelua henkilökohtaiseen suuntaan) miksi se olisi ongelma, että nainen juoksee juoksujaaan ja mies ei?
Vihje: yleinen palstatotuus.
Seuraavaksi ihmettelemme sitten yhdessä MGTOW-liikkeen yleistymistä. RPR kirjoitti:
Hmmm miksiköhän hypergaminen femakko kuten helka ihmettelee (kääntää oletuksella keskustelua henkilökohtaiseen suuntaan) miksi se olisi ongelma, että nainen juoksee juoksujaaan ja mies ei?
Vihje: yleinen palstatotuus.
Seuraavaksi ihmettelemme sitten yhdessä MGTOW-liikkeen yleistymistä.Muistuttaisitko minua, miten hypergamiani näkyykään? Itse en nyt saa palautettua mieleeni.
MGTOW-liikkeen yleistymistä en ole ihmetellyt, olen ihmetellyt sitä että miehet samaan aikaan väittävät kuuluvansa siihen ja kuitenkin mankuvat naisen puutettaan ;)- oletpelle
helka kirjoitti:
Muistuttaisitko minua, miten hypergamiani näkyykään? Itse en nyt saa palautettua mieleeni.
MGTOW-liikkeen yleistymistä en ole ihmetellyt, olen ihmetellyt sitä että miehet samaan aikaan väittävät kuuluvansa siihen ja kuitenkin mankuvat naisen puutettaan ;)sanoinko jo? olet pelle
- RPR
helka kirjoitti:
Muistuttaisitko minua, miten hypergamiani näkyykään? Itse en nyt saa palautettua mieleeni.
MGTOW-liikkeen yleistymistä en ole ihmetellyt, olen ihmetellyt sitä että miehet samaan aikaan väittävät kuuluvansa siihen ja kuitenkin mankuvat naisen puutettaan ;)Tarviiko minun erikseen määritellä sinulle mitä hypergamia meinaa?
Samoin mikä ihme saa sinut päättelemään, että MGTOW-liike olisi naiskritiikistä luopumisen synonyymi? Päinvastoin, vaikka liike on melko vapaa, on naisten rappion ankara kritisoiminen ja esiintuominen hyvin tärkeää kyseiselle liikkeelle jos sen leviämisen kannalta. Liikkeen jäsenet joko naureskelevat aisureille, kommentoivat naisen kasvavaa pahuuttaa tai ovat sulkeneet naiset täysin pois elämästään. Itse edustan aktivistisempaa siipeä, ja pidän erittäin tärkeänä punapilleröittämistä! - säästäväinen_atm
ryppis kirjoitti:
No matkustelu ja sapattivuosi ovat ainakin yhteiskunnan kannalta huonoja juttuja, varsinkin nykyisessä taloustilanteessa.
Yleisesti näyttäisi siltä, että miehillä on suurempia menestyspaineita kuin naisilla. Siis vähän kuin naisten ulkonäköpaineet. Miehet panostavat enemmän uralla etenemiseen ja varallisuuden keräämiseen (onhan se tärkein asia nuoren miehen elämässä) kun taas naiset keräävät kokemusta esim. matkustelemalla ja kultturisoimalla.Tavallaan ihan loogista.
Miehen markkina-arvoon vaikuttaa paljon status ja raha, erityisesti kun mies on iässä jossa persaukiset naiset etsivät kumppania jonka kanssa unelmakämppä ja ulkomaanreissut on mahdollista toteuttaa.
Naisen markkina-arvoon vaikuttaa lähinnä kauneus ja nuoruus. Niinpä, varallisuuden kerryttäminen ei oikeastaan hyödytä mitään.
Se, että käyttää ihan kaiken tässä ja nyt on tietysti hölmöä. Voihan sitä kuolla vaikka huomenna, mutta suurempi riski on ettei kuolekaan.
Minulla on säästössä n. 130 000 EUR. Teen joka vuosi kaksi parin viikon reissua ulkomaille saamillani osingoilla. Kelpais varmaan naisillekin?
- Pilluonpankki
Naisten ei tarvitse välittää rahasta, koska pillulla sitä saa aina halutessaan lisää.
Etkö ole lukenut tätä palstaa ja oppinut mitään?
Nuorena naiset juoksevat juoksujaan ja se ei ole halpaa lystiä. Matkailu ja bilettäminen maksaa eikä kurppiintumisen ehkäisykään halpaa ole.
Kun kalliit juoksut on juostu, niin ei tarvitse kuin etsiä se kuuluisa aisuri, joka sitten maksaa Älsby-talon ja Skoda Octavian. Miksi naisten siis tarvitsisi tai kannattaisi säästää ja sijoittaa? Sitä paitsi moni mies haluaa päteä naisen silmissä ja helpoitenhan se onnistuu edellä mainuttuja hyödykkeitä hankkiessa ja maksellessa...- 12plus16
Totuus2015 vaan saa sanoiksi sen totuuden mikä on vielä harvinaisen hyvin selitetty:)
12plus16 kirjoitti:
Totuus2015 vaan saa sanoiksi sen totuuden mikä on vielä harvinaisen hyvin selitetty:)
Kiitoksia. Itse olin tässä välissä valmistamassa ja syömässä kiinalaistyylistä possuwokkia, jonka yhden annoksen hinnaksi arvioin noin euron. Raaka-aineet on hankittu Lidlistä ja kauppatorilta tarjoushintaan. Porsaanlihaa, tummaa riisiä, porkkanaa, kaalia, paprikaa yms. Rahaahan minulla on muutama kymmenen tuhatta, mutta tykkään askeettisesta ja edullisesta ruuasta.
Sen sijaan keskiverto suomalainen kt-pariskunta asioi juuri tähän aikaan päivästä paikallisessa Prismassa. Satakiloinen nautavaimo kulkee edellä ja tihrusilmäinen ruutupaitaan pukeutuva ktm kulkee kärryjen kanssa perässä. Kärryyn heitetään viikon ruokaostokset eli muutama pussi sipsejä, Saarioisten makaronilaatikkoa, monta litraa maitoa, vaippoja, jauhelihaa, makaronia, ranskanleipää, jogurttia, vanukkaita sekä tietenkin uusin numero Cosmopolitanista. Kassalle tultaessa perheen isä on maksumiehenä ja maksaa tunnollisesti yli 100 euron laskun. Tässä välissä perheen nautavaimo on livahtanut jo Alkoon ostamaan 3 litran hanapakkauksen valkoviiniä ja kenties pari pulloa likööriä lisäksi.
Parkkipaikalla ostoksia lastatessa pariskunta kohtaa naisen jyystärikarju-eksän joka virnuilee vittumaisen näköisenä että "nuole aisuri nuole" samalla puristaen entistä hoitoaan perseestä. Lopulta pariskunta asettuu farmari-Octaviaan tai VW Touraniin ja laittavat päälle Radio Novan, josta tulee Anna Abreun Kylmästä lämpimään tai Sannin Me ei olla enää me. Sitten he koukkaavat päiväkodin kautta hakemassa Minttu-Petterin ja Ahmed-Petterin ja suuntaavat kohti Liljalaaksoa heidän Älvsby-taloonsa. Ollaan sitä niin onnellista perhettä!- avitar
Haluaisin nähdä naisen, joka haluaa Skodan!
- 1212
avitar kirjoitti:
Haluaisin nähdä naisen, joka haluaa Skodan!
Katso peiliin muutaman vuoden päästä kun olet "juossut juoksusi" ja "haluaisit viimeinkin vakiintua" ;)
- RPR
Tuo on eräs syy miksi nämä kurpat toteavat juoksujensa olevan juostut, ja nyt mieheksi kelpaa sellainen omillaan toimeentuleva, kiltti ja kunnollinen mies. Hyi helvetti mitä rottia!
- sinkkumies39
Tiedän naisen joka seukkaa jännämiehen kanssa. Se jännämies on työtön ja kun nainen saa tilin niin jännämies tuhlaa sen viinaan ja peleihin. Tää mies ottaa kaveriltaan velkaa että voi ryypiskellä usein ja maksaa korkoineen takas naisen tilistä.
Ei taida se nainen saada tilistään itselle yhtään. Se mies pilasi naisen elämän, sillä on ulosotossa paljon velkaa ja ennen jännämiestä naisella oli kaikki asiat hyvin. Itsekkin yritin sitä naista saada treffeille mutta se lähti jännän matkaan.- 7plus8
helka kirjoitti:
Eli naiset eivät olekaan hypergamisia ja pyri vain hyötymään miehen varallisuudesta? MOT.
Kyllähän sinäkin jännämiehen tiedät. On yhtälailla kuin yyteeäm mutta jännä sellainen. Yleensä päihde koukussa ja väkivaltainen josta nainen haluaa huolehtia ja ratkaisevaa vielä on se että jännis on komea ja karski mies joka hakkaa jopa syyttömät kauppareissulla. Tällaisista naiset tykkää. Rikkaammat ja rumemmat aisurit kelpaa kyllä elättämään.
helka kirjoitti:
Eli naiset eivät olekaan hypergamisia ja pyri vain hyötymään miehen varallisuudesta? MOT.
Tulitko paksuksi jännämiehelle?
- RPR
super-atm kirjoitti:
Tulitko paksuksi jännämiehelle?
Tulin, ja päätin pitää sen kun sain porttikiellon aborttiklinikalle, mutta kun et sinäkään ahdasmielisenä ätmijunttina voi meitä elättää.
- Jassuka
Ei tämä kotiäidin elämä mitään rahassa kylpemistä tosiaan ole. :D Omistusasuntoa on silti maksettu jo 22-vuotiaasta saakka nyt 39 jo ikää. Myös kuluja elämisestä, jollei ole ollut ukkoa rinnalla osansa kantamassa yhteiseen kekoon. Nyt rahat jotka saan menee lainanlyhennykseen ja perheen hyväksi. Itselle ei ole ollut varaa vuosiin ostella mitään. On kyllä oppinut niukissa rahoissa ollessa olemaan haluamattakin mitään. Kunhan laskut hoituu ja ruokaa saa suuhun. Kummasti sitä oppii tulemaan toimeen ilman sitä ja tätä.
- kiltti.peikko
Arvostan, kun vain oppii arvostamaan niitä asioita, mitkä oikeasti ovat tärkeitä, niin elämästä voi nauttia, jopa enemmän, vaikka ei olisi paljon mitään muuta, kuin perustarpeet. :)
Se tuntuu jotenkin oudosti näitä materiaalin palvojia ärsyttävän jopa, kun et lähde siihen mukaan ja et heille arvostusta anna näistä asioista?! :)
Kaikkea hyvää teille! :)
Eipä tässä rahassa kylvetä, kun yrittää vielä opiskella ja tehdä vähän töitäkin samalla. Tiukkaa on, mutta nekin vähät ylimääräiset rahat sijoitan omaan hyvinvointiini, ystävien kanssa hengailuun ja uusiin kokemuksiin.
On ollut aika, jolloin rahan tekeminen oli pääasia. Asiat muuttuivat muutama vuosi sitten ja ymmärsin mikä on oikeasti tärkeää...
Mihin sitä isoja summia säästäisi, kun penniäkään ei mukaansa saa kun täältä lähdetään?- 20plus4
Siksihän sinä säästäisit "isoja" summia, että saat vielä jossain vaiheessa vanhempanakin ruokaa ja lääkäriinkin saatat jopa päästä.
Jos luotat hyvinvointiyhteiskuntaan olet melko naivi. Vaan kaipa sitä jonkun pitää lojua sitten paskat vaipassa ja kuolla nestehukkaan. - kokkarelantaa
20plus4 kirjoitti:
Siksihän sinä säästäisit "isoja" summia, että saat vielä jossain vaiheessa vanhempanakin ruokaa ja lääkäriinkin saatat jopa päästä.
Jos luotat hyvinvointiyhteiskuntaan olet melko naivi. Vaan kaipa sitä jonkun pitää lojua sitten paskat vaipassa ja kuolla nestehukkaan.Eipä sitä voi kokkareelta muuta odottaakaa, kuin tuollaisen vastauksen.
Kokkareethan haluavat imeä kansan kuiviin viimeiseen tippaan asti, kartuttaen omia tulojaan, lisäten tulo eroja ja eriarvoistumista.
Miten se ihmisen ja kansakunnan sivistys taas mitattiinkaan? - 20plus4
Nykyisin vallitsevan tilanteen toteaminen ääneen tekee ihmisestä kokoomuslaisen?
Joo-o. Onnea valitsemallasi tiellä. - ryppis
Ruokaa ja lääkäri pitäisi saada kyllä, mutta jos haluaa työuran jälkeen jotain muutakin, olisi kiva olla säästöjä. Sitten ei tarvitse ihmetellä sitä, kun eläke on pieni, varsinkin jos ei ole työeläkettä edes ehtinyt kartuttaa.
20plus4 kirjoitti:
Jos luotat hyvinvointiyhteiskuntaan olet melko naivi. Vaan kaipa sitä jonkun pitää lojua sitten paskat vaipassa ja kuolla nestehukkaan.Entä jos kuolee äkilliseen sairaskohtaukseen, eikä ehdi koskaan käyttää yksityisi hoivapalveluita. Tai syöpään, ja on loppuun asti sairaalassa. Tai dementoituu niin pahoin, että on oikeastaan sama, missä ne viimeiset ajat viettää, kun ei maailmanmenosta tiedä enää mitään... Liikaa riskejä, että säästöt menevät hukkaan.
outsider1 kirjoitti:
Entä jos kuolee äkilliseen sairaskohtaukseen, eikä ehdi koskaan käyttää yksityisi hoivapalveluita. Tai syöpään, ja on loppuun asti sairaalassa. Tai dementoituu niin pahoin, että on oikeastaan sama, missä ne viimeiset ajat viettää, kun ei maailmanmenosta tiedä enää mitään... Liikaa riskejä, että säästöt menevät hukkaan.
Juurikin noin. Mä elän nyt ja tänään, huomenna on toinen tilanne.
Jos ihminen odottaa aina sitä oikeaa aikaa/hetkeä, niin huomaa pian, että se meni jo tai sitä ei koskaan tullutkaan. Aika ei odota mua, joten miksi minä odottaisin aikaa...
Mulla ei mene rahaa kalliisiin ripsiin, kynsiin, hiuksiin... yms. "humpuukiin", olen ihan kelvollinen ilman niitäkin. Kulut on ihan minimissä kaikilta osin ja siksi rahaa jää siihen tärkeimpään, eli elämiseen, ja se eläminen on mulle muutakin kuin asuntolaina/auto/kesämökki/vene/säästötili.
Totta, en mieti vanhuuden päiviäni. Ehkä se on vastuutonta. Pitänee kai ottaa joku eläkevakuutus tms. rahasto vanhuuden varalle... saakoon näin vanha kurppa enää mitään vakuutustakaan? :D- RumaMiesIkuisestii
pimppaloora kirjoitti:
Jos ihminen odottaa aina sitä oikeaa aikaa/hetkeä, niin huomaa pian, että se meni jo tai sitä ei koskaan tullutkaan. Aika ei odota mua, joten miksi minä odottaisin aikaa...
Mulla ei mene rahaa kalliisiin ripsiin, kynsiin, hiuksiin... yms. "humpuukiin", olen ihan kelvollinen ilman niitäkin. Kulut on ihan minimissä kaikilta osin ja siksi rahaa jää siihen tärkeimpään, eli elämiseen, ja se eläminen on mulle muutakin kuin asuntolaina/auto/kesämökki/vene/säästötili.
Totta, en mieti vanhuuden päiviäni. Ehkä se on vastuutonta. Pitänee kai ottaa joku eläkevakuutus tms. rahasto vanhuuden varalle... saakoon näin vanha kurppa enää mitään vakuutustakaan? :DEi naisen tarvi rahaa miettiäkään toisinsanoen elävät vaan tätä päivää tuhlaten kaiken minkä saavat lähihoitajan duunista tai sossun toimesta. Naisen eläkevakuutus onkin juuri ottaa joku elättäjä aisuri ja kuten vallan hyvin tiedätte ei niin rumaa naista olekaan etteikö se jollekin pillunkipeelle kelpaisi. Koska itse en voi turvautua eläkevakuutus naiseen sillä olenhan nytkin yksin ja olen varmasti tulevaisuudessakin on ainoa keino säästää reilusti rahaa vanhuuden varalle ja kun kerran töitä on niin nyt niitä painetaan. Rahaa on tehtävä nyt. Voin olla vuoden päästä työtön ja kun tiedetään suomen tilanne ei täällä ole varaa kohta työttömiä pummeja elättää joten onpahan ainakin hieman pesämunaa olemassa. Niin ja onhan mulla se koti josta vielä vähän velkaa mutta velattomia onkin sitten auto(2008 ollu uudesta saakka) kesämökki, vene, mönkijä.....Ja pesämunana onkin sitten säästötili ja metsää muutamia kymmeniä hehtaareja. Sinun esimerkissäsi se nähdään että miksi miehen ei kannata naista ottaa koska se rahan käyttö on kaiken aa ja oo eikä huomisesta ajattelu. No minä nyt en tällä naamalla naista saisi vaikka haluaisin mutta onpahan siitä sitten tämä mainitsemani taloudellinen etu ja yksinoikeus.
- RumaMiesIkuisestii
pimppaloora kirjoitti:
Totta, en mieti vanhuuden päiviäni. Ehkä se on vastuutonta. Pitänee kai ottaa joku eläkevakuutus tms. rahasto vanhuuden varalle... saakoon näin vanha kurppa enää mitään vakuutustakaan? :DJa mitä noista oikeista eläke rahastoista otit puheeksi niin ei nekään toimi tulevaisuudessa. Ajattele nyt suuri ikäluokka on koko ikänsä tehnyt töitä ja nyt eläköityy eikä suomella ole varaa maksaa näille täysiä eläkkeitä kohta jonka ovat omalla työllään ansainneet. Pistää mietityttämään miksi ylipäätään maksella eläkettä valtiolle joka ei sitä maksa kun eläköidyn tosin nyky menolla en eläkeikää tule näkemään koska eläke ikä on minun tulevaisuudessa varmaan 120v jos en sitä aiemmin ole kolmannessa maailmansodassa kuollut joka jo koputtelee ovella.
RumaMiesIkuisestii kirjoitti:
Ei naisen tarvi rahaa miettiäkään toisinsanoen elävät vaan tätä päivää tuhlaten kaiken minkä saavat lähihoitajan duunista tai sossun toimesta. Naisen eläkevakuutus onkin juuri ottaa joku elättäjä aisuri ja kuten vallan hyvin tiedätte ei niin rumaa naista olekaan etteikö se jollekin pillunkipeelle kelpaisi. Koska itse en voi turvautua eläkevakuutus naiseen sillä olenhan nytkin yksin ja olen varmasti tulevaisuudessakin on ainoa keino säästää reilusti rahaa vanhuuden varalle ja kun kerran töitä on niin nyt niitä painetaan. Rahaa on tehtävä nyt. Voin olla vuoden päästä työtön ja kun tiedetään suomen tilanne ei täällä ole varaa kohta työttömiä pummeja elättää joten onpahan ainakin hieman pesämunaa olemassa. Niin ja onhan mulla se koti josta vielä vähän velkaa mutta velattomia onkin sitten auto(2008 ollu uudesta saakka) kesämökki, vene, mönkijä.....Ja pesämunana onkin sitten säästötili ja metsää muutamia kymmeniä hehtaareja. Sinun esimerkissäsi se nähdään että miksi miehen ei kannata naista ottaa koska se rahan käyttö on kaiken aa ja oo eikä huomisesta ajattelu. No minä nyt en tällä naamalla naista saisi vaikka haluaisin mutta onpahan siitä sitten tämä mainitsemani taloudellinen etu ja yksinoikeus.
Onneksi jokainen meistä valitsee itse oman elämänsä :)
Mua ei ole koskaan kukaan mies elättänyt, vaikka on yhdessäkin asuttu ja toinen on tienannut huomattavasti enemmän, itse olen menoni kustantanut ja laskuni maksanut.
Mä olen tyytyväinen siihen jos voin tuhlata vähäiset rahani esim. yllättämällä miehen kivalla illallisella. Rahaahan siinä palaa, mutta minkäs teet!- Hoitaja2015
RumaMiesIkuisestii kirjoitti:
Ei naisen tarvi rahaa miettiäkään toisinsanoen elävät vaan tätä päivää tuhlaten kaiken minkä saavat lähihoitajan duunista tai sossun toimesta. Naisen eläkevakuutus onkin juuri ottaa joku elättäjä aisuri ja kuten vallan hyvin tiedätte ei niin rumaa naista olekaan etteikö se jollekin pillunkipeelle kelpaisi. Koska itse en voi turvautua eläkevakuutus naiseen sillä olenhan nytkin yksin ja olen varmasti tulevaisuudessakin on ainoa keino säästää reilusti rahaa vanhuuden varalle ja kun kerran töitä on niin nyt niitä painetaan. Rahaa on tehtävä nyt. Voin olla vuoden päästä työtön ja kun tiedetään suomen tilanne ei täällä ole varaa kohta työttömiä pummeja elättää joten onpahan ainakin hieman pesämunaa olemassa. Niin ja onhan mulla se koti josta vielä vähän velkaa mutta velattomia onkin sitten auto(2008 ollu uudesta saakka) kesämökki, vene, mönkijä.....Ja pesämunana onkin sitten säästötili ja metsää muutamia kymmeniä hehtaareja. Sinun esimerkissäsi se nähdään että miksi miehen ei kannata naista ottaa koska se rahan käyttö on kaiken aa ja oo eikä huomisesta ajattelu. No minä nyt en tällä naamalla naista saisi vaikka haluaisin mutta onpahan siitä sitten tämä mainitsemani taloudellinen etu ja yksinoikeus.
"Ei naisen tarvi rahaa miettiäkään toisinsanoen elävät vaan tätä päivää tuhlaten kaiken minkä saavat lähihoitajan duunista tai sossun toimesta. "
Sinäpä varsin mukava mies oletkin. Arvotatko tosiaan lähihoitajan työn ja sosiaalipummiuden samaan kategoriaan? - RPR
pimppaloora kirjoitti:
Onneksi jokainen meistä valitsee itse oman elämänsä :)
Mua ei ole koskaan kukaan mies elättänyt, vaikka on yhdessäkin asuttu ja toinen on tienannut huomattavasti enemmän, itse olen menoni kustantanut ja laskuni maksanut.
Mä olen tyytyväinen siihen jos voin tuhlata vähäiset rahani esim. yllättämällä miehen kivalla illallisella. Rahaahan siinä palaa, mutta minkäs teet!Toinen on tienannut huomattavasti enemmän?
Haistaako joku muu sen?
Täällä haisee jokin millä alkaa h:lla! - rikasköyhä
Oishan se hienoa, että sitä rahaa ois mielin määrin. Helpottais elämää. Kuitenkin pimppiksen ja stellarian kanssa täysin samaa mieltä. Jos on joutunut elämässä hetkeks pysähtymään ja miettimään niitä oikeesti tärkeitä asioita, niin ne on just niitä mitä ei rahalla saa. Jotkut on niin köyhii, ettei niil oo muut kuin rahaa...niinpä
rikasköyhä kirjoitti:
Oishan se hienoa, että sitä rahaa ois mielin määrin. Helpottais elämää. Kuitenkin pimppiksen ja stellarian kanssa täysin samaa mieltä. Jos on joutunut elämässä hetkeks pysähtymään ja miettimään niitä oikeesti tärkeitä asioita, niin ne on just niitä mitä ei rahalla saa. Jotkut on niin köyhii, ettei niil oo muut kuin rahaa...niinpä
Toivoisi kaikille sellaista oikeasti pysäyttävää kokemusta. Voisi tehdä ihmeitä...
kokkarelantaa kirjoitti:
Eipä sitä voi kokkareelta muuta odottaakaa, kuin tuollaisen vastauksen.
Kokkareethan haluavat imeä kansan kuiviin viimeiseen tippaan asti, kartuttaen omia tulojaan, lisäten tulo eroja ja eriarvoistumista.
Miten se ihmisen ja kansakunnan sivistys taas mitattiinkaan?Vissiin sillä, miten syvällä käsi on kanssaihmisten lompakossa.
- Taasnäitä
Suomalaisilla naisilla yleensä raha polttaa taskussa. Siksi ne onkin järjestaan perseauki tai korkeintaan tonni pari voi olla tilillä palkasta tai tyovuosista riippumatta. Oma vaimoni on Aasiasta ja niillä on ihan eri asenne rahaan. Seurusteluaikana voidaan käydä kahvilla (mies maksaa) mutta avioliiton ensimmäisestä päivästä alkaa elinikäinen säästäminen ja käteisenä pitää aina olla vähintään kymppitonni äkillisiä menoja varten.
- YksiKuluerä
Pillun vahaus maksaa 50-80 / kerta ja pitää tehdä neljän viikon välein
- ölölölölöööööö
Kyllä vanhuudenpäiviksi pitää säästää vähä rahaa, ja muutenki jos joskus tulee iso rahanmeno, ettei lainaa tartte ottaa.... Nii vanhakansa eli, ja nykyne väki vaa tuhlaa isoisän perinnön. Ja en usko että 70luvun jälkee syntyneet paljo elääkkeestä nauttii.
- N33
Itse olen huomannut, että oman piirin sinkuilla (naisilla ja miehillä) menee rahallisesti vahvasti verrattuna lapsiperheisiin.
- 6plus2
Missähän kuplassa sinä elät? Sinkuilla menee tilastojen mukaan huonommin.
- miäs35
6plus2 kirjoitti:
Missähän kuplassa sinä elät? Sinkuilla menee tilastojen mukaan huonommin.
Ja pah. Itse tulen rahallisesti paremmin toimeen kun olen sinkku. Kun olen seurustellut naisen kanssa on aina ollut rahasta tiukkaa kun jatkuvasti pitää olla menossa ja pyöriä kaupoissa ostamassa turhuuksia yms. Kyllä sinkkuna olo miehelle ainakin on kannattavampaa. Naiset nyt eivät muutenkaan tienaa kohtuullisesti joten uskon että sinkkunaisten talous sitävastoin sakkaa ja halutaan joku elättäjä rinnalle.
- 1212
miäs35 kirjoitti:
Ja pah. Itse tulen rahallisesti paremmin toimeen kun olen sinkku. Kun olen seurustellut naisen kanssa on aina ollut rahasta tiukkaa kun jatkuvasti pitää olla menossa ja pyöriä kaupoissa ostamassa turhuuksia yms. Kyllä sinkkuna olo miehelle ainakin on kannattavampaa. Naiset nyt eivät muutenkaan tienaa kohtuullisesti joten uskon että sinkkunaisten talous sitävastoin sakkaa ja halutaan joku elättäjä rinnalle.
Onkohan edes tuloista kiinni?
Miehistä sinkkuina ovat yleensä pienituloisimmat, naisiin tämä ei päde vaan nimen omaan moni hyvin tienaava nainen ei löydä vielä paremmin tienaavaa kumppania "jota katsoa ylöspäin" (palkkoja ja statusta vertaillessa).
Tästä huolimatta ainakin töissäkäyvistä persaukisimpia tuntuvat olevan sinkkunaiset ja pariskunnat joiden naisosapuoli vaatii elintason maksimointia. miäs35 kirjoitti:
Kalliimmaksi minullekin on tulleet nämä kuukaudet, kun olen seukannut, kuin sinkkuna eläminen. Matkat toisen luokse maksavat, ja niinä viikonloppuina kun hän on minun luonani niin hankin vuorostani ruuat ja juomat kahdelle. Matkustamista harrastaisin muutenkin, mutta mies ei ole halukas yöpymään lentokentillä tai metsästämään tosi halpoja lentoja, joten matkabudjetit ovat isompia kuin ennen. Enemmän tulee myös käytyä maksullisissa tilaisuuksissa.
Mutta en vaihtaisi sinkkuna olemiseen :)
- PerseAinaAuki
Olen perseauki, mutta tienaankin yli tonnin vähemmän et syytön mä siihen olen. Bensaan menee monta sataa, jos pitkä työmatka ja sähkö maksaa, jos sähkö lämmitys. Mitä se aloittajalle kuuluu vai haluatko tilinumeron jonne laitat avustusta?? :D
- Juha40
Jos olisin seurustellut kun menin töihin niin ei olisi mitään omaa asuntoa eikä säästöjä kun nainen olis vaatinut kaikkia matkoja ja luxus elämää. Nyt on oma asunto ja kesämökki kolmen serkkuni kanssa joka ostettiin yhdessä. Siinäkin säästin paljon rahaa kun ostettiin kimppaan kesämökki serkkujen kanssa joilla on työpaikat. Kesällä ei tarvii matkusta akun voi mökille mennä. En ole 10 vuoteen käynyt muualla kuin ahvenanmaalla.
- 1212
Eli ymmärsinkö oikein:
- materiaalin ja luksuksen palvominen on vastenmielistä
-- siksi kannattaa törsätä materiaaliin ja luksukseen niin paljon että rahat on aina loppu
?- 13plus17
Ymmärsit aivan oikein.
- liiansuppeaotanta
Tuosta tuli mieleeni, että miksihän tätä ei aloitettu "kyllä minä niin mieleni pahoitin"? :D Joillain tuntemillani 35v naisilla tuo vähävaraisuus johtuu mm pienipalkkaisesta työstä ( esim lastentarhan täti, kaupan työntekijä yms. perustyötä) Ja siitä, että ovat olleet edellisissä suhteissaan se osapuoli, joka on jäänyt enemmän kotiin lapsen kanssa. Sitten erotilanteiden jälkeen ovat kärsineet tästä, kun harvemmin ne ukotkaan ovat olleet mitään kroisoksia ja yhteisen omaisuuden realisointi ei olekkaan ollut mikään kultakaivos. Vuokralla asuminen tosiaan on aika kallista, mutta monesti sekin on perua siitä, ettei ole pankille antaa vakuuksia, kun säästöjä ei ole kertynyt.
Ne taas jotka tienaavat tuon mainitsemasi 4000€ summan, eivät ole mitään tyhjätaskuja käsittääkseni. Vaan pärjäävät taloudellisesti vähintään siinä missä ukotkin. Monesti tuntuu olevan enemmänkin säästössä heillä kuin esim itselläni.
Se taas että joku on säästänyt 88000€ ja maksanut oman asunnon kokonaan 3300€ palkalla ja 10 työhistorialla, kuulostaa omaan korvaan aika liioitellulta, ellei tuota säästöä ole kartutettu esim. sijoituksilla. Ei peruspalkalla kuuhun mennä, vaikka kuinka nuukailisi. Ja kaikkia nyt ei kiinnosta nuukailla vaan nauttia elämästään vähän vapaammin."Se taas että joku on säästänyt 88000€ ja maksanut oman asunnon kokonaan 3300€ palkalla ja 10 työhistorialla, kuulostaa omaan korvaan aika liioitellulta, ellei tuota säästöä ole kartutettu esim. sijoituksilla."
ei kannata uskoa ihan kaikkea, miltä tältä palstalta lukee. Tuo ei edes ole ainoa kirjoitus kyseiseltä kirjoittajalta tässä ketjussa, hän esiintyy ainakin yhdellä muullakin nimimerkillä ;)- liiansuppeaotanta
helka kirjoitti:
"Se taas että joku on säästänyt 88000€ ja maksanut oman asunnon kokonaan 3300€ palkalla ja 10 työhistorialla, kuulostaa omaan korvaan aika liioitellulta, ellei tuota säästöä ole kartutettu esim. sijoituksilla."
ei kannata uskoa ihan kaikkea, miltä tältä palstalta lukee. Tuo ei edes ole ainoa kirjoitus kyseiseltä kirjoittajalta tässä ketjussa, hän esiintyy ainakin yhdellä muullakin nimimerkillä ;)No joo. Tuota lähinnä tarkoitin. Eli jos kakkaa puhuu, niin miksi liioitella? Realisitisempiakin harhoja voisi luoda jos vähän yrittää. Mutta pääasia että keskustelu pysyy vilkkaana. Yli 87 vastausta näinkin tyhjänpäiväiseen provoon. Tästä voisi keskustella rakentavastikkin, kun pitänee paikkansa, että naisten varallisuus ja tulotaso on miehiä heikompi. Se että mistä se johtuu, ja pitäisikö siihen puuttua jotenkin, ei taida olla niin yksiselitteinen juttu kuin aloittaja ja tämä säästeliäs miekkonen antaa ymmärtää.
- scrg
"Se taas että joku on säästänyt 88000€ ja maksanut oman asunnon kokonaan 3300€ palkalla ja 10 työhistorialla, kuulostaa omaan korvaan aika liioitellulta, ellei tuota säästöä ole kartutettu esim. sijoituksilla. "
Perusomakotitalon rakentaa noin 200 000 eurolla, mutta oma asunto voi olla kerrostalossakin, joista saa paikkakunnasta riippuen osakkeita alkaen suunnilleen 20 000 euron panostuksella.
Ja kas, sen säästämisen idea vähän niin kuin on se, että pääoma alkaa tehdä töitä puolestasi. Luovutaan tämän hetken kulutuksesta, jotta on mahdollisuus kuluttaa monin verroin enemmän joskus myöhemmin.
- Kilttiatm
Työttömänä pärjää kun ei osta mitään turhaa. Ja miksi tedä töitä kun ei naiset kuitenkaan tykkää minusta. Nettipokerilla olen tienannut ihan mukavasti mutta nykyään pelaan harvoin.
- U_Spek
Talouden suunnittelut on tärkein, ei mikään vippaskonstit tai luottaminen satunnaisiin tulonlähteisiin.
- ölölölölööööö
Minä enole ikuna tienannu yli 2000ekee, paitsi joskus ylitöillä....... mut silti olen pärjänny.... Titeyst hesalaisil on isommat palkat.
- 5thiolughikughyyy
Tälläkin palstalla huomaa ettei se omaisuus tai säästöt onnea tuo, parempi on elää.
- Talojamökki
Ei kaikki arvosta materiaa. Minun molemmat poikani ovat parikymppisenä mm. reppureissanneet maailman ympäri kavereidensa kanssa, toinen on lisäksi asunut lähes vuoden Intiassa (töissä siellä), toinen ajoi route 66 läpi.
Olen aina kannustanut matkustamaan, siinä ei raha mene hukkaan. Se on sellaista pääomaa, joka säilyy. Nyt toinen onkin kansainvälisessä firmassa töissä ja enemmän maailmalla kuin Suomessa. - Ikis__M
Naiset on tuhlureita koska heillä on aina olemassa se jättipotti nurkan takana, ei tarvitse kuin noutaa eli ottaa joku kiltti aisurimies siipakseen niin tulee siinä sitten ok-talot, kesämökit ja muut säästetyksi kerralla. Miehet on erilaisia koska heidän on vaikea saada edes vuokra-asuntoa, on siis pakko tehdä töitä ja alkaa säästämään jotta pääsee omaan, poislukien tietysti jännämiehet joille soppa tai joku nainen maksaa vuokrat.
Yksi asia vaan tahtoo monelta naiselta mennä ohitse, nimitttäin se etteivät hoksaa huomioida ikääntymisen myötä tulevaa markkina-arvon laskua tai sitä että jos vääntää pikku-ahmedin jollekin huvipanolle niin siitä myös markkina-arvo laskee sen verran ettei kiltit aisuritkaan välttämättä enää ole niin kiinnostuneita. Myöskin meitä ei-aisureita kilttejä kunnon miehiä sylettää jos nainen juoksunsa juostuaan yrittää ängetä valmiiseen pöytään, ei vaan nappaa oikein. - masterpatzer
Onko pakko edustaa jompaa kumpaa ääripäätä?
Vaikka olisi törsääjä, eikö silti voi laittaa säästöön edes muutamaa tonnia? Yksi matka väliin, koko vuosi ilman jatkuvaa stressiä rahasta. Vaikka olisi säästäväinen, eikö silti voi edes yhtenä vuonna törsätä osinkoja/vuokratuloja/korkoja matkusteluun? Ei rahahuolia, välillä on lupa nauttia työn hedelmistä.
Näin esimerkkinä. - Kaikkituhlaa
Vai tällaista tänään.
Minulle jää käteen noin 2000 euroa, josta lyhennän asuntolainaa. Säästöt on kiinni asunnossa. Asun pääkaupunkiseudulla.
Tästä kustannan kampaajan kolmesti vuodessa ja salikortin sekä pakolliset menot. Lisäksi käyn ulkomalla pari kertaa vuodessa ja ostan kohtuudella vaatteita ja kosmetiikkaa. Tosin aika vähän tulee biletettyä ja käytyä festareilla eli siihen ei mene rahaa.
Ja rahaa jää säästöön. Ihmettelen. Mut kukin tyylillään. - sijoittaja
Syy on naisten alhaisempi älykkyys. Esim. sijoittaminen on naisille ylivoimasta. Siksi pääoma ei kasva.
- kiltti.peikko
Olen mies, enkä allekirjoita tuota älykkyys juttua......
Teet ittesi vain tyhmäksi, kun kaivat tähän älykkyyden, toisin sanoen sanon sinua tyhmäksi, jos ymmärsit?
- Ärjyakka
Mistä tiedät että naiset tienaa noin paljon kuin sinä? Naiset ovat palkansaajina edelleen pienitulosiempia kuin miehet vaikka palkkatasa-arvosta on jauhettu jo kymmeniä vuosia.Naiset suein myös ostaa kotiin kotilataludessa tarv.tuotteet ja ruoat..monet mihet ei laita tikkua rsutiin ja kerä rahaa pahan päivän varalle,
- 1212
Katsohan huviksesi tilastoja joissa verrataan
a) naimisissa olevia
b) sinkkuja
Totta kai jos nainen opiskelee matalapalkka-alalle joka mahdollistaa poissaolon työelämästä 5-10 vuodeksi kun ollaan lasten kanssa kotona, hän tienaa vähemmän kuin mies joka painaa töitä paremmin palkatuissa mutta riskialttiimmissa hommissa ne 5-10 vuotta.
Samoin tekniikkaa opiskellut mies tienaa luultavasti enemmän kuin samassa opinahjossa höttötutkimusta opiskellut.
Mää olen tienannut tässä jo pitemmän aikaa pelkkää peruspäivärahaa, mutta en silti ole pa. Säästämään ei kyllä tästä enää pysty, jos haluaa kuitenkin edes jonkin verran nauttia elämästään (mikä ei tarkoita minulla juurikaan vaatteiden tai kosmetiikan ostamista, vaan lähinnä pienimuotoista matkustelua), mutta lähes balanssissa pysyy jos on tarkkana.
- Pummittöihin
Miksi et mene töihin. Töitä kyllä on. Se on asenne kysymys
- postia.sinulle
Pummittöihin kirjoitti:
Miksi et mene töihin. Töitä kyllä on. Se on asenne kysymys
Kokkare sulta ei ole ketään mitään kysynyt, vastauksestasikin huomaa, että meidän kahden on ihan turha lähteä tätä asiaa tässä puimaan.......
Nämä asiat, eivät ole aina niin yksinkertaisia......
- 92174hnd
Samanikäinen nainen olen. Tilillä on noi 100 000, mutta jäis sitä velkaakin muutama kymppi, jos tilini tyhjentäisin. Oman asunnon arvo on noin 310 000.
Useampi mies on sanonut minulle, että olen kultakimpale. Jälkikäteen on hyvä inistä, kun on alkuun törttöillyt. Ei mulle kelpaa miehet, jotka leikkii ja pelaa alkuun. Ettikööt itselleen jonkun muun samanlaisen epävakaan eipäsjuupas tyypin. - kylmätloparit
Sain viime vuonna loparit töistä kun olin 15 vuotta ollut samassa duunissa. Loparit vaan ja kylmästi potkut. No tulihan sitä rahaa säästettyä että ei tarvii töihin vähän aikaan mennä. Raha ei tee mua onnellisesti yhtään. Olen minä kuullut että jotkut työkaverit ei pärjää 4000 kuukauspalkalla mutta se on vaan suunnittelu kysymys. Kaikkea ei pidä ostaa mitä haluaa ja monista asioista pitää luopua. En minä ole edes autoa ostanut koskaan, siinä jo säästää kymppitonnin vuodessa. Säästän koska en halua olla köyhä, raha tekee elämästä parempaa.
- ähyök
Elää köyhänä ja kuolla rikkaana.
- kaksionomistaja
Minulla on 350 tonnia tilillä. Asun kaksiossa. Pääkaupunkiin en muuttais vaikka olis miljoonia. Siellä kaksio maksaa yli 160 tonnia kun täällä sen saa 60 tonnilla. Parempi pelaa varmaan päälle siis. Tälleen pikukaupunkin virkamiehenä on hyvä elää sinkkuelämää. Mitä olen muita seurannut niin niillä on vaikeuksia elää vaikka tienaavat saman. On kaks autoo, matkoja tekevät joka kuukausi, lapset pelaa jääkiekkoo ja elävät yli varojensa. En voi kuin ihmetelle muiden tuhlailua.
- Kaupungissaonkivaa
Mutta oletko onnellinen siellä hevon perseessä?
- fdfsdfsdf
Kaupungissaonkivaa kirjoitti:
Mutta oletko onnellinen siellä hevon perseessä?
Kaikki kaupungit ovat hevon perseessä, riippuu mistä katsotaan.
- sairaanhyväelämä
Tuommoisella palkalla kuin aloittajalla niin olisin rikas nainen, yrittäkää itse pärjätä sairaana 1200€/kk tuloilla. Silti minulta jää rahaa säästöön koska elän vaatimattomasti enkä matkustele. Veikkaan että teistä suurin osa repisi hiukset ja pelihousut jos joutuisitte elämään mun elämää.
- Gurppeli
Jokainen itse päättää, että mihin rahansa sijoittaa. Minulla raha menee omistusasuntoon, mutta kylläpä se sitten myös näkyy ulkonäössä. Minulla ei ole rahaa ns. turhuuksiin, jotta voisin hommata rakennekynnet, ripsipidennykset, värjätä hiuksia tai ostaa trendivaatteita, vaan tukka on helppohoitoinen perusmalli, vaatteet ovat yleensä kotimaista näihin säihin tarkoitettua neutraalinväristä (lue: musta, harmaa) vuosikausia kestävää vaatetta jne.
Aika usein ne miehet katselevat kuitenkin niitä laitettuja ja puunattuja söpöliinejä, joilla on merkkikäsilaukut, hiuspidennykset jne, mutta sitten miehet samalla ihmettelevät, että kas kun heillä ei ole rahaa säästössä. Jos on vaikkapa yksin asuva lähihoitaja, niin kyllä siinä melkein väkisin on se tilanne, että rahaa ei jää säästöön, joten kun se omistusasunto tuntuu sinkkuna niin mahdottomalta ajatukselta, niin käytetäänpä se raha sitten omaan hyvinvointiin esim. kuntosalikorttiin.
Ei sinkkumiehetkään välttämättä ole kovin taitavia rahankäyttäjiä. Luottotiedottomista suurin osa on miehiä. Myös autonomistajista suurin osa on miehiä. Miehet käyttävät rahansa naisia useammin kodin elektroniikkaan esim. kännykkään, taulutelkkariin. Myös alkoholiongelmaisista suurin osa on miehiä, joten moni kantaa rahansa baareihin, uhkapeleihin jne.
Jos mies tai nainen tienaa 4000 e/kk, niin silloin on kyllä omaa tyhmyyttä, jos ei saa rahaa yhtään säästöön. Tarkoitan siis, jos kyse on sinkusta, jolla jää käteen lähes 3000 e/kk eikä ole lapsia elätettävänä tms. velvoitteita. Itse tienaan keskivertosuomalaisen verran ja kyllä siitä jää rahaa säästöön, kun on selkeät systeemit siihen esim. joka palkkapäivä ENSIKSI maksetaan asuntolainanlyhennys ja pakolliset laskut ja sen jälkeen nyppästään satanen pari säästötilille. Loput rahat menevät sitten ruokaan, bensaan ja muuhun kulutukseen. - mooney933
Meneehän sitä.
- 09090876788
Menkää katsomaan jonnekin etelä-amerikkaan missä ihmisillä ei välttämättä ole minkäänlaisia säästöjä tai omaisuutta mutta ovat iloisempia ja saavat sitä pillua/munaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768922Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per593321- 422718
- 272241
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182195Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto372190- 131937
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151763- 681705
- 181639