Vakavasti masentuneella salasuhde ?

anttipetteri82

Hei

Taustaa: Minä 33v, avovaimo 7 vuotta nuorempi.

Avovaimo masentui vakavasti. Nyt tänä keväänä voinut ehkä pikkuisen paremmin.


Löysin sattumalta hänen kirjoittamiaan viestejä ulkomailla asuvan miehen kanssa jossa he vannovat rakkautta toisilleen. Kerroin löydyksestäni hänelle ja hän kertoi ihastuneensa ja rakastuneensa ulkomailla asuvaan pelikaveriinsa. ovat pitäneet kuukauden verran yhteyttä tiiviisti toisiinsa.

Matkaliput on ostettuna jo tämän miehen luokse hänen kertomansa mukaan.

Käytiin jo pariterapiassa. Avovaimo kertoi sen olleen hyvä käynti. Niin minustakin oli !
Ensi viikolla on uusi aika.

Avovaimo kertoo, ettei tiedä mitä hän haluaa elämältänsä. Hän ei tarkkaan tiedä mitä tuntee minua kohtaan ja se on fakta että parisuhteen hoitaminen on jäänyt hunninggolle hänen vakavan masennuksen takia koska hän on usein täysin toimintakyvytön.

Minä haluaisin yrittää En haluaisi erota. Avovaimo kertoo, että hän haluaa aikaa jotta voi selvittää tuntensa ja päänsä. tämä tarkoittaa yhteydenpitoa tähän salarakkaaseen ja sen luona vierailua.


Eikö ne salasuhteet yleensä lopeteta kun jäädään kiinni ? mä en tiedä tarkkaan mitä tehdä..


Kirjoitin avovaimolleni kirjeen minkä hän sai seuraavana aamuna minulta kun heräsi. Hän alkoi itkemään sen luettuuaan. siinä kirjoitin kaksi sivua kaikia meidän yhteisiä muistoja ja kertasin mitä kaikkea rakastan hänessä.

Avovaimoni on kuin rikkinäinen enkeli. Hän on edelleen ihan pirstaleina henkisesti sekä fyysisesti

Hän ei poistu juuri kotoa koskaan, muutakuin kauppaan ja välillä koirien kanssa ulos. Kavereita yms hänellä ei ole pelimaailman ulkopuolella. Hän pelaa peliä missä harrastetaan "ropettamista" toisten pelaajien kanssa ja hän on ihastunut johonkin kanssapelaajaansa.

Minä en missään nimessä millään teoillani halua loukata avovaimoani Kävi tässä tilanteessa miten tahansa.

Onko kenellekään muulla vastaavia kokemuksia, että masentunut puoliso jää kiinni salasuhteesta?

11

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jatkan vielä.. eli en tiedä pitäisikö tässä jatkaa pariterapiassa käyntiä vai erota jo suoraan..

      Avovaimo on edelleen vakavasti masentunut ja pitkällä sairaslomalla. Pitäisikö ottaa joku koe ero ja antaa hänelle omaa tilaa ja käydä siellä sen "salarakkaan" luona ?

      Meillä on niin paljon yhteisiä juttuja edelleen.. edelleen hän nauraa minun jutuille ja meillä on yhdessä edelleen hauskaa vaikka tämä "salasuhde" paljastui,

      Minä rakastan siis häntä kovasti..

      • näino

        Jos vakavaa masentumista on kestänyt seitsemän vuotta, niin ei kotiympäristö tunnu ainakaan edistävän hänen toipumistaan. Anna hänen mennä ja varaudu ettei tule ehkä kotiin. Mutta nyt lopetat hänen itkettämisensä, jooko?


      • Anttipetteriii
        näino kirjoitti:

        Jos vakavaa masentumista on kestänyt seitsemän vuotta, niin ei kotiympäristö tunnu ainakaan edistävän hänen toipumistaan. Anna hänen mennä ja varaudu ettei tule ehkä kotiin. Mutta nyt lopetat hänen itkettämisensä, jooko?

        Olet oikeassa... En ole hänelle sanonut sanaakaan pahasti suhteen tultua ilmi. Etsimme asuntoa juuri hänelle


      • pokport

        Jos mietit että pitäiskö terapiaa jatkaa vai ei, niin silloin jatkakaa. Vasta kun olet varma ettet halua jatkaa, niin lopeta se ja eroa.


    • Jaksamisia

      Voiko uskottomuus myös olla yksi osatekijä masennukseen? Voi kai sitä kysyä. Hyvä ihminen, joka pettää, voi masentua myös pettämisen syyllisyystaakan vuoksi. Miten tahansa, masennuksen syitä ei voi ulkoa arvata, siellä on lapsuuteen asti kuuluvia syitäkin, Ihminen on itse vastuussa sairauden hoidossaan. Hyvä puoliso tukee ja auttaa, mutta ammattihenkilöä hän ei voi korvata. Hienoa, että olette pariterapiassa, ehkä voi kysyä, josko avovaimosi haluaisi myös yksilöterapiaan, sen rinnalla. Tsemppiä!

    • Kyllä sinun täytyy kuitenkin asettaa rajat vaimollesi, oli hän masentunut tai ei. Salarakkaan kanssa viestiminen saatika hänen tapaamista ei todellakaan kuulu ymmärtää.

      En ole psykologi, mutta lapsien kasvattamisesta arvelen, että naisesikin voisi paremmin, kun antaisit hänelle rakkautta ja rajoja. Silloin hänellä on turvallisempi olo.

      Ehdottomasti kannattaa jatkaa paritertapiassa käyntiä.

    • JOHNSSONI123

      Tuon ikäinen nainen ei vielä oikein välttämättä tiedä mitä elämältään haluaa. Olen itse suunnilleen saman ikäinen, joten tiedän, että suhteessa voi miettiä etenkin tämän ikäisenä "haluanko tätä loppuikäni?". Minä itse menin aikalailla siihen mielentilaan kun alkoi tulla ongelmia ex-avopuolisoni kanssa ja suhde loppui kun hän vihdoin löysi jonkun toisen rinnalleen. Olin epävarma enkä aina edes sanonut rakastavani häntä vaikka hän sanoi minulle...

      Masennuksesta en osaa neuvoa, mutta salarakas-jutut pitää ottaa vakavasti. Yhtenä kauniina päivänä avopuolisosi voi lähteä ihan yhtäkkiä, kuten naisilla on usein tapana.

    • Lääkkeeeet

      Kysymys. Ottaako lääkitystä masennukseen? SSRI lääkkeiden sivuvaikutuksia on mm. tunteiden muuttuminen. Vaikka en nettipalstoilta löydetyistä teksteistä yleensä niin välitäkkään, niin tässä tapauksessa suosittelen etsimään tietoa asiasta. Kannattanee myös kertoa myös puolisolle näistä tiedoista. Minun ex miesystäväni muuttui cirpalexia syödessään erittäin paljon ja aloitti mm. salasuhteen, mutta kun lääkitys loppui hän katui erittäin syvästi. Harmillisesti asia oli vaan mennyt liian pitkälle, että asiaa olisi voinut korjata...

    • Ukko1234567gfd

      Vakavasti masentuneella naisella ei tee mitään, joten potkaise pihalle kun olet vielä itsekin nuorehko. Kerkiät katselemaan vielä uuden täysijärkisen naisen.

    • afjadsfjkl

      Minäkin sanoisin kyllä, että joko lopettaa suhteen tai sitten lopetat teidän oman..Ei sinun tule kaikkea ymmärtää ja sietää. Todennäköisesti on nyt masentuneena ihastunut sen vuoksi että on voinut omaksua uuden identiteetin "ei sairaan" tämän uuden etäsuhdemiehen kanssa.

    • SinuaOnKusetettu

      Masennus on vale, sinulle nauretaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      390
      3877
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      135
      2710
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      129
      1877
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1320
    5. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1202
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      172
      1199
    7. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      74
      1180
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      64
      1125
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      51
      952
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      940
    Aihe