Palstailu oli tämän pienen hetken ajan, ehkä itsellekin ihan hyvä asioiden prosessointi vaihe, vaikka aikaa tuli kulutettua aika paljonkin tämän pienen hetken palstailun lomassa, sekä hyvässä, että pahassa.....välillä peikkona ja välillä tällä nimimerkillä, eli aikansa kutakin ja itse olen nyt täältä jäämässä pois, tietenkin välillä varmasti tulen kurkkaamaan jos palsta sattuu olemaan "pystyssä" edes jotenkin järkevällä tavalla, eikä pelkästään provo trollien temmellys kenttänä.
Haluaisin esittää vielä palstan oikeasti kunnollisille naisille kysymyksen, jos teitä nyt sattuu olemaan täällä ihan oikeasti, eikä vain sanojenne mukaan, vaan myös tekojen.
Miten teidät oikeasti tunnistaa ja miten poikkeatte suuresta massasta huonoa materiaalia, jotka sanovat yhtä ja tekevät toista?
Tiedän, että vastauksen löydän itseltäni, eli luottamalla itseeni ja intuitioon, mutta niin moni nainen syyllistyy syyllistämiseen, jos joki käytöksessä herättää "varoitus signaalin" ja asioista ei suostuta/haluta keskustella ihan asioina, vaan puolustaudutaan oudosti, niin ettei vastauksia saa.
Oikeasti sitoutumiseen ja kumppanuuteen pystyviltä naisilta haluaisin teidän rehellisen mielipiteen, myös siitä, että onko teitä oikeasti paljon vai onko se vain "legendaa", kun tosiasiat, todellisuus ja kokemukset todistavat ihan jotain muuta?
Itselle tämä ei tule tuottamaan vaikeuksia, tulen sopeutumaan ihan hyvin siihen miten asiat oikeasti ovat, eli asiat joita en pysty muuttamaan, tulen hyväksymään, niin kuin ne oikeasti ovat ja jatkan matkaa kohti uusia kokemuksia näistä nauttien.....
Kysymys kuuluu onko niitä tarujen oikeasti kunnollisia naisia olemassa vai ei......... ja milloin, sekä missä tilanteissa oikeasti kunnollinen jättää kumppaninsa, jos kumppani on oikeasti kunnollinen sitoutumiseen ja kumppanuuteen kykenevä, joka kumppaniaan arvostaa?
Trollit varmasti hyppivät tähänkin ketjuun, mutta osaan kyllä kaivaa ne oikeasti itselle tärkeät ohjeet ja neuvot, jos niitä annetaan, kun se mikä toiselle on oikeasti kunnollinen ei välttämättä ole toiselle, joten katsotaan löytyykö samalla "aaltopituudella" olevien naisten neuvoja itselleni.
Tämäkin ketju voi olla ihan turha, mutta ei siitä haittaakaan ainakaan itselle ole, jos tämä jotain tulosta tuottaa.
En tule seuraamaan enää, kuin harvoin jotain ketjuja ja tämä nyt jostain syystä sattuu olemaan yksi niistä. ;)
Oikeasti kunnolliset naiset! Tunnistaminen?
106
80
Vastaukset
- VoiAnnaMunKaikkiKestää
Kyselepä uskovaisten palstalla. Siellä on kunnollisuuden käsitys samanlainen kuin sinulla.
En ole mikään elämäntapa uskovainen, suhteeni kirkkoon on ihan sama kuin suurimmalla osalla, olen vain periaatteiden mies, niin hyvässä, kuin pahassa......
- vwvewqbe
PunaValkoRitari kirjoitti:
En ole mikään elämäntapa uskovainen, suhteeni kirkkoon on ihan sama kuin suurimmalla osalla, olen vain periaatteiden mies, niin hyvässä, kuin pahassa......
Sääli. Uskovaisista löytyis paljon naisia, joiden arvot menis muuten sun kanssa yksiin.
vwvewqbe kirjoitti:
Sääli. Uskovaisista löytyis paljon naisia, joiden arvot menis muuten sun kanssa yksiin.
:)
Onko kristitytkin Suomessa sellaisia, ettei niille kelpaisi "tavallinen tallaaja"?- jknvejivn
:)
Onko kristitytkin Suomessa sellaisia, ettei niille kelpaisi "tavallinen tallaaja"?Riippuu miten suhtaudut uskontoon. Jos ukovaisuus on sulle ok, voit kelvata; jos suhtaudut uskontoihin pilkallisesti ja pidät ateismia kaikin tavoin parempana. turha yrittää.
jknvejivn kirjoitti:
Riippuu miten suhtaudut uskontoon. Jos ukovaisuus on sulle ok, voit kelvata; jos suhtaudut uskontoihin pilkallisesti ja pidät ateismia kaikin tavoin parempana. turha yrittää.
Mukava kuulla, että ovat kuitenkin suvaitsevaisia, oma suhtautuminen on tällä hetkellä avoin, eli en "arvottele" ihmisiä tämän asian suhteen......
Äärilaitojen edustajat ovat kyllä asia erikseen, oli sitten kyse mistä tahansa, eli ei vain uskonnosta.
Kiitos vastauksesta ja hyvää kevään jatkoa!
- Mietipä_vähän
Kukaan kunnollinen nainen ei kauaa tällaista lutkitelijoiden palstaa lue.
- RPR
Mutta sinä luet. (shakki ja matti)
- voiollamieskin
RPR kirjoitti:
Mistä tiedät onko kirjoittaja nainen? (Shakki ja matti)
- Mietipä_vähän
RPR kirjoitti:
Tämän illan olen lukenut. "syön kuninkaaltasi pään"
- Pelinainen
voiollamieskin kirjoitti:
Mistä tiedät onko kirjoittaja nainen? (Shakki ja matti)
Hienoa, miten joku ehti jo varastaa nimimerkkini. Trollit ovat todella nopeita.
Itse asiassa olen nainen, ja kaukana kunnollisesta noilla konservatiivimiehen mittareilla. :D Olen juuri sellainen nainen, jota kaltaisesi "kunnon miehet " vihaavat, sosiaalinen, seksuaalinen ja täydellinen pleijeri. Välillä isken myös kilttejä ja kunnollisia miehiä. Ihan vaan huvin ja vaihtelun vuoksi.
Semmoinen nainen, josta Mercede Bentson Munattomassa miehessä lauletaan. :D Pelinainen kirjoitti:
Hienoa, miten joku ehti jo varastaa nimimerkkini. Trollit ovat todella nopeita.
Itse asiassa olen nainen, ja kaukana kunnollisesta noilla konservatiivimiehen mittareilla. :D Olen juuri sellainen nainen, jota kaltaisesi "kunnon miehet " vihaavat, sosiaalinen, seksuaalinen ja täydellinen pleijeri. Välillä isken myös kilttejä ja kunnollisia miehiä. Ihan vaan huvin ja vaihtelun vuoksi.
Semmoinen nainen, josta Mercede Bentson Munattomassa miehessä lauletaan. :DEn minä sinua vihaa, arvostan että tiedät mitä olet ja sen rehellisesti tunnustat, eikä se että isket miehiä saa minua sinua vihaamaan, kunhan vain et sitten leiki liikaa ihmisen tunteilla ja hajoita heitä murusiksi......
Jos käytät heitä leikkikaluina ja esineinä, siis aloitat oikean suhteen ja toimit noin, niin silloin se on jo todella julmaa, julmempaa kuin fyysinen pahoinpitely.....
- Tunnistamaton
Pahan pistit...
"Miten teidät oikeasti tunnistaa ja miten poikkeatte suuresta massasta huonoa materiaalia, jotka sanovat yhtä ja tekevät toista?"
Nyt on tietysti vaikea sanoa, mitä tarkoitat kunnollisella naisella, joten en voi tietää kuulunko määrittelemääsi kategoriaan vai en. Tekee yhtä, sanoo toista...? Missä asiassa? Naisenahan mieli muuttuu monesti. Yhtenä päivänä esimerkiksi vannoo ettei koskaan enää käy treffeillä, seuraavana sellaisilta itsensä löytää. Sitoutumiseen ja kumppanuuteen pystyviltä? Kyllä. Tietyt perusasiat on ja pysyy: toimitaan omantunnon mukaan, pysytään rehellisenä toiselle (ja mikä vaikeampaa; myös itselle) ja toimitaan siten, kuin toivoisi itseäänkin kohdeltavan.
Mistä tunnistaa? Itse en ensi katselmuksella poikkea massasta mitenkään. Jos lähestyisit julkisella paikalla, saisit kyllä tehdä syvän vaikutuksen, että päästäisin ensimmäisellä keskustelulla pinnan alle. Toisaalta olen kyllä hyvä arvioimaan ihmisiä ja uskon, että molemmat sen huomaavat, jos puhutaan yhteistä kieltä. Jos yhteyttä ei löydy, olen mestari esittämään massaa ja pitämään loitolla. ;) Muiden puolesta en osaa puhua.
"onko teitä oikeasti paljon vai onko se vain "legendaa", kun tosiasiat, todellisuus ja kokemukset todistavat ihan jotain muuta?"
En osaa sanoa. Onhan tästä aiemminkin puhuttu, laadunvarmennetun ystäväpiirin perusteella kunnollisia naisia löytyy kyllä lähiympäristöstä, suurin osa varattuja. Mutta en tiedä missä ikäluokassa tai millaisissa piireissä liikut.
"onko niitä tarujen oikeasti kunnollisia naisia olemassa vai ei......... ja milloin, sekä missä tilanteissa oikeasti kunnollinen jättää kumppaninsa, jos kumppani on oikeasti kunnollinen sitoutumiseen ja kumppanuuteen kykenevä, joka kumppaniaan arvostaa?"
Kyllä niitä on. Haluaisin itse kovasti uskoa sellaiseen kumppanuuteen, joka kantaa hautaan asti. Uskon kuitenkin siihen, että hyvän kumppanin jättämisen takana on jokin suuri henkilökohtainen kriisi tai jokin kehitystehtävä, joka on jäänyt kesken. Tai se, että on kasvettu erilleen tai päädytty yhteen vääränlaisen ihmisen kanssa...
Kukaanhan ei pysty lupaamaan, että tuntee samoin ikuisesti, vaikka niin kauniiden rakkaustarinoiden alussa halutaan uskoa. Pakkohan nämä on keskustelulla selvittää, kokeeko olevansa sellaisessa vaiheessa elämässään, että pystyy sitoutumaan. Ja onko kumppani oikeasti sielunkumppani, jonka kanssa haluaa elämänsä jakaa. Tällöin ainakin voi uskoa siihen, että tahtoa löytyy. Uskon kuitenkin, että vahvalla intuitiolla tunnistat aidon!
Onnea matkaan!Sinä olet yksi niistä "helmistä", ehkä jopa enemmän, minun kokemukseni mukaan.
Sinulle sanon vain, lue ajatuksistani vastaukseni sinulle, vaikka, niin ei saisi olettaa, sinun kohdallasi luotan siihen, että vastaukset ovat tarpeeksi lähellä omiani, joten puhetta on turha käyttää.....
Onnea myös sinulle palsta "helmi"!- Elämämenee
"Itse en ensi katselmuksella poikkea massasta mitenkään. Jos lähestyisit julkisella paikalla, saisit kyllä tehdä syvän vaikutuksen, että päästäisin ensimmäisellä keskustelulla pinnan alle. Toisaalta olen kyllä hyvä arvioimaan ihmisiä ja uskon, että molemmat sen huomaavat, jos puhutaan yhteistä kieltä. Jos yhteyttä ei löydy, olen mestari esittämään massaa ja pitämään loitolla. ;) Muiden puolesta en osaa puhua."
Kyllä.
Syvä vaikutus tehdään sulavilla pokauskeinolla, pituudella, hartioilla ja komealla naamalla sekä tietysti paksulla peniksellä.
Nainen taas puolestaan ei tee muuta kuin odottaa että mies tekee vaikutuksen koska on vain harmaata massaa itsekkin.
Voi voi näitä nykyajan "neitoja". - Tunnistamaton
Elämämenee kirjoitti:
"Itse en ensi katselmuksella poikkea massasta mitenkään. Jos lähestyisit julkisella paikalla, saisit kyllä tehdä syvän vaikutuksen, että päästäisin ensimmäisellä keskustelulla pinnan alle. Toisaalta olen kyllä hyvä arvioimaan ihmisiä ja uskon, että molemmat sen huomaavat, jos puhutaan yhteistä kieltä. Jos yhteyttä ei löydy, olen mestari esittämään massaa ja pitämään loitolla. ;) Muiden puolesta en osaa puhua."
Kyllä.
Syvä vaikutus tehdään sulavilla pokauskeinolla, pituudella, hartioilla ja komealla naamalla sekä tietysti paksulla peniksellä.
Nainen taas puolestaan ei tee muuta kuin odottaa että mies tekee vaikutuksen koska on vain harmaata massaa itsekkin.
Voi voi näitä nykyajan "neitoja".Sinun kanssasi en selvästikään puhu samaa kieltä.
Tässä ei nyt ollut oleellista se, kuka puhuu ja kenelle, vaan se, löytyykö keskusteluyhteys ja yhteinen sävel. Yhtä hyvin minä voin olla se, joka aloittaa keskustelun. En lähde baariin pääasiassa "pokattavaksi " ja odottelemaan karjujen aloitteita vaan ihan muista syistä silloin harvoin kun lähden. En tosin itsekään pokaile aktiivisesti, koska en etsi yhden yön seuraa. Sen sijaan, jos seurueessa on mies, jonka kanssa juttu luistaa tai johonkuhun sellaiseen baarissa tai muualla törmään, niin mielelläni juttelen jos tilanne sen sallii.
Iso penis ja komea ulkonäkö tai sulavat. pokauskeinot eivät suinkaan tarkoita sitä, että näytän aidosti sen mitä olen, päin vastoin. Testosteronihyökkäykseen vastataan ihan toisin keinoin ja sen kuoren alle voi olla vaikea päästä. Usko tai älä, sen kyllä näkee, mistä on kysymys. Kyllä samoin ajattelevan tunnistaa. - Elämämenee
Tunnistamaton kirjoitti:
Sinun kanssasi en selvästikään puhu samaa kieltä.
Tässä ei nyt ollut oleellista se, kuka puhuu ja kenelle, vaan se, löytyykö keskusteluyhteys ja yhteinen sävel. Yhtä hyvin minä voin olla se, joka aloittaa keskustelun. En lähde baariin pääasiassa "pokattavaksi " ja odottelemaan karjujen aloitteita vaan ihan muista syistä silloin harvoin kun lähden. En tosin itsekään pokaile aktiivisesti, koska en etsi yhden yön seuraa. Sen sijaan, jos seurueessa on mies, jonka kanssa juttu luistaa tai johonkuhun sellaiseen baarissa tai muualla törmään, niin mielelläni juttelen jos tilanne sen sallii.
Iso penis ja komea ulkonäkö tai sulavat. pokauskeinot eivät suinkaan tarkoita sitä, että näytän aidosti sen mitä olen, päin vastoin. Testosteronihyökkäykseen vastataan ihan toisin keinoin ja sen kuoren alle voi olla vaikea päästä. Usko tai älä, sen kyllä näkee, mistä on kysymys. Kyllä samoin ajattelevan tunnistaa.Taitavasti petät itsesi mitä etsit ja miten sekä et tee asialle mitään.
"Kyllä samoin ajattelevan tunnistaa."
:D Ai naisetko?
BS.
naiset tunnistavat ne "samoin ajattelevani" jotka ovat heille tarpeeksi komeita jne. joita mainitsinkin. - Tunnistamaton
Elämämenee kirjoitti:
Taitavasti petät itsesi mitä etsit ja miten sekä et tee asialle mitään.
:D Ai naisetko?
BS.
naiset tunnistavat ne "samoin ajattelevani" jotka ovat heille tarpeeksi komeita jne. joita mainitsinkin.Minä puhun siitä ainoasta, jonka tunnen parhaiten eli itsestäni. Sinä puhut ihmisestä, josta et tiedä mitään. Siis sikäli kun ymmärsin tämän tekstin:
"Taitavasti petät itsesi mitä etsit ja miten sekä et tee asialle mitään.", jonka lauserakenne on melko hämärä.
Sinun on mahdotonta tietää mitä teen tai en tee. Jotain ehkä voit arvata siitä mitä etsin, jos oikein keskityt lukemaan mitä kirjoitin. Tuntuu kuitenkin, että keskityt enemminkin vaalimaan omaa mielikuvaasi naisista.
Toiset tunnistaa, toiset ei. Puhuin fiksuista naisista, jotka näkevät kultapojujen puheiden taakse eivätkä sokaistu heidän kauneudestaan.
Ajattele toki niin, että kaikki naiset noudattavat samaa kaavaa, jos se tekee monimutkaisesta maailmasta sinulle helpommin ymmärrettävän. Joskus on ihmeellistä ymmärtää etteivät kaikki ajattele ja käyttäydy samalla lailla. Toki omissa uskomuksissaan on hyvä elää ja itse olen valinnut tämän näkemyksen ja sinunkin uskomuksesi kävivät kyllä oikein hyvin esille. - Elämämenee
Tunnistamaton kirjoitti:
Minä puhun siitä ainoasta, jonka tunnen parhaiten eli itsestäni. Sinä puhut ihmisestä, josta et tiedä mitään. Siis sikäli kun ymmärsin tämän tekstin:
"Taitavasti petät itsesi mitä etsit ja miten sekä et tee asialle mitään.", jonka lauserakenne on melko hämärä.
Sinun on mahdotonta tietää mitä teen tai en tee. Jotain ehkä voit arvata siitä mitä etsin, jos oikein keskityt lukemaan mitä kirjoitin. Tuntuu kuitenkin, että keskityt enemminkin vaalimaan omaa mielikuvaasi naisista.
Toiset tunnistaa, toiset ei. Puhuin fiksuista naisista, jotka näkevät kultapojujen puheiden taakse eivätkä sokaistu heidän kauneudestaan.
Ajattele toki niin, että kaikki naiset noudattavat samaa kaavaa, jos se tekee monimutkaisesta maailmasta sinulle helpommin ymmärrettävän. Joskus on ihmeellistä ymmärtää etteivät kaikki ajattele ja käyttäydy samalla lailla. Toki omissa uskomuksissaan on hyvä elää ja itse olen valinnut tämän näkemyksen ja sinunkin uskomuksesi kävivät kyllä oikein hyvin esille.Tiedätkö mikä naisten ongelma oikeasti on?
Se on se että naisilla on kamalan huono itseluottamus tehdä mm. aloitteita sekä epäilevät mm. omaa viehätysvoimaansa, mutta samaan aikaan itseluottamusta olla mm. sosiaalisia samoin kuin omata loputon usko omaan "intuitioonsa" ja vaistoonsa. Ei siis järjen käyttöön vaan siihen että "kyl mä tiedän mitä tunnen ja se tunne on totta".
Varsinkin näissä asioissas joissa miestä pitäisi lukea naiset kuvittelevat olevansa jotakin selvännäkijöitä kunnes totuus paljastuu.
Valitettavasti sama toimii myös toisin päin eli nainen ei tunne tietyllä hetkellä "kemioita" niin se oli sitten siinä vaikka mies ja nainen yhteen saattaisivat sopisiakkin.
Sen takia viittasin siihen että naiset eivät ole niin hyviä lukemaan ihmisiä eivätkä varsinkaan miehiä vaikka niin kuvittelevat. Jos heitä tästä hieman "läksyttää" kiltisi niin vastaus on "pitäähän sitä kemiaa olla!" tai että "yrität sä hallita naisia mitä heidän tulis tehdä!"
Se on järjetöntä kun yrittää selittää että se ensivaikutelma voi pettää ja voi hyvät hykkyrät te naiset ette ole niin taitavia sosiaalisesti lukutaidoissanne kuin kuvittelette olevanne.
Minulle on opetettu naisten taholta että miehistä tulee ajan myötä vanhoja känkyröitä ja itsepäisiä, mutta olen oppinut että naiset ovat sellaisia jo lapsesta lähtien.
Samaan aikaan kun he seuraavat toisten naisten ja kavereidensa mielipiteitä niin heille kehittyy omista tuntemuksistaan jonkinlainen kuvitelma että ne ovat todempia kuin todellisuus itse teki tai sanoi mies mitä tahansa.
Toisin kuin ymmärsit minä en puhunut erityisesti pelimiehistä vaan esimerkiksi miehistä jotka ovat samankaltaisia naisen kanssa ja ehkä sopiviakin, mutta nainen ei sellaista näe koska asia X. X:n ollessa nuo jo edellämainitsemani asiat.
Olen monta kertaa todistanut sitä kuinka nainen muuttuu täydeksi muovailuvahaksi tietynlaisten miesten ympäristössä ja alkaa kertoa miehelle miten samanlaisia ollaan ja miten samalla tavalla ajatellaan.
"Sinun on mahdotonta tietää mitä teen tai en tee. Jotain ehkä voit arvata siitä mitä etsin, jos oikein keskityt lukemaan mitä kirjoitin. Tuntuu kuitenkin, että keskityt enemminkin vaalimaan omaa mielikuvaasi naisista. "
Sinä puhut yhdestä yksilöstä itsestäsi. MInä puhun kokemuksen vankalla rintaäänellä monista naisista.
Mitä olen oppinut naisista on se että se pinta on se tärkein juttu, enkä puhu pelkästään tässä ulkonäöstä vaan miehen käytöksestä jne. Kunhan mies esittää asiansa tietyllä tavalla ja antaa tietynlaisen kuvan niin mikä tahansa, sanoipa mies mitä tahansa menee naiselta läpi koska nainen on jo ns. "hyväksynyt miehen". Loppu on kiinni sitten siitä viekö mies aktiivisesti asiaa eteenpäin vai ei.
Nainen ei valtise siten "sopivaa" kuten väität vaan sen joka sopii siihen sosiaalisen kuvioon jossa nainen kulloinkin on ja lopussa kyse on miehen aktiivisuudesa viedä tuo riitti läpi. Nainen tulee kyllä sen perässä kiltsti sitten kunnes päädytään suhteeseen jossa alkaa ne omanlaiset "testit".
Jos naiset tunnistaisivat itselleen sopivat miehet ja ottaisivat heidät vastaan potentiaalisina kumppaniehdokkaina niin olisin itsekkin ajat sitten ollut jo mm. pidemmässä suhteessa. Olen joutunut sitten olemaan suhtessa niiden vähemmän itselleni sopivien kanssa koska ylläripylläri he ovat pitäneet minua itselleen sopivana pelkästään sen perusteella että olen ollut heille mm. riittävän komea jne. vaikka mitään yhteistä meillä ei ole kunnolla ollutkaan.
Tietysti jossain vaiheessa nainen ehkä oppii tuon "yhteensopivuuden" arvon, mutta usein se on siinä vaiheessa jo ns. myöhäistä koska kaikki miehistä eivät enää halua kolmekymppisenä löytää jotain nuoruuttaan hummannutta "sielunsisartaan". - Elämämenee
Ongelma siis yleisestä näkökulmasta.
Teidän näkökulmasta ei ole mitään ongelmaa koska ottajia aina löytyy ja selitysmoottorinne selittää vaikka jumalan tai kohtalon avulla miksi kävi niin kuin kävi.
Tietysti kun ikää kertyy tarpeeksi niin homman juju alkaa paljastua.
Koska jos joku päivä aiemmin tajuaisitte mikä vastuu teillä on itsestänne, elämästänne, suhteistanne ja siitä toisesta ihmisestä eli miehestä jonka kanssa teillä voisi olla se suhde (miehetkin ovat ihmisiä jopa enemmän kuin te tulette koskaan olemaan ;)) niin musertuisitte kuin kananmunan kuoret.
Suurin osa naisista ei tajua että elämä voi mennä vituiksi omien valintojen kautta jotka liittyvät harhaisiin kuvitelmiin mm. rakkaudesa sekä myös omista tunteista jotka johtavat harhaan.
Sen takia joku "mä kyl tunnistan omanlaiseni miehet" kuulostaa naisen suusta tolkuttoman....hassulta. :D - Tunnistamaton
Elämämenee kirjoitti:
Ongelma siis yleisestä näkökulmasta.
Teidän näkökulmasta ei ole mitään ongelmaa koska ottajia aina löytyy ja selitysmoottorinne selittää vaikka jumalan tai kohtalon avulla miksi kävi niin kuin kävi.
Tietysti kun ikää kertyy tarpeeksi niin homman juju alkaa paljastua.
Koska jos joku päivä aiemmin tajuaisitte mikä vastuu teillä on itsestänne, elämästänne, suhteistanne ja siitä toisesta ihmisestä eli miehestä jonka kanssa teillä voisi olla se suhde (miehetkin ovat ihmisiä jopa enemmän kuin te tulette koskaan olemaan ;)) niin musertuisitte kuin kananmunan kuoret.
Suurin osa naisista ei tajua että elämä voi mennä vituiksi omien valintojen kautta jotka liittyvät harhaisiin kuvitelmiin mm. rakkaudesa sekä myös omista tunteista jotka johtavat harhaan.
Sen takia joku "mä kyl tunnistan omanlaiseni miehet" kuulostaa naisen suusta tolkuttoman....hassulta. :DUsko tai älä, niin olen kanssasi hyvin monesta asiasta samaa mieltä. Viestisi olisi uponnut paremmin, jos olisit heti selittänyt mitä tarkoitat etkä suhtautunut niin alentuvasti.
En nyt omassa tekstissäni tarkoittanut pelkästään kemioita. Puhuin siitä, että paskan puhumisen läpi näkee ja siitä, että vasta kun keskusteluun ja läsnäoloon tuodaan jotain aitoa, voi ottaa kantaa siihen yhteensopivuuteen, jos tuntee itsensä
eli
"Pakkohan nämä on keskustelulla selvittää, kokeeko olevansa sellaisessa vaiheessa elämässään, että pystyy sitoutumaan. Ja onko kumppani oikeasti sielunkumppani, jonka kanssa haluaa elämänsä jakaa. Tällöin ainakin voi uskoa siihen, että tahtoa löytyy. Uskon kuitenkin, että vahvalla intuitiolla tunnistat aidon!"
ja
ja
"Sen sijaan, jos seurueessa on mies, jonka kanssa juttu luistaa tai johonkuhun sellaiseen baarissa tai muualla törmään, niin mielelläni juttelen jos tilanne sen sallii."
Näillä kaikilla kommenteilla tarkoitin sitä aitoutta ja keskustelua, jossa se yhteensopivuus käy ilmi, en pelkästään vetovoimaa tai "kemiaa". En silti kiellä, ettenkö ajattelisi, että jonkinlaisen kiinnostuksen ja vetovoiman pitää herätä tutustuessa. Miksi muuten jatkaa tutustumista?
Tämä sinulta:
"samaan aikaan itseluottamusta olla mm. sosiaalisia samoin kuin omata loputon usko omaan "intuitioonsa" ja vaistoonsa jne"
Tästä en ole kanssasi samaa mieltä. Myönnän, että tällä perusteella voi mennä pahasti harhaan. Itse olen mennyt harhaan, kun en ole intuitiotani kuunnellut. Mihin muuhun perustat vaikutelmasi ihmisestä, kuin siitä kokonaiskuvasta, jonka ihmisestä muodostat ja siitä fiiliksestä, joka siitä muodostuu? Siitä vaistosta, onko tässä oikeasti hyvä tyyppi, joka on samalla aaltopituudella monella elämän saralla vai onko tässä kuviossa jotain sellaista, joka saa vaistot heräämään, että tässä voi käydä huonosti?
Ei näitä asioita voi ajatella pelkästään järjellä. KYLLÄ. Pitää olla ajatuksiltaan ja arvoiltaan yhteensopiva. Mutta entäpä jos ei halua tyytyä tunteettomaan järkiliittoon? Näiden ajatusten lisäksi pitää olla vetovoimaa, joka on se liima, joka ALUKSI vetää ihmiset yhteen ja kiinnostumaan toisesta. Mielellään tietysti vetovoimakin jatkuu, jos ihminen on oikea.
Olen ollut sellaisessa suhteessa, joka alkoi järkisyillä. Ei se kantanut, olin onneton. Sehän ei tietenkään tarkoita ettei voisi toimia jollain toisella, mutta kyllä minä etsin ihmistä, jonka kanssa koen olevani ajatuksiltani samalla aallolla ja oikeasti sielunkumppani.
Ehkä Suomessakin pitäisi olla jonkinlainen deittailukulttuuri, jolloin ihmiseen pitäisi tutustua ainakin niiden treffien verran. Nykyään katsotaan, että jo suostuminen treffeille on lupaus muustakin, kun sen pitäisi olla mahdollisuus tutustua. Minusta olisi ihan tervettä tutustua useampiin ihmisiin. Suomalaisethan eivät ennen kuin viime päivinä ole juuri deittailleet, vaan ainoastaan pokailleet kännissä.
Kysymyshän on kuitenkin yksilöiden toiveista kumppanille, jonka yrität tässä tasapäistää. Jotkut ehkä sitten haluavat sen sosiaalisen komean ja pitkän edustusmiehen, mutta älä unohda, ettei se ole kaikkien kohdalta totuus.
Myönnän, että naiset sortuvat usein värittelemään omilla värikynillään, jotta tavattu mies olisi omien toiveiden kaltainen ja etsintä olisi vihdoin päättynyt. Minusta tässä on kysymykssä keskenkasvuisuus ja siihen olen kyllä aikanaan sortunut itsekin tilanteessa kun kumppani oli epäsopiva.
En vähättele yhtään sitä, etteikö ulkonäöllä olisi merkitystä ja etteikö olisi naisia, jotka toimivat PELKÄSTÄÄN sen perusteella ja taipuvat naiviuttaan helppoihin kikkoihin ja tapoihin esittää asiat positiivisessa valossa.
Totuus on kuitenkin se, että sekä naiset että miehet viehättyvät joistain piirteistä toisessa ihmisessä ja se on usein se, mistä kaikki alkaa. En kiellä tätä. On varmaan näitä kuvankauniita ihmisiä, jotka ovat kaikin puolin täydellisiä, he telmikööt keskenään, ainakin jos ajatusmalli on tällainen. Monet naiset ihastuvat jkuitenkin ohonkin yksittäiseen piirteeseen muuten karkeammalla kirveellä veistetyssä ihmisessä, jotkut positiiviseen yleisominaisuuteen. Mutta eihän sekään mihinkään kanna, jollei siinä ole muutakin. Voi myös käydä niin, että keskustelun lomassa alkaa pitää ihmisestä, saattaa löytää myös niitä piirteitä, jotka ovat komeita ja kauniita.
"Tietysti jossain vaiheessa nainen ehkä oppii tuon "yhteensopivuuden" arvon, mutta usein se on siinä vaiheessa jo ns. myöhäistä koska kaikki miehistä eivät enää halua kolmekymppisenä löytää jotain nuoruuttaan hummannutta "sielunsisartaan"."
Hyvä tietää ja toisaalta harmi teille.
Kiva kuitenkin kun selitit kantasi. Ja kuten sanoin, olen monessa asiassa kanssasi samaa mieltä, vaikka ajatelemme täysin eri lailla. Toivottavasti kuitenkin ymmärrät, että olet tehnyt aika laajoja yleistyksiä koskemaan koko naissukupuolta. ja tämän vuoksi arvostelin "lyhyitä ja ytimekkäitä" kommenttejasi aiemmin. - Ex-PUA
Elämämenee kirjoitti:
Tiedätkö mikä naisten ongelma oikeasti on?
Se on se että naisilla on kamalan huono itseluottamus tehdä mm. aloitteita sekä epäilevät mm. omaa viehätysvoimaansa, mutta samaan aikaan itseluottamusta olla mm. sosiaalisia samoin kuin omata loputon usko omaan "intuitioonsa" ja vaistoonsa. Ei siis järjen käyttöön vaan siihen että "kyl mä tiedän mitä tunnen ja se tunne on totta".
Varsinkin näissä asioissas joissa miestä pitäisi lukea naiset kuvittelevat olevansa jotakin selvännäkijöitä kunnes totuus paljastuu.
Valitettavasti sama toimii myös toisin päin eli nainen ei tunne tietyllä hetkellä "kemioita" niin se oli sitten siinä vaikka mies ja nainen yhteen saattaisivat sopisiakkin.
Sen takia viittasin siihen että naiset eivät ole niin hyviä lukemaan ihmisiä eivätkä varsinkaan miehiä vaikka niin kuvittelevat. Jos heitä tästä hieman "läksyttää" kiltisi niin vastaus on "pitäähän sitä kemiaa olla!" tai että "yrität sä hallita naisia mitä heidän tulis tehdä!"
Se on järjetöntä kun yrittää selittää että se ensivaikutelma voi pettää ja voi hyvät hykkyrät te naiset ette ole niin taitavia sosiaalisesti lukutaidoissanne kuin kuvittelette olevanne.
Minulle on opetettu naisten taholta että miehistä tulee ajan myötä vanhoja känkyröitä ja itsepäisiä, mutta olen oppinut että naiset ovat sellaisia jo lapsesta lähtien.
Samaan aikaan kun he seuraavat toisten naisten ja kavereidensa mielipiteitä niin heille kehittyy omista tuntemuksistaan jonkinlainen kuvitelma että ne ovat todempia kuin todellisuus itse teki tai sanoi mies mitä tahansa.
Toisin kuin ymmärsit minä en puhunut erityisesti pelimiehistä vaan esimerkiksi miehistä jotka ovat samankaltaisia naisen kanssa ja ehkä sopiviakin, mutta nainen ei sellaista näe koska asia X. X:n ollessa nuo jo edellämainitsemani asiat.
Olen monta kertaa todistanut sitä kuinka nainen muuttuu täydeksi muovailuvahaksi tietynlaisten miesten ympäristössä ja alkaa kertoa miehelle miten samanlaisia ollaan ja miten samalla tavalla ajatellaan.
"Sinun on mahdotonta tietää mitä teen tai en tee. Jotain ehkä voit arvata siitä mitä etsin, jos oikein keskityt lukemaan mitä kirjoitin. Tuntuu kuitenkin, että keskityt enemminkin vaalimaan omaa mielikuvaasi naisista. "
Sinä puhut yhdestä yksilöstä itsestäsi. MInä puhun kokemuksen vankalla rintaäänellä monista naisista.
Mitä olen oppinut naisista on se että se pinta on se tärkein juttu, enkä puhu pelkästään tässä ulkonäöstä vaan miehen käytöksestä jne. Kunhan mies esittää asiansa tietyllä tavalla ja antaa tietynlaisen kuvan niin mikä tahansa, sanoipa mies mitä tahansa menee naiselta läpi koska nainen on jo ns. "hyväksynyt miehen". Loppu on kiinni sitten siitä viekö mies aktiivisesti asiaa eteenpäin vai ei.
Nainen ei valtise siten "sopivaa" kuten väität vaan sen joka sopii siihen sosiaalisen kuvioon jossa nainen kulloinkin on ja lopussa kyse on miehen aktiivisuudesa viedä tuo riitti läpi. Nainen tulee kyllä sen perässä kiltsti sitten kunnes päädytään suhteeseen jossa alkaa ne omanlaiset "testit".
Jos naiset tunnistaisivat itselleen sopivat miehet ja ottaisivat heidät vastaan potentiaalisina kumppaniehdokkaina niin olisin itsekkin ajat sitten ollut jo mm. pidemmässä suhteessa. Olen joutunut sitten olemaan suhtessa niiden vähemmän itselleni sopivien kanssa koska ylläripylläri he ovat pitäneet minua itselleen sopivana pelkästään sen perusteella että olen ollut heille mm. riittävän komea jne. vaikka mitään yhteistä meillä ei ole kunnolla ollutkaan.
Tietysti jossain vaiheessa nainen ehkä oppii tuon "yhteensopivuuden" arvon, mutta usein se on siinä vaiheessa jo ns. myöhäistä koska kaikki miehistä eivät enää halua kolmekymppisenä löytää jotain nuoruuttaan hummannutta "sielunsisartaan".Aivan mahtava teksti! *aplodit*
Nainen joka lukee ja ymmärtää tuon, on edistyksellinen yksilö. - Elämämenee
Tunnistamaton kirjoitti:
Usko tai älä, niin olen kanssasi hyvin monesta asiasta samaa mieltä. Viestisi olisi uponnut paremmin, jos olisit heti selittänyt mitä tarkoitat etkä suhtautunut niin alentuvasti.
En nyt omassa tekstissäni tarkoittanut pelkästään kemioita. Puhuin siitä, että paskan puhumisen läpi näkee ja siitä, että vasta kun keskusteluun ja läsnäoloon tuodaan jotain aitoa, voi ottaa kantaa siihen yhteensopivuuteen, jos tuntee itsensä
eli
"Pakkohan nämä on keskustelulla selvittää, kokeeko olevansa sellaisessa vaiheessa elämässään, että pystyy sitoutumaan. Ja onko kumppani oikeasti sielunkumppani, jonka kanssa haluaa elämänsä jakaa. Tällöin ainakin voi uskoa siihen, että tahtoa löytyy. Uskon kuitenkin, että vahvalla intuitiolla tunnistat aidon!"
ja
ja
"Sen sijaan, jos seurueessa on mies, jonka kanssa juttu luistaa tai johonkuhun sellaiseen baarissa tai muualla törmään, niin mielelläni juttelen jos tilanne sen sallii."
Näillä kaikilla kommenteilla tarkoitin sitä aitoutta ja keskustelua, jossa se yhteensopivuus käy ilmi, en pelkästään vetovoimaa tai "kemiaa". En silti kiellä, ettenkö ajattelisi, että jonkinlaisen kiinnostuksen ja vetovoiman pitää herätä tutustuessa. Miksi muuten jatkaa tutustumista?
Tämä sinulta:
"samaan aikaan itseluottamusta olla mm. sosiaalisia samoin kuin omata loputon usko omaan "intuitioonsa" ja vaistoonsa jne"
Tästä en ole kanssasi samaa mieltä. Myönnän, että tällä perusteella voi mennä pahasti harhaan. Itse olen mennyt harhaan, kun en ole intuitiotani kuunnellut. Mihin muuhun perustat vaikutelmasi ihmisestä, kuin siitä kokonaiskuvasta, jonka ihmisestä muodostat ja siitä fiiliksestä, joka siitä muodostuu? Siitä vaistosta, onko tässä oikeasti hyvä tyyppi, joka on samalla aaltopituudella monella elämän saralla vai onko tässä kuviossa jotain sellaista, joka saa vaistot heräämään, että tässä voi käydä huonosti?
Ei näitä asioita voi ajatella pelkästään järjellä. KYLLÄ. Pitää olla ajatuksiltaan ja arvoiltaan yhteensopiva. Mutta entäpä jos ei halua tyytyä tunteettomaan järkiliittoon? Näiden ajatusten lisäksi pitää olla vetovoimaa, joka on se liima, joka ALUKSI vetää ihmiset yhteen ja kiinnostumaan toisesta. Mielellään tietysti vetovoimakin jatkuu, jos ihminen on oikea.
Olen ollut sellaisessa suhteessa, joka alkoi järkisyillä. Ei se kantanut, olin onneton. Sehän ei tietenkään tarkoita ettei voisi toimia jollain toisella, mutta kyllä minä etsin ihmistä, jonka kanssa koen olevani ajatuksiltani samalla aallolla ja oikeasti sielunkumppani.
Ehkä Suomessakin pitäisi olla jonkinlainen deittailukulttuuri, jolloin ihmiseen pitäisi tutustua ainakin niiden treffien verran. Nykyään katsotaan, että jo suostuminen treffeille on lupaus muustakin, kun sen pitäisi olla mahdollisuus tutustua. Minusta olisi ihan tervettä tutustua useampiin ihmisiin. Suomalaisethan eivät ennen kuin viime päivinä ole juuri deittailleet, vaan ainoastaan pokailleet kännissä.
Kysymyshän on kuitenkin yksilöiden toiveista kumppanille, jonka yrität tässä tasapäistää. Jotkut ehkä sitten haluavat sen sosiaalisen komean ja pitkän edustusmiehen, mutta älä unohda, ettei se ole kaikkien kohdalta totuus.
Myönnän, että naiset sortuvat usein värittelemään omilla värikynillään, jotta tavattu mies olisi omien toiveiden kaltainen ja etsintä olisi vihdoin päättynyt. Minusta tässä on kysymykssä keskenkasvuisuus ja siihen olen kyllä aikanaan sortunut itsekin tilanteessa kun kumppani oli epäsopiva.
En vähättele yhtään sitä, etteikö ulkonäöllä olisi merkitystä ja etteikö olisi naisia, jotka toimivat PELKÄSTÄÄN sen perusteella ja taipuvat naiviuttaan helppoihin kikkoihin ja tapoihin esittää asiat positiivisessa valossa.
Totuus on kuitenkin se, että sekä naiset että miehet viehättyvät joistain piirteistä toisessa ihmisessä ja se on usein se, mistä kaikki alkaa. En kiellä tätä. On varmaan näitä kuvankauniita ihmisiä, jotka ovat kaikin puolin täydellisiä, he telmikööt keskenään, ainakin jos ajatusmalli on tällainen. Monet naiset ihastuvat jkuitenkin ohonkin yksittäiseen piirteeseen muuten karkeammalla kirveellä veistetyssä ihmisessä, jotkut positiiviseen yleisominaisuuteen. Mutta eihän sekään mihinkään kanna, jollei siinä ole muutakin. Voi myös käydä niin, että keskustelun lomassa alkaa pitää ihmisestä, saattaa löytää myös niitä piirteitä, jotka ovat komeita ja kauniita.
"Tietysti jossain vaiheessa nainen ehkä oppii tuon "yhteensopivuuden" arvon, mutta usein se on siinä vaiheessa jo ns. myöhäistä koska kaikki miehistä eivät enää halua kolmekymppisenä löytää jotain nuoruuttaan hummannutta "sielunsisartaan"."
Hyvä tietää ja toisaalta harmi teille.
Kiva kuitenkin kun selitit kantasi. Ja kuten sanoin, olen monessa asiassa kanssasi samaa mieltä, vaikka ajatelemme täysin eri lailla. Toivottavasti kuitenkin ymmärrät, että olet tehnyt aika laajoja yleistyksiä koskemaan koko naissukupuolta. ja tämän vuoksi arvostelin "lyhyitä ja ytimekkäitä" kommenttejasi aiemmin.Miten niin harmi teille? :D
Mitä vittua minä teen ikäiselläni kolmekymppisellä "ikäneidolla" jos parikymppisetkin ovat kiinnostuneita?
"Itse olen mennyt harhaan, kun en ole intuitiotani kuunnellut. Mihin muuhun perustat vaikutelmasi ihmisestä, kuin siitä kokonaiskuvasta, jonka ihmisestä muodostat ja siitä fiiliksestä, joka siitä muodostuu? Siitä vaistosta, onko tässä oikeasti hyvä tyyppi, joka on samalla aaltopituudella monella elämän saralla vai onko tässä kuviossa jotain sellaista, joka saa vaistot heräämään, että tässä voi käydä huonosti?
"Ei näitä asioita voi ajatella pelkästään järjellä. KYLLÄ. Pitää olla ajatuksiltaan ja arvoiltaan yhteensopiva. Mutta entäpä jos ei halua tyytyä tunteettomaan järkiliittoon? Näiden ajatusten lisäksi pitää olla vetovoimaa, joka on se liima, joka ALUKSI vetää ihmiset yhteen ja kiinnostumaan toisesta. Mielellään tietysti vetovoimakin jatkuu, jos ihminen on oikea."
Kuulen tuossa mitä sanoit saman kaiun kuin juuri niissä naisten jutuissa joissa selitetään että "järkeä ei pidä käyttää koska muuten päätyy järkisuhteeseen ja sehän on ihan hirveää!"
Toisin sanottuna "intuition" joka on täyttä arvailua vastakohtana nähdään kauhea järkiliitto.
Aivan niin juuri kuten sanoin "se liima" eli MIEHEN KOMEUS JA STATUS vetää naista puoleensa jonka jälkeen ehkä sitten löytyy jotain yhteistä.
Olet ihan samanlainen selittäjä kuin ne naiset joista juuri puhuin. Kuvittelet vain olevasi viisaampi johtuen nähtävästi iästäsi jota myös kommentoin kuinka naiset yleensä vasta myöhemmin oppivat kierrettyään sängystä sänkyyn.
Joo, EI kiinnosta 30-vuotiaat hutsut enää.
Mokasit. Epäonnistuit. Hyvästi. - Elämämenee
Elämämenee kirjoitti:
Miten niin harmi teille? :D
Mitä vittua minä teen ikäiselläni kolmekymppisellä "ikäneidolla" jos parikymppisetkin ovat kiinnostuneita?
"Itse olen mennyt harhaan, kun en ole intuitiotani kuunnellut. Mihin muuhun perustat vaikutelmasi ihmisestä, kuin siitä kokonaiskuvasta, jonka ihmisestä muodostat ja siitä fiiliksestä, joka siitä muodostuu? Siitä vaistosta, onko tässä oikeasti hyvä tyyppi, joka on samalla aaltopituudella monella elämän saralla vai onko tässä kuviossa jotain sellaista, joka saa vaistot heräämään, että tässä voi käydä huonosti?
"Ei näitä asioita voi ajatella pelkästään järjellä. KYLLÄ. Pitää olla ajatuksiltaan ja arvoiltaan yhteensopiva. Mutta entäpä jos ei halua tyytyä tunteettomaan järkiliittoon? Näiden ajatusten lisäksi pitää olla vetovoimaa, joka on se liima, joka ALUKSI vetää ihmiset yhteen ja kiinnostumaan toisesta. Mielellään tietysti vetovoimakin jatkuu, jos ihminen on oikea."
Kuulen tuossa mitä sanoit saman kaiun kuin juuri niissä naisten jutuissa joissa selitetään että "järkeä ei pidä käyttää koska muuten päätyy järkisuhteeseen ja sehän on ihan hirveää!"
Toisin sanottuna "intuition" joka on täyttä arvailua vastakohtana nähdään kauhea järkiliitto.
Aivan niin juuri kuten sanoin "se liima" eli MIEHEN KOMEUS JA STATUS vetää naista puoleensa jonka jälkeen ehkä sitten löytyy jotain yhteistä.
Olet ihan samanlainen selittäjä kuin ne naiset joista juuri puhuin. Kuvittelet vain olevasi viisaampi johtuen nähtävästi iästäsi jota myös kommentoin kuinka naiset yleensä vasta myöhemmin oppivat kierrettyään sängystä sänkyyn.
Joo, EI kiinnosta 30-vuotiaat hutsut enää.
Mokasit. Epäonnistuit. Hyvästi.Viimeiset sanat eivät olleet sinulle sitten jolle vastasin vaan sille 30-vuotiaalle joka edelleen kuvittelee saavansa esimerkiksi minut suhteeseen.
- Tunnistamaton
Seeelvä..Pidä toi, hyvin sä vedät tota linjaa. Edelleenkään: et voi tietää mitä kuvittelen älystäni, minkä ikäinen olen tai olenko kiertänyt sängystä sänkyyn. Kuka se tässä intuitiollaan arvailee? Objektiivinen et ainakaan ole.
Ymmärrän silti näkökantasi vaikkei sinulla riitäkään kyky ymmärtää jonkun muun näkökantaa kuin omasi.
Sehän on sitten helppo homma napata se parikymppinen mimmi, eikun vaan tulta liekkeihin kun kerran parikymppisten kanssa natsaa! :D
Harmi. teille siksi, koska kertomasi mukaan järki tulee kaikille naisille päähän vasta myöhemmin. Et siis koskaan tule tapaamaan sitä sielun sisarta vaan kuvailemasi naisen.Hän ei kuulosta kovin hyvältä. Miksi nykypäivän parikymppiset olisi yhtään erilaisia kuin oman ikäluokkasi naiset!?
Mut joo, priorisointikysymys. Jos ei oppinsa elänyt nainen samalla aaltopituudella oo se sun juttu ja nuorempien naisten kanssa tuntuu sujuvan, niin mikäpä siinä. Onnea matkaan ;) - Elämämenee
Tunnistamaton kirjoitti:
Seeelvä..Pidä toi, hyvin sä vedät tota linjaa. Edelleenkään: et voi tietää mitä kuvittelen älystäni, minkä ikäinen olen tai olenko kiertänyt sängystä sänkyyn. Kuka se tässä intuitiollaan arvailee? Objektiivinen et ainakaan ole.
Ymmärrän silti näkökantasi vaikkei sinulla riitäkään kyky ymmärtää jonkun muun näkökantaa kuin omasi.
Sehän on sitten helppo homma napata se parikymppinen mimmi, eikun vaan tulta liekkeihin kun kerran parikymppisten kanssa natsaa! :D
Harmi. teille siksi, koska kertomasi mukaan järki tulee kaikille naisille päähän vasta myöhemmin. Et siis koskaan tule tapaamaan sitä sielun sisarta vaan kuvailemasi naisen.Hän ei kuulosta kovin hyvältä. Miksi nykypäivän parikymppiset olisi yhtään erilaisia kuin oman ikäluokkasi naiset!?
Mut joo, priorisointikysymys. Jos ei oppinsa elänyt nainen samalla aaltopituudella oo se sun juttu ja nuorempien naisten kanssa tuntuu sujuvan, niin mikäpä siinä. Onnea matkaan ;)Niin, minä en puhunut edelleenkään sinusta.
"Sehän on sitten helppo homma napata se parikymppinen mimmi, eikun vaan tulta liekkeihin kun kerran parikymppisten kanssa natsaa! :D "
Niin se on se hankala homma jonka asian suhteen tuskailen.
Jonkun kanssa jonka kanssa käydä yhteen ja joka olisi fiksu jota tuossa sanoin. Ongelma vain on se että se tapahtuu naisilla vasta 30-vuotiaana ja rehellisesti sanottuna taidan ottaa sitten sen vähemmän fiksun nätin parikymppisen.
"Miksi nykypäivän parikymppiset olisi yhtään erilaisia kuin oman ikäluokkasi naiset!? "
Koska he ovat paremmn näköisiä, eivät kiristele liikaa ja eivät ole ehtineet kokea ihan jokaista miestä vielä.
Pitäähän minunkin saada siitä irti jotain muuta kuin vain se "yhteensopivuus".
Kuten sinäkin totesit että kemiat ensin, muu sitten. ;)
"Jos ei oppinsa elänyt nainen samalla aaltopituudella oo se sun juttu ja nuorempien naisten kanssa tuntuu sujuvan, niin mikäpä siinä. "
En usko että se enää on. En jaksa ajatella oman ikäistäni naista joka on nussinut vähintään sen kymmenen tyypin kanssa ja kokenut jo kaiken suhteissa jonka jälkeen "tyytyy" minuun kun nuorempana en olisi kelvannut jostain syystä.
Sitten alkaa se halu perustaa perhe ja rakentaa pese jne.
Otan vahingon takaisin. Surullista, mutta sen verran välinpitämättömäksi kokemukset naisista ovat tehneet että on parempi vain ilo ottaa irti siitä nuoresta lihasta mitä on tarjolla.
"Onnea matkaan ;)"
Samoin.
Elämä menee vain näin. - Elämämenee
Tunnistamaton kirjoitti:
Mut joo, priorisointikysymys. Jos ei oppinsa elänyt nainen samalla aaltopituudella oo se sun juttu ja nuorempien naisten kanssa tuntuu sujuvan, niin mikäpä siinä. Onnea matkaan ;)Niin ja yksi juttu joka voi yllättää, mutta vaikka 30-vuotiaat naiset ovat ehkä fiksumpia kuin parikymppiset niin miehenä ainakin oma "suosio" on kasvanut 30-vuotiaana ja parikymppiset naiset ovat käytännössä jopa helpompia iskettäviä kuin 30-vuotiaat jos statusta ei ole paljon.
Itse olen todennut että sen kunnollisen naisen ja sielunsisaren etsiminen on lopulta tavattoman naiivia kun ajattelee että miten eri tavoin olemme todennäköisesti viettäneet aiemman elämän. Minulla muutama yritys suhteisiin ja naisella mahdollisesti pitkä suhde tai paljon kokemusta.
Verrattuna siis parikymppiseen siinä häviää aika paljon.
- ätmel
Naisten mielestä kaikki naiset ovat kunnollisia ja jos joku nainen on joskus jotain väärää tehnytkin, niin sekin on miehen syy.
- 1514
Olen kunnollinen, kaikki ovat tykänneet.
- mitä.mieltä
Yksi mies sanoi kerran että pääkaupunkiseudulta löytyy huonompia naisia kuin kauempaa Suomesta, onko tässä teidän mielestänne totuutta?
Olen itsekin vähän törmännyt sellaiseen että jos nainen on erityisen mukava niin hän ei ole pk-seudulta. Vaikuttaako alue?- Edwardo_ja_kulkeva_juna
Ite olen huomannut saman... Tosin en itsekkään ole helsinkiläisiä alkujani. Mutta pääkaupunkiseudun naiset ovat yleisesti ottaen aika paljon pinnallisempia ja kylmempiä, statuksen ja komeuden perään siis kovasti. Reilun vuoden sinkkurumban aikana kaikki ihastuttavammat neitoset ovat olleet maakunnista tulleita. Mutta ei ole vielä natsannut oikein.
Kyllähän kunnolliset naiset äkkiä tunnistaa jutellessa. Tosin tuntuu, että miehenä joutuu enempi vähempi valitsemaan intohimon ja älyn välillä, tai sitten koluan aivan väärissä piireissä. Viime aikoina on kyllä joutunut pettymään taas naisiin ja pönkittämään vähän kyynistä naiskuvaa, koska useampi naispuolinen ystävä on paljastunut pettäjäksi suhteissa. Ja kaikki nämä ovat sellaisia ettei pitäisi sitä kovin todennäköisenä ensivaikutelman perusteella.
- RPR
No tuo minkä mainitsit, eli syytetään miestä tai yritetään muuten vaihtaa puheenaihetta on itsekeskeisen ja vastuuttoman, sekä epäkypsän naisen merkki. Mieti suhde sellaisen kanssa..esim.eräs kamumuija petti armeijassa ollut poikkista, mutta lopulta se oli poikkiksen vika, kun oli epäilyksen herättyä lukenut tämän päiväkirjaa.
Toinen juttu on sitten rataennätys; teot puhuvat kovempaa kuin sanat." Mieti suhde sellaisen kanssa"
Jostain syystä minun ei tarvitse vain miettiä, valitettavasti, niin hyvässä kuin pahassa. ;)
- Itsestäkaikkilähtee
Kun on itse suora ja vastuullinen, vetää samanlaisia puoleensa. Siitä tunnistaa.
"Kun on itse suora ja vastuullinen, vetää samanlaisia puoleensa. Siitä tunnistaa."
En lähde kinastelemaan, mutta oma kokemus ja todellisuus kertoo toista, tietynlaiset ihmiset ovat esineitä ja leikkikaluja tietynlaisille ihmisille.....valitettavasti näin on ja ne ovat mestareita minunlaisia etsimään, onneksi olen jo läksyni oppinut, niin hyvässä, kuin pahassa.
Tämä on yksi asia, minkä minunlaiset ihmiset tulevat oppimaan kantapään kautta, jos ei käy lottovoitto ja saa hyvää kumppania jo aluksi.
Pelinainen tuolla ylhäällä hieman raottikin asiaa ja hän kuulosti vielä jokseenkin inhimilliseltä, eli ei ole sieltä pahimmasta päästä.....- Elämämenee
"Kun on itse suora ja vastuullinen, vetää samanlaisia puoleensa. Siitä tunnistaa."
En lähde kinastelemaan, mutta oma kokemus ja todellisuus kertoo toista, tietynlaiset ihmiset ovat esineitä ja leikkikaluja tietynlaisille ihmisille.....valitettavasti näin on ja ne ovat mestareita minunlaisia etsimään, onneksi olen jo läksyni oppinut, niin hyvässä, kuin pahassa.
Tämä on yksi asia, minkä minunlaiset ihmiset tulevat oppimaan kantapään kautta, jos ei käy lottovoitto ja saa hyvää kumppania jo aluksi.
Pelinainen tuolla ylhäällä hieman raottikin asiaa ja hän kuulosti vielä jokseenkin inhimilliseltä, eli ei ole sieltä pahimmasta päästä.....Älä helvetissä ainakaan yritä "pelastaa ketään" tai "parantaa jotakuta".
Se pelastusrengas jonka sille toiselle heität on hirttoköysi oman kaulasi ympärille.
Tämä koskee kaikenlaista apua niin toisen ihmisen psykologina, tukihenkilönä kuin personal trainerina jollekin pullukalle.
Joskus sitä voi kuvitella että toista voi muuttaa (sitähän monet naisetkin ajattelevat renttuihin törmätessään) mutta se on lopulta täysi vitsi.
Ihmistä ei voi pelastaa itseltään. He tekevät mitä tekevät ja useimmiten voit seurata vain vierestä.
Älä ole "ritari" yhdellekkään naiselle. Miksikö?
Koska he eivät ansaitse sitä. - RPR
Elämämenee kirjoitti:
Älä helvetissä ainakaan yritä "pelastaa ketään" tai "parantaa jotakuta".
Se pelastusrengas jonka sille toiselle heität on hirttoköysi oman kaulasi ympärille.
Tämä koskee kaikenlaista apua niin toisen ihmisen psykologina, tukihenkilönä kuin personal trainerina jollekin pullukalle.
Joskus sitä voi kuvitella että toista voi muuttaa (sitähän monet naisetkin ajattelevat renttuihin törmätessään) mutta se on lopulta täysi vitsi.
Ihmistä ei voi pelastaa itseltään. He tekevät mitä tekevät ja useimmiten voit seurata vain vierestä.
Älä ole "ritari" yhdellekkään naiselle. Miksikö?
Koska he eivät ansaitse sitä.Tämä! Ei mitään lisättävää,sillä tämä ohje pelastaa niin paljon. Terapeutti yms.auttakoon näitä psykoja, sillä miehen työ se ei ole, vaikka tukena voikin olla.
Naiset jotka ovat tuossa tilassa ovat psyykkisiä vampyyreja. Kavahda niitä ja niiden verimessua.
- Ätmi-sinkku
Lähes jokainen nainen on ollut jonkun rikollisen jännäpaskan nussittavana.
- zinkkutar
Ensimmäisenä tuli mieleeni ne puhutut " luurangot", jokainen punnitsee toisen menneen eri tavoin. Kuka arvostaa, kuka väheksyy.
Jos tässä kohtaa ollaan eri urilla, homma ei tule jatkumaan toistansa kunnioittaen.
Arvot, mitä ne kellekin ovat, tulisi hyvä olla pääpiirteittään samankaltaisia. Hienosäätöä ja joustoa suhde aina vaatii molemmilta.
Rehellinen, rakastava ja toista arvostava suhde, on tahtosuhde. On tahtoa ja halua sitoutua ja tehdä töitä. Ilman tätä työtä, ei suhde kasva.
Vastavuoroisuus, tuetaan kumppania ylämäessä. Iloitaan ja ollaan ylpeitä hyvistä asioista.
Ollaan onnellisia siitä, kun juuri hän on vierellä kulkemassa.
Materiasta, pinnallisuudesta, ulkokuorista ja muusta mössöstä en kirjoita. En itse ole sellaista vailla.
Huomioiminen, läheisyys, hellyys ja seksi. Ne ovat suhteen liima.
Nämä asiat tuli mieleeni, eikä tarvinnut enempiä miettiä.
Se, onko kunnollisia naisia olemassa, on sun itse ratkaistava. Ainahan on olemassa niin hyvää kuin pahaakin, kaikessa.
Itse uskon että kunnollisia miehiä on paljonkin. Mä itse päätän, millainen on se mun kunnollinen mies.
Tuohon jättämiseen. Jos ei ole tahtoa ja halua suhteessa oloon, syy lähtöön voi olla mikä vain.
Kuoleman sairaita kumppaneita on jätetty hetkessä. Pienikin riita voi olla se viimeinen pisara, sen muun riitelyn päälle.
Mun mielestä parisuhde eikä kumppani ole itsestäänselvyyksiä.
Parhaimmillaan parisuhde on kuin liikeyritys, ollaan yhtiökumppaneita.
Parisuhdeleirit kannattaa käydä, jo silloin kun suhde voi hyvin eikä silloin kun vene on uppoamassa.
Kiitos Ap, aloituksesta.
Ihmissuhdehan on juurikin tunne- ja järkipeliä.
Hyvää kesän odotusta ja toivon rakkautta sun elämään.- zinkkutar
Hups, unohtui asiat joita ei turhaan korosteta. Kommunikointi ja henkinen läsnäolo.
Vielä kun huomioidaan se, että toista et voi muuttaa. Muutos lähtee henkilöstä itsestään, vapaaehtoisesti.
Eikä täydellisiä ihmisiä ole. - Hulluarvaus
Anna ku arvaan...
Olet pyöreä pirjo? - Zinkkutar
Hulluarvaus kirjoitti:
Anna ku arvaan...
Olet pyöreä pirjo?En ole pyöreä, en pirjo. Enkä pyöreä Pirjo.
Mukavia ajatuksia myös sinulla, herkkiä, todella herkkiä... :)
Ainoa mikä ei sovi kuvaan on tuo jättäminen, kun jos on kaksi noin fiksua, empaattista ja herkkää ihmistä, niin kuin tekstissä oli tälläisten tarina, niin noita esimerkin tapahtumia ei oikeastaan voi tapahtua, silloin ollaan taas sanottu yhtä ja tehty toista.....
"Tuohon jättämiseen. Jos ei ole tahtoa ja halua suhteessa oloon, syy lähtöön voi olla mikä vain.
Kuoleman sairaita kumppaneita on jätetty hetkessä. Pienikin riita voi olla se viimeinen pisara, sen muun riitelyn päälle. "
Hyvää kesän odotusta ja rakkautta myös sinulle, palsta "helmi"!
- 1Vanhanarttu
Itse Olisin voinut sanoa itseäni kunnolliseksi, koska pystyn täysin sitoutumaan yhteen ihmiseen enkä petä enkä jätä. Voin sen sanoa varmaksi. Haluan luottaa ehdoitta puolisooni. Se on tärkein asia parisuhteessa se luottamus ja rakkaus. Kaikki ulkoiset puitteet on aivan toissijaisia. Olen itse luottamuksen arvoinen. En valehtele ym, toimi seläntakana mitä monet naiset tekee valehtelemalla vaikka ostostensa hinnan tai jopa piilottelemalla niitä mieheltään :(
Miksi kunnollisen pitäisi edes jättää kunnollinen missään tilanteessa? En ymmärrä koko tuota kysymystäsi. No minua itseäni petettiin ja jätettiin pitkässä suhteessa "ei kunnollisen" kanssa.
Mutta palstaa luettuani en enää voikkaan sanoa olevani kunnollinen(ätmien kriteerien mukaan ainakaan), koska olen yli 25 vuotias enkä ole neitsyt jne jne, se koko "mantra" jota täällä hoetaan.
Olen siis jämäpala enkä kunnollinen nainen. Ja varmasti yksin koko lopunelämäni, ettei kenenkään vaan tarvitse miettiä olisiko aisuri vai ei. Aisuri! Vaikka olenkin lapseton ja työssäkäyvä ja vaatimaton.
Raha ei kiinnosta sinällään yhtään(vaikka oma toimeentuloni tuokin turvaa) eikä ihmisissä kiinnosta ulkonäkö vaan ihan muut asiat. En arvota ihmisiä ulkonäkö perustein kauniisiin tai rumiin enkä pidä itseäni minään kauniina!
Mutta eihän tähän kai pitänyt vastata edes kuin vain kunnollisten naisten.. Tuli silti vastattua :DOlet sinä kunnollinen minun kriteereilläni, niiden asioiden puitteissa mitkä kerroit....
"Miksi kunnollisen pitäisi edes jättää kunnollinen missään tilanteessa? En ymmärrä koko tuota kysymystäsi. No minua itseäni petettiin ja jätettiin pitkässä suhteessa "ei kunnollisen" kanssa."
Se kysymys olikin "huono läppä" ja "kompa kysymys", eli osasit sen sieltä hienosti poimia. ;)
Kiitos vastauksestasi, poikkeat massasta joten minun kriteereilläni kuulut "helmi" statuksen omaaviin naisiin, viitaten niihin asoihin mihin otit kantaa.
Toivottavasti löydät vielä kunnollisen miehen rinnallesi. :)
Kaikkea hyvää sinulle ja hyvää kevään jatkoa!- 1vanhanarttu
Olet sinä kunnollinen minun kriteereilläni, niiden asioiden puitteissa mitkä kerroit....
"Miksi kunnollisen pitäisi edes jättää kunnollinen missään tilanteessa? En ymmärrä koko tuota kysymystäsi. No minua itseäni petettiin ja jätettiin pitkässä suhteessa "ei kunnollisen" kanssa."
Se kysymys olikin "huono läppä" ja "kompa kysymys", eli osasit sen sieltä hienosti poimia. ;)
Kiitos vastauksestasi, poikkeat massasta joten minun kriteereilläni kuulut "helmi" statuksen omaaviin naisiin, viitaten niihin asoihin mihin otit kantaa.
Toivottavasti löydät vielä kunnollisen miehen rinnallesi. :)
Kaikkea hyvää sinulle ja hyvää kevään jatkoa!Joo kyllä kai mä voisin käyttää itsestäni sanaa kunnollinen, koska noi muut huonot asiat menee kategoriaan "kelvollisuudesta" joka onkin sitten jo eri juttu. Eli olen kunnollinen, mutta en kelvollinen. Sanotaan sitten näin. :)
- WanhaKyynikko
Tässä olisi pari linkkiä miten tunnistat ei-ihan-vaimomateriaali-tyyppiä olevat naiset; otanta on Ameriikan ihmemaasta, mutta olettaisin että osa noista "l*tkamerkeistä" sopii myös suomalaisiin naisiin
http://www.returnofkings.com/16837/24-signs-shes-a-slut
http://www.returnofkings.com/38722/35-signs-the-girl-youre-dating-is-a-whore
Lisää samanlaista matskua löytyy samalta saitilta.
Kunnon naiset ovat sitten e.m. naisten vastakohtia. Niitä(kin) löytyy eikä heitä aina tarvitse mennä mistään raamattupiiristä hakemaan. Mutta harvinaisia ovat.- RPR
Hyviä listauksia. Voin suositella myös.
- Elämämenee
Kiinnostus Sinkkuelämää-sarjaan jne. tai vastaaviin joissa käytännössä puhutaan vain miehistä on vastaavanlainen merkki.
Nämä naiset ehkä väittävät etsivänsä vakavaa suhdetta, mutta tosiasiassa päätyvät suhteesta toiseen ja sitten kertovat että vika on miehissä jotka eivät sitoudu häneen.
Ei, ongelma on se että nainen valitsee täysin vääriä miehiä ja käyttäytyy kuin halpa huora. - sincyan
Vaikuttaa harvinaisen traumatisoituneen miehen kirjoituksilta noi linkit. kukahan sen reppanen on rikkonu... Voi apua. :D kaikki naiset on lutkia. Itkuti nyyh.
- RPR
sincyan kirjoitti:
Vaikuttaa harvinaisen traumatisoituneen miehen kirjoituksilta noi linkit. kukahan sen reppanen on rikkonu... Voi apua. :D kaikki naiset on lutkia. Itkuti nyyh.
Shaming language ja henkilöhyökkäys - tässä on siis osuttu maaliin.
Niin kukahan sen ois rikkonut? Nainen. Joten mies tietää mistä puhuu. Kun taas sinä kuulostat juuri sellaiselta lutkalta, mistä tuossa listauksessa puhutaan, joka nyt yrittää häpäistä miestä koska löysi omat tuntomerkkinsä.
Juuri tälläiset ovat niitä parisuhdekelvottimia narsistisia spermaviemäreitä.
- Elämämenee
Suomessa on kunnollisia ja vapaita naisia.
Jos siis etsit normaalivartaloista ja painosita sekä lapsetonta sopivan ikäistä naista.
Moni on turhamainen ja pinnallinen tai sitten ihan tunteellisesti täysin tuuliajolla.
Naisista vain annetaan kuvaa jotenkin "vakaampina" kuin miehistä ja tosiaalta että naiset "osaavat" enemmän suhdeasioita. Se on ihan täyttä paskapuhetta.
Riippuu tietysti ihan omasta aktiivisuudesta ja kyllä! myös siitä miten paljon jaksat kaupitella ja lopulta myydä itseäsi mitä se tarjonta.
Mitä suurempi status sulla on ja mitä komeampi olet niin sitä suurempi tarjonta naisista joista sitten poimia omansa. Se yksi ei varmasti riitä koska suhtessa painaa muutakin lopulta puolin jos toisin koska joidenkin kanssa kiinnostuksen kohteet eikä esimerkiksi kommunikaatio vain toimi.
Itse olen huomannut että osa lupaavista paikoista on mennyt ihan siihen että nainen vaikuttaa odottavan jotain tummaa ja pitkää miestä sekä että mies vie jalat alta itsevarmuudellaan sekä sillä että rohkeasti pyrkii lähelle. Samaan aikaan nainen itse saa olla vain "oma itsensä" joka voi tarkoittaa suht sulkeutunutta tai ujoa naista tai ainakin sellaista joka ei näytä kiinnostusta ulospäin tai varsinkaan yritä olla aktiivinen.
Senpä takia itse loputtomien paskojen kokemusten naisten kohdalta (jos joku lässyttää tähän että pakkeja ja pettymyksiä täytyy oppia kestämään läläläläällllllllääääääää, niin voi painua helvettiin koska ei ymmärrä mistä puhun lainkaan). Osalla se tie on vain kovempi sikäli että sieltä voi sitten olla lähes mahdoton enää kasata minkäänlaista luottamusta ihmisiin sekä toisaalta että esimerkiksi osaisi arvostaa ja kunnioittaa yksittäistä naista.
En ole kunnollisia ja hyviä naisia kovin montaa elämässäni vapaana tavannut. Huorimuksia ja kaiken maailman perseen pyörittäjiä ja oman elämänsä sinkkusankarittaria sitäkin enemmän.
Osa miehistä suhteissa tyytyy siihen mitä saa, mutta jos sinulla aloittaja on samanlaiset laatustandardit kuin minulla (ei viittaa fyysiseen viehättävyyteen vaan yksinkertaisesti keskimääräiseen psyykkiseen ja fyysiseen kuntoon jota naisilta odotetaan fiksuuden kanssa) niin kestää aikansa kun sellasieen törmää.
Suurin ongelma naisten kohdalal on että sellaisia itsenäisesti ajatteleviai naisai on todella vähän kosak suurin osa seuraa laumaa joten nainen esimerkiksi nettideitissä voi muuttua hetkessä hutsuksi kun periaatteet eikä ajatukset kanna sen pidemmälle kuin missä houkutus on lähimpänä eli napin painalluksen päässä.
Itse en jaksa lähestyä naisia tai varsinkaan etsiä heitä ellen ole jonkin sortin varma tapauksesta. Tosin oma luonne ei tähän mennessä ole antanut periksi ajatukselle jsosa valitsen naisen vain kauneuden ja nuoruuden perusteella, mutta kun olen ajatellut asiaa niin todennäköisesti se on lopulta vain hyväksyttävä kun kysyntää kuitenkin on.
Jos en voi löytää sitä "täydellistä" kunnollista naista fiksuine sydämineen ja tasapainoisine mielineen sekä samankaltaisine juttuineen niin sitten se nuori, hoikahko ja nätti kelvatkoon! :D
En jaksa kirjoitella tänne palstalle enkä suosittele sitä myöskään kenellekkään muulle. Olen kuitenkin joitakin kunnollisai naisia elämässäni tavannut joten eivät he ihan yksisarvisia ole, mutta uhanalainen naisten alalaji kylläkin.- Elämämenee
Alussa piti lukea...
Suomessa on hyvin vähän kunnollisia ja vapaita naisia.
- funaswtf
Samat säännöt kuin miehiin. Varmin vaihtoehto sitoutumisen kannalta lienee sellainen "tylsä" nainen. Ei erityisen kaunis, intohimoinen, itsevarma tai sosiaalinen. Tunne-elämältään tasapainoinen. Eri nainen kuin se mihin miehet yleensä ensimmäisenä lankeavat :)
- Elämämenee
"Lankeavat"?
Miehet eivät yleensä lankea yhtään mihinkään, mutta kun jotakin naista on vain lähestyttävä kun te naiset ette tee yleensä Suomessa asioille yhtään mitään.
Yritä siinä sitten lähestyä harmaaseen massaan hukkuvaa naista joka ei ole intohimoinen mistään, ei sano mitään, ei katso ketään, ei varmasti tee miehelle aloitetta helpottavaa elettä, ei meikkaa tai pukeudu näyttävästi tai mitään muutakaan että naista edes kiinnostaa miehet.
Sitten tuo nainen kuitenkin voi antaa pakit kenelle tahansa miehelle koska miehessä pitää olla jotakin syvästi kiinnostavaa (lainaan aiempaa kirjoittajaa) joka yleensä tarkoittaa siis hyvää ulkonäköä jne. koska mitään muutahan se ei voi tarkoittaa kun aikaa on tutustua niin vähän (Ja ei, naiset ovat äärimmäisen paskoja aistimaan miehestä mitään faktoja muutamien hetkien perusteella).
Joten miksi ei lähestyä sitä sosiaalista, hymyilevää, kaunista, intohimoista ja nuorta neitokaista? - funaswtf
Aloittaja kyseli, että miten tunnistaa kunnollinen nainen. Oletan, että kunnollisella tarkoitetaan kohtuullisia elämäntapoja noudattavaa, ei kymmenien miesten kanssa peuhannutta naista joka ei suhteessa katsele aidan toiselle puolelle.
Jokainen voi lähestyä ihan ketä haluaa, mutta ei pidä valittaa kun saa mitä tilaa. - funaswtf
Elämämenee kirjoitti:
"Lankeavat"?
Miehet eivät yleensä lankea yhtään mihinkään, mutta kun jotakin naista on vain lähestyttävä kun te naiset ette tee yleensä Suomessa asioille yhtään mitään.
Yritä siinä sitten lähestyä harmaaseen massaan hukkuvaa naista joka ei ole intohimoinen mistään, ei sano mitään, ei katso ketään, ei varmasti tee miehelle aloitetta helpottavaa elettä, ei meikkaa tai pukeudu näyttävästi tai mitään muutakaan että naista edes kiinnostaa miehet.
Sitten tuo nainen kuitenkin voi antaa pakit kenelle tahansa miehelle koska miehessä pitää olla jotakin syvästi kiinnostavaa (lainaan aiempaa kirjoittajaa) joka yleensä tarkoittaa siis hyvää ulkonäköä jne. koska mitään muutahan se ei voi tarkoittaa kun aikaa on tutustua niin vähän (Ja ei, naiset ovat äärimmäisen paskoja aistimaan miehestä mitään faktoja muutamien hetkien perusteella).
Joten miksi ei lähestyä sitä sosiaalista, hymyilevää, kaunista, intohimoista ja nuorta neitokaista?Ja kyllä sekin on lankeamista että lankeaa "helppoon" vaihtoehtoon.
funaswtf kirjoitti:
Ja kyllä sekin on lankeamista että lankeaa "helppoon" vaihtoehtoon.
"tylsä" nainen. Ei erityisen kaunis, intohimoinen, itsevarma tai sosiaalinen."
Nuo ovat varmasti ikuisuus kysymyksiä, enkä nyt ihan suoraan noita ohjeita kompaa, sekä oikea tunnistaminen todella vaikeaa, tuollaisilla kriteereille löytää "huonoa" materiaalia, siinä kuin täysin päinvastaisilla.
Tylsä sanana on jo ihan tylsä, eli liian laaja-alainen, toiselle "tylsä", voi olla toiselle kiinnostava, eli tässä varmastikin mitataan yhteiset kiinnostukset ja yhteiset tekemiset.
Lisäksi nuo muutkin luettelemasi asiat lainauksessa ovat liian häilyväisiä käsityksiä, miksi ei voi olla kumppanilleen intohimoinen, leikkisä ja oppivainen......?
Itsevarmuus, terve itsevarmuus ei ole kuin suotavaa ja toista itse tukisin tässä, jos on välillä, jostain syystä allapäin.
Sosiaalisuus, terve sosiaalisuus ei myöskään ole mitenkään, niin ihme asia, että ihminen muuttuisi "huonoksi" materiaaliksi.
"Ja kyllä sekin on lankeamista että lankeaa "helppoon" vaihtoehtoon."
En ymmärrä ihan mitä tarkoitat, mutta voin sanoa, että on itsellä tietyt rajoitteet tuohon elämään, se mikä on toiselle helppo vaihtoehto, niin itselle ei ole.- funaswtf
Naisella voi olla jotain mainitsemistani ominaisuuksista keskivertoa enemmän ja olla kunnollinen ja uskollinen, mutta jos on noita kaikkia niin mahdollisuudet vähenevät. Kiinnostuneita miehiä on niin paljon, että jos suhde ei toimi täydellisesti, parempaan vaihtaminen on aina mielessä.
Mutta jos jokin ominaisuus pitäisi erityisesti nostaa, niin se että nainen pystyy hallitsemaan tunteitaan eikä ole impulsiivinen. Ja ei kaipaa suuria tunne-elämyksiä. Siis tuo intohimoisuus. Sellainen ihminen vaatii paljon ja kyllästyy helposti. Jos ei itse ole yhtä elämyshakuinen niin alkuihastumisen jälkeen juttu lässähtää. funaswtf kirjoitti:
Naisella voi olla jotain mainitsemistani ominaisuuksista keskivertoa enemmän ja olla kunnollinen ja uskollinen, mutta jos on noita kaikkia niin mahdollisuudet vähenevät. Kiinnostuneita miehiä on niin paljon, että jos suhde ei toimi täydellisesti, parempaan vaihtaminen on aina mielessä.
Mutta jos jokin ominaisuus pitäisi erityisesti nostaa, niin se että nainen pystyy hallitsemaan tunteitaan eikä ole impulsiivinen. Ja ei kaipaa suuria tunne-elämyksiä. Siis tuo intohimoisuus. Sellainen ihminen vaatii paljon ja kyllästyy helposti. Jos ei itse ole yhtä elämyshakuinen niin alkuihastumisen jälkeen juttu lässähtää.Olet kyllä samoilla "taajuuksilla". :)
"Mutta jos jokin ominaisuus pitäisi erityisesti nostaa, niin se että nainen pystyy hallitsemaan tunteitaan eikä ole impulsiivinen. Ja ei kaipaa suuria tunne-elämyksiä. Siis tuo intohimoisuus. Sellainen ihminen vaatii paljon ja kyllästyy helposti. Jos ei itse ole yhtä elämyshakuinen niin alkuihastumisen jälkeen juttu lässähtää."
Tuollainen luonne ei osaa nauttia arjen pienistä asioista ja arvostaa sitä mitä sillä hetkellä on, heitä ei ole luotu tasapainoiseen parisuhteeseen.
Olet kyllä fiksu tapaus kaikinpuolin. ;)
Kaikkea hyvää sinulle, sekä iloista kevättä ja kesää!- funaswtf
Olet kyllä samoilla "taajuuksilla". :)
"Mutta jos jokin ominaisuus pitäisi erityisesti nostaa, niin se että nainen pystyy hallitsemaan tunteitaan eikä ole impulsiivinen. Ja ei kaipaa suuria tunne-elämyksiä. Siis tuo intohimoisuus. Sellainen ihminen vaatii paljon ja kyllästyy helposti. Jos ei itse ole yhtä elämyshakuinen niin alkuihastumisen jälkeen juttu lässähtää."
Tuollainen luonne ei osaa nauttia arjen pienistä asioista ja arvostaa sitä mitä sillä hetkellä on, heitä ei ole luotu tasapainoiseen parisuhteeseen.
Olet kyllä fiksu tapaus kaikinpuolin. ;)
Kaikkea hyvää sinulle, sekä iloista kevättä ja kesää!Olen fiksu mutten välttämättä järkevä. Tiedän että omalla luonteella todennäköisyys onnelliseen pariutumiseen on huonompi, mutta ainakin tiedostan ongelman. Olen havainnoinut tuttuja ihmisiä ja sitä, keillä on ongelmia ihmissuhteissa ja keillä menee hyvin. Kyllähän joskus saattaa käydä niinkin, että jännäjenna ja jännämies onnistuvat muodostamaan vahvan parisuhteen. Temptation Islandin Aki ja Rita näyttävät sellaiselta parilta. En kuitenkaan ole nähnyt vastaavaa esimerkkiä omassa elämässä.
funaswtf kirjoitti:
Olen fiksu mutten välttämättä järkevä. Tiedän että omalla luonteella todennäköisyys onnelliseen pariutumiseen on huonompi, mutta ainakin tiedostan ongelman. Olen havainnoinut tuttuja ihmisiä ja sitä, keillä on ongelmia ihmissuhteissa ja keillä menee hyvin. Kyllähän joskus saattaa käydä niinkin, että jännäjenna ja jännämies onnistuvat muodostamaan vahvan parisuhteen. Temptation Islandin Aki ja Rita näyttävät sellaiselta parilta. En kuitenkaan ole nähnyt vastaavaa esimerkkiä omassa elämässä.
"Tiedän että omalla luonteella todennäköisyys onnelliseen pariutumiseen on huonompi, mutta ainakin tiedostan ongelman."
Sitäkin onnellisempi puolestasi olen, kun joskus kohtaat sen miehen, joka sinut ansaitsee ja hän myös osaa arvostaa sitä mitä on itselleen saanut.
Aina kun sinunlaisia kohtaa, olitte sitten varattuja tai vapaita, niin juttu tuokioiden jälkeen jää hyvä mieli ihan siitä, kun tietää, että teitä on, vaikka liian vähän, niin on kuitenkin. :)
- Iso-Pillu-Iita
No meillä kunnollisilla naisilla sitä kun onkin ISO PILLU.
No kyllä minä pidän itseäni kunnollisena naisena, ja uskoisin kyllä kaikkien niiden miestekin pitävän jotka minuun vain viitsisivät hieman syvällisemmin tutustua. Ja samaan hengenvetoon voin kyllä todeta etten eroa ulkoisesti juurikaan niistä naisista joilla on jatkuvasti joku mies (tai useampikin) kierroksessa. Ihan yhtä hyvä kroppa ja naama löytyy, mutta en vain jaksa ravata baareissa enkä muutenkaan ole hyvä iskemään miehiä.
”Oikeasti sitoutumiseen ja kumppanuuteen pystyviltä naisilta…”
Tuosta fraasista tuli vain mieleeni että edellyttääkö se kunnollisuus sitten sitä että se sitoutuminen ja kumppanuus pitäisi onnistua aivan kenen tahansa miehen kanssa? Ei onnistu ainakaan minulta semmoinen, tai no sitoutuminen kyllä onnistuisi jos sitä haluaisin, mutta kumppanuus jää vääränlaisen ihmisen kanssa puuttumaan, jolloin se sitoutuminenkaan ei vain yksinkertaisesti kiinnosta. Kuinka moni mies sitten olisi valmis sitoutumaan naiseen jota ei syystä tai toisesta voi kunnioittaa?
Itse uskon että sen sopivan kumppanin löytämisen todennäköisyys on jokseenkin sama kaikilla ihmisillä. Niillä jotka ovat siinä onnistuneet on joko ollut niin hyvä tuuri että on löytynyt melkeinpä heti, tai sitten lukemattomat yritykset ovat lopulta tuottaneet tulosta. Ilman ovat sitten jääneet minun kaltaiseni ihmiset joita ei vain ole se onni potkinut, ja jotka eivät toisaalta ole niin kauhean yritteliäitäkään tässä asiassa olleet."Tuosta fraasista tuli vain mieleeni että edellyttääkö se kunnollisuus sitten sitä että se sitoutuminen ja kumppanuus pitäisi onnistua aivan kenen tahansa miehen kanssa? Ei onnistu ainakaan minulta semmoinen, tai no sitoutuminen kyllä onnistuisi jos sitä haluaisin, mutta kumppanuus jää vääränlaisen ihmisen kanssa puuttumaan, jolloin se sitoutuminenkaan ei vain yksinkertaisesti kiinnosta. Kuinka moni mies sitten olisi valmis sitoutumaan naiseen jota ei syystä tai toisesta voi kunnioittaa?"
En tiedä miten tulit tuohon johtopäätökseen, että jäit pohtimaan tuollaista asiaa, olemme samalla "aaltopituudella" asian suhteen, eli tuossa asiassa ei ole mitään epäselvyyttä, ei ole järkeä sitoutua väärään kumppaniin, eli tutustumisvaiheen aikana, mikä kestää pidempään, kuin ihastumisvaihe, tulee selvitettyä tuo yhteensopivuus kaikilla tasoilla., tämän jälkeen kun tunnet ihmisen hyvin, pitäisi pystyä tekemään päätöksensä suhteen jatkon kannalta, jonka jälkeen ei pitäisi mielestäni olla "tekosyitä" jäljellä........
"Itse uskon että sen sopivan kumppanin löytämisen todennäköisyys on jokseenkin sama kaikilla ihmisillä."
Itse en tuohon usko, syitä on monia, mutta näin se vain on, toki on vain minun mielipiteeni.
"Ilman ovat sitten jääneet minun kaltaiseni ihmiset joita ei vain ole se onni potkinut"
Uskoisin, että olet yksi palstan "helmi" statuksen ansaitseva ja jopa tiedostat itse sen, sekä tiedät mitä tarvitset, voi olla että onni on jopa potkinut sinua siinä suhteessa, jos et ole päästänyt ketään väärää miestä itseäsi pahasti luokkaamaan.
"jotka eivät toisaalta ole niin kauhean yritteliäitäkään tässä asiassa olleet."
Pään hakkaaminen "mäntyyn" ei helpota oloa vaan vain pahentaa sitä, joten voit olla jopa tiedostamattasi vielä fiksumpi, kuin itse käsitätkään.
Sinulle toivon oikein isoa "onnenpotkua", kun jotkut ihmiset sen vain ansaitsevat ja on vääryys, jos et sitä vielä saisi!
Kaikkea hyvää sinulle ja onnellista, sekä iloista kevättä ja kesää! :)
Hyvä se on tietää, että teitä "helmiä" siellä jossain on, mutta luultavasti aivan liian vähän ja vaikeasti löydettävissä, siis sellaista mitä itse etsin, joten helpompaa taitaa olla hyväksyä nyt tällä hetkellä MGTOW omalla tavalla/tyylillä ja luottaa vain ja ainoastaan kohtaloon ja hyvään tuuriin, eli tulee jos on tullakseen.....samalla etsiä se oma tapa, niin hyvässä kuin pahassakin, miten täyttää nuo zinkkutar:inkin kertomat luonnolliset tarpeet, "huomioiminen, läheisyys, hellyys ja seksi", loukkaamatta ketään naista tai itseäni siinä leikissä.
Kaikkea hyvää ja hyvää tulevaa kesää, kaikille palstan mies/nais "helmille" tasapuolisesti!- siinäsullevinkint
Kunnollinen mies ei ajattele "tämä on vaikeaa, valitsen helpomman tien".
Paljon kunnollisuudesta kertoo, niin miehissä kuin naisissakin, miten kohtelee muita ihmisiä - sellaisia joita voisi kohdella huonostikin saamatta rangaistusta. Ja kuinka kohtelee itseään. - Iso-Pillu-Iita
Ja sitten se on tämä pillun koko. Meillä kunnollisilla naisilla sitä kun on aivan kamalan ISO PILLU!
siinäsullevinkint kirjoitti:
Kunnollinen mies ei ajattele "tämä on vaikeaa, valitsen helpomman tien".
Paljon kunnollisuudesta kertoo, niin miehissä kuin naisissakin, miten kohtelee muita ihmisiä - sellaisia joita voisi kohdella huonostikin saamatta rangaistusta. Ja kuinka kohtelee itseään.@siinäsullevinkint
Oletpas arvoituksellinen? :)
"Kunnollinen mies ei ajattele "tämä on vaikeaa, valitsen helpomman tien"."
Ei päde minuun monessakaan suhteessa, pääsisi monessa asiassa helpommalla toimimalla toisin, mutta ei sovi luonteeseen, eikä tule sopimaan, tästä ei tällä kertaa enempää.
"Paljon kunnollisuudesta kertoo, niin miehissä kuin naisissakin, miten kohtelee muita ihmisiä - sellaisia joita voisi kohdella huonostikin saamatta rangaistusta."
Avaisitko hieman, vaikka esimerkein, en kohtele muita ihmisiä huonosti, mutta olen oppinut kyllä jo, ettei se "posken kääntäminen" liian montaa kertaa auta, jos kyseessä on "huono ihminen", eli itsekunnioitusta täytyy olla terveellä tavalla.
"kuinka kohtelee itseään."
Tämäkin, ehkä hieman häilyvä, kertoisitko lisää?- vkfenboenrbn
@siinäsullevinkint
Oletpas arvoituksellinen? :)
"Kunnollinen mies ei ajattele "tämä on vaikeaa, valitsen helpomman tien"."
Ei päde minuun monessakaan suhteessa, pääsisi monessa asiassa helpommalla toimimalla toisin, mutta ei sovi luonteeseen, eikä tule sopimaan, tästä ei tällä kertaa enempää.
"Paljon kunnollisuudesta kertoo, niin miehissä kuin naisissakin, miten kohtelee muita ihmisiä - sellaisia joita voisi kohdella huonostikin saamatta rangaistusta."
Avaisitko hieman, vaikka esimerkein, en kohtele muita ihmisiä huonosti, mutta olen oppinut kyllä jo, ettei se "posken kääntäminen" liian montaa kertaa auta, jos kyseessä on "huono ihminen", eli itsekunnioitusta täytyy olla terveellä tavalla.
"kuinka kohtelee itseään."
Tämäkin, ehkä hieman häilyvä, kertoisitko lisää?Miten kohtelee muita ihmisiä: kaataako oman huonon päivänsä muiden syyksi, haastaako riitaa, ottaako kaikesta itseensä, vai osaako toimia konflikteissa rakentavati (mikä _ei_ tarkoita matelemista tai toisen alle heittäytymistä). Rakentava toiminta = näkee mistä kenkä puristaa, etsii ratkaisuja eikä syyllisiä, tuntee omat rajansa ja kunnioittaa niitä, samoin toisten rajoja.
Miten kohtelee itseään: millä täyttää elämänsä ja mielensä. Ymmärtääkö mikä on itselle hyväksi, osaako täyttää tarpeensa, kantaako vastuun elämästään jne. Ihmisenä olemisen perustaitoja. vkfenboenrbn kirjoitti:
Miten kohtelee muita ihmisiä: kaataako oman huonon päivänsä muiden syyksi, haastaako riitaa, ottaako kaikesta itseensä, vai osaako toimia konflikteissa rakentavati (mikä _ei_ tarkoita matelemista tai toisen alle heittäytymistä). Rakentava toiminta = näkee mistä kenkä puristaa, etsii ratkaisuja eikä syyllisiä, tuntee omat rajansa ja kunnioittaa niitä, samoin toisten rajoja.
Miten kohtelee itseään: millä täyttää elämänsä ja mielensä. Ymmärtääkö mikä on itselle hyväksi, osaako täyttää tarpeensa, kantaako vastuun elämästään jne. Ihmisenä olemisen perustaitoja."Miten kohtelee muita ihmisiä: kaataako oman huonon päivänsä muiden syyksi, haastaako riitaa, ottaako kaikesta itseensä, vai osaako toimia konflikteissa rakentavati (mikä _ei_ tarkoita matelemista tai toisen alle heittäytymistä). Rakentava toiminta = näkee mistä kenkä puristaa, etsii ratkaisuja eikä syyllisiä, tuntee omat rajansa ja kunnioittaa niitä, samoin toisten rajoja.."
Kuulostaa ihan omilta ajatuksilta, eli ei ole itselle ongelma, tuntuu, että tulee "oikea" käytös luonnollisesti, sen tunnustan, että jotain voi joskus "läikkyä", jos oikein on tilanne sellainen, mutta omatunto kyllä ajaa tilanteen siihen, että tilanne tulee selvitettyä ja anteeksi pyydettyä ainakin omalta kohdaltani.
"Miten kohtelee itseään: millä täyttää elämänsä ja mielensä. Ymmärtääkö mikä on itselle hyväksi, osaako täyttää tarpeensa, kantaako vastuun elämästään jne. Ihmisenä olemisen perustaitoja."
Jokaiselle varmasti yksilökohtaisiakin asioita tässä, siis jos oikein aletaan "pilkkua viilamaan", mutta ei ole mielestäni tässäkään asiassa mitään eroavaisuuksia ajatteluusi, joten tuntuu tämäkin itselle luonnolliselta.
Olipas sinulla mukavia ajatuksia, kiitos niistä! :)
- Älykkö
Hyvää jatkoa sinulle ! Ansaitset kultaa <3
Kaikkea hyvää sinulle <3- Älykkö
Kuin myös sinulle arvoituksellinen Älykkö! :)
Olen henkisentien vaeltaja <3
- 17plus1
Henkiselle tielle lähteneet ovat vaihtaneet älyn ja tiedon uskomuksiin.
- Nähnytpaljon
17plus1 kirjoitti:
Henkiselle tielle lähteneet ovat vaihtaneet älyn ja tiedon uskomuksiin.
Päin vastoin ! Minua ei hallitse enää uskomukset niin paljon kuin ennen.
Tietämätön uskoo uskomuksiin!
Henkisyys vapautta näkemään enemmän asioiden oikean olemuksen.
Tieto vapauttaa! - 17plus1
Luottakaamme ylempään voimaan eli Googleen.
Pistetään hakuun henkinen tie.
Ja haun tulokset ensimmäiseltä sivulta ovat (rummun pärinää) tiivistetysti seuraavia
- Hörhöjä, mielenterveyden ongelmia ja silkkaa roskaa 10/10
- Muita 0/10
Tietoa... - Älykkö
Googlesta henkinen kasvu !
- Rose23
Enpä tiedä pystyykö haluamasi kaltaista naista tunnistamaan ulkoisesti oikein mitenkään. Mielestäni olen kunnollinen ja jos kävelen kadulla niin olen ihan tavallisen näköinen. Ei ole mitään erityistä "tyyliä" paitsi ehkä se, että käytän arkena vain hyvin vähän meikkiä tai sitten en ollenkaan.
Mielestäni kunnollisia naisia on paljonkin, mutta heitä ei ehkä aina huomata, koska harvemmin pitävät suurta melua itsestään.- Naulan_kantaan
Ja tämä pätee molempiin sukupuoliin. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.
@Rose23
Näinhän se taitaa pääsääntöisesti olla ja onkin, itse en ole kauhean pitkään aikaan nyt sinkkuna ollut niin, että olisin jaksanut/ehtinyt vielä kauheasti keskittää ajatuksia uuden suhteen etsimiseen, kun on ollut kaikkea muuta mietittävää ihan liikaakin ja on pitänyt antaa itselle aikaa prosessoida monia asioita ja antaa itselle sellaista aikaa mitä olen tarvinnut.
Asiat jotka luettelit itsestäsi, ovat asioita joihin kiinnitän itsekin huomiota, joten vaikka oletkin onnellisesti suhteessa, niin jos joskus näet jonkun ihastelevan hymyn, niin se voin olla jopa minä, jos eleesi ja käytöksesi vielä tukevat tätä "pakettia", eli en jää "kyyläämään" vain hetken ihastelen, mutta joskus vain tulee vaistomainen hyvänolon tunne, kun sinun kaltaiseen joskus törmää, oli se sitten kauppajonossa tai muualla. :)
Tusinatavara taas ei aiheuta näitä tunteita itsessäni, eli nämä jotka hakemalla hakevat huomiota, pukeutumisella, meikeillä, käytöksellä jne..jne.., tuntemus on ennemminkin ihmettely tätä käytöstä kohtaan, sekä se etten anna heille sitä huomiota, mitä niin kovin yrittävät saada.
Kaikkea hyvää sinulle ja sulhollesi, sekä iloista kevättä ja kesää! :)Naulan_kantaan kirjoitti:
Ja tämä pätee molempiin sukupuoliin. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. :)
Kiitokset tiivistyksestä ja kaikkea hyvää myös sinulle!
- toimintamallitar
Itse olisin sitä mieltä, että "kunnollisen" naisen (mitä ikinä sitten "kunnollisella" haetaan) tunnistaa parhaiten hänen elämän hallinnastaan. Tämähän ei sinänsä välttämättä näy sekunnin-kahden tarkastelulla, jollei oteta lukuun niitä yksilöitä joilla _ei_ elämä ole hallussa ja tämä heijastelee jo ulkoiseen olemukseen asti.
Hyvästä elämän hallinnasta mielestäni kertovat seuraavat seikat:
- Siisti ja hyvin hoidettu koti.
- Hyvin tasapainotettu arki työn ja vapaa-ajan välillä.
- Hyvä stressinsietokyky. Ei tietenkään ihan pohjaton kaivo, mutta kykenee toimimaan kovankin paineen alla melko pitkäänkin tarvittaessa
- Kanavoi stressinsä järkevästi, esimerkiksi harrastuksiin, liikuntaan, tms. Eli ei tuhoisalla tavalla, joita ovat esimerkiksi läheisiin purkaminen tai päihteiden avulla rentoutuminen.
- Pitkäjänteisyys elämässään. Ei välttämättä tarkkaa suunnitelmallisuutta, mutta kuitenkin selkeät suuntaviivat ovat nähtävissä vuosien aikajänteellä.
- On huolehtinut terveydestään siinä määrin, ettei elintasosairauksia ole. Nämähän toisaalta tulevat "jo itsellään" aikaisemmin listattujen asioiden kylkiäisenä, mutta kuitenkin mainitsemisen arvoinen asia. Kunnostaan huolehtiminen nimittäin kertoo impulsien hallinnasta, viitseliäisyydestä ja tietynlaisen epämukavuuden sietokyvystä. Epämukavuudella en siis tarkoita hakkaavaa puolisoa, vaan että kestetään sitä kurnivaa vatsaa pari tuntia tai lenkkeillään pari kilsaa raskaan työpäivänkin jälkeen.
- Omatoiminen, pystyy tarttumaan uusiin ja outoihinkin asioihin. Toisaalta tämä helposti voi ravistella yhteisön tabuja ja menee tiettyjen normiaitojen ylitse.
Nämä nyt tulivat ensimmäisenä mieleen. Varmasti monia muitakin tätä tukevia seikkoja on, mutta eiköhän tuolla jonkinlainen kokonaiskuva synny. Ensimmäisenä näistä tarkastelisin nimenomaisesti sitä, että miten henkilö purkaa stressiänsä, koska se kertoo ihmisen elämäntyylistä, arvoista ja myöskin mielen mekanismeista, että mitä se kestää, mitä ei ja missä se raja kulkee, että hyvästä stressistä tulee huonoa stressiä (vrt hyvä flow ja burn outtiin asti paahtaminen).
Mutta takaako nämä ominaisuudet pysyvän parisuhteen? Ei. Parisuhde on kahden kauppa, melkolailla mieheltä voisi suoda odottaa samoja ominaisuuksia. Ja vaikka elämänhallinnallisilla ominaisuuksissa ei olisikaan erityistä epäsuhtaa, niin myöskin ihmiset ovat erilaisia ja aika sekä erilaiset tilanteet elämässä voivat muuttaa ihmistä niin, että parilla ei ole enää toisilleen annettavaa tai muutoin suhteen ylläpitäminen ei enää anna vastapainona enää samalla tapaa takaisin. Aikuisen ihmisen kuitenkin tulisi kyetä kestämään tätä epävarmuutta, puoliso ei ole sama asia kuin suhde omaan vanhempaan: aina rakastava, aina vastaamassa tarpeisiin, aina olemassa, aina läsnä. Parisuhde on kahden aikuisen liitto.- Elämämenee
"parilla ei ole enää toisilleen annettavaa tai muutoin suhteen ylläpitäminen ei enää anna vastapainona enää samalla tapaa takaisin. Aikuisen ihmisen kuitenkin tulisi kyetä kestämään tätä epävarmuutta, puoliso ei ole sama asia kuin suhde omaan vanhempaan: aina rakastava, aina vastaamassa tarpeisiin, aina olemassa, aina läsnä. Parisuhde on kahden aikuisen liitto."
Toi ei kyllä pidä ihan paikkaansa.
Jos joku kysyy mikä nykyajan suhteet tappaa niin se on vaihteluhalu sekä lopulta myös tuo epävarmuus.
Epävarmuus tulee siitä että koko ajan pitäisi olla kokemassa jotain uutta ja jännittävää tai ainakin niin että suhde olisi "laadukas". Täten sille toiselle asetetaan yhä uusia esteitä ylitettäväksi jne. ja jos niihin ei sitten vastata sekä kun suhteen alkuhuuma on häivennyt niin todetaan että "tässähän ollaan kuin sisaruksia/kavereita".
Tästä on tullut jo niin normaalia että sitä pidetään luonnollisena kiertokulkuna. Että vain kun suhteessa räiskyy raketit niin se on sitä parasta, mutta kaikenlainen tylsyys tai varsinkaan mitkään ongelmat ratkaistaan eroamalla.
Toinen ihminen nähdään nykyään kilpailutettavana erillisenä "itsenäisenä aikuisena" jonka kanssa ollaan välillä iholla, mutta muulloin se symbioosi on lähes täysin kadonnut. Tätä itseasiassa ruokkii myös pyrkimys siihen että molemmat tekee toistensa hommia ja kotitöitä joten toinen muuttuu epätarpeelliseksi.
"in myöskin ihmiset ovat erilaisia ja aika sekä erilaiset tilanteet elämässä voivat muuttaa ihmistä niin, että parilla ei ole enää toisilleen annettavaa tai muutoin suhteen ylläpitäminen ei enää anna vastapainona enää samalla tapaa takaisin. "
Niin kun kyllästyminen iskee niin nainen etsii uuden hurmaheikin jonka kullin saa otettua sisälleen.
Syy miksi aloittajan toivomia kunnollisia naisia ei enää ole oikeastaan Suomessa olemassa on se että kaikki on oikeastaan kovin helppoa naisille nykyään. Suurin osa naisista elää tietynlaisessa valheellisessa illuusiossa suorastaan vanhankaltaisessa aatelistossa jossa voi vapaasti tehdä mitä huvittaa parisuhteissa.
Sen takia parin vaihtaminen lennosta pikkareiden lentäessä nurkkaan jne. ei ole nykyään mikään ongelma.
Koska toinen ihminen tai jos ohitetaan se toinen ihminenkin on vain suhteena pelkkä kokemus naiselle. Siinä vaiheessa kun iskee tylsyys tai "toisella ei ole mulle enää annettavaa" niin siirrytään seuraavaan lihaseipääseen.
Sitähän Sinkkuelämää kaltaiset sarjat ja monet muut markkinoivat. Toisista ihmisistä kulutushyödykkeinä eikä minkäänlaisina "selviydymme yhdessä vaikka mikä tulisi"-kumppaneina.
Tätä tietysti selitellään termeillä kuten "epävarmuus-itsevarmuus" ja "itsenäisyys-aikuisuus" jne.
Täten luodaan uusi sanasto samalla sille mitä odotetaan parisuhteen olevan jonkinlaisessa "normaalitilassa".
Kaikkein räikeintä asia on siinä että esimerkiksi miehen odotetaan kestävän epävarmuutta siitä että milloin nainen lähtee jos niin päättää suhteesta vaikka aiemmin nainen oli se suhteen vakaa perusta joka tahtoi avioliittoa jne. Lopputulos on nämä rääpimissuhteet joista ei tule mitään koska naisella ei ole kiinnostusta vakauteen koska se on tylsää paitsi siinä vaiheessa kun on aika esittää "kunnollista perheenäitiä" eli kun juoksut on juostu ja biologinen kello tikittää uhkaavasti.
"Ja vaikka elämänhallinnallisilla ominaisuuksissa ei olisikaan erityistä epäsuhtaa, "
Mitä vittua tarkoittaa "elämänhallinnalliset ominaisuudet"?
Olen kovin pitkään ihmetellyt miten paljon täydellistä psykohöpöä on alettu käyttämään uutena sanastona (kuten termi "itsetunto" joka on täyttä BS:ää) kuvailemaan ihmisen toimintaa.
Mitä nämä "elämänhallinnalliset ominaisuudet" ovat ja miten ne näkyvät ihmisen päivittäisessä toiminnassa? - toimintamallitar
Luin noin puoliväliin asti, kunnes tuli ensimmäinen jännäkulli ja lihasseiväs. Asia klaari siis.
Mitä ilmeisimmin sinäkään et lukenut viestiäni. Mainitsin:
- pitkäjänteisyyden
- epämukavuuden siedon.
Mutta sinänsä toit muutaman tärkeän pointin esille; rakkaus muuttaa muotoaan suhteen edetessä. Mutta siltikin, vaikka alkuhuuman päätyttyä suhde kypsyy syväksi kumppanuudeksi, niin siltikään se ei ole tae, että nyt se suhde on 100% ikuisuuspysyvä.
Hypi vaikka tasajalkaa ja huuda sata kertaa jännäkulli, niin ei se siitä muuksi muutu. - Elämämenee
toimintamallitar kirjoitti:
Luin noin puoliväliin asti, kunnes tuli ensimmäinen jännäkulli ja lihasseiväs. Asia klaari siis.
Mitä ilmeisimmin sinäkään et lukenut viestiäni. Mainitsin:
- pitkäjänteisyyden
- epämukavuuden siedon.
Mutta sinänsä toit muutaman tärkeän pointin esille; rakkaus muuttaa muotoaan suhteen edetessä. Mutta siltikin, vaikka alkuhuuman päätyttyä suhde kypsyy syväksi kumppanuudeksi, niin siltikään se ei ole tae, että nyt se suhde on 100% ikuisuuspysyvä.
Hypi vaikka tasajalkaa ja huuda sata kertaa jännäkulli, niin ei se siitä muuksi muutu.Opettele lukemaan paremmin. Missään en maininnut yhtään mitään "jännäkullia".
Puhuin hurmaheikistä ja tämän kullista. Se oli vain maininta kenestä tahansa miehestä joka näkyy siis naisen näkökulmasta lähinnä kokemuksia tarjoavana dildona, eikä kokonaisena ihmisenä.
Syynä tähän on että se kynnys lähteä nykyaikana on todella vähäinen suhteesta. Sitä pidetään jo ihan normaalina ja perustellaan mm. sillä että "naiset ovat itsenäisempiä, vapaampia ja itsevarmempia". Siis sitä perustellaan positiivisena ja hyvänä asiana.
Toisaalta annetaan ohjeita miten näivettynyttä suhdetta voi hoitaa jne. mutta kaiken taustalla edelleen on tyydyttämättömyys ja tyytymättömyys ja tylsistyminen.
" Mutta siltikin, vaikka alkuhuuman päätyttyä suhde kypsyy syväksi kumppanuudeksi, niin siltikään se ei ole tae, että nyt se suhde on 100% ikuisuuspysyvä. "
Sekö ei muutu että et osaa lukea etkä tulkita mitä sanon?
On aika uri ero siinä että odottaako että suhde on 100% ikuisuuspysyvä ja toisaalta sillä että "suhde on kahden itsenäisen ihmisen suhde jossa täytyy oppia epävarmuutta ja sitä että suhde voi päättyä".
Nykysuhteet ovat epävarmoja koska niihin luodaan epävarmuus tila jo valmiiksi koska kukaan ei pysty tyydyttämään niitä loputtomia toiveita joita toisen odotetaan täyttävän ja koska "elämässä tulee muutoksia ja ihmiset muuttuvat kaiken aikaa".
Minusta se on tekosyy sille että ihmiset etsivät toisista ihmisitä vain kokemuksia ja suhde on nykynaisille mm. pelkkä seikkailu, joku vitun Kauniiden ja rohkeiden jakso tai Sinkkuelämää sarjan uusi mieshahmo joka käydä läpi siinä ihanaisessa naisen rakkauselämässä.
Syy miksi puhun naisista tässä tapauksessa on se että miehillä tämä suuntautuu enemmäön lyhytaikaisiin seksikokemuksiin ja itsepetos tällöin ei ole niin vahva.
Nainen itse uskoo etsivänsä "elämänsä miestä" kunnes kahden vuoden päästä toteaa että "ei tää ollutkaan mun juttu kun mulla on nyt uusi kausi menossa".
Tuskin kukaan nykyaikana odottaa suhteen olevan joku naiivi ikuisuusrakkaustarina, mutta jos se lähtökohta on jo että suhteelle annetaan etukäteen ajatuksia että "no mikään ei kestä ikuisesti, ihmiset muuttuvat" jne. niin se luo jo valmiiksi etukäteen siis suhteelle epävarman pohjan.
Eihän se sellaisia varsinkaan naisia haittaa joille se uusi kulli on jo nurkan takana pilkistämässä ja kun toisesta ihmisestä ei välitä niin senhän voi jättää kuin märän rätin siirtyessään elämässä eteenpäin kokien uusia suhteita.
Itse en usko enää että suurin osa naisista etsii nykyaikana miestä tai kumppania. He etsivät kokemuksia, suhdetta ja jotain joka tuottaa heille tunteita joita he haluavat tuntea.
Se lähtökohta jo vaikuttaa sitten tulevaan parisuhteeseen. @toimintamallitar
En viitsi alkaa luetteloasi puimaan, kun sen luettuani jää vain tunne, etten sellaista yhteyttä koe sinunlaiseen persoonaan saavani, että tuntisin olevani samoilla "aallonpituuksilla" niin hyvin, että kokisin sinut itselleni oikeaksi vaihtoehdoksi elämänkumppanuuteen.
Meillä luultavasti eri ominaisuuksia persoonassa liikaa, ainakin oma intuitio niin sanoo, mutta se on hyvä, jos oikeasti pystyt/pystyisit kertomaan luettelemasi asiat kumppanillesi tai tulevalle ehdokkaalle, niin molemmat tietävät, mitä suhteelta voi odottaa ja miten toinen parisuhteen kokee, eli ei tule sitten puolin ja toisin mitään yllätyksiä matkan varrella.
Eli antaa kaikkien kukkien kukkia vaan, mutta sinä et se oikea kukka minulle olisi, jollekin muulle varmasti kaikinpuolin sopiva.
Kaikkea hyvää sinulle, sekä iloista kevättä ja kesää! :)- toimintamallitar
Hyvä Punavalkoritari, en maininnut, että olisin tarjolla sinulle tai kenellekään. Listasin vain, mitkä mielestäni liittäisin kunnollisen naisen (kuin kenen tahansa muunkin ihmisen) ominaisuuksiksi. En myöskään viitannut, että itse olisi juuri kuvailemani kaltainen. Se sinänsä olisi mielenkiintoista tietää, että mistä et listassa pitänyt, mikä siinä oli liikaa tai liioiteltua. Tietenkään en tarkoittanut, että potentiaalista kumppania tulisi lähestyä vaatimuslista kourassa, vaan nämä listaamani asiat pystyy havaitsemaan melko lyhyen tuttavuuden perusteella, jolloin ei edes tarvitse pidemmälle edetä.
Ja sinä Mr Jännäkulli, anna olla. Sulla on oma kuplasi. toimintamallitar kirjoitti:
Hyvä Punavalkoritari, en maininnut, että olisin tarjolla sinulle tai kenellekään. Listasin vain, mitkä mielestäni liittäisin kunnollisen naisen (kuin kenen tahansa muunkin ihmisen) ominaisuuksiksi. En myöskään viitannut, että itse olisi juuri kuvailemani kaltainen. Se sinänsä olisi mielenkiintoista tietää, että mistä et listassa pitänyt, mikä siinä oli liikaa tai liioiteltua. Tietenkään en tarkoittanut, että potentiaalista kumppania tulisi lähestyä vaatimuslista kourassa, vaan nämä listaamani asiat pystyy havaitsemaan melko lyhyen tuttavuuden perusteella, jolloin ei edes tarvitse pidemmälle edetä.
Ja sinä Mr Jännäkulli, anna olla. Sulla on oma kuplasi.@toimintamallitar
"Se sinänsä olisi mielenkiintoista tietää, että mistä et listassa pitänyt, mikä siinä oli liikaa tai liioiteltua."
Minun mielipiteelläni ei ole suurta väliä, silloin kun sillä ei ole muutenkaan mitään oikeaa merkitystä, niin kuin sinun tapauksessasi, tulee vaan mieleen listastasi ihmistyyppi, jonka voisin nimetä "suorittajaksi", en lähde asiasta kinaamaan kanssasi, vaan se on oma intuitio kokonaisuutena kun luen listaasi ja "rivien väliä".
"Tietenkään en tarkoittanut, että potentiaalista kumppania tulisi lähestyä vaatimuslista kourassa"
Kyllä sinun mielestäni täytyy olla täysin rehellinen kumppani ehdokkaalle siitä, miten sinä tulkitset, näet ja koet parisuhteen, jos kumppani ehdokas ei näe asiaa samoin, niin silloin on jo iso ristiriita/epäkohta, jolloin voi olla paljon parempi olla koko suhdetta aloittaa.- Elämämenee
toimintamallitar kirjoitti:
Ja sinä Mr Jännäkulli, anna olla. Sulla on oma kuplasi.En ole koskaan käyttänyt termi "jännäkulli". Joten se siitä.
Sinä se kuplassa elät.
Minun silmäni ovat auki. Ja se mitä näen naisista ei ole millään tavalla "kunnollista".
- EiNiinNeitoEnää
Hyvä PunaValkoRitari
Mielestäni olen kunniallinen ja sitoutumiskykyinen. Seurustelin saman pojan kanssa kouluajoista lähtien ja olimme naimisissa 30 vuotta. Sitten mieheeni iski viidenkympin levottomuus ja siinä tuoksinassa hän onnistui saamaan nuoren naisen raskaaksi. Naisen päätöksestä lapsi syntyi ja mieheni joutui tunnustamaan sen. Luottamus rikkoutui niin syvältä, että en halunnut jatkaa liittoamme hänen toiveistaan huolimatta.
En ole varmaan monellekaan ihannepuoliso jo 50 v. täyttäneenä, vaikka näytänkin ihmisten mielestä ikäistäni huomattavasti nuoremmalta. Olen kuitenkin säilyttänyt optimistisuuden ja elämän uteliaisuuden. Jokaisen mutkan, kiven tai kannon takaa voi löytyä niitä elämän helmiä.
Elämäni ristiriita piilee siinä, että totuin liittoni aikana tietynlaiseen elämään. Oli suuri koti, yhteinen yritys, talous ja lapset. Järjestin suvereenisti niin kekkerit, liikeneuvottelut kuin sopimuksetkin. Ulkoisesta olemuksestani heijastelee se vanha rooli, johon kasvoin niiden vuosien aikana sukufirmassa. Kun menetin avioerossa samalla työni, ja vanhasta käyttämättömästä humanistin koulutuksesta ei ole enää mitään hyötyä, en tiedä, mikä on roolini tässä elämässä. Tuntuu välillä, että se, kun on oma itsensä, onkin huijausta. En ole oikeasti enää hyvätuloinen. Satunnaiset työt eivät takaa entistä elintasoa. Vaikka minulla onkin omaisuutta, sen ylläpito maksaa.
Kun luin näitä palstoja, tuli esille miesten toive naisesta, joka hoitaa puolet kustannuksista. Jos minun pitäisi tässä elämäntilanteessa ruveta maksamaan jonkun suursyömärimiehen kanssa ruoka- ja viinilaskua puoliksi, yhtälö olisi mahdoton. Sellaistakaan elämää en halua, jossa mies viettäisi täysin toisenlaista elämää kuin omani. Joten yhtälö taitaa olla toivoton.- nainen75v
Paras kirjoitus EVER! :)
- Ikis__M
Ongelmansa kullakin:
"Vaikka minulla onkin omaisuutta, sen ylläpito maksaa."
Niinpä niin, mikä tuosta kalliisti ylläpidettävästä omaisuudesta tekee niin arvokasta ettei siitä voi luopua siinä vaiheessa kun se käy taakaksi? sinkulle asunnoksi riittää kaksio, auton jos sitä tarvitsee ei ole pakko olla tähtikeula, kesämökki ei ole välttämättömyys jne. Kun hankkiudut ylimääräisestä omaisuuden taakasta eroon voit hengittää paljon helpommin. - EtsiväLöytää1
Kuulostaa kuin mittaisit omana itsenään olemista varallisuuden kautta.
"Jos minun pitäisi tässä elämäntilanteessa ruveta maksamaan jonkun suursyömärimiehen kanssa ruoka- ja viinilaskua puoliksi, yhtälö olisi mahdoton."
Eli rikkaan naiminen pelottaa koska tulosi ovat pienet, ja tiedät heidän korkeat vaatimuksensa, mutta...
"Sellaistakaan elämää en halua, jossa mies viettäisi täysin toisenlaista elämää kuin omani."
... köyhäkään mies ei kelpaa, koska sinulle kelpaa vain paras ja kallein laatu: "I'm worth it.", kuten kosmetiikka mainoksessa sanotaan.
Ja tätä pintaa sinä kutsut omana itsenään olemisena? Olet saanut kaiken liian helpolla mieheltäsi kuin Maria Antoinette, mutta nyt hyljättynä ja petettynä olet eksyksissä, ja ihmettelet miksi köyhät eivät syö leivoksia. Tosiasiassa vasta nyt sinulla on mahdollisuus löytää se itsesi, sillä et ole koskaan edes etsinyt sitä. @EiNiinNeitoEnää
Surullinen tarina ihanalta ihmiseltä.
"Tuntuu välillä, että se, kun on oma itsensä, onkin huijausta."
Et ole ehkä käsitellyt asiaa vielä kunnolla, sellaisen kuvan tuosta saa, mutta luota itseesi ja anna itsellesi aikaa, toivon että sinulla olisi saman henkisiä ihmisiä lähelläsi, joiden kanssa käsitellä asiaa, vaikka vain kuuntelijana, niin ettei säälitä vaan annetaan toisen puhua tuntemuksistaan ja ajatuksiaan, vastaukset tulet löytämään itsestäsi, eli oikeat vastaukset antaa sinulle sinä itse, näin luulen ja koen.
"Kun luin näitä palstoja, tuli esille miesten toive naisesta, joka hoitaa puolet kustannuksista. Jos minun pitäisi tässä elämäntilanteessa ruveta maksamaan jonkun suursyömärimiehen kanssa ruoka- ja viinilaskua puoliksi, yhtälö olisi mahdoton. Sellaistakaan elämää en halua, jossa mies viettäisi täysin toisenlaista elämää kuin omani. Joten yhtälö taitaa olla toivoton."
Itselle tuo ajatus on ihan vieras, jos siis puhutaan elämänkumppanista, en todellakaan itse ole koskaan ajatellut näin, tämä on varmasti persoonallisuus kysymys taas jälleen kerran, eli minä voin vastata vain omasta puolestani.
Ymmmärrän, jos nainen olisi kokenut jotain "outouksia" elämänsä varrella ja olisi vaikka minua varakkaampi ja hyvä tuloisempi, jos hän silloin esittäisi asian niin että maksetaan 50/50 kulut varsinkin, kun ei vielä oikeasti tunneta toisiamme, eli ennen kuin, ollaan päätetty oikeasti sitoutua elämänkumppanuuteen, mutta sen jälkeen nuo prosentti leikit menevät oman ymmärryksen yli, monestakin syystä, näin uskoisin myös "sielunkumppanini" ajattelevan.......
Itselle se ihminen, eli nainen on tärkeintä, koko paketti persoonallisuuden kera, se on itselle ihan sama kuinka paljon kumpikin oikeassa elämänkumppanuus suhteessa tienaa, koska sillä ei oikeasti ole itselle mitään merkitystä, mutta se mitä itse tuolla elämänkumppanuudella tarkoitan, on jotain aivan muuta, kuin vallitseva normi, siltä se vaan tuntuu.
Se mikä on on monelle parisuhde/avo/avioliitto on itselle sama kuin "kevytsuhde", näissä suhteissa, ehkä sitten veivataan noiden raha yms. juttujen kanssa.
Yritän itsekin miettiä miten yllä kuvatun kaltainen "kevytsuhde" toimisi itsellä, siis pidemmän aikaa, mutta ei koskaan saa sanoa "ei koskaan", vaikka vieraalta se itsestäni tuntuu ja olettaisin tältä tuntuvan, myös itselle parhaiten sopivalta "helmeltä".
Nämä ovat vaikeita asioita, kun kumppanien olisi hyvä olla mahdollisimman samalla "aallonpituudella" jolloin kaikki asiat menevät "kuin itsestään", kun molemmat ajattelevat samalla tavalla.
Sekavaa tekstiä, kun en oikein ollut varma mitkä ajatukset oikeasti painavat mieltä ja kun en oikein saanut selvää, missä tilanteessa olet, enkä myöskään tiedä millainen olet persoonana.
Voin yrittää vastata sinulle tarkemmin, jos jotain kysyttävää on, mutta ne ovat vain minun mielipiteitäni, jotka kumpuavat omasta persoonastani, eli en ole monessakaan suhteessa varmasti samankaltainen kuin moni muu.
Toivottavasti sinä löydät sen oikean "helmen", jonka ajatukset kohtaavat omasi, kun olet "helmi" itsekin.
Kaikkea hyvää sinulle ja iloa, sekä onnea kevääseen ja kesään! :)- Ex-PUA
EtsiväLöytää1 kirjoitti:
"Jos minun pitäisi tässä elämäntilanteessa ruveta maksamaan jonkun suursyömärimiehen kanssa ruoka- ja viinilaskua puoliksi, yhtälö olisi mahdoton."
Eli rikkaan naiminen pelottaa koska tulosi ovat pienet, ja tiedät heidän korkeat vaatimuksensa, mutta...
"Sellaistakaan elämää en halua, jossa mies viettäisi täysin toisenlaista elämää kuin omani."
... köyhäkään mies ei kelpaa, koska sinulle kelpaa vain paras ja kallein laatu: "I'm worth it.", kuten kosmetiikka mainoksessa sanotaan.
Ja tätä pintaa sinä kutsut omana itsenään olemisena? Olet saanut kaiken liian helpolla mieheltäsi kuin Maria Antoinette, mutta nyt hyljättynä ja petettynä olet eksyksissä, ja ihmettelet miksi köyhät eivät syö leivoksia. Tosiasiassa vasta nyt sinulla on mahdollisuus löytää se itsesi, sillä et ole koskaan edes etsinyt sitä.Mahtava analyysi. Näin moni nainen elää kuplassa, ja todellisuus herättää armotta.
- EiNiinNeitoEnää
EtsiväLöytää1 kirjoitti:
Ja tätä pintaa sinä kutsut omana itsenään olemisena? Olet saanut kaiken liian helpolla mieheltäsi kuin Maria Antoinette, mutta nyt hyljättynä ja petettynä olet eksyksissä, ja ihmettelet miksi köyhät eivät syö leivoksia. Tosiasiassa vasta nyt sinulla on mahdollisuus löytää se itsesi, sillä et ole koskaan edes etsinyt sitä.Kaikkea en jaksa edes oikaista, mutta sen voin sanoa, että konkurssikypsä firma nostettiin minun perimieni rahojen avulla kuiville ja minä työskentelin siinä täyspäiväisesti yliopisto-opiskelut lopetettuani miltei 30 vuotta. Niin että se siitä helposta rahasta ja ansaitsemattomuudesta.
- EtsiväLöytää1
EiNiinNeitoEnää kirjoitti:
Kaikkea en jaksa edes oikaista, mutta sen voin sanoa, että konkurssikypsä firma nostettiin minun perimieni rahojen avulla kuiville ja minä työskentelin siinä täyspäiväisesti yliopisto-opiskelut lopetettuani miltei 30 vuotta. Niin että se siitä helposta rahasta ja ansaitsemattomuudesta.
Toivottavasti sait ainakin perintörahasi takaisin ja osuutesi firmasta.
Silti kirjoituksestasi sai kuvan, että mittaat asioita menestyksen kautta. Oma itsen etsiminen taas on elämänmittainen projekti ja usein sen löytää vasta yksinäisyydessä. Ura ja menestys tai muut sosiaaliset siteet voivat olla juuri niitä häiriötekijöitä, jotka estävät löytämästä sitä. On ymmärrettävä, että oma itse voi olla vasta kun riisuu itsensä alasti kaikista sellaisista sosiaalista sidonnaisuuksista, vaatimuksista ja odotuksista, joita teet vain tavan vuoksi.
Ihmettelet kuinka pitää elintasoa, johon sinulla ei enää ole varaa. Jos omistat jotain statuksen, sosiaalisten vaatimusten ja odotusten tai pelkän tavan vuoksi, se ei todellakaan kuulu oman itsen piiriin, ja voit luopua siitä. Jätä vain se minkä puolesta olisit valmis taistelemaan.
Oma itse vastaa kysymykseen, mikä on taistelemisen arvoista. Se ei mittaa ulkoista sosiaalista arvostusta, vaan omia sisäisiä arvoja vapaana muiden asettamista sosiaalisista vaatimuksista ja tavoista. - EiNiinNeitoEnää
@EiNiinNeitoEnää
Surullinen tarina ihanalta ihmiseltä.
"Tuntuu välillä, että se, kun on oma itsensä, onkin huijausta."
Et ole ehkä käsitellyt asiaa vielä kunnolla, sellaisen kuvan tuosta saa, mutta luota itseesi ja anna itsellesi aikaa, toivon että sinulla olisi saman henkisiä ihmisiä lähelläsi, joiden kanssa käsitellä asiaa, vaikka vain kuuntelijana, niin ettei säälitä vaan annetaan toisen puhua tuntemuksistaan ja ajatuksiaan, vastaukset tulet löytämään itsestäsi, eli oikeat vastaukset antaa sinulle sinä itse, näin luulen ja koen.
"Kun luin näitä palstoja, tuli esille miesten toive naisesta, joka hoitaa puolet kustannuksista. Jos minun pitäisi tässä elämäntilanteessa ruveta maksamaan jonkun suursyömärimiehen kanssa ruoka- ja viinilaskua puoliksi, yhtälö olisi mahdoton. Sellaistakaan elämää en halua, jossa mies viettäisi täysin toisenlaista elämää kuin omani. Joten yhtälö taitaa olla toivoton."
Itselle tuo ajatus on ihan vieras, jos siis puhutaan elämänkumppanista, en todellakaan itse ole koskaan ajatellut näin, tämä on varmasti persoonallisuus kysymys taas jälleen kerran, eli minä voin vastata vain omasta puolestani.
Ymmmärrän, jos nainen olisi kokenut jotain "outouksia" elämänsä varrella ja olisi vaikka minua varakkaampi ja hyvä tuloisempi, jos hän silloin esittäisi asian niin että maksetaan 50/50 kulut varsinkin, kun ei vielä oikeasti tunneta toisiamme, eli ennen kuin, ollaan päätetty oikeasti sitoutua elämänkumppanuuteen, mutta sen jälkeen nuo prosentti leikit menevät oman ymmärryksen yli, monestakin syystä, näin uskoisin myös "sielunkumppanini" ajattelevan.......
Itselle se ihminen, eli nainen on tärkeintä, koko paketti persoonallisuuden kera, se on itselle ihan sama kuinka paljon kumpikin oikeassa elämänkumppanuus suhteessa tienaa, koska sillä ei oikeasti ole itselle mitään merkitystä, mutta se mitä itse tuolla elämänkumppanuudella tarkoitan, on jotain aivan muuta, kuin vallitseva normi, siltä se vaan tuntuu.
Se mikä on on monelle parisuhde/avo/avioliitto on itselle sama kuin "kevytsuhde", näissä suhteissa, ehkä sitten veivataan noiden raha yms. juttujen kanssa.
Yritän itsekin miettiä miten yllä kuvatun kaltainen "kevytsuhde" toimisi itsellä, siis pidemmän aikaa, mutta ei koskaan saa sanoa "ei koskaan", vaikka vieraalta se itsestäni tuntuu ja olettaisin tältä tuntuvan, myös itselle parhaiten sopivalta "helmeltä".
Nämä ovat vaikeita asioita, kun kumppanien olisi hyvä olla mahdollisimman samalla "aallonpituudella" jolloin kaikki asiat menevät "kuin itsestään", kun molemmat ajattelevat samalla tavalla.
Sekavaa tekstiä, kun en oikein ollut varma mitkä ajatukset oikeasti painavat mieltä ja kun en oikein saanut selvää, missä tilanteessa olet, enkä myöskään tiedä millainen olet persoonana.
Voin yrittää vastata sinulle tarkemmin, jos jotain kysyttävää on, mutta ne ovat vain minun mielipiteitäni, jotka kumpuavat omasta persoonastani, eli en ole monessakaan suhteessa varmasti samankaltainen kuin moni muu.
Toivottavasti sinä löydät sen oikean "helmen", jonka ajatukset kohtaavat omasi, kun olet "helmi" itsekin.
Kaikkea hyvää sinulle ja iloa, sekä onnea kevääseen ja kesään! :)Lohduttavaa kun huomaa vielä oleva ritareitakin, mutta niinhän nimimerkkisi jo kertoikin. :)
Minun suvussani ja lähipiirissäni puolisoilla on aina ollut yhteistalous. Kukin on aina osallistunut omine voimavaroineen yhteisen niin aineellisen kuin henkisenkin hyvinvoinnin luomiseen.
Olen saanut lapsena paljon rakkautta osakseni. Siksi sitä on kai ollut helppo osoittaa myös läheisilleen. Perusluottamus toiseen ihmiseen on ollut vähän liiankin luottavaista. Toisaalta hyvä niin. Mieluummin ikuinen optimisti kuin epäilevä pessimisti.
Täällä ihmiset ovat kritisoineet minua varallisuuden perässä juoksijaksi. Kaikki on suhteellista. Nostakoon se käden ylös, joka mielellään luopuu siitä, mihin on tottunut. Silloinhan ei olisi mitään ongelmia. Kaikki nämä halukkaat voisivat laskea palkkaansa puoleen, muuttaa siitä mukavasta kaksiosta hellahuoneeseen syrjäkulmille. Näin he voisivat lopultakin löytää itsensä ja jalostua.
Ihanaa kun on Ritarin kaltaisia miehiä. Voi vielä unelmoida, että vielä kerran saa kulkea kepein keijunaskelin tätä elämän niittyä. Paras on silti noudattaa hyväksi havaitsemaani ohjetta: "Antaa kaikkien kukkien kukkia, niiden nokkostenkin, mutta minulla on sentään valintaoikeus, millainen on lempikukkani tai -puuni". EiNiinNeitoEnää kirjoitti:
Lohduttavaa kun huomaa vielä oleva ritareitakin, mutta niinhän nimimerkkisi jo kertoikin. :)
Minun suvussani ja lähipiirissäni puolisoilla on aina ollut yhteistalous. Kukin on aina osallistunut omine voimavaroineen yhteisen niin aineellisen kuin henkisenkin hyvinvoinnin luomiseen.
Olen saanut lapsena paljon rakkautta osakseni. Siksi sitä on kai ollut helppo osoittaa myös läheisilleen. Perusluottamus toiseen ihmiseen on ollut vähän liiankin luottavaista. Toisaalta hyvä niin. Mieluummin ikuinen optimisti kuin epäilevä pessimisti.
Täällä ihmiset ovat kritisoineet minua varallisuuden perässä juoksijaksi. Kaikki on suhteellista. Nostakoon se käden ylös, joka mielellään luopuu siitä, mihin on tottunut. Silloinhan ei olisi mitään ongelmia. Kaikki nämä halukkaat voisivat laskea palkkaansa puoleen, muuttaa siitä mukavasta kaksiosta hellahuoneeseen syrjäkulmille. Näin he voisivat lopultakin löytää itsensä ja jalostua.
Ihanaa kun on Ritarin kaltaisia miehiä. Voi vielä unelmoida, että vielä kerran saa kulkea kepein keijunaskelin tätä elämän niittyä. Paras on silti noudattaa hyväksi havaitsemaani ohjetta: "Antaa kaikkien kukkien kukkia, niiden nokkostenkin, mutta minulla on sentään valintaoikeus, millainen on lempikukkani tai -puuni".@EiNiinNeitoEnää
Itse asiassa olen myös aikalailla samaa mieltä, mitä @EtsiväLöytää1 kirjoitti tuossa ylempänä itsensä etsimisestä, myös sinulla on joitakin ajatuksia minkä voin allekirjoittaa, ehkä osaa en ainakaan samalla paino arvolla.
Itse en ole materiaalin tai rahan palvoja, en myöskään kaavamainen "elämän suorittaja", joten en lähde turhaan tuohon keskusteluun tällä kertaa, koska jokainen tyylillään ja tavallaan, kunhan pitää huolen ettei telo ihmisiä syyttä suotta , minkä polun sitten valitseekin ja muistaa sen, että ihminen on aina arvokkaampi, kuin raha/materiaali.- EiNiinNeitoEnää
@EiNiinNeitoEnää
Itse asiassa olen myös aikalailla samaa mieltä, mitä @EtsiväLöytää1 kirjoitti tuossa ylempänä itsensä etsimisestä, myös sinulla on joitakin ajatuksia minkä voin allekirjoittaa, ehkä osaa en ainakaan samalla paino arvolla.
Itse en ole materiaalin tai rahan palvoja, en myöskään kaavamainen "elämän suorittaja", joten en lähde turhaan tuohon keskusteluun tällä kertaa, koska jokainen tyylillään ja tavallaan, kunhan pitää huolen ettei telo ihmisiä syyttä suotta , minkä polun sitten valitseekin ja muistaa sen, että ihminen on aina arvokkaampi, kuin raha/materiaali.Kirjoittaminen, niin kuin myös toisen tekstin lukeminen ja ymmärtäminen on vaikeaa. On hämmentävää huomata, miten väärin minun tulkintani mukaan ymmärsitte tekstini. Minun kukkaniittyni, elämäni on sellainen, että haluan iloita jälleen ja kulkea sillä kevyin mielin. Kaikki saavat kukkia ja kukoistaa, myös entinen mieheni. En halua kyhjöttää lamaantuneena vain yhdessä nurkassa ojan reunalla, vaan nähdä tämän niityn kauneuden, kaikesta huolimatta.
Olen toiminut yritysmaailmassa vain sen vuoksi, että minulta edellytettiin sitä. Koska olen vastuuntuntoinen, hoidin sen hyvin. Avioliitossahan jaetaan asiat. Odotin vain pääseväni aikanaan siitä työstä eläkkeelle ja tekeväni sen jälkeen niitä asioita, jotka ovat minulle mieleisiä. Oikeasti olen humanisti, joka nauttii ihan muista jutuista. Olisin vain toivonut, että en enää tässä vaiheessa olisi joutunut taloudellisesti ahtaalle ja miettimään jonkinlaista työpaikkaa. Kaikki tietävät, mikä tilanne on työmarkkinoilla.
Minä en ole koskaan asettanut materiaa ihmisten edelle. Minulla on onneksi ihanat, rakkaat lapset ja laaja suku, joka aina on kannustanut ja kannatellut tarvitsevia. He ovat tärkeintä - ystäviä unohtamatta.
En ole myöskään mikään tavaroiden perässä juoksija En ole ollut merkkifriikki. Olen kylläkin esteetikko, joten minulle on ollut tärkeää, että minulla on ylläni kauniit naiselliset vaatteet ja koti on ilo silmilleni, värit sointuvat ja kaikki on kauniisti asetettu paikoilleen. Minulla ei ole ollut koskaan mitään ostovimmaa. Hauskempi on keksiä vaikka toisten hylkäämistä esineistä ja huonekaluista persoonallinen ja kaunis kokonaisuus.
Monista asioista olen luopunut. Ne menivät lapsille. Kaikesta kuluja aiheuttavista vaan en voi luopua.Taloa joudun pitämään yllä niin kauan kuin nuorin lapseni on valmistunut yliopistosta ja hän saa sen haltuunsa sopimuksen mukaan. Lämmitys ym. kulut ovat aika kammottavat tuloihini nähden. Juuri viikko sitten sattui vesivahinko, jonka vakuutusyhtiö korvaa vain osittain. On verot ja vakuutusmaksut.
Sen myönnän, että kesämökistäni en halua luopua. Se on minulle henkireikä ja tärkeä paikka niin kuin myös lapsilleni ja muulle suvullekin. Olen viettänyt kesäni mökillä yli viisikymmentä vuotta. Siellä saan ihan konkreettisestikin hypellä luonnonkukkien helmassa ja nauttia kauneudesta ja tuoksuista. Jos joku pitää sitä turhana ylellisyytenä, voi tuomita samalla miltei puolet suomalaisista.
On totta, että olen tottunut ympärilläni tietyn tyyppisiin ja tietyn koulutustason omaaviin miehiin. Heidän kaltaisensa eivät ole enemmistönä tässä yhteiskunnassa. Vaikka kuljenkin elämässä avoimin mielin ja keskustelen ihan mielelläni monenlaisten ihmisten kanssa, toivoisin sen läheisimmän ihmisen olevan samalla aaltopituudella kanssani ja omaavan terveen itsetunnon. Harvemmin nämä miehet ovat epäonnistuneet elämässään ja heillä on useimmiten ihan hyvä palkka.
Jotta parisuhteessa olisi kummankin hyvä olla, tulee molemmilla olla suurin piirtein samanlaiset rahalliset mahdollisuudet. Muuten toinen voi käyttää taloudellista väkivaltaa liitossa. Vai mitä olette mieltä siitä, että samassa pöydässä molemmat syövät omia ruokiaan: toinen sisäfilettä ja toinen hernesoppaa, kumpikin varojensa mukaan. Jos taas ruokalasku pistetään puoliksi, ei varattomampana jää omaa rahaa niihin asioihin, mitkä tuntee tärkeiksi elämässään, esimerkiksi viikoittaiseen tanssiliikuntatuntiin. Vaikka mies ei luksusruokia söisikään, en ole nähnyt vielä yhtään miestä, joka tulisi toimeen niin vähällä ruokamäärällä kuin minä.
En ole pyrkimässä elämään kenenkään siivellä. Minulla on vain se utopistinen ajatus siitä yhdessä rakennettavasta ja hoidettavasta pesästä, johon kumpikin tuo panoksensa kykyjensä ja taitojensa mukaan olivat ne sitten henkisiä tai aineellisia.
Siinä pesässä riittäisi rakkautta, lämpöä, syliä ja avointa mieltä niin meille itsellemme kuin molempien lapsille ja lastenlapsillekin. Minulla on kuvitelma ja haave yhdessä vanhenemisesta ja toinen toisensa tukemisesta. Vielä ehtisi vaikka sen toiset 30 vuotta.
Kaikkea hyvää kaikille "kukkasille"
- nainennnnnnn
Ei voi tunnistaa päällepäin. Ite oon kiltti lempeä nätti enkeli ulospäin mut oikeesti umpihoro joka puukottaa sydämeen ja joille miehet valittaa et hyväksikäytin heitä!
Kieltämättä aika ristiriitaista. Life is life.- 325225
Joiltain vain se rakastamisen ja välittämisen kauneus on alusta lähtien evätty - ja tyhjyys paras ystävä tässä elämässä, kuten myös seuraavassa.
- epäkunnossa
"Kysymys kuuluu onko niitä tarujen oikeasti kunnollisia naisia olemassa vai ei......... ja milloin, sekä missä tilanteissa oikeasti kunnollinen jättää kumppaninsa, jos kumppani on oikeasti kunnollinen sitoutumiseen ja kumppanuuteen kykenevä, joka kumppaniaan arvostaa?"
-en tiedä onko kunnollisia naisia olemassa. Vastaus riippuu siitä miten kysyjä määrittelee kunnollisuuden. Hyvin monenlaisia naisia on olemassa vaihtelevissa määrin.
-kaksi kunnollista toimivassa parisuhteessa, milloin kunnollinen jättää kunnollisen? Jos jättämiseen on hyvät perustelut (sairaus, uusi rakkaus jommalla kummalla,...), kunnollinen jättää kunnollisen vain jos on selvää, että molemmat selviävät erosta ja voivat mahdollisesti paremmin erillään kuin yhdessä.@epäkunnossa
Kunhan olet tulevalle tai jo olemassa olevalle kumppanille rehellinen ajatuksistasi, niin asia on varmasti kaikinpuolin kunnossa, jos et siihen pysty, niin sinussa on ongelma, eikö vain?
Kiitokset ajatuksistasi!
Itse en jaksa turhaan enää vastailla, muuta kuin silloin, kun sattuu kiinnostamaan, koska tuo on monelle henkilökohtainen asia, mitä pitää kunnollisena ja miten suhteisiin suhtautuu......
Tärkein asia, ehkä mikä itselle nyt tätä ketjua lukiessa mieleen, jonka pitäisi sopia kaikille ja keikkeen, on REHELLISYYS, eli jo silloin kun suhdetta aloitellaan olisi hyvä, kun voisi olla puolin ja toisin rehellinen, myös itselleen, miten parisuhteen kokee ja mitä parisuhteelta odottaa, jolloin molemmat tietävät, mitä suhteelta voi odottaa ja mitä ei.
@tunnistamaton otti asiaan hienosti kantaa tuolla aika alkupäässä ketjua,
".....pysytään rehellisenä toiselle (ja mikä vaikeampaa; myös itselle) ja toimitaan siten, kuin toivoisi itseäänkin kohdeltavan."
Kaikkea hyvää ja onnea kaikille, sen itselle oikean ja kunnollisen kumppanin etsintään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768992Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per593331- 422718
- 272241
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto372200Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182195- 131937
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151773- 681705
- 181649