Lukaisin tuossa huippupsykiatri David Burnsin teosta "Intimate Connections", ja siinähän heti alussa esiteltiin palstan ätmien kolme tyypillistä ongelmaa.
1. ihmisten tuomitseminen kaikenmaailman pikkuseikkojen perusteella, mikä johtaa tavattomaan nirsouteen.
2. uskottelu itselleen, että on jollain lailla poikkeuksellisen toivoton tapaus eli "ATM".
3. kuvitelma, että parisuhde pelastaa kaiken, ja ilman suhdetta ei ole elämää.
Harmi vain että ätmit tukeutuvat pakkomielteisesti kaikenmaailman netistä löytyviin höpöliikkeisiin ja -guruihin (Laasanen, red pill, PUA jne.), jotka vain vahvistavat näitä ajatusvääristymiä, eivätkä pääse heidän perususkomuksensa kyseenalaistavan laadukkaan tiedon pariin.
ätmien ongelmat
9
<50
Vastaukset
- Ex-PUA
Olen muuten lukenut tuon kanssa, ja pidän hyvinkin suositeltavana, joskaan en aloittajan kertomista syistä, vaan siksi että se on kokolailla tervehenkistä ja hyödllistä luettavaa (vaihtoehtona PUA-roskalle, joka on epätervettä ja tehotonta, joistakin poikkeuksista huolimatta).
- parempiyksinkuin
3. kuvitelma, että parisuhde pelastaa kaiken, ja ilman suhdetta ei ole elämää.
Toi on hyvä kaikken tiedostaa, huonoja suhteita saa pyytämättäkin, parempaa elämää voi elää yksinkin, eikä se tarkoita naisettomuutta. ;)- Ex-PUA
Ja mies joka saa naisia on mies joka saa naisia. Silloin voi pelata samaa peliä mitä naisetkin pelaavat. Lisäksi aivopesu siihen että nainen on automaattinen pelastus on sontaa. Nainen yleensä on kiltin ja kunnon miehen varma tuho, ja ne jotka eivät ole päässeet enää tuhoamaan kenenkään kiltin ja kunnon miehen elämää, yrittää sitä palstalla.
- sitoutumatonjannu
Ex-PUA kirjoitti:
Ja mies joka saa naisia on mies joka saa naisia. Silloin voi pelata samaa peliä mitä naisetkin pelaavat. Lisäksi aivopesu siihen että nainen on automaattinen pelastus on sontaa. Nainen yleensä on kiltin ja kunnon miehen varma tuho, ja ne jotka eivät ole päässeet enää tuhoamaan kenenkään kiltin ja kunnon miehen elämää, yrittää sitä palstalla.
Kyllä tuo sitoutuminen yhteen naiseen on suomessa nykyään varmaan mahdoton ajatus jopa kiltille ja kunnolliselle miehelle kun puukkoa tulee selkään, kyse on vaan siitä koska ja missä muodossa eli jos on mahdollisuudet niin suomessa ei kannata panostaa mihinkään oikeasti vakavaan siihen tulokseen olen tullut.
- Ex-PUA
sitoutumatonjannu kirjoitti:
Kyllä tuo sitoutuminen yhteen naiseen on suomessa nykyään varmaan mahdoton ajatus jopa kiltille ja kunnolliselle miehelle kun puukkoa tulee selkään, kyse on vaan siitä koska ja missä muodossa eli jos on mahdollisuudet niin suomessa ei kannata panostaa mihinkään oikeasti vakavaan siihen tulokseen olen tullut.
Näin se menee. Kun itse sentään KTM-tason mukaisesti, eli aika vaihtelevasti, niitä naisia saa, niin ei kyllä häävi ole tilanne. Käytännössä se menee niin että koko ajan saat olla pistämäss verkkoa vesille, kun niin iso osa naisista on sellaista sinkkuelämää-tyyppistä, ailahtelevaa paskapääporukkaa ettei niiden kanssa vain voi rakentaa mitään. Mitään karuselliämmää, tai sen jälkeistä ei voi muutenkaan edes harkita.
- Utslg
Siis todellisuudessa PUA on juurikin sinun 2. kohdan vastainen! Kaikki pokausohjeet perustuu siihen, että naisen viehättäminen on opeteltavissa oleva taito. Siis juuri päinvastoin kuin ätmien "minä nyt vaan OLEN tällainen"-kitinät.
- Utslg
Oon kyllä aloittajan kanssa yhtä mieltä täytyy vielä todeta. En itsekään suosittele uppoamaan pua-suohon, vaan pointti on että kokemukset tuovat kokemusta ja oppi kasvaa!
- Ex-PUA
Niin mutta PUA-materiaaliin ja tuohon kirjaan perehtyneenä voisin sanoa, että nuo asiat käsitetään niissä aika erilailla. PUA-sonnassa ätmille vakuutetaan, että kuka tahansa voi saada uimapukumalleja, tiettyillä jipoilla. Tuossa kirjassa se taas muistaakseni meni niin, että kyseenalaistetaan omaa ATM-luokkaa realistisesti testaamalla uskomiksiaan jne.
Aikamoinen ero. Toisessa ollaan uppoamassa juoksuhiekkaan, ja saadaan ohjeita, että juokse kovempaa niin pääset sieltä. Toisessa käsketään kyseenalaistamaan, onko tilanne niin paha ja mitä voisi tehdä. - Utslg
Oon kyllä onnekseni onnistunut lukemaan pua-vinkkejä tolla "kyseenalaistamaan, onko tilanne niin paha ja mitä voisi tehdä"-mentaliteetilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1307748- 545778
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa793268Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72883Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101678Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091610Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3261314Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351172Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931169Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321071