Osaako kukaan vastata,miten ositus tapahtuu.Päättyykö kaikki oikeudet avioeroon vai osituksen päättymiseen?
Avioero-ositus
10
86
Vastaukset
- ukoton81
Osinko tai tasinkoa.....yleensä...kaikki erot käytetään oikeudessa sitten vain lainvoimainen
- Ksjdifjs
Tarkoitatko, että minkä päivän arvon mukaan omaisuus arvotetaan ja jaetaan? Avioeropaperin ensimmäinen jättöpäivä on tuo kriittinen. Silloin loppuu yhteinen elämä ja oikeus toisen asioihin.
- gjgfhd
Ositus lasketaan avioeron 1. vaiheen vireilletulo päivän mukaan. Ellei osaa laskea tai on epävarma, tai erimielisyyttä, niin asianajaja auttaa. Vaikka osituksesta oltaisiin samaa mieltä, se kannattaa silti tarkistuttaa lakimiehellä.
Avioliitto päättyy avioeroon. Ositus voidaan hoitaa tämän jälkeenkin, usein hoidetaankin, jos se syystä tai toisesta on paremmin mahdollista. Mitä tarkoitat oikeuksilla? AInakin itse ajattelin avioliitossa sekä -erossa olevan pikemminkin velvollisuuksia, oikeuksia ei ollenkaan..... - ossitus
Kun eropäätös tehdään, niin suosittelen jo silloin avaamaan kummallekin omat pankkitilit, johon palkka ohjautuu, jos sitä ennen on ollut yhteinen pankkitili. Ja tietysti asuntolaina tai mikä tahansa muu laina pitäisi ottaa niin, että kummallakin on omat lainansa esim. toinen omistaa asunnosta 40 % ja toinen 60 % ja kumpikin maksaa lyhennyksiä omaa tahtiaan.
Suosittelen hakeutumista oikeusapuneuvojalle tai lakiasiaintoimistoon, jotta saa asioihin selvyyttä. Ositus kannattaa tehdä aina mahdollisimman perusteellisesti ja kirjallisesti. - kokenutoon
Ositus kannattaa tehdä sovussa,koska jos asianajajat on molemmilla niin ne ketkut osaa sen taktiikan että kumpikin on tyhjätasku .....
- sopuero
Ja jos sopua riittää, niin mikään laki ei velvoita mihinkään fiftyfifty-ratkaisuun, vaan se voidaan tehdä ihan sen mukaan, mitä osapuolet haluavat. Itse kirjoitin osituspaperin ja exä sen hyväksyi, pankkineidit olivat todistajina. Paperi menee maistraattiin rekisteröitäväksi. Hyvin onnistui lainhuudot, vaikkei lakimiehet tuon tekoon osallistuneet. Netti on täynnä asiakirjamalleja.
Jos ero on riitainen, homma ei tietenkään mene yhtä sutjakkaasti. - Voivoi
Voi tehdä vaikka ruutupaperille ja molempien osapuolien sekä 2 todistajan allekirjoitukset alle. Pääasia, että asia tulee selväksi. Varakkaamman tulee maksaa toiselle tasinkoa ja kaikki omaisuus sekä velat menevät puoliksi tai sitten niin, miten puolisot yhdessä sopivat. Itselleni uusi tieto oli se, että vaikka avioero olisi astunut jo voimaan, entisellä puolisolla on vieläkin oikeus saada jokin lakiosa entisen puolisonsa omaisuudesta, jos virallista ositusta ei ole tehty. Eli joka tapauksessa eron tullessa ositus on tehtävä ettei tule jälkeenpäin mitään selvittämistä.
- YhteinenEro
Miten sitten menee jos kyseessä on hyvinkin sopuisa ero? Ei yhteistä asuntoa, auto on miehen, omat tilit olleet koko ajan, ei lapsia, lusikat osataan jakaa ihan helposti, suurin osa tavaroista on miehen, yhteiset tavarat pystyy jakamaan tasan. Onko pakko siis tehdä jokin virallinen ositus? En koe että minulla olisi oikeutta esimerkiksi autoon tai miehen rahoihin, enkä halua mitään muuta kuin sen, mikä minulla oli tähän liittoon tullessani.
- ymmyrkkä
Teette vaikka sille ruutupaperille sopimuksen jossa kerrotaan molempien osapuolten pitäneen oman omaisuutensa ja että olette siihen tyytyväisiä. Paperi tulee tarpeeseen viimeistään toisen kuoltua, silloin sitä kysytään.
- uoiuoiuio
Tarkennuksena tähän: sopparista pitää olla oma kappale kummallekin osapuolelle ja alla kahden esteettömän todistajan nimikirjoitukset niin, että voidaan todetaa, että asiasta on todellakin sovittu yksissä tuumin eikä kyse ole vain toisen osapuolen päähänpistosta. Molemmille siis oma kappaleensa ja se visusti talteen, niin säästytään mutkilta matkassa sitten, kun ihmisistä aika jättää. Tämän myönsi jopa itsepäinen exänikin todettuaan, että jollei kyseistä asiakirjaa ole, minun toisen liittoni lapset saattaisivat päästä hyötymään hänestä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941759
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2351602- 901361
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849