Olenhan vain vainoharhainen?

18plus18

Tein yhden päivän keikan, ja sen aikana muut siellä olevat saman firman vuokratyöläiset pyydettiin tekstiviestillä samaan paikkaan uudestaan, mutta minua ei. Vähän ketutti mutta eipä se mitään, työt olivat toisella paikkakunnalla joten pystyin perustelemaan itselleni miksi minua ei otettu samaan paikkaan uudestaan jatkamaan töitä seuraavana päivänä.

Kuitenkin sitten seuraavana päivänä minulta kysyttiin tekstiviestillä olenko töissä, vaikka mitään keikkaa ei ollut. Aluksi lähetin hieman sekavan tekstiviestin takaisin (olin juuri herännyt) ja sitten soitin muutaman minuutin päästä, ja kysyin että mitä ihmettä, eihän minua pyydetty enää töihin pälä pälä, ja sitten puhelimessa oleva henkilö B sanoi että luuli henkilön A ilmoittaneen minulle, joten siksi olen listalla, ja pahoitteli virhettä.

Meni melkein 2 kuukautta ennen kuin tämä firma tarjosi ensimmäistäkään keikkaa, joten oletan pahinta. Palkkapäivä tuon päivän töistä on 2 viikon päässä -- tulenkohan saamaan rahani? Vai yrittävätkö peräti saamaan minua maksamaan heille korvausta siitä, että en ollut töissä päivänä jona minun ei oikeasti pitänyt olla töissä, mutta he olivat minut kuitenkin merkinneet...

Vainoharhaista tekstiä, tiedän. Mutta olen nuori ja kokematon, ja kun kuluu ~2kk ennen ensimmäistä keikkaa vaikka lupaillaan että muutaman päivän päästä tulee niin kyllä, oletan pahinta. Olenko turhan vainoharhainen? Jos kusettavat tms, niin miten toimin?

1

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gggggggg

Keikkatyö on keikkatyö! Se ei pakota ketään tarjoamaan vuoroja, eikä sinua vastaanottamasta vuoroja. Jos et siitä pidä, älä mene keikkatöihin. Vuokratöitä saa myös sopimuksella missä on täydet tunnit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      180
      2207
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      87
      1580
    3. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      182
      1454
    4. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      14
      1294
    5. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      44
      1114
    6. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      216
      1092
    7. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      45
      997
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      98
      909
    9. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      85
      845
    10. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      49
      815
    Aihe