Tein yhden päivän keikan, ja sen aikana muut siellä olevat saman firman vuokratyöläiset pyydettiin tekstiviestillä samaan paikkaan uudestaan, mutta minua ei. Vähän ketutti mutta eipä se mitään, työt olivat toisella paikkakunnalla joten pystyin perustelemaan itselleni miksi minua ei otettu samaan paikkaan uudestaan jatkamaan töitä seuraavana päivänä.
Kuitenkin sitten seuraavana päivänä minulta kysyttiin tekstiviestillä olenko töissä, vaikka mitään keikkaa ei ollut. Aluksi lähetin hieman sekavan tekstiviestin takaisin (olin juuri herännyt) ja sitten soitin muutaman minuutin päästä, ja kysyin että mitä ihmettä, eihän minua pyydetty enää töihin pälä pälä, ja sitten puhelimessa oleva henkilö B sanoi että luuli henkilön A ilmoittaneen minulle, joten siksi olen listalla, ja pahoitteli virhettä.
Meni melkein 2 kuukautta ennen kuin tämä firma tarjosi ensimmäistäkään keikkaa, joten oletan pahinta. Palkkapäivä tuon päivän töistä on 2 viikon päässä -- tulenkohan saamaan rahani? Vai yrittävätkö peräti saamaan minua maksamaan heille korvausta siitä, että en ollut töissä päivänä jona minun ei oikeasti pitänyt olla töissä, mutta he olivat minut kuitenkin merkinneet...
Vainoharhaista tekstiä, tiedän. Mutta olen nuori ja kokematon, ja kun kuluu ~2kk ennen ensimmäistä keikkaa vaikka lupaillaan että muutaman päivän päästä tulee niin kyllä, oletan pahinta. Olenko turhan vainoharhainen? Jos kusettavat tms, niin miten toimin?
Olenhan vain vainoharhainen?
18plus18
1
153
Vastaukset
- gggggggg
Keikkatyö on keikkatyö! Se ei pakota ketään tarjoamaan vuoroja, eikä sinua vastaanottamasta vuoroja. Jos et siitä pidä, älä mene keikkatöihin. Vuokratöitä saa myös sopimuksella missä on täydet tunnit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523406Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512389Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu121194- 1121169
Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per48937Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va9913Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019870- 46864
- 36692
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt196666