Olenhan vain vainoharhainen?

18plus18

Tein yhden päivän keikan, ja sen aikana muut siellä olevat saman firman vuokratyöläiset pyydettiin tekstiviestillä samaan paikkaan uudestaan, mutta minua ei. Vähän ketutti mutta eipä se mitään, työt olivat toisella paikkakunnalla joten pystyin perustelemaan itselleni miksi minua ei otettu samaan paikkaan uudestaan jatkamaan töitä seuraavana päivänä.

Kuitenkin sitten seuraavana päivänä minulta kysyttiin tekstiviestillä olenko töissä, vaikka mitään keikkaa ei ollut. Aluksi lähetin hieman sekavan tekstiviestin takaisin (olin juuri herännyt) ja sitten soitin muutaman minuutin päästä, ja kysyin että mitä ihmettä, eihän minua pyydetty enää töihin pälä pälä, ja sitten puhelimessa oleva henkilö B sanoi että luuli henkilön A ilmoittaneen minulle, joten siksi olen listalla, ja pahoitteli virhettä.

Meni melkein 2 kuukautta ennen kuin tämä firma tarjosi ensimmäistäkään keikkaa, joten oletan pahinta. Palkkapäivä tuon päivän töistä on 2 viikon päässä -- tulenkohan saamaan rahani? Vai yrittävätkö peräti saamaan minua maksamaan heille korvausta siitä, että en ollut töissä päivänä jona minun ei oikeasti pitänyt olla töissä, mutta he olivat minut kuitenkin merkinneet...

Vainoharhaista tekstiä, tiedän. Mutta olen nuori ja kokematon, ja kun kuluu ~2kk ennen ensimmäistä keikkaa vaikka lupaillaan että muutaman päivän päästä tulee niin kyllä, oletan pahinta. Olenko turhan vainoharhainen? Jos kusettavat tms, niin miten toimin?

1

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gggggggg

Keikkatyö on keikkatyö! Se ei pakota ketään tarjoamaan vuoroja, eikä sinua vastaanottamasta vuoroja. Jos et siitä pidä, älä mene keikkatöihin. Vuokratöitä saa myös sopimuksella missä on täydet tunnit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      353
      2537
    2. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      91
      2045
    3. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      16
      1920
    4. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      102
      1517
    5. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      230
      1481
    6. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      186
      1200
    7. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      1072
    8. Kaninkolojen vaikutus?

Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak
      Sinkut
      179
      1045
    9. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      20
      1030
    10. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      1013
    Aihe