Haloo Helsinki - Kuussa tuulee

Vaari73v

Haloo Helsinki esittää harvinaisen sulavasti kappaleen "Kuussa tuulee".
Erityisen mielenkiintoiselta ja upealta kuulostaa taustalla soittava jousiorkesteri.
Onkohan kyseessä isompikin orkesteri kyseessä ja mitä miehiä tai naisia kyseiset soittajat ovat. Ei ihan tavallisia joka kylästä löytyviä rokkareita. Luulisin kyseessä olevan joku ammattiryhä kuten joku Radion viihdeorkesteri tms.
Laulusolistissakin on jotain alkukantaista raakaa voimaa.
Kuka tietää asiasta tai mistä saa tarkempaa tietoa esityksen taustoista?

12

1605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuupallo

      Enpä tiedä taustoista mutta jossakin arvostelussa, missä arvosteltiin tämä Haloo Helsingin viimeisin levy, ei pidetty tästä Kuussa Tuulee -kappaleesta. Siinä sanottiin jotenkin että se on ihan huomaamaton tai merkityksetön kappale. Ihmettelin tätä arvostelua kun minusta kappale oli oikein mukava ja sujuva, suorastaan huippubiisi.

      • HH-fani

        Olen monesti lukenut että Kuussa Tuulee on levyn huonoin kappale, mutta minusta se kuuluu ehdottomasti levyn parhaimmistoon. Levyn "kansilehdessä" on mainittu neljä viulua, yksi alttoviulu ja yksi sello ja tietysti niiden soittajat (en niitä nyt ala luettelemaan tähän) eli kuusi jäsentä tuossa "jousiorkesterissa".


    • Hyvä10

      Upea biisi on !

    • Lainauksia

      Ismo Alangon tuotantoa on ainakin kuunneltu kun lainauksia soitossa löytyy luten myös laulussa on Metallican tuotantoa havaittavissa lainauksina.

      • Huhhahheih

        Ismo Alangon ?? Never heard...


      • Lainauksia
        Huhhahheih kirjoitti:

        Ismo Alangon ?? Never heard...

        Ilkka Alangon veli, onko Sielun Veljetkin tuntematon?
        No kuitenkin riffejä on kuultavissa Haloon biiseissä.


      • Huhhahheih
        Lainauksia kirjoitti:

        Ilkka Alangon veli, onko Sielun Veljetkin tuntematon?
        No kuitenkin riffejä on kuultavissa Haloon biiseissä.

        Never heard either. Tunnetko itse nimiä Stan Kenton, Dizzie Gillespie
        tai Woody Herman jne?


      • Lainauksia
        Huhhahheih kirjoitti:

        Never heard either. Tunnetko itse nimiä Stan Kenton, Dizzie Gillespie
        tai Woody Herman jne?

        Onko niiltäkin "lainattu sitten riffejä" vai miksi näitä ehdottelet?
        Kyllähän nyt kaikkien kuuluu Ismo Alanko tietää, perustietoa.


      • musikantti
        Lainauksia kirjoitti:

        Onko niiltäkin "lainattu sitten riffejä" vai miksi näitä ehdottelet?
        Kyllähän nyt kaikkien kuuluu Ismo Alanko tietää, perustietoa.

        Huhhahheih luullakseni vain esitteli muutamia oikeiden muusikoiden nimiä. Ei kukaan tunne jotain I.A:oa


      • Lainauksia
        musikantti kirjoitti:

        Huhhahheih luullakseni vain esitteli muutamia oikeiden muusikoiden nimiä. Ei kukaan tunne jotain I.A:oa

        No mitä ne lukemattomat muusikot tähän sitten liittyy, aihe menee niin metsään kuin olla ja voi, sama kun puhuisi autoista.
        minä vaina sanoin mistä on lainattu riffejä, tai siis "lainattu"


    • Lainauksia

      Haloo Helsinki: Maailma on tehty meitä varten (väliriffi ja loppu) = Metallica: The Memory remains.

    • Anonyymi00012

      Kuussa tuulee on kaunis laulu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe