Epäpätevät Lääkärit

fionia

Moi.Ovatko muut täällä kokeneet että lääkäreitä ei kiinnosta hoitaa potilasta kuntoon vaan jopa kiusata potilasta,minulla on tälläisiä kokemuksia ja lähestulkoon joka kerralta kun olen lääkärissä käynyt...esim kun kerroin oireistani tämä vähätteli niitä ja sanoi ei sinulla mitään ole kun olet noin nuorikin vielä(alle 20v) ja tämä hoitopöydällä ilkesi läpsäistä minua perseelle ja sanoa että hyvä tyttö ... tämä tapahtui jokunen vuosi sitten kun olin alaikäinen...myös ystäväni joka kävi samalla lääkärillä oli tapahtunut vastaavanlainen kokemus...missä on lääkärien auttamisen halu,luotettavuus ja oikeiden hoitomuotojen etsiminen? tuntuu todella että lääkärit vain ajattelevat rahaa..

27

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-asiakas

      Itselläni kuukauden pituinen rääkkäämisjakso yksityislääkärin taholta. En saanu rahoilleni vastinetta, eli hän ei katsonut kuviani vaan vetkutteli ja vetkutteli. jouduin tekemään muistutuksen. Suomessa ei saa enää hoitoa julkisella eikä myöskään yksityisellä puolella! Yksin olet sinä ihmisparka.......

    • Kokemustaon

      Samanlaisia kokemuksia on kertynyt aivan liikaakin. Mistä ihmeestä johtuu, että lääkäri, pitäisi olla alan asiantuntija, niin mielellään vähättelee, jopa kiistääkin potilaan esittämät tuntemukset, kivut ja vaivat. Pilleriresepti vain mukaan ja sitten apteekkiin ostoksille.
      - No. Nykyään ei anneta, tarvita edes sitä reseptiäkään. Kunhan vain marssit apteekkiin ostamaan pillerisi!

    • BLOODisLIFE

      Mulla ei paljon muita o kun huonoja kokemuksia, hoitovirheitä, vääriä diagnooseja jotka ei perustu mihinkään ja joita ei o ees testattu ja jotka on sen takia koska joku sanoo niin, mun potilastiedoissa saattaa lukee ihan mitä vaan! Sitten mä en saa oikeeta hoitoo tai yhtään minkäänlaista hoitoo niiden väärien diagnoosien takia! Ja kerran kun mä menin lääkäriin niin ensimmäisenä lääkäri kysy että ymmärränkö mä että oon vastaanotolla, vittu ymmärtääkö lääkäri ite että on lääkäri vastaanotolla?! Ja kerran yks toinen lääkäri sano kun sanoin mun ongelmista sano että sinähän oot niin herkkä. VITUTTAA!

    • Kuntoonvaiei

      On todellakin koettu! Potilaan kuntoon hoitaminen tuskin on tarkoituskaan. Eiköhän se bisneksen toteuttaminen ole kuitenkin tärkeämpää?

      • Miksimiksimiksi

        Miksi potilaan pitää vielä maksaakin, jos, kun ei saa tarvitsemaansa, hakemaansa apua lääkäriltä?
        Eihän asiakkaan kaupassakaan tarvise maksaa, jos kaupasta ei löydy tavaraa, jota asiakas on mennyt ostamaan!


      • elijos
        Miksimiksimiksi kirjoitti:

        Miksi potilaan pitää vielä maksaakin, jos, kun ei saa tarvitsemaansa, hakemaansa apua lääkäriltä?
        Eihän asiakkaan kaupassakaan tarvise maksaa, jos kaupasta ei löydy tavaraa, jota asiakas on mennyt ostamaan!

        vaiva ei ole parannettavissa niin potilaan ei tulisi maksaa käynnistä mitään?


    • visiiri1

      Monessa sairaalassa on nettisivut, joilla voi antaa palautetta... ite käytän niitä... Tekstiviestit paikallislehtiin ovat toimivia.... tuollaisista asioista pitää tehdä julkisia...

    • tukima

      On vaikka kuinka monesta lääkäristä huonoja kokemuksia, vielä erikoislääkäreistä. Pelkkää vähättelyä, vääriä diagnooseja ja siitä vääriä lääkityksiä, hoitovirheitä ja unohtelua. Lisäksi kun on muuttanut paikasta toiseen, niin tiedonvälitys on aivan hujakolla. En kyl jaksais enään sählätä ja rampata lääkärin kanssa vaikka oonkin avohoidossa. Toivottavasti tuleva lääkäri ois ees sen verran kiva että pystyy näkemään. en paljon kuitenkaan enään luottais lääkärin taitoihin. Kun alkoi tehdä päinvastoin mitä sanotaan/ käsketään, alkoi mennä paljon paremmin

      • Hoidot

        On ruvennut vaikuttamaan siltä, että lääkärin tärkeämpi hoitojen kohde onkin kollegan hoitojen hoito. Sellainen hoito, että kollegan "tumpeloinnit" hoidoissaan eivät tule esille, vaan käytännöt sovitetaan aikaisempiin.


      • hoitzuli

        On sitä surullisen kuuluisaa kollegiaisuutta.


    • puhtainkäsin

      Asiahan on niin: että nimenomaan Erikoislääkärit tekevät työnsä vain "puhtain käsin",-ei siis missään tapauksessa edes tutkita,todellakin vääriä Diaknooseja,eivät kuuntele Potilas/Asiakasta. Kokemusta esim. Ortopedian Yksityinen,-huom. Yksityislääkäri. Luotan enemmän ns.julkiseen terv.hoitoon,vaikka sitä jotenkin niinkuin vähätellään??? Onkohan kysymys niin,että Julkisella puolella Potilastietoja saa helpommin "kuka tahansa"luettua,- ....ketju kulkee.
      Yksityiseltä Lääkäriltä Tiedot ei kulje ilman Potilas/Asiakas (asiakkaan) Lupaa/Allekirjoitusta minnekään!!

    • aikahauskaa

      Aika tylsää työtä olis (jos olisin Lääkäri),kun ei/eivät hoida Työ-Ammaattiansa,huh,ja höh.
      Itse en tiedä mitään "tylsempää",-kuin jos lähtisin töistä,-tekemättä ,-Yhtään mitään"!!
      Mites Lääkärit???? Kirjottaa max pari reseptiä,höh. Niillä on kai niin huono palkka,että niitten on pakko Nöyristellä Lääketehtaita,hih,hih,hii,-voisko enempää "naurattaa.....

    • onniitäpaljon

      On kokemusta, ei kannata luottaa kaikkiin lääkäreihin, ottakaa itse selvää mahdollisimman paljon ja pyytäkää tutkimustulokset itsellenne ja tutkikaa.

    • dsaasd

      Muistakaa että ihmisiä ne lääkäritkin ovat, joten heistäkin mätiä löytyy.

      • Ihmisiälääkäritkin

        Kovin harvoin vain joitain inhimillisiä piirteitä on havaittavissa.


      • Anonyymi
        Ihmisiälääkäritkin kirjoitti:

        Kovin harvoin vain joitain inhimillisiä piirteitä on havaittavissa.

        itswllä mennyt aina hyvin lääkärissä käynti avun olen saanut


    • huonojalääkäreitä

      Ei mitään vastaavaa ole käynyt mutta kerran kävin lääkärillä sellaisesta aiheesta joka otti itselle aika koville ja se lääkäri vaan tulosteli samat jutut mitkä tiesin netistä ja sanoi vaan että "tarkkaillaan heippa" :D tuo on muka mun oma lääkäri täällä, oon monesti sanonut että vielä joskus käräytän ton koska varmasti valelääkäri

      • sullaoikeus

        Voit pyytää lääkärin vaihtoa.


    • Hyvinhoidettu

      Mitä se lääkärin vaihto auttaa? Eikös ohjeet mene niin, että kollegan töitä ei saa arvostella?

    • Hyvääsuomalaistahoitoa
    • halvaus

      Kummallista, ettei mitään kansainvälisyyttä edes EU alueella.

      Jonkin asteisesti halvaannuin sairaalan toimenpiteen seurauksena.
      Pysyttelin puolihalvaantuneena visusti kotona, jottei vielä vakavampaa seuraisi.

      Halvantuneena menettää lähes kaiken...liikuntakykyä, aisteja, ulkonäön, toimintakykyä...melkein koko elämän...
      Jos se ei ole lääkärille mikään juttu, niin miksi ylipäätään menisin lääkäriin ?
      Nuhan takiako ?

    • Doktre

      Pääsääntöisesti kokemukset lääkäreistä ovat olleet positiivisia.
      Pieneni poikkeuksena ihotautilääkäri (yksityisen puolen) joka ei tunnistanut psoriasista :/

      Muuten kaikki kokemukset ovat olleet hyviä.

    • Anonyymi

      Lääkärit Suomessa ovat pääsääntöisesti statuksen vuoksi ammatissaan. Ei heitä potilas kiinnnosta. Eikä motivaation puuttuessa olla hankittu ammattitaitoakaan. Potilaan haukkuminen ja syyttäminen oireiden keksimisestä alkaa ku lääkärin järki loppuu. Ja se ei paljoa vaadi. Olen käynyt aikuisiälläni (nyt 52v.) kymmeniä ellei jopa kolminnumeroisia kertoja lääkärillä. Kaksi kertaa törmännyt ammattitaitoiseen, siis sellaiseen joka tietää mitä tekee. Yksi asia mikä pitäis vaatia laissa on että potilasta ei jätetä oman onnensa nojaan kun pilleriresepti on annettu. Minusta tuntuu että reseptin kirjoittaminen helpottaa enenmmän lääkäriä kuin potilasta. Ikään kuin "nyt olen tehnyt hyvän teon". Asiakas ei välttämättä jaksa seuraavaa vastoinkäymistä. Joko fysiikka loppuu tai mieli. Ihminen hajoaa ikäänkuin tämän kaiken byrokratian ja voimat vieneen sairauden alle. Soittele siinä sitten kun joka "luukulta" sanotaan että sinun pitää soittaa johinkin muualle.

      • Anonyymi

        Lääkäri kirjoittaa tarkasti journaaleihin mitä potilas on sanonut ja myös mitä hän on sanonut ja lääkkeitä kirjoittanut, joten kontrolli on kova , niin että eivät he ilkeitä ole ainostaan tekevät työnsä , eivätkä hengittävät asiallisen välimatkan potilaaseen , joten ihmettelen miten niin moni on tuntenut ettei heistä välitetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkäri kirjoittaa tarkasti journaaleihin mitä potilas on sanonut ja myös mitä hän on sanonut ja lääkkeitä kirjoittanut, joten kontrolli on kova , niin että eivät he ilkeitä ole ainostaan tekevät työnsä , eivätkä hengittävät asiallisen välimatkan potilaaseen , joten ihmettelen miten niin moni on tuntenut ettei heistä välitetä.

        Useimmat potilaat nakkaavat paskat lääkärin välittämisille. Niitä ei olla hakemassa. Vastaanotolle mennään selvittelemään oireiden syitä, haluttaisiin tutkimuksiin ja hoitoon. Tämähän ei aina tohtorille passaa, koska potilas on liian vanha, rahapulan vuoksi ei ole lupa laittaa jatkotutkimuksiin, on kyse työterveyshuollosta tai on jokin muu pakottava syy.


      • Anonyymi

        Lääkärikunnan tasoon pätee Gaussin käyrä siinä, kuin kaikkeen muuhunkin. Suurin osa lääkäreistä on keskitasoa eli tekee ja toimii, kuten on koulittu ja ylempää käsketty. Pieni osa on törttöilemässä aivan väärällä alalla, mutta nauttii samaa palkkaa kuin osaavammat kollegansa. Yhtä pieni osa lääkäreistä omaa loistavan ammattitaidon ja kokee olevansa auttamassa ihmisiä, mikä näkyy heidän tavassaan kohdata potilaat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe