essitalopram käyttäjiä?

Itse syönyt vuoden ja nyt lopettelemassa hiljalleen. Kiloja kertyi ensimmäisen puolen vuoden aikana 13kg ilman että olisin muuttanut syömisiäni. Paino on lopettanut nousemisen mutta en kovasta yrityksestä ole saanut putoamaan. Onko muilla tapahtunut painonnousua ja onko kilot jääneet lääkkeen lopetettuasi?
11340
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 11

Vanhimmat

Itse olen käyttänyt samaa lääkettä 5v ja olen saannut pudotettua lääkkeen aikana 25kg pois ja tarkoitus olisi saada vielä lisääkin.

Äänestä

Itse kun aloitin lääkkeen paino putosi aluksi sillä ei ollut lainkaan ruokahalua.

Äänestä

Kilo pari saattaa tulla, jos aineenvaihdunta hidastuu, mutta muuten mikään lääke ei voi lihottaa mitään kymmeniä kiloja.

Ruokavalio vaikuttaa siihen, miten elimistö varastoi rasvaa vai varastoiko yhtään.

Äänestä

Fyysisessä työssä ja 1500kcal/pv syöden on kyllä erikoista onnistua lihomaan.

Äänestä
  • Itse en tee edes fyysistä työtä ja syön 1700kcal päivässä ja silti laihdun 1kg viikossa. Tosin nyt vappuna tulee mässäiltyä niin varmaan tulee takapakkia, mutta en laita lääkkeen piikkiin vaan ihsn itseni :).

    Äänestä

Kehosi on mennyt säästöliekille tuolla kalori määrällä niin ei ihme ole ettei paino putoa.

Äänestä

Itsekin joskus epäilin SSRI:n lihottavan kun vuodessa tuli painoa jotain 10kg mutta sen jälkeen kun lopetin lihoin ihan yhtä paljon samanlaisella ruualla/liikunnalla.

Äänestä

Kyllähän siinä tuoteselosteessakin mainitaan mahdollisena haittavaikutuksena painonnousu. Toki olen huomaamattani voinut syödä enemmän jos ruokahalu on kasvanut. Onko jollain kokemusta vaikka siitä ruokahalun kasvusta ja onko ruokahalu normalisoitunut lopetettuaan lääkityksen ja sitä kautta paino palannut normaaliksi?

Äänestä

Hyvin toimii lääke, kolme viikkoa tosin vasta käytetty. Vaikutus alkoi jo muutaman päivän jälkeen. Tasoittaa mielialanvaihtelut just kuten lupaakin. Olikin aikamoista vuoristorataa ennen tätä lääkettä. Mitään sivuoireita tai painonnousua/laskua ei ole ollut.

Äänestä

Samaa lääkettä olen itse syönyt, kuin ap. Itse lääkehän ei lihota. Pikkuisen voi nestettä kerätä enempi, joka kyllä lähtee, kun lopettaa lääkkeen. Ettei vaan olisi liikkuminen jäänyt vähemälle ja ruokaa/herkkua menisi vahingossa enempi? Oletko tehnyt ruokapäiväkirjaa, sehän ei puijjaa?

Seurannut myös vierestä ko. lääkkeen syöjää niin hänelle tullut 20kg neljässä vuodessa, eikä ole "muuttanut" mitään ruokavaliossaan jne. Kun olemme muutaman päivän olleet yhdessä niin kyllähän sitä ruokaa syödään muka "terveellisesti", mutta ne välipalat alkoholi, karkit, sipsit jne. Hän syö koko ajan jotain. Olen itse iso mies ja ei minullakaan kerkeä nälkä tulla niin nopeaa kuin hänellä ja kyseessä nainen.

Suosittelen lopettamaan lääkkeen kaikessa rauhassa keskittyen vain siihen, että pääset eroon lääkkeestä. Pari kuukautta tulee olemaan rankaa viekkareiden suhteen ja ne kestää yksilöllisesti 1-3 kuukautta. Sitten kun olet kuivilla lääkkeestä niin aloita sitten vasta laihutus. Normi ruokaa monipuolisesti ja säännöllisesti ja vaikka pikku herkkuhetki kerran viikossa. Klisee, mutta et voi lihoa jos syöt vähemmän kuin kulutat.

Olen itse lihonut ketipinor, mirtatsapiinin jne vuoksi, mutta juurikin siksi että söin ja herkuttelin, sitä tulee sokeaksi omille syömisilleen. Nyt olen tiputtanut painoa -33kg usean vuoden aikana. Olen ahdistus/tunnesyöppö ja kaikki on yksilöitä, miten kullekkin mikäkin pelaa. Lääkkeen lopetuksessa itsellä tunteet heitti per.settä ja ne piti opetella sietämään uudelleen. Nälkä myös paheni, mutta se ei ollut oikeaa nälkää. Vähän sama tunne, kuin lopettaa tupakan, jotain tekee mieli, mutta mitä? Se menee parissa viikossa ohi, kunhan ei antadu mättämään ruokaa.


Tzemppiä koitokseen, kyllä ne viekkarit helpottaa :-)

Äänestä

Kommentoi aloitusta


anonyymi123 kirjoitti:

Itse syönyt vuoden ja nyt lopettelemassa hiljalleen. Kiloja kertyi ensimmäisen puolen vuoden aikana 13kg ilman että olisin muuttanut syömisiäni. Paino on lopettanut nousemisen mutta en kovasta yrityksestä ole saanut putoamaan. Onko muilla tapahtunut painonnousua ja onko kilot jääneet lääkkeen lopetettuasi?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu