" Raamatun uskottavuus ei kärsi sen ristiriidoista vaan lisääntyy niistä".
Terve järkikin sen kertoo, että ristiriidat Raamatussa romuttavat sen uskottavuuden.
Vain uskovaishörhöt voivat väittää, että
9
<50
Vastaukset
- naurajarevihiuksia
Et ole ensimmäinen Raamatun polkija, etkä viimenekään.
ole siitä onnellinen.
itse asiasta et mitään tiedä.- Oikaisen_sinua
Ei kukaan tervejärkinen ja rehellinen ihminen usko Raamatun "jumalallisuuteen". Vain lapset ja psyykkisesti jälkeenjääneet voivat sellaiseen uskoa.
* Ja sinäköhän sen sitten tiedät, kuka on tervejärkinen ? Raamattu sanoo, "Tulla tuntemaan Jumala, on viisauden alku, sinä et ole siis vielä päässyt edes alkuun, että viisastuisit, ja olet jo tuomitsemassa Jumalaan ja Raamattuun uskovia. Älä kovin mollaa pyhiä asioita, ettei ole sitten kovin työlästä purkaa sanomisiasi, kun itse vihdoin pääset tunteaan, mistä oikea viisaus tulee, ja miten Jumala on sinutkin sovittanut Pojassaan Jeesuksessa. On mitä suurinta tyhmyyttä ja tietämättömyyttä puhua tavallasi, asioista joita ei tunne, olist edes lukenut Raamatun läpi, mutta kun et ole, niin et voi tietää mitä se ssältää. Jouku tymyyden geeni vaan aivoissasi sotii Jumalaa vastaan, joka soittaa miten yksikertaisen tyhmä voi ihminen olla. Olet itse psyykkisesti jälkijunassa kaukana tervejärkisyydestä. Vain hullu sanoo ei ole Jumalaa, ja sinä lukeudut juuri tähän henkisesti sairaidwn joukkoon !
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ja sinäköhän sen sitten tiedät, kuka on tervejärkinen ? Raamattu sanoo, "Tulla tuntemaan Jumala, on viisauden alku, sinä et ole siis vielä päässyt edes alkuun, että viisastuisit, ja olet jo tuomitsemassa Jumalaan ja Raamattuun uskovia. Älä kovin mollaa pyhiä asioita, ettei ole sitten kovin työlästä purkaa sanomisiasi, kun itse vihdoin pääset tunteaan, mistä oikea viisaus tulee, ja miten Jumala on sinutkin sovittanut Pojassaan Jeesuksessa. On mitä suurinta tyhmyyttä ja tietämättömyyttä puhua tavallasi, asioista joita ei tunne, olist edes lukenut Raamatun läpi, mutta kun et ole, niin et voi tietää mitä se ssältää. Jouku tymyyden geeni vaan aivoissasi sotii Jumalaa vastaan, joka soittaa miten yksikertaisen tyhmä voi ihminen olla. Olet itse psyykkisesti jälkijunassa kaukana tervejärkisyydestä. Vain hullu sanoo ei ole Jumalaa, ja sinä lukeudut juuri tähän henkisesti sairaidwn joukkoon !
Voi sinua, Mohikaani! Itse olen lukenut Raamattua antaumuksella ja mitä enemmän luin, sitä mukaa Raamatun pyhyys katosi. Ensinnäkin, jos Jumalan ja Raamatun kuvittelee täydelliseksi, niin miksi ne ovat niin epätäydellisiä? Joka asian saa sanottua siten kuin haluaa, koska kaikesta löytyy montakin erilaista suhtautumista riippuen kuka siitä on Raamatussa kirjoittanut.
"Vain hullu sanoo ei ole Jumalaa" pätee siihen tilanteeseen, että olisi saanut havainnon Jumalasta, mutta sanoisi silti, ettei Jumalaa ole. Olemattoman oloisesta voi hyvinkin sanoa. ettei sitä ole.
Toisaalta Raamatun jännitteisyys voi kertoa myös siitä, että kerronta on aitoa ja rehellistä. Niitä vaikeita kohtia ei ole pyritty silottelemaan vaan kerrotaan rehellisesti vaikka se lisäisi kohdan jännitettä.
- Taikauskosta_johtuvaa
Raamatussa on tuhansia keskenään ristiriitaisia kohtia, vaikka sen pitäisi olla "Pyhän Hengen" johdatuksessa kirjoitettua. Lisäksi on kymmeniä miljoonia kristittyjä, jotka uskovat yhä ns. "sanaispiraatioon", ts. että Raamattu on totta sanasta sanaan. Tämä on erittäin vahva todiste sille, että ns. "uskovat" ovat aivopestyjä valehtelijoita.
- ihan.selvä.ilmoitus
Taikauskosta_johtuvaa kirjoitti:
Raamatussa on tuhansia keskenään ristiriitaisia kohtia, vaikka sen pitäisi olla "Pyhän Hengen" johdatuksessa kirjoitettua. Lisäksi on kymmeniä miljoonia kristittyjä, jotka uskovat yhä ns. "sanaispiraatioon", ts. että Raamattu on totta sanasta sanaan. Tämä on erittäin vahva todiste sille, että ns. "uskovat" ovat aivopestyjä valehtelijoita.
Jos joku ei löydä evankeljumia ja Jeesusta Raamatusta niin siitä voi syyttää vain itseään : )
ihan.selvä.ilmoitus kirjoitti:
Jos joku ei löydä evankeljumia ja Jeesusta Raamatusta niin siitä voi syyttää vain itseään : )
Kyllä Jeesus Raamatusta löytyy, ja Väinämöinen Kalevalasta, Allah Koraanista. Jos ei löydä, niin saa syyttää itseään.
Vietiinkö muuten Jeesus kahdeksan päivän ikäisenä ympärileikattavaksi Jerusalemiin vai vietiinkö Herodesta pakoon Egyptiin? Tästäkin on Evankeliumeissa kaksi vaihtoehtoa. On käytettävä mielikuvitusta?Taikauskosta_johtuvaa kirjoitti:
Yleisesti ottaen näihin ristiriitaisiin kohtiin löytyy hyvä ja käypänen selitys. Myös alkukielellä tutkiminen avaa ja selventää Raamattua. Toki voi olla käännös- ja jäljennösvirheitä ne ovat perin inhimmillisiä, mutta ne ovat myös marginaalisia eivätkä vaikuta itse Raamatun oppiin ja sanomaan mitenkään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin2183174Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.3002748Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.751798Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e521700Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?431570- 1221366
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,101280Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee171260- 1051249
Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.4171246