Kevyitä juomia, joissa ei ole aspartaamia?

jetrftg

Aspartaami on sellaista paskaa, ettei sitä viitsi juoda, mutta se vaan tuntuu olevan makeutusaineena kaikissa kevytjuomissa tiivistemehuista limsoihin?

Onko oikeasti olemassa yhtäkään kevyttä juomaa, jossa ei olisi aspartaamia?

15

5499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosi.kevyttä

      Vettä

    • anonyymi123

      Tee itse jääteetä

    • eispermaasiinä

      tee jäävettä

    • koukussakokikseen

      Itsekin olen etsinyt sellaista cola-juomaa, joka ei olisi makeutettu aspartaamilla, sakariinilla tai jollain muulla vastaavalla myrkyllä. Onko Suomessa vielä missään myytävänä stevialla makeutettuja kokiksia? Oon katellut kaikki isot marketit, pikkukaupat ja Lidlin eikä näytä olevan...

      • colahullu

        Ei oo kuin pepsi next, missä on sokeria ja steviaa. Ihan älytöntä laittaa sokeria jos on jo ylimakeaa steviaa. Olin ensin innoissani kun kuulin tuosta stevia pepsistä, kunnes tajusin että sokeria siinäki. Joku taisi mainita että olvi colassa olisi vähempi sokeria kuin muissa colissa, täytyy käydä tsekkaamassa.


    • vodaa

      Vesi. Maidossakaan ei ole makeutusaineista (tosin on laktoosia ts. maitosokeria). Vihreä tee ilman makeutusaineita.

      • Anonyymi

        Vit** sitähän tässä ei ny kysytty !


    • Lepa89

      Cocacola Life Saa ostettua ainakin verkkokauppa.comista. Coca colaa mikä on maustettu stevialle. ei sokeria eikä muuta mömmöä, mut en sit tiedä että onko se stevia sen terveellisempää kun aspartaami, tai sokeri? Mitä mieltä ootte?

    • Tarkka

      Kalorittomia ja sokerittomia juomia? Sokeri tärvelee hampaat ja käynistää aina vatsan ruuan sulatusmekanismin. Oikeesti sen pitäisi saada aterian väleissä tauko ja yöksi klo 20.00- 04.00, myös koko elimistön on saatava välillä levätä.
      Itse olen veden lisäksi varsinkin kesällä käyttänyt; Kylmänä vihreää teetä, Maitohappovettä 1rkl/1l vettä (Molkosan tai Fin Molke).
      Olen maidonvalkuais allerginen ja alkoholiallerginen joten suomalaiset kansallis juomat eivät käy.
      Veteen lisään myös toisinaa maustemitallisen/ 1 litra vettä ruokasoodaa, minulla on ylihappoinen vatsa. :D
      ON SITTEN Hapan Emäs tai Sokeri aina hampaat ovat ensimmäiset jotka ovat kosketuksissa joten kannattaa miettiä mitä ja koska suuhunsa laittaa.

    • Anonyymi

      Poreilevia juomia missä ei sokeria eikä makeutusta on Puhdistamon energiajuomat. Ei mitään keinotekoista. Omena ja Persikka mun lempimaut. Ainut haitta on suht korkea hinta kun pikku tölkin hinnalla saa jo jättipullon limpparia. Mut nää on valintoja aina.

      Toki voi ottaa ihan luonnostaan luonnollista juomaa eli kuivaa kuohuviiniä, jossa ei ole hiilaria ja GI on nolla. 😁

      Vissy on mun valinta arkipäivänä, ja makuvissyt on hyviä. Tämä olis terveellisiin vaihtoehto.

      T kn

      • Anonyymi

        Energiajuoma, jossa ei ole energiaa? Vain kofeiinia 30 mg/100g.

        Kuin kanneton kirja jossa ei ole lehtiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Energiajuoma, jossa ei ole energiaa? Vain kofeiinia 30 mg/100g.

        Kuin kanneton kirja jossa ei ole lehtiä.

        Puhdistamon energy drink:

        Hiilihapotettu suodatettu vesi, happamuuden säätöaine (omenahappo), guaranauute, makeutusaine (stevioliglykosidit), luontaiset aromit, yerba mate -uute, vihreäteeuute.

        Kofeiini on ihan luonnollinen aine. Olen maistanut energiajuomia joihin on lisätty kofeiinia ja sitä on paljon. Niin paljon että saan sydämentykytyksiä ja tulen levottomaksi. Kahvista ja tästä Puhdistamon juomasta ei sellaisia oireita tule.


        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhdistamon energy drink:

        Hiilihapotettu suodatettu vesi, happamuuden säätöaine (omenahappo), guaranauute, makeutusaine (stevioliglykosidit), luontaiset aromit, yerba mate -uute, vihreäteeuute.

        Kofeiini on ihan luonnollinen aine. Olen maistanut energiajuomia joihin on lisätty kofeiinia ja sitä on paljon. Niin paljon että saan sydämentykytyksiä ja tulen levottomaksi. Kahvista ja tästä Puhdistamon juomasta ei sellaisia oireita tule.


        T kn

        Minä siis vastasin aloituksen kysymykseen, jossa tiedusteltiin aspartaamittomista ja sokerittomista juomista. Tarkoitettiin tällä ilmeisesti virvoitusjuomia ja janojuomia?

        Makuvissyt on parhaita omasta mielestä, ja kun makuun on päässyt ei oikein limpparit mene kun vielä tietää kuin terveyttä tuhoavia lisäaineseoksia ne on. Joku colakin, hui hirveä...käy puhdistusaineena ja kiillottaa metallin ja poistaa ruosteen.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhdistamon energy drink:

        Hiilihapotettu suodatettu vesi, happamuuden säätöaine (omenahappo), guaranauute, makeutusaine (stevioliglykosidit), luontaiset aromit, yerba mate -uute, vihreäteeuute.

        Kofeiini on ihan luonnollinen aine. Olen maistanut energiajuomia joihin on lisätty kofeiinia ja sitä on paljon. Niin paljon että saan sydämentykytyksiä ja tulen levottomaksi. Kahvista ja tästä Puhdistamon juomasta ei sellaisia oireita tule.


        T kn

        Mutta miksi sitä kutsutaan energiajuomaksi kun siinä ei ole lainkaan energiaa? Sama koskee tosin monia muitakin "energiajuomia".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miksi sitä kutsutaan energiajuomaksi kun siinä ei ole lainkaan energiaa? Sama koskee tosin monia muitakin "energiajuomia".

        Se piristää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe