Esimies huutaa ja raivoaa

Ahdistaa

Ongelmani on työpaikan arvaamaton esimies. Hän huutaa, saa raivokohtauksia ja heittelee ja paiskoo tavaroita. Hän on luonteeltaan erittäin impulsiivinen ja temperamenttinen. Hän toimii ensin ja sitten vasta selvittää asian. Viimeksi hän alkoi minulle möykätä asiasta, jonka tiesin 100 prosentin varmuudella tehneeni oikein. Hän huusi, paiskoi tavaroita ja möykkäsi. Sitten vasta hän tarkisti tekemäni asian. Ei löytynytkään virhettä. Hän alkoi perua sanojaan, mutta anteeksi ei pyytänyt niin kuin ei koskaan.

Itse olen alkanut töissä kärsiä kyseisen raivoajan takia stressistä ja ahdistuksesta. Olen alkanut jopa kärsiä fyysisistä oireista kuten hengenahdituksesta ja mahavaivoista. Jotenkin saa koko ajan olla varuillaan ja pelätä ja tarkistaa asioita moneen kertaan. Meitä on täällä pieni porukka ja kaikki kärsivät esimiehen käytöksestä. Olisin jo lopettanut töissä aikoja sitten, jos muut työkaverit eivät olisi mukavia ja jos heidän kanssaan ei voisi puida esimiehen raivohullua käytöstä. Muutkin kärsivät hänestä ja me kaikki nukummekin yömme huonosti. Olemme kaikki kai liian kilttejä tehdäksemme asialle mitään. Meistä kukaan ei koskaan sano esimiehelle vastaan tai huuda takaisin. Me vain alistumme tähän nöyryytykseen. Omille pomoilleenkin esimies käy välillä karjaisemassa jotain ja ilmeisesti hän on niin vaikutusvaltainen henkilö, että hekin tekevät juuri niin kuin hän sanoo. Työkaverit ovat kertoneet, että meiltä on lähtenyt moni ennen minua ollut työntekijä pois hänen takiaan.

Hyvinä hetkinään esimies on mukava ja pitää kyllä meidän puolia, mutta jotenkin noita huonoja päiviä on enemmän kuin hyviä.

Hän on jopa möykännyt asiakkaille ja nöyryyttänyt heitä. Sen vielä kestän, että minulle huudetaan, mutta asiakkaille huutaminen on jotain niin nöyryyttävää, että silloin meinaa minulta mennä hermo. Hän huutaa myös korjausmiehille ja muille täällä käyville henkilöille. Jotkut korjaajat ovat ilmoittaneet, että eivät enää suostu tulemaan meidän työpaikkaan.

En oikein tiedä, mitä tässä tilanteessa voi tehdä. Kärsiä ja alistua?

30

3882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omaalääkettään

      Jonkun pitäisi karjaista sille takaisin.

      • Ahdistaa

        Varmaan olisi hyvä jotenkin näyttää sille, että hänen käytöksensä ei ole sopivaa. Tai sitten pitäisi seuraavalla kerralla nauhoittaa kännykällä huuto ja näyttää pomoille, että tällaista se on meillä.


    • Jourus

      Onko kukaan sanonut tälle ihmiselle, että mitä teet. Miksi olet noin vihainen? Ei tunnu kivalta ja ei ole asiallista? Töissä ei käyttäydytä noin ketään kohtaan?
      Koita, saatat saada herätyksen aikaan. Jos et, niin ylemmälle taholle asia tietoon.

      • mulkutesimiehet

        Ei tuollaiset "soo-soo" puheet auta tuollaisiin raivopäihin, korkeintaan nauravat päin naamaa ja sanovat että tämä ei ole mikään päiväkoti. Työelämän todellinen arki ei ole kehittynyt mihinkään sitten 70-luvun, samanlaisia mu1kkuja karjumassa kuin kekkosen aikaankin. Ainut mikä on muuttunut on juhlapuheissa kuvatun arjen repeäminen entistäkin kauemmaksi todellisesta arjesta!


      • mulkutesimiehet

        Tyypillinen esimies työpaikoilla on 50-60v mies jolla on viikset ja nenä sen mallinen että kun se naama rutussa raivoaa niin nenä on kuin mulkku ja ne viikset on kuin kivekset siinä... silmissä hullunkiilto raivotessaan, ihan kuin Vaahteranmäen Eemelin isäukko...


    • kypsääkinkypsempi

      Joo, tutullani taitaa olla sama esimies. Kuuluisi mielenterveyshoitoon. Itselläni taas on esimies, joka on saanut johtajan paikan jollain väärällä korkeakoulututkinnolla. Meillä ei ole samaa kieltä oman tehtäväni suhteen, hieman on hankala tehdä mitään älykästä. Miksi tällaisia ihmisiä palkataan johtajiksi. Eikö heillä tule olla ko. alan kova koulutus ja kokemus, ei jotain esim. opettajia. Jostain luin, että asenne riittää. No ei todellakaan riitä! Miten voi kehitää mitään, jos ei osaa keskeisiä liiketoiminta-alueita ja niiden sisältöjä??? Miten voi ohjata ja johtaa??? Tämä johtaja tekee asioita, kun joku ulkopuolinen asia painostaa, sitten pitäisi vetäistä tunnissa homma kasaan. Naurettavaa. Tyyppi saa hirveää liksaa. Joku siis vielä maksaa. Mistä nämä suomalaiset yritykset muodostuvat. Hyvävelikerhoista kai edelleen. Taustalla ei ole kovan luokan tietämys ja vaan kovan luokan ahneus tms. en tiedä. Käsittämätöntä joka tapauksessa. Luulisi ettei meillä ole tällaiseen pelleilyyn enää varaa!

    • KasvaAikuiseksi

      Tekisit kerrankin työsi kunnolla, etkä loikoile ja vikise kaikkia päiviä. Moni laiska duunari ei ansaitsisi kuin turpiinsa.

    • ryssänhelvetti

      Minun firmassani jossa olin töissä,oli juurikin vastaavanlainen sekopää esimies iältään pikkusen päälle 30v. Ei nuo liialliset stressin repijät kauaa kestä painetta,tämä mies kesti 5v ja sit kuulu päässä *piip* sekos niin pahasti et joutu työkyvyttömyyseläkkeelle. Paikka jossa hän työskenteli sijaitsee Oulussa ja miehellä oli ruskeat silmät.

    • näin_tämä_menee

      Aloittaja itse on aloite- ongelmainen, jokaisella esimiehelläkin on pomo joten eikun äänittämään joku raivokohtaus ja sen kanssa esimiehen pomon luokse

      • Anonyymi

        Todellakin


    • Asukkiosakas

      Sellaisia ne isännöintifirman omistajat on.

    • båbooo

      Onpa hirvee tilanne. Itselläkin ollut pari mielipuoli esimiestä. Ei kyllä naurattanut. Ei ollut tajua mistään, haukkui aina väärää puuta.

      • kaikkityöonpaskaa

        Se juuri raivostuttaa eniten että tullaan räyhäämään muiden virheistä väärälle henkilölle. Ja vaikka olisikin itse tehnyt virheen niin raivoaminen ei ole se oikea tapa käsitellä asioita.


      • miksisietääpaskaa
        kaikkityöonpaskaa kirjoitti:

        Se juuri raivostuttaa eniten että tullaan räyhäämään muiden virheistä väärälle henkilölle. Ja vaikka olisikin itse tehnyt virheen niin raivoaminen ei ole se oikea tapa käsitellä asioita.

        Itselläni on nollatoleranssi kaikenlaiselle möykkäröinnille. Ensimmäisellä kerralla annan huutajalle varoituksen, että jos käytös ei lopu, etsiköön toisen työntekijän. Jos virhe toistuu, lähden välittömästi. Onneksi olen alalla, missä töitä riittää ja ammattiosaamiseni on ajan tasalla, niin uusi työpaikka on aina tiedossa.


    • nöyrärenkipoika

      Mulla kans pomo mikä on niin vaativa ja hermoheikko että jos ruuvimeisseli on lattialla eikä työkaluvaunussa niin kauheet vitun raivarit.. Keppii saa aina vaikka kuinka hiki ottassa antaa parhaan työpanoksensa.. Palkka on aivan paska TIETTY..

      • mekkk

        Jos palkka je tekeminen ei kohtaa niin silloin tehdään vain välttämätön palkan eteen eikä muuta niin helpottaa ja jos tulee sanomista niin kerrot että tarkistetaan tuo palkkaus ensin ja sitten tehdään ja olet näyttösi jo antanut. Voi se pomon ilme olla sen jälkeen ihmeellinen kun ton kerrot.


      • työriittääpalkaksi
        mekkk kirjoitti:

        Jos palkka je tekeminen ei kohtaa niin silloin tehdään vain välttämätön palkan eteen eikä muuta niin helpottaa ja jos tulee sanomista niin kerrot että tarkistetaan tuo palkkaus ensin ja sitten tehdään ja olet näyttösi jo antanut. Voi se pomon ilme olla sen jälkeen ihmeellinen kun ton kerrot.

        Se, että saa ylipäätään töissä käydä, on palkka !!!


      • Piiripienipyörii

        Tuntuu että esimiehiksi hakeutuu monesti sellaiset mulkut joilla on äärimmäisen huonot sosiaaliset taidot ja jotka eivät tule toimeen kenenkään kanssa ja haluavat aina sanoa viimeisen sanan! Olen monesti törmännyt tällaisiin ihmisiin työpaikoillani. Toinen ryhmäm on esimiehet jotka ovat narsisteja, tykkäävät esiintyä ja pönkittää omaa egoaan. Ihan väärä tapa...mutta minkäs teet. Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt.


      • välillätodellavaikeaa

        Huomannut saman, tosin niitä hyviä esimiehiäkin on.

        Meillä ei aina tiedä milloin on hyvällä tuulella ja milloin huonolla. Kuppikuntaisuus korostuu esimiehen taholta ja muiden läsnäollessa kehutaan, mutta kun muita ei paikalla haukkuu, samoin spostiin ei vastaa, mutta negatiiviset arvostelut kyllä muistaa laittaa. Kääntää omat virheensä sellaisten työntekijöiden syyksi mistä hän ei henkilökohtaisella tasolla pidä. Ohjeistukset vaihtuu sen mukaan millä tuulella hän sattuu olemaan ja kuka työntekijä niitä kysyy.


    • hämitääh

      -- myyttäkö työ rosvottua tavaraa ???

    • dani_k

      ILMOITUS TYÖSUOJELUUN!

      • Anonyymi

        Ei työsuojelusta ole mitään hyötyä. Jos on tilaisuuksia, niin nauhoituksia todisteeksi ja rikosilmoitus. Esimiehen esimies taatusti tietää (kuulee), joten se tie tuskin toimii.


    • hahhaaahaaaaaaa

      Suomalainen esimies on huono vitsi joka ei edes naurata.

      Ns. huonompi aines sinne pesiytyy kuten perseennuolijat ja hännystelijät.
      Narsismi on usein näillä ammattitauti ja hovia rakennetaan oman kultin rakentamiseksi.

      Kunhan eläkkeelle jäävät niin huomaavat ettei kukaan näiden narskujen kaveri olllutkaan vaan kaikki käyttivät vain ääliötä hyväkseen minkä kerkesivät.

      Typerys sitten eläkeläisenä hämmästyy kun tuttavat kiertävät kaukaa ja hymyilevät vain.

      • Anonyymi

        Jostain syystä Suomessa valitaan johtotehtäviin itseensä ihastuneita sekopäitä, jotka lähinnä hämmentävät alaisiaan. Ehkä tämän ajatellaan olevan sitä dynaamisuutta.


    • Anonyymi

      Puhelimesta nauhuri päälle ja aineisto talteen

    • Anonyymi

      aina voi äänestää jaloillansa. Huono esimies jää silloin yksin. Firma voi mennä nurinkin ja saa mennäkin jos ei esimieskuttuuri muutu. Liian vähän ihmiset äänestävät jaloillansa ja sen sijaan sinnittelevät ja pokkuroivat itsensä kipeiksi. Jotkut kehottavat neuvottelemaan ja sovittelemaan. Se toimii vain lievissä tapauksissa, Jos esimies on umpijuntti niin parempi silloin jättää firma eikä jäädä odottelemaan ihmettä. Jos on lakia rikottu niin sitten raastuvassa oikeutta hakemaan ja korvauksia pöytään.

    • Anonyymi

      Kunpa olisi jokin taho mille voisi ilmoittaa luottamuksellisesti huonosta esimiehestä. Kukaan meistä ei uskalla tehdä mitään ilmoitusta,siitä ei tulisi mitään,vit**mainen käytös vain jatkuisi kaksinkertaisena

      • Anonyymi

        lauma hiiriä


    • Anonyymi

      Huutava pomo on naurettava pelle, ei sillä ole mitään pätevyyttä tehtävään sellaiset kuuluu potkaista joka yrityksestä pihalle, ei jää kellekkään ikävä ikävää ja kyvytöntä tyyppiä.

    • Anonyymi

      Mä niin tiedän mitä on olla tuollaisen esimiehen alaisuudessa jolla on varoproppu liian herkällä.
      Uhkailua, kiristystä, huutamista, kävi päällekin, esimies varasti mun eväätkin, nillitti ihan kaikesta, haukkui valehtelijaksi, käskytti komennoilla ISTU PAIKKA... tekstiviestit, vastaajaviestit ja sähköpostitkin oli todella epäasialliseen sävyyn..jne... Nauhoitin niitä sen touhuja ja jäipä äänitallenteisiin eväiden varastaminenkin.
      Itse tein ilmoituksen häirinnästä ja epäasiallisesta käytöksestä työnantajalle (suoraan toimitusjohtajalle).
      Työnantaja edustaja soitti, aukoi huolella päätänsä, korotti ääntänsä ja uhkasi tehdä minusta rikosilmoituksen jos en peru, me maksetaan sinun palkkasi, sun pitää olla lojaali työnantajalle tai seuraukset on sen mukaiset. Sanoin sinne että en peru, tuollaista käytöstä en hyväksy keneltäkään. Ja niinpä laitoin asian avi työsuojelu tarkastajalle.
      YT neuvottelusta tuli viesti pari päivää sen jälkeen ja maaliskuussa kun olin leikkauksen jälkeen sairaslomalla niin kotiin tuli kirjeitse irtisanomisilmoitus tuotannollisin ja taloudellisin perustein. Olin ainoa joka irtisanottiin.

      Esimies sai samaan aikaan palkkioksi uuden 2021 vuoden Volvo xc90 4wd maasturin ja tulospalkkioita yli 10000 euroa hyvästä tuloksesta.

      Mitä tekee entinen työnantajani:
      kertoi työsuojelutarkastajalle minun olevan ammattitaidoton, työkokemukseton, ilman koulutusta oleva epäpätevä patologinen valehtelija.
      Jätti palkkasaatavat maksamatta ym.

      En tee mieli etsiä uutta työpaikkaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe