12 jalokiveä, joista Herra rakentaa Jerusalemin

Kuningaskunta

Uusi Jerusalem ja Jumalan käyttämät rakennusaineet
Julkaistu 23.8.2014
Uuden Jerusalemin rakennusmateriaalit. Tulevan uuden maailmankaikkeuden (Uudet taivaat ja uusi maa) Jumalan rakentama kaupunki; Uusi Jerusalem.
https://www.youtube.com/watch?v=5l8nnUbs8sQ

19

496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfsdgsdgsdfg

Miksi te hihhulit olette noin kovasti kiiltävän perään?

• Jarmoeikirj

Emme maallisen kiiltävän, kuten sinä, vaan keräämme aarteemme sinne, Taivaalliseen Jerusalemiin. Minä en piittaa tämän maailman rahoista senttiäkään, se on feikkiuskovien hommaa, joilla ei ole todellista uskoa, tai sitten ovat luopuneet siitä.

• sdfsdfsdfsdfss
        Jarmoeikirj kirjoitti:

Emme maallisen kiiltävän, kuten sinä, vaan keräämme aarteemme sinne, Taivaalliseen Jerusalemiin. Minä en piittaa tämän maailman rahoista senttiäkään, se on feikkiuskovien hommaa, joilla ei ole todellista uskoa, tai sitten ovat luopuneet siitä.

Mistäpä päättelet että minä olisin jotenkin maallisen kiiltävän perään? Äläkä uhoa tuollaista sontaa. Et sinä rahatta tällä pallolla pyöri.

• 23wrefv

Nyt asiaan.
        Minkä Jumala päättää niin sen hän toteuttaa.
        Aloitus kertoo Jumalan tekemisistä, Jumalan suunnitelmista.
        Kuuntele aloitus ja kerro sitten mielipiteesi.

Tässä trollin asiaton viesti
        dfsdgsdgsdf
        ''Miksi te hihhulit olette noin kovasti kiiltävän perään?''

• Jarmoeikirj
        sdfsdfsdfsdfss kirjoitti:

Mistäpä päättelet että minä olisin jotenkin maallisen kiiltävän perään? Äläkä uhoa tuollaista sontaa. Et sinä rahatta tällä pallolla pyöri.

Se mistä toista syyttelee, on itselle kompastus... "älähti kun kalahti, osu ja uppos"

• fgdfgdfgdfgdfg
        Jarmoeikirj kirjoitti:

Se mistä toista syyttelee, on itselle kompastus... "älähti kun kalahti, osu ja uppos"

Heh. Noin sitä väistellään. Käytkö kaupassa? Ostatko rahalla?

• fgdfgdfgdfgdfg kirjoitti:

Heh. Noin sitä väistellään. Käytkö kaupassa? Ostatko rahalla?

Kyllä Jeesuskin tarvitsi rahaa tms. vaihtomaksuvälinettä, muttei se tarkoita että juokseen sen perässä ansaitakseen sitä lisää ja lisää... Hyvä päivää sentään ku pitää näitten attelaisten aina saivarrella kaikesta mistä kiinni voi saada.

• sdfgsdfgdfgdfg
        JarmoEklund kirjoitti:

Kyllä Jeesuskin tarvitsi rahaa tms. vaihtomaksuvälinettä, muttei se tarkoita että juokseen sen perässä ansaitakseen sitä lisää ja lisää... Hyvä päivää sentään ku pitää näitten attelaisten aina saivarrella kaikesta mistä kiinni voi saada.

Kuka saivartelee? Sinä sanoit näin: "Emme maallisen kiiltävän, kuten sinä". Kerro nyt mistä arvelet minun olevan maallisen kiiltävän perään. Lisäksi sanoit näin: "Minä en piittaa tämän maailman rahoista senttiäkään". Tuo on selkeä valhe. Kannattaa lopettaa löysien ja perusteettomien höpinöiden heittely ja pyrkiä olemaan rehellinen. Sinä jauhat sontaa.

• Raamatunjalokivet

Raamatun tärkeimmät jalokivet:
      2 Moos 28:
      15 Ja jumalanvastausten rintakilpi tee taidokkaasti kutomalla; tee sekin samalla tavalla, kuin kasukka on tehty: tee se kullasta sekä punasinisistä, purppuranpunaisista ja helakanpunaisista langoista ja kerratuista valkoisista pellavalangoista.
      16 Se olkoon neliskulmainen ja taskun muotoon tehty, vaaksan pituinen ja vaaksan levyinen.
      17 Ja kiinnitä sen pintaan kiviä yliyltään, neljään riviin: ensimmäiseen riviin karneoli, topaasi ja smaragdi; (Ruben, Simeon, Leevi)
      18 toiseen riviin rubiini, safiiri ja jaspis; (Juuda, Daan, Naftali)
      19 kolmanteen riviin hyasintti, akaatti ja ametisti; (Gaad, Asher, Isaskar)
      20 ja neljänteen riviin krysoliitti, onyks ja berylli. Kultapalmikoimilla kehystettyinä kiinnitettäköön ne paikoilleen. (Sebulon, Josef, Benjamin)
      21 Kiviä olkoon Israelin poikain nimien mukaan kaksitoista, yksi kutakin nimeä kohti; kussakin kivessä olkoon yksi kahdentoista sukukunnan nimistä, kaiverrettuna samalla tavalla, kuin kaiverretaan sinettisormuksia.

Ilm 21:
      17 Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta.
      18 Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista.
      19 Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi,
      20 viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.
      21 Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia

• Jumalanvaltaistuin

Hes 1:
      26 Ja taivaanvahvuuden yläpuolella, joka oli niitten pään päällä, oli valtaistuimen muotoinen, näöltään kuin safiirikiveä. Ja valtaistuimen muotoisella istui hahmo, ihmisen näköinen, kohoten korkealle.
      27 Ja minä näin ikäänkuin hehkuvaa malmia, tulen näköistä, jota ympäröi kehä ylöspäin siitä, mikä näytti hänen lanteiltansa; ja alaspäin siitä, mikä näytti hänen lanteiltansa, minä näin kuin tulen näköistä, ja sitä ympäröitsi hohde.
      28 Kuin kaari, joka on pilvessä sadepäivänä, niin oli näöltään sitä ympäröivä hohde. Senkaltainen oli katsoa Herran kirkkauden hahmo. Ja kun minä sen näin, lankesin minä kasvoilleni. Ja minä kuulin äänen, kun joku puhui

Täällä Jumalan valtaistuimen luona on sateenkaaren värinen hohde, jonka tuo safiirin näköinen valtaistuin ilmeisesti heijasti ympärilleen, joka ympäröi Jumalan olemuksen.

• paholaisenvarustus

Keruubikin oli loisteliaasti puettu ja koristeltu jalokivin:
      Hes 28:
      13 Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus-ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.
      14 Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
      15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.

Yhdeksän jalokiveä löytyy paholaisen varustuksesta, joilla hän eksyttää ihmiset luulemaan hänen olevan Jumalan asialla ....

• merkityksetaukeuvat

Riitta Ahvonen on blogissaan kertonut noiden Israelin poikien jalokivien merkityksestä:
      Lainaan sieltä otsikot:
      KARNEOLI
      Kiivaan rakkauden jalokivi
      TOPAASI
      Hengen täyteyden jalokivi
      SMARAGDI
      Liiton jalokivi
      RUBIINI
      Uhrautuvan rakkauden jalokivi
      SAFIIRI
      Totuuden ja oikeuden jalokivi
      KALSEDONI
      Täydellisyyden ja mielen puhtauden ja terveyden kivi
      HYASINTTI
      Pyhän Hengen ilo
      AKAATTI
      Toivon jalokivi
      AMETISTI
      Näkemisen ja raittiuden jalokivi
      KRYSOLIITTI
      eli oliviini eli peridootti
      Jumala on Luoja ja kaiken ylläpitäjä
      ONYKSI
      Uskollisuuden ja pitkämielisyyden ja kärsivällisyyden jalokivi
      JASPIS
      Vanhurskauden jalokivi

Otettanpas vielä yksi metalli:
      KULTA
      Jumalallinen puhtaus

Kannattaa tutustua hänen kirjoitukseensa näistä Israelin sukukuntien jalokivistä.

• dfghdfghdfgh

Miksi te olette kaikenlaisen kiiltävän perään?

• dfghdfghdfgh kirjoitti:

Maailman idioottimaisin johtopäätelmä, varsinainen kehäpäätelmien isä ja äiti.
        Onko sinun elämäsi sellaista että mistä aiheesta puhut, se on sinulle jokin sairaalloinen fetissi? Esimerkiksi jos mietit että ostanko hampurilaisen vai lihapiirakan, niin sanon sinulle heti että mikä himo sinulla on kaikkiin ruokiin?

• 12_13
        dfghdfghdfgh kirjoitti:

Oletko sinä kaiken kiiltävän perään? Et ilmeisesti, kun pidät sitä pahana?

Se, että Raamattu puhuu kauniista kivistä ei tarkoita sitä, että joku täällä olisi niiden perään.

• Juuri näin... ja Johannes kastaja julisti: "sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille" ja saatana itse pilkkasi, että muuta kivet leiviksi :) ja miten kävikään: Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi" :)
        Jumalan sana on ihmeellinen, sitä vain taidolliset ymmärtävät, johon sanon myös Daniel 12:10 mukaan, toiset koetellaan ja kirkastetaan mutta paha juttu vaan kun Jumalattomat silti pysyvät jumalattomina.

• sdfgsdfgsdfg

Olettekos te niitä lahkolaisia, joiden mielestä taivaassa kaikki kadutkin ovat puhdasta kultaa?

• salakirjoitus

dfghdfghdfgh
      Tutustutaanpas nimimerkin salakirjoitukseen: (kolminkertaisesti samat merkit)
      d = damn
      f= forbid
      g = goad
      h =huff

Liekö se tuossa vai menikö tulkinta pieleen? Kolme eri persoonaa vai kolme yhdessä?

• asdfgasfgsdfg

If you intsist using english, you should learn it first. Basics, at least. What on earth does "goad" mean? Or "huff"?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      35
      5792
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      77
      3393
    3. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      82
      3155
    4. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      315
      2725
    5. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2262
    6. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      54
      2201
    7. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      25
      1480
    8. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1381
    9. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      49
      1379
    10. Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."

Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1293
    Aihe