MITEN TUNNISTAA KUNNON MIEHEN

yksinäinen-nainen

Tuolla jossain jo joku kyselikin miten sen kunnollisen miehen tunnistaa. Minä en ole tunnistanut, en live-elämässäkään.
Antakaa miehet vinkkejä...
Kerran otin ns. kunnon miehen josta muut olivat samaa mieltä. Ei lopulta hänkään ollut.

58

652

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10plus12

Kunnon mies on sellainen jota muut naiset karttaa.

• yksinäinen-nainen

Mistä tiedät ketä toiset karttaa?
        Tuolla nettideitillä on tuhansia profiileita...

• 10plus12
        yksinäinen-nainen kirjoitti:

Mistä tiedät ketä toiset karttaa?
        Tuolla nettideitillä on tuhansia profiileita...

Kokemuksesta. Minulla on deiteillä ollu profiili kymmenen vuotta ja väitän olevani kunnollinen mies. Eipä vaan ketään kiinnosta.

• 10plus12 kirjoitti:

Kokemuksesta. Minulla on deiteillä ollu profiili kymmenen vuotta ja väitän olevani kunnollinen mies. Eipä vaan ketään kiinnosta.

Mistä nainen (jolla ei ole plussapakettia tms ja joka ei itse ole ollut netissä kauan) tietää, että olet kunnollinen mies?

Vieläkään kukaan ei ole osannut vastata.

• rumamies-

Niin juuri. Kunnon mies ei ole sellainen komea pelimies joita naiset tapailee. Mieheen tutustuu vain livenä. Otit miehen etkä edes tutustunut siihen vaan menit sen kansssa yhteen. Kunnon mies kysyy mitä nainen haluaa, tekee kotitöitä ja ottaa naisen huomioon. Kunnon mies ei ryyppää joka viikonloppu, on rauhallinen ja vakaa persoona joka ei huuda naiselle.

• yksinäinen-nainen

Mieheen on vaikea tutustua jos valehtelee. Kaikki kehuivat hänen olevan kunnollinen. Luulin näin olevan.

• helka

Niin, _kun mieheen tutustuu_. En tiedä kauanko aloittaja tutustui, mutta itse ymmärsin hänen kysymyksensä juuri niin, että mistä sen kunnollisuuden voisi nähdä ennen tutustumista. Koska sitähän palstan "kunnon miehet" kärttävät, että naisten pitäisi valita heidät eikä edes alkaa tapailla niitä muita eli tutustua heihin,

• paista_haska

Buhahahahaha "tekee kotitöitä. "Hirnuvaa naurua...my ass.

• 19plus18

Vastasinkin jo tilinpäätös-keskusteluun. Eli rumia ja hiljaisiako pitäisi lähestyä, jotta saisi kunnollisen ja hyvän? Miten päin nämä adjektiivit yhdistetään syyksi ja seuraukseksi tai miten rumuus ja hiljaisuus ilmentää näkymättömiä hyviä puolia?

Vastoin yleistä harhaluuloa, kaunis päältä ei automaattisesti ole ruma sisältä. Ruma päältä itseasiassa on kaunista todennäköisemmin ruma myös sisältä koska katkeroituminen mädättää ihmisen sisältä tehokkaasti.

• mmmerrkkki

VOiko kunnollisen miehen tunnistaa, jos on jutellut sen kanssa vaan netissä..?

• yksinäinen-nainen

Ei, mutta ei se onnistunut livenäkään? Siksi niitä vinkkejä kaipaankin.

• "VOiko kunnollisen miehen tunnistaa, jos on jutellut sen kanssa vaan netissä..?"

Ei. Sitä varten mennään treffeille ja jos kiinnostus herää niin aletaan tapailla, Jos osoittautuu, että tuntuu hyvältä yhdessä niin kuukausien kuluesa suhde syvenee seurusteluksi. Jos edelleen tuntuu hyvältä niin jossain vaiheessa se ehkä virallistetaan tai ainakin muutetaan yhteen. Usein joudutaan myöntämään, että toinen ei ollutkaan sitä mitä etsi tai odotti, ja suhde loppuu siihen,.

Nämä palstan "kunnon miehet" olettavat, että kun he vain pääsisivät niille ensimmäisille treffeille niin he voisivat osoittaa kunnollisuutensa. Ei se niin mene. Ihmisen todellinen luonne ilmenee vasta kuukausien ja jopa vuosien kuluessa.

Onneksi siis on tapana seurustella eikä rynnätä heti avioliittoon ja perhettä perustamaan ;)

• Treffeittä_mennyt

Eikös se tutustuminen ala suunnilleen ensimmäisiltä treffeiltä?
        Miten siinä tutustut kun et ensimmäisillekään treffeille pääse?

• yksinäinen-nainen
        helka kirjoitti:

"VOiko kunnollisen miehen tunnistaa, jos on jutellut sen kanssa vaan netissä..?"

Ei. Sitä varten mennään treffeille ja jos kiinnostus herää niin aletaan tapailla, Jos osoittautuu, että tuntuu hyvältä yhdessä niin kuukausien kuluesa suhde syvenee seurusteluksi. Jos edelleen tuntuu hyvältä niin jossain vaiheessa se ehkä virallistetaan tai ainakin muutetaan yhteen. Usein joudutaan myöntämään, että toinen ei ollutkaan sitä mitä etsi tai odotti, ja suhde loppuu siihen,.

Nämä palstan "kunnon miehet" olettavat, että kun he vain pääsisivät niille ensimmäisille treffeille niin he voisivat osoittaa kunnollisuutensa. Ei se niin mene. Ihmisen todellinen luonne ilmenee vasta kuukausien ja jopa vuosien kuluessa.

Onneksi siis on tapana seurustella eikä rynnätä heti avioliittoon ja perhettä perustamaan ;)

Tämäpä siinä ongelmana on, saattaa mennä vuosia ennenkuin todellinen luonne paljastuu. On saatettu siinä vaiheessa jo se perhe perustaa. Erikseen tietysti vielä kun toinen saattaa muuttua, absolutista voi alkoholin suurkäyttäjä jne.

• Treffeittä_mennyt kirjoitti:

Eikös se tutustuminen ala suunnilleen ensimmäisiltä treffeiltä?
        Miten siinä tutustut kun et ensimmäisillekään treffeille pääse?

Alkuperäinen kysymys kuului: kuinka nainen voi tunnistaa "kunnon miehet" niin, että osaa lähteä treffeille nimenomaan heidän kanssaan. Osaatko sinä vastata?

• elämäntotuuksia

"Kunnon mies" ei ole liian täydellinen ollakseen totta. Toinen ovat sitten nämä "jännä miehet" jotka viehättävät "sielukkuudellaan" joitakin teinitytytön tasolle jääneistä yli-ikäisiä baariprinsessoja.

• yksinäinen-nainen

En ole tavannut yhtään miestä joka olisi liian täydellinen ollakseen totta. Edelleen peräänkuulutan mistä tunnistaa kunnon miehen vaikka ihan livenäkin. Jotenkin täällä nyt tuntuu olevan käsitys että kaikki ei kunnolliset muka tunnistaisi tosta vaan. Mielestäni juuri "parhaimmat" jännämiehet osaavat esittää kunnollista. En käy baareissa joten niiden meinigistä en osaa sanoa mitään.
        Oma "kunnon mieheni" aikanansa ei myöskään käynyt baareissa, polttanut, oli täysin absolutisti, perusasioita minulle. Ja nämä tulevat ilmi aika piankin jos näistä valehtelisi.
        En haluaisi uusia virhettäni mutta minulla ei ole kykyä tunnistaa kuka sitten lopulta on "kunnollinen".

• Konsulttikolli

Elä muutama vuosi kunnolliseksi epäilemäsi miehen lähietäisyydellä. Ei samassa osoitteessa vaan sen verran lähellä, että tulee riittävän tutuksi ja vakuuttaudut joko kunnollisuudesta tai kunnottomuudesta. Sitten yhteen jos siltä tuntuu, vaan saatattehan jäädä ystäviksikin ilman sitoumuksia.
        Näin minä tekisin jos pystyisin. En vain löydä sitä kunnolliseksi epäilemääni naista. En kyllä löydä muitakaan paitsi senssipalstoilta niitä, joita en huoli (siis vika on minussa) tai jotka kertovat olevansa liian paljon minun kriteerieni yläpuolella olevia (taas vika minussa) tai muuten eivät huoli minusta (arvaa kenessä taas vika).

• yksinäinen-nainen
        Konsulttikolli kirjoitti:

Elä muutama vuosi kunnolliseksi epäilemäsi miehen lähietäisyydellä. Ei samassa osoitteessa vaan sen verran lähellä, että tulee riittävän tutuksi ja vakuuttaudut joko kunnollisuudesta tai kunnottomuudesta. Sitten yhteen jos siltä tuntuu, vaan saatattehan jäädä ystäviksikin ilman sitoumuksia.
        Näin minä tekisin jos pystyisin. En vain löydä sitä kunnolliseksi epäilemääni naista. En kyllä löydä muitakaan paitsi senssipalstoilta niitä, joita en huoli (siis vika on minussa) tai jotka kertovat olevansa liian paljon minun kriteerieni yläpuolella olevia (taas vika minussa) tai muuten eivät huoli minusta (arvaa kenessä taas vika).

No näinhän minä aikanani tein, olin tuntenut hänet jo monta vuotta nuoruudessani. Muutimme yhteen ja teimme yhteiset lapset, kaikki piti olla ok. Mutta yllättäen kaikki muuttui, kun äitiyslomaltani piti takaisin töihin palata. Se ei miehelle sopinut. Äkkiä kaikki sukulaiseni ja ystäväni olivat jotain mitä en saanut tavata. Hän katsoi määräysvaltansa ulottuvan asioihin mihin ei ennen ollut puuttunut, mitä sain katsoa telkusta, sainko meikata tai käydä kampaajalla tai kaupassa ym. elämä muuttui kuin keskitysleirissä asuisi. Puhelintakaan ei saanut olla. Tänä päivänäkään en tiedä mitä tapahtui? Mutta isosta maalaisperheestä oli kotoisin missä oma äiti yli kymmenen lapsen kanssa kotona. Tätä hän hiljaa mielessään oli ilmeisesti minultakin odottanut ja kun en vastannutkaan hänen odotuksiinsa yritti alistaa minut pakolla? En tiedä, tämä on minun ajatelmani, koskaan en vastausta mihinkään saanut.
        Ymmärrätte varmaan miksi en halua uusia virhettäni.

• Konsulttikolli kirjoitti:

"Elä muutama vuosi kunnolliseksi epäilemäsi miehen lähietäisyydellä. Ei samassa osoitteessa vaan sen verran lähellä, että tulee riittävän tutuksi ja vakuuttaudut joko kunnollisuudesta tai kunnottomuudesta."

Lähietäisyydellä, siis niin kuin naapurina? Entäs kun joku todennäköisesti sen miehen niiden muutaman vuoden aikana ehtii napata? Tai mitä jos se mies ei sitten haluakaan yhteen minun kanssani?

• Kollikonsultti

Tätähän se elämä on.
        Vaan mikä olisi parempi tapa?
        Minulla kaikki muuttui heti kun maistraatissa sanoin "tahdon". Hääyön nukuin sohvalla eikä alkoholilla ollut osuutta asiaan.
        Vuosia eron jälkeen tunnistin naisen ensin lehtikirjoituksen perusteella, sitten alan kirjasta psykopaatiksi. Psykopaatti on kuin suoraan Saatanan joukoista!

• Salainenosoite

Niillä jännämiehillä on usein rikosrekisteri. Menet vaan poliisi asemalta kyselee. Jos miehellä ei ole merkintöjä niin on se sitten aika kunnollinen-.

• salainennimi

Hah HAH, ootpas sinä tietämätön... tutki nyt ensin hieman asiaa ennenkuin viitsit kommentoida tänne valheita.
        Et edes tiedä miten rikosrekisteri toimii.

• Lleleoeoeooeoe

Eli kunnon mies ei ole komea ...............

• asko7812

Ei kunnollista miestä voi tunnistaa netissä. Sen miehen kanssa voi toki alkaa treffailemaan ja katsomaan minkälainen tyyppi on kyseessä. Yleensä kunnollisuudesta kertoo avoimuus ja se, jos mies esimerkiksi ottaa sinut mutkatta kaveriporukoihin ja muihin. Yleensä se jo kertoo miehestä, minkälaisia miehen ystävät on. Jos siellä on pelkkiä "äijiä" joille sinua ei koskaan esitellä tai kavereista ei ylipäätään sinulle mitään osviittaa anneta niin olisin epäileväinen. Jos taas kavereina ja ystävinä on pariskuntia ja tavallisen oloisia töissäkäyviä ihmisiä arkisine asioineen niin olisin aika rauhassa. Harvoin kaveripiirien naiset esimerkiksi täysin pokkana vieressä katselevat ja kanssasi kaveeraavat jos tietävät että deittailet täyttä kusipäätä.

Komeus, sosiaalisuus, hauskuus, tylsyys, rumuus, yms ei kerro mitään miehen kunnollisuudesta. Tiedän miehiä, jotka olisivat voineet paljon villimpääkin elämää elää mutta lukivat itselleen silti tutkinnon, menivät naimisiin ja hankkivat perheen ja väittäisin tuntevani pojat sen verran hyvin, että jos jotain sivujuttuja tai väkivaltaa olisi niin tietäisin.

Ja tää oli miehen näkemys.

• yksinäinen-nainen

Kiitos, kerrankin kunnollinen hyvä vastaus ja vielä antoi miettimisen aihetta paljonkin. Varmaan toimii jo aikuisikään ehtineille eli juuri minulle. Nuorena ei ehkä vielä.
        Tuossa on vielä ongelmana ne ei niin sosiaaliset ihmiset. Minäkin olen hieman sellainen kun vieraalla paikkakunnalla olen, ei niin paljon ihmisiä ympärillä ja aika menee harrastaessa sitä sun tätä.
        Tuota avoimuutta olen miettinyt paljon aiemminkin. Pari kertaa sen perään olen kysellytkin mutta vastauksena vaan saanut ettei miehet nyt ole sellaisia kuin naiset. Molemmilla kerroilla miehiltä löytyikin salattavaa. Itse taas olen hölösuu asioistani koska haluan antaa itsestäni mahdollisimman laajan kuvan jotta toinen voi päättää haluaako tutustua enempi.

• dsdsags

Mies, jolla on laajat kaveripiirit, on todennäköisesti aikamoinen pelimies.

• asko7812
        dsdsags kirjoitti:

Mies, jolla on laajat kaveripiirit, on todennäköisesti aikamoinen pelimies.

Riippuu ihan siitä, millaisia ne kaverit ovat ja siinä kannattaa pitää silmänsä auki.

Jos se on iso äijäporukka, johon ei pääse mukaan ja josta ei saa sen vertaa kiinni, että tietää ketä ne on ja mitä ne tekee niin näin voi ollakin. Toki jos mies on nuori niin kaverit vaan on usein vielä äijäporukoita, oli pelimies tai ei.

Jos taas kavereissa on paljon pariskuntia tai jopa lapsiperheitä ja niiden naisetkin ottavat uuden tyttöystävän hyvin vastaan ja mukaan, olisin aika luottavaisin mielin. Harvoin perheelliset naiset alkavat kovin läheisiksi miehensä kusipääkaverin uuden pokan kanssa ja jos ovat kovin etäisiä uutta naista kohtaan (ja tämän miesystävää), niin voi olla etteivät pidä kyseisestä miehestä eivätkä halua läheiseksi hänen soon to be exänsä kanssa.

Nämä nyt vaan on tällaisia mistä voi aistia jotain. Varmaa tapaa ei ole kuin elää elämänsä loppuun saakka toisen kanssa ja toivoa hänen olevan sitä mitä sanoo.

• MelkoKunnollinen

Miten määritellään kunnollinen? Ei kai tuo jos on pari profiilia vetämässä, haittaa ketään? Vähän kuin jos ei saisi lotota käyttämällä haravaa? Pitäisi mennä yhdellä rivillä joka viikko? Kyllä sen kunnollisen löytää kun etsii. Ja jos ei löydä, niin eikös se pelkkä etsiminenkin voi olla kivaa?

• yksinäinen-nainen

Tämä onkin ihan uuden keskustelun aihe. Nämä ei komea, ei rikosrekisteriä, tekee kotitöitä ym. tuntuvat melko naurettavilta.

• asko7812

Kunhan suljet sitten kerralla ne kaikki niin eihän tuo ole se pahempaa kuin pitää profiili monessa palvelussa.

Tosin uskoisin, että helpointa olisi panna parastaan yhteen profiiliin per palvelu ellei ole täysin haavi auki, kaikki kelpaa linjalla ja halua tehdä ihan erilaisiin naisiin vetoavia profiileja.

• veio

Tunnistaminen on vaikeaa näinä näyttelyn päivinä. Liian monet yrittävät olla jotain mitä eivät ole. Odotukset toisesta ihmisestä ovat epärealistisia, odotetaan toisen täyttävän jotain puutteita jota toisen ihmisen ei kuulu täyttää. Hollywood ehkä pahin harhaanjohtaja, luomaan unelmia joihin haetaan täyttymystä.
      Jo se että itse tietää mitä on hakemassa, saattaa olla hukassa, minkä takia haluaa toista ihmistä.

No, miten pitäisi tutustua. Kaiken pitäisi alkaa niin, että kaksi elä lähellä toisiaan, esim. soluasunnossa ja kumpikin pitää huolen omista asioistaan ja sitten sen pohjalta katsovat onko yhteisiä intressäjä. Alkuhuuman voimin tao eikun toinen jaksaa näytellä ehkä pitkäänkin. Helpoiten jutun voi pilata hyppäämällä sänkyyn ennenkuin kaikki muu tutustuminen on syvällä tasolla.

• yksinäinen-nainen

Eihän nyt aikuiset ihmiset enää missään soluasunnoissa asu? Lapsiakin saattaa olla.

• kunnon-mies-itse

Riippuu siitä, mitä tarkoitat kunnon miehellä. Siitä on monenlaisia käsityksiä, joten mieti itseksesi kriteerisi. Riittääkö, ettei pahoinpitele ja harrasta rötöstelyä ja huumeita? Saako käyttää alkoholia ja tupakkaa? Pitääkö olla älyä ja yleissivistystä keskimääräistä enemmän? Millainen naishistoria? Arvostatko kunnollisuutta arvioidessasi enemmän sitä, että mies on rento ja hauska vai sitä, että hän on tarkka esim. kulutuksen, ekologisuuden ym. suhteen? Onko kunnollista, jos haluaa tai ei halua lapsia tai lemmikkejä? Onko kunnollinen se, joka ei suotta lähde telomaan itseään motocrossiin vai se, joka on reilusti macho ja lähtee? Treenaako kunnon mies itseään punttiksella vai käyttääkö aikansa vaikka johonkin taideprojektiin?

Ketään ei kai voi nopeasti ja varmasti tunnistaa kunnon mieheksi, mutta nämä voivat olla merkkejä:
      - fiksut mielenkiinnon kohteet (lähempänä tiedettä ja korkeakulttuuria kuin jääkiekkoa ja moottoripyöriä)
      - huomaamaton ulkonäkö (pelimiehet tuovat ulkonäköään esiin tavalla tai toisella)
      - sopivan pehmeä arvomaailma (ei kapitalisti muttei myöskään elämäntapapummi tai anarkisti)
      - päihteetön
      - ei (liikaa) naiskokemuksia (kertoo jotain arvoista ja tavoista, ja luuletko että lopettaisi juoksunsa juuri sinun kohdallasi?)
      - ei salaile asioita eikä välttele kysymyksiä
      - treffeillä ei vaikuta pelottavalta hyypiöltä muttei myöskään täydellisen sujuvalta naistenkäsittelijältä (kunnon mies joka saa kemiat pyörimään naisten kanssa leikiten olisi mitä luultavimmin jo suhteessa, joten liika täydellisyys viittaa tässä pelimieheyteen)
      - laaja yleissivistys (ei siis vähä-älyinen machoörveltäjä eikä toisaalta yhden asian ympärille käpertynyt kellarinörtti)
      - ehtii kirjoittaa ja lähteä treffeille helposti (pitää asiaa tärkeänä eikä ole sidoksissa muiden naisten pyörittelyyn tai peräti salavaimoon)
      - ei tee salaperäisiä katoamisia tai perumisia (ihan pikkuriikkisen kannattaa silti antaa anteeksi, koska kunnon miehellekin voi tapahtua jotain täysin odottamatonta, joskin sen pystynee yleensä todistamaan)
      - ei halua seksiä nopeasti
      - on valmis suunnittelemaan tulevaisuutta ja sitoutumista

Ja sitten vain jokainen johon kalikka kalahti huutamaan, että eihän se-ja-se nyt ainakaan ole mikään kunnon miehen kriteeri!

• yksinäinen-nainen

Tässhän on liki täydellisyyden merkit ;) Mielenkiintoista ettet maininnut työssäkäymisestä mitään saatikka opiskelusta. Tekisitkö naisesta saman listan?

• kunnon-mies-itse
        yksinäinen-nainen kirjoitti:

Tässhän on liki täydellisyyden merkit ;) Mielenkiintoista ettet maininnut työssäkäymisestä mitään saatikka opiskelusta. Tekisitkö naisesta saman listan?

Yritin hakea ominaisuuksia, jotka ovat omia valintoja, ja ehkä siksi saatoin jättää työssäkäynnin pois. Synnynnäinen ulkonäkö ei tietenkään ole oma valinta, mutta sen osalta tarkoitinkin etupäässä tyyliä ja laittautumista. Työ- tai opiskelupaikka on toki hyvä lisä listaan.

Mielenkiintoista, että pidit tuota liki täydellisen miehen kuvauksena. Helpotin nimittäin listan laatimista miettimällä, mitkä ovat minussa itsessäni kunnon miehen ominaisuuksia; toteutan siis kaikki kohdat. Minulla on myös korkeakoulututkinto ja mielenkiintoinen koulutusta vastaava työ. Ikää on vähän päälle 30, mutta itseni ikäisiä ja nuorempia naisia ei oikein kiinnosta tarkempi tutustuminen. Paljon vanhempaa en mielellään halua, jotta lapsia ehtisi vielä saada. Olisiko niin, että vaikutankin naisten mielestä paperilla niin hyvältä, että kiinnostus loppuu siihen? Enpä ole tullut ajatelleeksi.

Naisille sopinee kutakuinkin sama lista, tai en nyt ainakaan tähän aikaan illasta jaksa laatia omaa. Tietenkin useimmat miehet varmaan tykkäävät lisäksi, jos naisesta löytyy hiukan kodinhengetärtä, eli kokkaus, siivous, käsityöt ja puutarha ovat hallussa, mutta sitä ei kyllä voi oikein sisällyttää kunnon naisen vaatimuksiin - eikä se suinkaan tarkoita kyseisten juttujen kuulumista yksin naisen kontolle.

• 8plus9
        kunnon-mies-itse kirjoitti:

Yritin hakea ominaisuuksia, jotka ovat omia valintoja, ja ehkä siksi saatoin jättää työssäkäynnin pois. Synnynnäinen ulkonäkö ei tietenkään ole oma valinta, mutta sen osalta tarkoitinkin etupäässä tyyliä ja laittautumista. Työ- tai opiskelupaikka on toki hyvä lisä listaan.

Mielenkiintoista, että pidit tuota liki täydellisen miehen kuvauksena. Helpotin nimittäin listan laatimista miettimällä, mitkä ovat minussa itsessäni kunnon miehen ominaisuuksia; toteutan siis kaikki kohdat. Minulla on myös korkeakoulututkinto ja mielenkiintoinen koulutusta vastaava työ. Ikää on vähän päälle 30, mutta itseni ikäisiä ja nuorempia naisia ei oikein kiinnosta tarkempi tutustuminen. Paljon vanhempaa en mielellään halua, jotta lapsia ehtisi vielä saada. Olisiko niin, että vaikutankin naisten mielestä paperilla niin hyvältä, että kiinnostus loppuu siihen? Enpä ole tullut ajatelleeksi.

Naisille sopinee kutakuinkin sama lista, tai en nyt ainakaan tähän aikaan illasta jaksa laatia omaa. Tietenkin useimmat miehet varmaan tykkäävät lisäksi, jos naisesta löytyy hiukan kodinhengetärtä, eli kokkaus, siivous, käsityöt ja puutarha ovat hallussa, mutta sitä ei kyllä voi oikein sisällyttää kunnon naisen vaatimuksiin - eikä se suinkaan tarkoita kyseisten juttujen kuulumista yksin naisen kontolle.

Täydellinen ainakin siinä mielessä että ilmeisesti täysin paheeton?

Itse lisäisin ainakin urheilullisuuden listaan. Ei mitään puntin vääntöä vaan itsensä hyvässä kunnossa pitämistä. Täysi päihteettömyys taas olisi miinus sillä kyllä kunnollinen mies ymmärtää myös tapa- ja juomakulttuurin.

• yksinäinen-nainen
        8plus9 kirjoitti:

Itse lisäisin ainakin urheilullisuuden listaan. Ei mitään puntin vääntöä vaan itsensä hyvässä kunnossa pitämistä. Täysi päihteettömyys taas olisi miinus sillä kyllä kunnollinen mies ymmärtää myös tapa- ja juomakulttuurin.

Hyvä lisäys, itsestään välittäminen fyysisesti/psyykkisesti.

• kunnon-mies-itse
        8plus9 kirjoitti:

En ole ihan täysin paheeton enkä suinkaan täydellinen, mutta uskoakseni varsin puhtoinen enemmistöön verrattuna. Kuten totesinkin, kunnollisuuden kriteereistä voidaan olla monta mieltä. Listani ei yritä olla ainoa oikea totuus vaan minun näkemykseni. Myös oma kunnollisuuteni on luonnollisesti oma mielipiteeni, josta muut saavat olla eri mieltä.

En ole erityisen urheilullinen, mutta painoindeksi on normaali ja kunto kestää esim. monen tunnin lavatanssit.

• Kunnoton

Tätä olen ihmetellyt aiemminkin. Naisilla on kyky huomata treffeillä viidessä minuutissa valuuko se kemia reisiä pitkin vai ei. Mutta sama kyky jättää tunnistamatta näinkin tärkeän asian.

• Kerro nyt toki, mistä sen kunnollisuuden huomaa, jos se kerran näkyy päällepäin.

• Kunnoton

Eli se kemia on siis vain se päälle näkyvä osuus? Mitä muuta voit huomata 5minuutissa.
        Vihdoinkin tuli määritelmä kemialle.

• 7plus15

Ja mieskö ei tunne viidessä minuutissa, että panisinko vai en?

Seksi on niin kovin helppo hyökkäyksen kohde mutta sen perusteella ei toisen kunnollisuudesta voi mitään sanoa. Ei seksistä kieltäytyminen tee enemmän kunnolliseksi tai sen harrastaminen vaikka ensitreffeillä enemmän.

• kunnon-mies-itsen innoittamana päätin kirjoittaa oman käsitykseni siitä, millainen minun mielestäni on kunnon mies:

- terveellä itsetunnolla varustettu. Tietää omat heikkoutensa mutta ei väheksy itseään eikä anna muiden kohdella itseään huonosti. Ei ikimaailmassa kutsuisi itseään alemman tason ihmiseksi
      - työteliäs. Haluaa osallistua työ- ja yhteiskunnalliseen elämään. Käytännössä tämä tarkoittaa palkkatyön tekemistä tai jos työpaikka menee alta niin aktiivista pyrkimystä päästä mahdollisimman pian takaisin töihin.
      - oman arvomaailmansa "löytänyt" ja sen mukaisesti elävä. Minun olisi hyvin vaikea nähdä mitään kunnollista esimerkiksi rasistin tai sovinistin arvomaailmassa, mutta jos ihminen olisi itselleen sellaiset arvot perustellut ja eläisi niiden mukaisesti vahingoittamatta muita (!), niin tuskin olisin kykenevä sanomaan, ettei hän ole kunnollinen
      - kykenee avoimeen vuorovaikutukseen eli pystyy puhumaan mistä tahansa asioista
      - tavoitteellinen, tietää mitä tulevaisuudelta haluaa ja on suunnitellut, kuinka tavoitteeseen pääsee. Elämä heittää aina silloin tällöin eteen yllätyksiä, mutta kunnon mies ei ole ajelehtija, joka odottaa että tulee "joku" joka hoitaa kaiken
      - assertiivinen. Ei alistu kynnysmatoksi, ei tanssi muiden pillin mukaan. Jämäkkyys ei tarkoita röyhkeyttä eikä jyräävyyttä!
      - tiedonhaluinen, oppimishaluinen, utelias. Haluaa koko ajan lisätä tietoaan ja ymmärrystään maailmasta. On kouluttautunut ja arvostaa myös muodollista koulutusta.
      - huolehtiva. Ylläpitää sosiaalisia suhteita, huolehtii läheisistään, auttaa ystäviään ja sukulaisiaan mahdollisuuksiensa mukaan.
      - eläinrakas tai ei ainakaan haluaisi vahingoittaa eläimiä (henkilökohtaisesti; tuotantoeläinten hyväksikäyttö on omasta mielestäni eläinten vahingoittamista mutta niin kauan kuin ihminen ei suorastaan mässäile niiden kärsimyksellä tai ehdoin tahdoin halua valita esimerkiksi turkis- tai untuvatuotteita, en voi nimittää häntä epä-kunnolliseksi)
      - uskaltaa rakastaa ja osoittaa sen, ei suojaudu jo etukäteen pettymykseltä vetoamalla "sitoutumiskammoon" tai pitämällä yllä useita virityksiä
      - huomaavainen rakastaja
      - tasa-arvoinen, mikä näkyy sekä asenteissa että arjessa, ei ole esimerkiksi naisten ja miesten töitä vaan tehtävät jaetaan sen mukaan kuka minkäkin parhaiten hoitaa ja parhaassa tapauksessa vieläpä mieluiten.

Lista ei varmaan ole kattava, mutta nuo nyt nousivat päällimmäisinä mieleen. Itsestäänselvyyksiä kuten väkivallattomuus, lain noudattaminen tai päihdeongelmattomuus en pitänyt tarpeellisena edes mainita.

• Helkan lista on hyvä.

Moniin ns kysymyksiin, joita esität keskustellessa on ollut helppo keksiä vastaukset etukäteen. Esim vaikka kysymys mitä tavoitteita sinulla on. Koska tuollaiset kysymykset toistuvat kerta toisensa jälkeen, on niihin myös helppo keksiä valmiit vastaukset.

Kannattaa siis tarkkailla, tulevatko vastaukset kuin "kaupan hyllyltä" vai pohtiiko toinen niitä oikeasti.

Toinen hyvä mittari on, että mitä toinen kertoo läheisistaan, tuttavistaan ja sukulaisistaan ja pitävätkö puheet yhtä tekojen kanssa. Esimerkiksi jos mies vain haukkuu ex puolisoaan, se voi tuntua aluksi hyvältä, kun mies on päässyt yli entisestä eikä entinen ole enää uhkana. Jos kuitenkaan mitään vikaa ei löydy itsestä, alkaisi jo minua vähän epäilyttämään.

Miten mies puhuu lapsistaan vai puhuuko ja tapaako säännöllisesti. Lasten pitäisi kuitenkin olla se kaikkein tärkein asia elämässä. Entäpä omat vanhemmat.

Jos kysymys oli kuitenkin miten tunnistat kunnon miehen nettideitissä on tehtävä melkein mahdoton. Itse karsisin pois liian kauniit/komeat miehet, lihasten esittelijät, omaisuudestaan mainitsevat, liian tarkkoja ulkonäkövaatimuksia kumppanilleen asettavat jne.

• asko7812
        BEM kirjoitti:

Helkan lista on hyvä.

Moniin ns kysymyksiin, joita esität keskustellessa on ollut helppo keksiä vastaukset etukäteen. Esim vaikka kysymys mitä tavoitteita sinulla on. Koska tuollaiset kysymykset toistuvat kerta toisensa jälkeen, on niihin myös helppo keksiä valmiit vastaukset.

Kannattaa siis tarkkailla, tulevatko vastaukset kuin "kaupan hyllyltä" vai pohtiiko toinen niitä oikeasti.

Toinen hyvä mittari on, että mitä toinen kertoo läheisistaan, tuttavistaan ja sukulaisistaan ja pitävätkö puheet yhtä tekojen kanssa. Esimerkiksi jos mies vain haukkuu ex puolisoaan, se voi tuntua aluksi hyvältä, kun mies on päässyt yli entisestä eikä entinen ole enää uhkana. Jos kuitenkaan mitään vikaa ei löydy itsestä, alkaisi jo minua vähän epäilyttämään.

Miten mies puhuu lapsistaan vai puhuuko ja tapaako säännöllisesti. Lasten pitäisi kuitenkin olla se kaikkein tärkein asia elämässä. Entäpä omat vanhemmat.

Jos kysymys oli kuitenkin miten tunnistat kunnon miehen nettideitissä on tehtävä melkein mahdoton. Itse karsisin pois liian kauniit/komeat miehet, lihasten esittelijät, omaisuudestaan mainitsevat, liian tarkkoja ulkonäkövaatimuksia kumppanilleen asettavat jne.

Miehet vaan yleisesti ottaen tietää tai ainakin luulee, että naisen saamisessa auttaa nimenomaan komeus, varakkuus, lihaksikkuus jne. Se, että mies on näitä tai jopa tuo asian esiin jotenkin, ei mitenkään tee hänestä odotusarvoisesti epäkunnollisempaa.

Ajattele monen miehen tilannetta jossa keskinkertaisuuttaa vaan hukkuu harmaaseen massaan jota ei lähestytä tai jolle ei vastata. Ei siinä vaiheessa kukaan varsinaisesti salaile omaisuuttaan tai piilottelee huippuunsa treenattua vartaloaan. Nettideittailu on itsessään pinnallista ja aika kovaakin peliä jossa kannattaa käyttää ne mitä on annettu jotta pääsee edes sinne treffeille katsomaan että mikä se toinen on livenä.

Komeudesta varottaminen nyt on jo ihan naurettavaa ja kielii siitä, että taivutellaan naisia vaatimattomamman näköisten miesten perään oma lehmä ojassa. Komeudelleen ei voi sen enempää kuin rumuudelle eikä se tee miehestä peluria. Tilaisuus ei tee varasta, se vain mahdollistaa varkaalle onnistuneen varkauden. Tuskin kukaan haluaa "kunnollista" miestä joka on kunnollinen vain siksi että naamansa takia ei pysty pelailemaan.

• asko7812 kirjoitti:

Miehet vaan yleisesti ottaen tietää tai ainakin luulee, että naisen saamisessa auttaa nimenomaan komeus, varakkuus, lihaksikkuus jne. Se, että mies on näitä tai jopa tuo asian esiin jotenkin, ei mitenkään tee hänestä odotusarvoisesti epäkunnollisempaa.

Ajattele monen miehen tilannetta jossa keskinkertaisuuttaa vaan hukkuu harmaaseen massaan jota ei lähestytä tai jolle ei vastata. Ei siinä vaiheessa kukaan varsinaisesti salaile omaisuuttaan tai piilottelee huippuunsa treenattua vartaloaan. Nettideittailu on itsessään pinnallista ja aika kovaakin peliä jossa kannattaa käyttää ne mitä on annettu jotta pääsee edes sinne treffeille katsomaan että mikä se toinen on livenä.

Komeudesta varottaminen nyt on jo ihan naurettavaa ja kielii siitä, että taivutellaan naisia vaatimattomamman näköisten miesten perään oma lehmä ojassa. Komeudelleen ei voi sen enempää kuin rumuudelle eikä se tee miehestä peluria. Tilaisuus ei tee varasta, se vain mahdollistaa varkaalle onnistuneen varkauden. Tuskin kukaan haluaa "kunnollista" miestä joka on kunnollinen vain siksi että naamansa takia ei pysty pelailemaan.

Olen myös sitä mieltä, että komeus, varakkuus, lihaksikkuus jne. auttaa huomattavasti naisen saamisessa, mutta on junttia pistää se peiliselfie ilman paitaa salilla tai kertoa omaisuudestaan. Tietysti voi laittaa kuvan itsestään vaikka pitämässä lasta käsikoukussa sylissään ja samalla jos hauis pullistelee, menee viesti perille. Omaisuuden voi myös tuoda hienovaraisemmin esille esim kertomalla, että tykkää matkustella tai viettää aikaa omalla mökillä Porkkalanniemellä ja Rukalla.

Aloittajan kysymys kuitenkin oli, että mistä tunnistaa kunnon miehen. Mitään varmaa tapaa ei ole, mutta väitän että ns pelimiehiä on paljon enemmän hyvin komeiden miesten keskuudessa kuin ns. tavallisten.

• asko7812
        BEM kirjoitti:

Olen myös sitä mieltä, että komeus, varakkuus, lihaksikkuus jne. auttaa huomattavasti naisen saamisessa, mutta on junttia pistää se peiliselfie ilman paitaa salilla tai kertoa omaisuudestaan. Tietysti voi laittaa kuvan itsestään vaikka pitämässä lasta käsikoukussa sylissään ja samalla jos hauis pullistelee, menee viesti perille. Omaisuuden voi myös tuoda hienovaraisemmin esille esim kertomalla, että tykkää matkustella tai viettää aikaa omalla mökillä Porkkalanniemellä ja Rukalla.

Aloittajan kysymys kuitenkin oli, että mistä tunnistaa kunnon miehen. Mitään varmaa tapaa ei ole, mutta väitän että ns pelimiehiä on paljon enemmän hyvin komeiden miesten keskuudessa kuin ns. tavallisten.

No ollaan kutakuinkin samoilla linjoilla. Nimenomaan se mitä on, mikä ei persoonaan tai sisimpään kuulu, pitää tuoda tyylillä ja vaivihkaa esiin. Peiliselfie ilman paitaa ja suora maininta siitä että rahaa on ovat tosiaan aika junttimaisia tapoja vaikka varmaan nekin vetoaa tiettyyn segmenttiin.

Pelimies joka ei pysty pelailemaan ei ole varsinainen pelimies, siihen tuo kai pohjaa. Se kun elää vaatimattoman miehen kanssa, joka pelailisi jos voisi, on juuri sitä kun elää toisen kanssa koko elämänsä eikä silti tiennyt lopultakaan että se ei oikeasti ollut kunnollinen. Kyllä näillekin vaan joskus sattuu niitä tilaisuuksia risteilyillä, humalassa tai muuten jossa se tilaisuus paljastaa varkaan.

Komeus ei siis tee ihmisestä pelimiestä mutta mahdollistaa pelailun jos sellainen luonne on ettei osaa vastustaa kiusauksia tai asettua aloilleen.

• nähnytpaljontätä
        BEM kirjoitti:

Minä taas uskon hyviä pelimiehiä olevan enemmän toisenlaisissa miehissä .Kiltti, hiljainen, kunnollinen perheenisä on se paras. Kukaan ei usko hänestä mitään tuollaista. Naisetkaan eivät tajua vaaraa kun eivät pidä miestä "vaarallisena".
        Hiljasissa vesissä ne parhaat kalat ui.

• näppäimistönkuluttaja

No samaa mietin itse naisen kohdalla. Mutta helkutin hyvin sitä toiseen tutustuu ensin kirjoittelemalla. Sit tapaa ja välissä taas kirjoittelee niin hitosti. Sitä tulee loppujenlopuksi paljon kirjoittelemalla selville ihmisestä yhtä sun toista. Itse kun kertoo kaiken sen mikä on totta ja pyytää toisen tekemään samoin, niin siinä kyllä huomaa, milloin tulee puutaheinää. Ei voi muistaa kaikkea lööperiä ulkoa, jos sellaista koittaa syöttää. Mutta kun kaikki tulee valmiista elämästä, niin ristikkäisyyksiä ei ole.. :o)

• viestiä.joka.ilta

Aivan!!! Tämän vuoksi haluan viestien ja soitteluiden avulla ensin tutustua mieheen. Ja kun keskityt vain yhteen kerralla tulee kyllä julki jos asiakerronnat ovat edellisten kanssa ristiriidassa. Kun ihmisellä ei ole salaisuuksia ja valheita, halutessaan voi olla hyvin avoin, vain sitä kautta toiseen voi todella tutustua. Kun se ajatusmaailma on tullut tutuksi ja arvonne kohtaavat voi alkaa tutustumaan toiseen livenä.
        Jotkut sanovat etteivät halua olla avoimia, mutta minä katson sen samalla ettei tosissaan halua tutustua toiseen. Pitää antaa itsestään paljon saadakseen paljon.
        Minulle itselle se ihmisen sisäinen maailma on hyvin tärkeä, arvot, maailmankatsomus, elämänasenne jne...

• näppäimistönkuluttaja

Niin. No kyllähän sitä jokatapauksessa voi olla, että tyyppi paljastuu hiukan myöhemmin kaheliks. Mutta kyllä sen saa selville, joka tapauksessa. Yleensä joku mukava ihminen saattaa tuntua kovinkin mukavalle ja jutustelee selvästi asioita, mutta sitten kun asioita väkisinkin tulee puhuttua kahteen kolmeen kertaan, niin huomaa, että sellainen pyyteetön tutustuminen hermostuttaakin, tulee hirmu kiire ja hätä. Siihenkin jää moni sellainen markkinointihalukas ihminen...:o)

• mythbuster

En tiedä onko asiaan olemassa mitään oikotietä tai helppoa pikakurssia. Valitettavasti useimmat naiset eivät ymmärrä miehiä koska eivät ole koskaan olleet kiinnostuneita miesten sielunelämästä. Joskus ongelmatilanteessa he saattavat yrittää ymmärtää yksittäisen miehen yksittäistä ajatusta, mutta siihen se jääkin. Sekin tapahtuu kuulustelemalla, ei kuuntelemalla. Kaikki tämä ymmärtämättömyys ja kiinnostumattomuus näkyy toki selvästi naisten valinnoissa.

• Avaapa ajatustasi hieman lisää.

"Naiset eivät ymmärrä miehiä, koska eivät ole kiinnostuneita miesten sielunelämästä"?

Kumpi sukupuoli kirjoittelee näilläkin palstoilla enemmän vastakkaisen sukupuolen ajatuksista pohtien esimerkiksi "mitä mies/miehet tarkoittavat sillä että..."?

"Joskus ongelmatilanteessa he saattavat yrittää ymmärtää yksittäisen miehen yksittäistä ajatusta, mutta siihen se jääkin."

En lue Demiä mutta olen itsekin ollut joskus teini ja nuori aikuinen, eihän silloin paljon muuta tehtykään kuin yritettiin ymmärtää miesten/poikien ajatuksia, mieltymyksiä jne.

"Sekin tapahtuu kuulustelemalla, ei kuuntelemalla."

Ketä kuulustelemalla, miten kuulustelemalla?

Miten "tämä ymmärtämättömyys ja kiinnostumattomuus" näkyy naisten valinnoissa? Mikä ymmärtämättömyys ja kiinnostumattomuus? Missä valinnoissa?

Kysymys oli yksinkertainen: Miten tunnistaa kunnollinen mies? Ja ilmeisesti tarkoitettiin, että nimenomaan _etukäteen_ tunnistaa eli miten tietää kenelle vastata nettideiteissä ettei tuhlaa aikaa tapailemalla vääriä miehiä. Yksikään kirjoittaja ei ole pystynyt vastaamaan kysymykseen. Jos jostain syystä palaisin nettideitteihin niin en todellakaan tämän keskustelun perusteella edelleenkään tietäisi, mistä tunnistaa se kunnollinen mies, jolle kannattaa tehdä aloite/jonka aloitteeseen kannattaa vastata.

• mythbuster
        helka kirjoitti:

Avaapa ajatustasi hieman lisää.

"Naiset eivät ymmärrä miehiä, koska eivät ole kiinnostuneita miesten sielunelämästä"?

Kumpi sukupuoli kirjoittelee näilläkin palstoilla enemmän vastakkaisen sukupuolen ajatuksista pohtien esimerkiksi "mitä mies/miehet tarkoittavat sillä että..."?

"Joskus ongelmatilanteessa he saattavat yrittää ymmärtää yksittäisen miehen yksittäistä ajatusta, mutta siihen se jääkin."

En lue Demiä mutta olen itsekin ollut joskus teini ja nuori aikuinen, eihän silloin paljon muuta tehtykään kuin yritettiin ymmärtää miesten/poikien ajatuksia, mieltymyksiä jne.

"Sekin tapahtuu kuulustelemalla, ei kuuntelemalla."

Ketä kuulustelemalla, miten kuulustelemalla?

Miten "tämä ymmärtämättömyys ja kiinnostumattomuus" näkyy naisten valinnoissa? Mikä ymmärtämättömyys ja kiinnostumattomuus? Missä valinnoissa?

Kysymys oli yksinkertainen: Miten tunnistaa kunnollinen mies? Ja ilmeisesti tarkoitettiin, että nimenomaan _etukäteen_ tunnistaa eli miten tietää kenelle vastata nettideiteissä ettei tuhlaa aikaa tapailemalla vääriä miehiä. Yksikään kirjoittaja ei ole pystynyt vastaamaan kysymykseen. Jos jostain syystä palaisin nettideitteihin niin en todellakaan tämän keskustelun perusteella edelleenkään tietäisi, mistä tunnistaa se kunnollinen mies, jolle kannattaa tehdä aloite/jonka aloitteeseen kannattaa vastata.

Tarkoitin sitä että kunnollisuuden tai muut ominaisuudet voi erottaa vasta kun ymmärtää ihmisiä vähän syvällisemmin. Sukupuolissakin on eroja, joten voisi sanoa että pitää ymmärtää miehiä. Toki yleinenkin psykologinen silmä on tarpeen. En usko että on olemassa oikotietä tähän onneen.

En tiedä miten tytöt yrittävät ymmärtää poikien ajatuksia, mutta ilmeisesti keskenään ja lehtiä lukemalla. Nykyään nettiä. Naiset tosiaan joskus kyselevät yksittäisiä kysymyksiä ja yleensä haluavat saada vastauksen joka miellyttää heitä. Tämä ei kuitenkaan ole sama asia kuin aito ihmistuntemus. Jos nainen kyselee mieheltä tenttaamalla asioita, hän saa varmaan vastauksia, mutta vastaukset ovat vain pieni osa ihmisen sielunelämää. Yksinkertaisilla kysymyksillä nainen pakottaa miehen yksinkertaisiin vastauksiin. Niitähän täälläkin haetaan, helppoja ratkaisuja, yksittäisiä tuntomerkkejä ettei vaan joutuisi olemaan aidosti kiinnostunut miehistä.

• Abolustg898

Kunnollisen miehen tunnistaa vasta kasvokkain, ei ole oikotietä. Kirjallisena versiona kunnon mies kuulostaa todennäkoisesti a) juntilta b) nörtiltä c) yli-innostuneelta poikaselta. Mikä tahansa näistä on mahdollista, mutta joku heistä voi olla kuitenkin se elämäsi mies. Suosittelen siis rauhallista tutustumista. Oma mieheni oli toivoton kirjallisessa viestinnässään, mutta viiden vuoden jälkeen voin sanoa että kannatti tustua lähemmin :-)

• ryyppäri

Kunnon mies ryyppää joka viikonloppu ja joskus arkisinki..vähintä mitä nainen voi tehdä miehen hyväksi, on niellä sen rapulamällit kitusiinsa. Erikseen on ne nyhverö "miehet" jotka alistuu elämään naisen tossun alla ja nöyrtyvät olemaan juomatta.

• Ei tullut kunnon miehen määritelmää, joten älkää valittako siitä, että naiset lähtevät mielestänne väärien miesten kanssa treffeille.

• Anonyymi

Mikä on kunnon mies?!?

Itse kuitenkin välttelen baarista etsimistä, pitää käydä töissä, koti kertoo paljon (onko siisti, pitääkö ympäristöstään huolta), teot kertoo enemmän kuin puhe, silmissä kiltti katse, kohtelee ihmisiä ja eläimiä hyvin. Pystyy tutustumaan rauhallisesti, eli ei tarvetta heti sitoa itseensä. Yhden tapasin; on todella kunnollinen, melkein liikaa, mutta se ei ole se ongelma. Ongelma on se, että olen itse älykkäämpi ja vaikka hän kehuu työpaikkaani ja minua muutenkin, niin en osaa ihan olla luonnollisesti, koska pelkään huumorini esim olevan loukkaavaa. Mutta niin tämän ihmisen kanssa arki olisi juhlaa. Semmoinen viimeisen päälle kunnollinen mies hän on.

• Anonyymi

Nykypäivän naisten arvostus kohdistuu pinnallisiin tyyppeihin. Ei niihin todellisiin miehiin.

• Anonyymi

Kunnollisen miehen tunnistaminen voidaan tarkastella psyykkisten ja emotionaalisten piirteiden kautta, jotka heijastavat henkilön kykyä luoda ja ylläpitää terveitä ihmissuhteita. Tämä edellyttää tarkastelua seuraavien psykologisten osa-alueiden kautta:
      1. Tunnesäätely (Emotionaalinen tasapaino):

Kunnollinen mies osoittaa kykyä säädellä tunteitaan, mikä näkyy hänen reaktioissaan stressaavissa ja haastavissa tilanteissa. Hänen käytöksensä on suhteessa tilanteen vaatimuksiin eikä impulsiivinen.

Merkkejä tunnistaa:

Hän osaa keskustella vaikeista asioista ilman liiallista reaktiivisuutta.
      Hänellä on selkeästi hahmotettu kuva omista tunteistaan ja niiden vaikutuksista muihin.

2. Ihmissuhdekompetenssi (Sosiaaliset taidot):

Hänen kykynsä luoda ja ylläpitää terveitä vuorovaikutussuhteita kertoo paljon hänen emotionaalisesta kypsyydestään. Tämä ilmenee empatiassa, kuuntelutaidoissa ja halussa ymmärtää toisen tarpeita.

Kysymyksiä huomioitavaksi:

Onko hän kiinnostunut muiden hyvinvoinnista, vai keskittyykö hän ensisijaisesti itseensä?
      Osoittaako hän empatiaa ja kunnioitusta erimielisyyksissä?

3. Itsetuntemus (Identiteetin eheys):

Hänellä on realistinen käsitys omista vahvuuksistaan, heikkouksistaan ja arvoistaan. Tämä näkyy aitona käytöksenä, jossa ei ole tarvetta teeskentelyyn tai liioitteluun.

Hyviä merkkejä:

Hän on sinut itsensä kanssa, eikä hän tarvitse ulkopuolista vahvistusta arvolleen.
      Hän kykenee ottamaan vastuun virheistään ilman defenssiivisyyttä.

4. Konfliktinhallintakyky (Kyky rakentavaan kommunikointiin):

Terveyttä ihmissuhteessa mitataan usein sillä, miten ihminen reagoi konflikteihin. Kunnollinen mies käsittelee ristiriidat ratkaisukeskeisesti ja välttää manipuloivia tai hyökkääviä toimintatapoja.

Havaintoja tästä:

Hän keskustelee ongelmista avoimesti ilman halua syyllistää.
      Hän ei pelkää käsitellä vaikeita aiheita, vaan pyrkii löytämään yhteisen ratkaisun.

5. Arvomaailma ja elämän tarkoitus (Moraalinen ja eksistentiaalinen eheys):

Kunnollinen mies tietää, mikä hänelle on tärkeää, ja hänen arvonsa heijastuvat hänen toimintaansa. Tämä antaa turvallisuuden tunteen kumppanille, koska hänen käytöksensä on ennustettavaa ja johdonmukaista.

Pohdittavaksi:

Ovatko hänen arvonsa linjassa sinun arvojesi kanssa?
      Näkyykö hänen toiminnassaan halu tehdä maailmasta tai omasta lähipiiristään parempi paikka?

6. Psyykkinen resilienssi (Henkinen joustavuus):

Kunnollinen mies osoittaa kykyä selviytyä elämän vastoinkäymisistä säilyttäen optimismin ja toimintakyvyn. Hän ei välttelykäyttäytymisellä tai projisoimalla siirrä ongelmiaan muihin.

Tunnista tämä:

Hän kykenee käsittelemään stressiä ilman, että se heijastuu epäterveenä käytöksenä ympäristöönsä.
      Hän osoittaa kykyä oppia vastoinkäymisistä ja soveltaa opittua käytäntöön.

Lopuksi:

Kunnollisen miehen tunnistaminen ei ole vain ulkoisten piirteiden havainnointia, vaan syvällistä ymmärrystä hänen psyykkisestä ja emotionaalisesta rakenteestaan. On tärkeää huomioida, että täydellisyyttä ei ole, mutta terve ihmissuhde edellyttää molemminpuolista halua kasvaa ja oppia yhdessä.

"Kunnollisuus ei ole tila, vaan prosessi – valmius kohdata elämä ja toiset ihmiset avoimella sydämellä ja terveellä mielellä." 🌱

• Anonyymi

Joka ei harrasta minkäänlaista väkivaltaa

Huom henkinen

Kunnioittaa puolisoaan

Ottaa hänen tarpeensa huomioon

Kohtuullinen päihteiden käyttö

• Anonyymi

Ensin tuumin tätä lukiessani että joku paukuttaa taas arkistokaapin ovea turhan äänekkäästi mutta ei, luin kerran ja hillitsin itseni enkä lyönyt lukemaani läskiksi, luin toisen kerran ja vaivauduin ymmärtämään.
        Kiinnostaa että prosessoitko tämän itse vai käytitkö jotain lähdettä tekstin luomiseen?
        Yksi juttu sotii vähäsen vastaan ja se on "Kunnon mies" sanonta, en ole koskaan oppinut pitämään siitä enkä pidä siitä miltä se kuulostaa.

• Anonyymi

Ei valitettavasti ole olemassa mitään varmaa keinoa jolla kunnon miehen (tai kunnon naisen) voi tunnistaa. Vaikka olisi kuinka varovainen ja tarkkanäköinen ja kiinnittäisi huomiota varoitusmerkkeihin, niin silti toinen voi osoittautua ihan eri ihmiseksi kuin miltä hän alussa vaikuttaa. Niinkin voi käydä että olette tunteneet toisenne useamman vuoden ja seurustelleet tiiviisti, ja luulet tuntevani hänet, mutta silti hän onkin jotain ihan muuta kuin luulit.

Vastaus aloittajan kysymykseen mistä tunnistaa kunnon miehen: varmuudella ei yhtään mistään.

Sama pätee naisiin.

Vielä sellainenkin juttu, että ihmiset joskus muuttuvat. Kiltti ja lempeä muuttuu ajan myötä kärsimättömäksi ja ärtyisäksi. Hellä ja rakastava muuttuu kylmäksi ja kyyniseksi.

Läheinen ihmissuhde on aina riski. Aina. On turha luulla voivansa olla varma siitä että löytää joidenkin tuntomerkkien perusteella kumppanin jonka kanssa kaikki sujuu ja josta ei tarvitse erota.

• Anonyymi

Tälläkin palstalla on näkynyt sellaisia kysymyksiä kuin ”miksi ihmiset eivät perusta perhettä sellaisen kumppanin kanssa johon voi takuuvarmasti aina luottaa eikä koskaan tarvitse erota?” No siksi kun kukaan ei ole ajatustenlukija eikä sellaista kumppania Ile olemassakaan, johon voi aina varmasti luottaa ja joka pysyy yhtä luotettavana ja kunnollisena ja kilttinä vielä vuosikymmenien päästäkin ja josta ei takuuvarmasti ikinä tarvitse erota.

Eli vastaus kysymykseen ”miksi ihmiset eivät perusta perhettä sellaisen kumppanin kanssa johon voi takuuvarmasti aina luottaa eikä koskaan tarvitse erota?”:

Siksi kun sellaisia satavarmoja kumppaneita ei ole olemassakaan. Ei miehissä eikä naisissa.

On toki olemassa pariskuntia jotka elävät onnellisina yli 50 vuotta, mutta siinä on kyseessä lähinnä hemmetin hyvä tuuri -siis pikemminkin kuin tarkkanäköisyys ja järki ja oikein tehty valinta. Kaikilla ei ole niin hyvä tuuri.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      193
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      702
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33