OIKEASSA LOPUNAJAN PROFETIASSA VIRHEITÄ
Minua nimitetään vääräksi profeetaksi siksi, että Raamatun lopunajan profetian selityksessäni on virheitä. Jos minulla ei olisi virheitä, en olisi oikea lopunajan profeetta! Sillä minähän pääasiassa selitän Danielin kirjaa ja se itse sanoo, että luetun ymmärtäminen lisääntyy (Dan 12:4). Nuoruuteni parhaat profeetat olivat Niilo Yli-Vainio, Vilho Rantanen, Tapio Nousiainen ja Aapeli Saarisalo. Heidän selityksensä mm. Daniel 9:27:stä olivat paljon puutteellisemmat ja virheellisemmät kuin minun nykyisin. Ymmärrys on lisääntynyt kaiken aikaa ja selitys kehittynyt yhä lähemmäksi täydellistä totuutta. Lopunajan selittäminen ei ole sama kuin ihmisprofetiat. Siinä on virheitä oikeilla profeetoilla ja selitys kehittyy loppuun asti. Osoittaa olevansa huono profeetta joka ei tätä tajua.
Harri Veijonen, http://wwnet.fi/users/veijone/.
Oikeassa lopunajan profetiassa virheitä
20
83
Vastaukset
- julleparta
huono profeetta olen minä
- Viidesmooses
5. Moos. 18:22: Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran sanaa vaan väärän profeetan röyhkeää puhetta. Älkää kuulko häntä.
Profetia ei ole oikeasta hengestä mikäli se ei toteudu muttei sekään tarkoita että vaikka toteutuisikin, että kyse on profeetasta, eikä sekään vielä takaa mitään. Profeettaa ei kukaan itse nimitä itseään, vaan sen tekee yksin Jumala.
Mitä profetoimisen toteutumisen aikatauluun tulee, niin on olemassa maailman vanhin profetia, jonka Jumala itse lausui Eevalle, eikä sekään ole vielä toteutunut. On siis parasta että KUKAAN ei arvioi profetiaa sen aikataulujen pitävyyden perusteella, vaan vain sillä, toteutuiko joku, koska kaikki toteutumattomat profetiat on vielä vaihtoehtoisesti joko toteutuamammtomina odottamassa aikaansa, tai sitten ne ovat yksinkertaisesti vain vääriä. Siksi on hyvin arvelluttavaa tuomita yhtäkään profetiaa.- Raamatunvirhe
JarmoEklund kirjoitti:
Profetia ei ole oikeasta hengestä mikäli se ei toteudu muttei sekään tarkoita että vaikka toteutuisikin, että kyse on profeetasta, eikä sekään vielä takaa mitään. Profeettaa ei kukaan itse nimitä itseään, vaan sen tekee yksin Jumala.
Mitä profetoimisen toteutumisen aikatauluun tulee, niin on olemassa maailman vanhin profetia, jonka Jumala itse lausui Eevalle, eikä sekään ole vielä toteutunut. On siis parasta että KUKAAN ei arvioi profetiaa sen aikataulujen pitävyyden perusteella, vaan vain sillä, toteutuiko joku, koska kaikki toteutumattomat profetiat on vielä vaihtoehtoisesti joko toteutuamammtomina odottamassa aikaansa, tai sitten ne ovat yksinkertaisesti vain vääriä. Siksi on hyvin arvelluttavaa tuomita yhtäkään profetiaa.Elikkä tuo Raamatun kohta on täysin turha ja tarpeeton, koska mistään profetiasta ei koskaan voi sanoa, toteutuuko se vai ei.
Toisin sanoen, olet todistanut juuri, että Raamatussa on virhe. Mitäs muita virheitä Raamatussa on? Nythän se on todistettu epäluotettavaksi. Raamatunvirhe kirjoitti:
Elikkä tuo Raamatun kohta on täysin turha ja tarpeeton, koska mistään profetiasta ei koskaan voi sanoa, toteutuuko se vai ei.
Toisin sanoen, olet todistanut juuri, että Raamatussa on virhe. Mitäs muita virheitä Raamatussa on? Nythän se on todistettu epäluotettavaksi.Kehäpäätelmä! Jos kaupassa ei ole mansikoita juuri niiden kypsymisen hetkellä, niitä ei ole olemassakaan.
- Alappaselittää
JarmoEklund kirjoitti:
Kehäpäätelmä! Jos kaupassa ei ole mansikoita juuri niiden kypsymisen hetkellä, niitä ei ole olemassakaan.
No selitäpä sitten tarkemmin että mihin toteutumattomiin profetioihin tuossa viitataan ja miten niitä voi olla kuuntelematta jos kerran mistään profetiasta ei voi tietää että se ei toteudu. Miksi käsketään olla kuuntelematta profeettoja, kun määritelmäsi mukaan tällaisia vääriä profeettoja ei voi mitenkään tunnistaa?
Alappaselittää kirjoitti:
No selitäpä sitten tarkemmin että mihin toteutumattomiin profetioihin tuossa viitataan ja miten niitä voi olla kuuntelematta jos kerran mistään profetiasta ei voi tietää että se ei toteudu. Miksi käsketään olla kuuntelematta profeettoja, kun määritelmäsi mukaan tällaisia vääriä profeettoja ei voi mitenkään tunnistaa?
Varsin yksinkertainen kaava: 1: Tess. 5:19-22 Henkeä älkää sammuttako, profetoimista älkää halveksuko, mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on; karttakaa kaikenkaltaista pahaa.
- Raamattuvirheitä
Mutta juurihan sanoit että sitä pahaa eli väärää profetiaa ei kukaan voi millään koskaan mitenkään erottaa oikeista. Koetteleminen on toisin sanoen täysin hyödytöntä. Eli löysit Raamatusta taas uuden virheen.
- KTSEiKirj
Missä viipyy merkkipäinen Korpa!
:ONo se tulee, jos on tullakseen. Meillä nyt vaan on tiedossa muutamia asioita joista voimme tehdä Raamatun profetioiden nimessä johtopäätöksiä ko. "merkkipäägorban" ominaisuuksista. Yksi on erityisen tärkeä, "hänellä olisi ollut pieni valta" joten USA:n ja Venäjän presidenteillä ei ole mitään mahdollisuutta olla kyseinen peto tai miksi sitä nyt haluaa kutsua. Antikrsitus on muutenkin täysin absurdi nimi. Raamattu sanoo Paavalin kirjeissä Johannekselle vain kolmessa kohdassa mikä on antikristus, eikä sillä ole mitään tekemistä lopunajan pedon kanssa niissä viitteissä. Antikristus on henki, jota on aina ollut ja joita on paljon. Antikristus on yksiselitteisesti sellainen, joka kieltää Jeesuksen Kristuksena ja Jumalan poikana. THATS IT. Sen verran Raamattu kertoo ko. antikristuksesta. PISTE!
- KTSEiKirj
Äläs ny kun se yx pelle oli laskenut Obaman nimestä 666 ja oli niin saatanan varma asiastaan.
:O KTSEiKirj kirjoitti:
Äläs ny kun se yx pelle oli laskenut Obaman nimestä 666 ja oli niin saatanan varma asiastaan.
:ONo mikäs tossa... ihan sama kaava. Ei tuu oleen roolia Johanneksen ilmestyksirjan 13. luvussa mainittujen kahden antisankarin kanssa = peto ja väärä profeetta. Heitä on itseasiassa kolme... Vanha lohikäärme = sa_tana nämä kaksi... esimerkiksi heidän suistaan lähtee ;) kustakin... kolme saastaista henkeä (9kpl) sammakonmuotoista.
Tänä päivänä virheellisesti ihmiset odottavat, jonkin suuren Antikristuksen saapuvan maailmaan lihassa, ja eksyttöävän kaikki vaikka edes kirjoitukset eivät opeta niin.
Sillä tuo eksytys, joka ennustettiin tulevaksi, niin se on jo täällä, ja se on ajassamme vaikuttavat, kuningas, tai henki, joka korottaa ihmisviisautta yli jumalten jumalan, ja vie arvoa kaikelta jumaliselta.
Juuri tätä ajassamme tapahtuu ja juuri nyt.
Älkää eksykö enää odottelemaan eksytyksen tuloa maailmaan, sillä eksyty on jo täällä, ja ollut jo kaukan aikaa, ja myös seurakunnat ovat eksyneet tuon eksytyksen mukana, ja siitä todisteena on, että Herran seuraajien merkit puuttuvat seurakunnilta tänää, sillä Henki jakaa lajat miten haluaa, ja suurilla seurakunnilla tulisi olla myös paljon moninaisa lahjoja, joista, myös parantamise, mutta mitään sellaista ei vain näytä olevan, tai tapahtuvan missään.
Koska oikeaita Herran seuraajia, ei juurikaan ole tässä ajassa, jotka puhtain sydämin Herraa seuraisvat, sillä eksytys on täällä, ja valhe on kaikkialla valloillaan.
Älkää eksykö- elleiNISUNJYVÄ
Kun se Tukholman profetian jatko tulee, niin se tulee yksinkertaiselle ja vaatimattomalle miehelle. Hän ei ole omasta mielestään yhtään mitään. Ei hän kirjoittele ja puolustele itseään, Herra itse kouluttaa ja varustaa, pitää hänet pystyssä, vaikka hänet yritetään vaientaa. Hän ei ole kukaan heistä, ketä täällä on arveltu. Hän nousee esiin vasta kun aika on.
Suomen osa on kyyneleet ja parannus. Siihen ei mene enää kauan.- KTSEiKirj
Ohan täällä arveltu sitä Inarin ukkoa. Einstein on satavarma asiastaan!
:O elleiNISUNJYVÄ kirjoitti:
>Hän ei ole omasta mielestään yhtään mitään. Ei hän kirjoittele ja puolustele itseään, Herra itse kouluttaa ja varustaa, pitää hänet pystyssä, vaikka hänet yritetään vaientaa. Hän ei ole kukaan heistä, ketä täällä on arveltu. Hän nousee esiin vasta kun aika on.<
Täsmälleen näin, paitsi että väitän kirjoittavani hänestä ja tiedän kuka hän on. Mies kaukaa Lapin ylämailta. Sen takia Jumala on antanut armossaan minulle tiedon, jonka minä tässä jälleen vaatimattomasti jaan, koska tämä profeetta tulee sitä tarvitsemaan ensimmäisten esiintymistensä tueksi. Minä en tarvitse mitään kunniaa tai yhtään mitään muutakaan kun tämä jo minkä sanoin. Tämän profetian saarnaaminen vuodesta toiseen on jo itsessään niin raskasta puuhaa, että ei kiitos enempää. Hän se on ja sillä piste. Tämä on sanottu siksi että KUN TÄMÄ ILMESTYY tämä sana muistetaan, eikä kenellekään jää epäselvää SITTEN.
Minä en ole katselemassa enkä "muka ylpeillen" kommentoimassa "mitä minä sanoin" kommentteja, minkä joku luulee minun tekevän. Kaikki ei ole niin kunnian kipeitä kuin sinä joka niin luulet. Minulle on yhden tekevää kuka on profeetta ja minä se en ainakaan ole, koska minä haluan pois täältä saastuneesta maailmasta jossa minun ei ainakaan ole enää hyvä asua.
Sanottakoon vielä Pohjolan profeetan tuntomerkit:
Mies tunetee nimen Ari ja on noin 55 vuotta vanha, harmaasilmäinen. Hän on keskimittainen normaali jäyhä suomalainen mies, harmaine päineen ja tukevahkoine vartaloineen. Asunut jo kymmeniä vuosia Inarin järven alueella. Hänellä on opettajan ja puhujan ominaisuudet. Lisäksi hän on lukenut ja sivistynyt vaikkei sitä päällepäin heti huomaa. Hän ei myöskään ole koskaan edustanut yhtään ainoaa kirkkoa, eikä ollut minkään seurakunnan aktiivijäsen.
Hänellä on täsmälleen muuten profetioidut muut ominaisuudet. Hänet on helppo profiloida sitten ajallaan.- Koettelia
No, mitenkäs tuo sinun profeetta-profetia nyt koetellaan jotta voimme tietää oletko väärä profeetta jota ei pidä kuunnella? Raamattu käskee koettelemaan.
Koettelia kirjoitti:
No, mitenkäs tuo sinun profeetta-profetia nyt koetellaan jotta voimme tietää oletko väärä profeetta jota ei pidä kuunnella? Raamattu käskee koettelemaan.
Mulle on ihan sama.... en koe olevani mikään profeetta, en tosin vääräkään, kysykää viisaammilta tässä asiassa. Kukanenkin pitää minkä hyväksi katsoo. Minä vaan ymmärrän sen miksi minun pitää kertoa tätä... siksi oli Johannes Kastajakin, vaikkei näitä ehkä ole sopivaa verrata toisiinsa.
Sen vaan sanon että mulla olis ollu muutakin tekemistä kuin huudella tämmöstä. Mä hylkäsin tämän monta kertaa ja se vahvistettiin yhtä monta kertaa kuin sen hylkäsin ja vioelä senkin päälle kerran. Sitten aloin julistaa tätä.- Äkkiäperuutus
JarmoEklund kirjoitti:
Mulle on ihan sama.... en koe olevani mikään profeetta, en tosin vääräkään, kysykää viisaammilta tässä asiassa. Kukanenkin pitää minkä hyväksi katsoo. Minä vaan ymmärrän sen miksi minun pitää kertoa tätä... siksi oli Johannes Kastajakin, vaikkei näitä ehkä ole sopivaa verrata toisiinsa.
Sen vaan sanon että mulla olis ollu muutakin tekemistä kuin huudella tämmöstä. Mä hylkäsin tämän monta kertaa ja se vahvistettiin yhtä monta kertaa kuin sen hylkäsin ja vioelä senkin päälle kerran. Sitten aloin julistaa tätä.Äsken kyllä vielä osasit väittää ja ennustella yhtä sun toista, mutta näköjään kun tulee kiusallisia kysymyksiä niin et yhtäkkiä enää osaakaan yhtään mitään etkä mistään mitään tiedä.
Tuostahan saa ihan sellaisen vaikutelman, että valehtelet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun367184- 833666
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa823255Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus3352999- 462413
- 562261
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo251560- 561485
Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui311464Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi221436