Mitä ovat nämä TE-keskuksen "asiantuntijat?"

varsinainenasiantuntija

Oma virkailijani on ainut tähän asti joka on ollut jotenkuten terveen oloinen virkailija TE-keskuksessa. Hänenkin työtarjouksensa ovat yleensä huonopalkkaisiin töihin, mutta kuitenkin yrityksiin ja palkkatöihin. Ei laita provisiohommiin. Aina kun olen saanut hänen kanssaan työllistymissuunnitelman päivitettyä ja esim. kerrottua että nyt on yhteishaut edessä ja aion hakea - on hän hoksannut olla yleensä silloin pistämästä hirveää määrää työtarjouksia.

Paikallisella TE-keskuksella on kuitenkin joku virkailija joka jatkuvasti pistää aina pahimpaan sumaan "työtarjouksia" PELKKIIN yhdistyksiin osa-aikahommiin palkkatuella niin, että palkkaa tulee noin 1000€ kuussa miinus verot, ja työaika on aina näihin paikkoihin ilmoitettu "välillä 9-16", ja työaika esim 4h. Vaaditaan "joustavuutta" työajan suhteen. Ei ylityökorvauksia rahana, ja 4h työaika ei ole yhteen putkeen tuona aikavälinä.

Kyseinen henkilö ei ole oma virkailija, eikä ole perillä yhtään mistään mitä oman virkailijan kanssa on puhuttu. Kerran olen soittanutkin ja kysellyt jolloin veti herneet nenään ja huusi vaan luuriin että "sulla ei ole varaa valita yhtään mitä töitä teet!!!". Henkilön nimike työtarjouksessa on "asiantuntija", eikä hän ole oma virkailijani.

Mitäs nämä TE-keskusten varsinaiset "asiantuntijat" ovat, jotka eivät ole missään tekemisissä asiakkaan kanssa muuten, tai tiedä heidän tilanteestaan mitään, mutta lähettelevät randomisti työtarjouksia palkkatukitöihin tai työkokeiluihin?

8

4760

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varsinainenasiantuntija

PS. k.o. "asiantuntijalta" osoitus tulee aina johonkin palkkatukihommaan osa-aikaisena, yhdistykseen, ja siihen sivuun yritetään väkisin kytkeä joku "työhönvalmennus" osaksi työtarjousta, joka itsessään on kuitenkin osa-aikaiseen palkkatukityöhön osoitus.

Esimerkiksi uusimmassa osa-aikaista palkkatukityötarjousta tarjoavassa yhdistyksessä, johon "asiantuntijalta" osoitus tuli järjestetään jotain työhönvalmennusta seuraavasti naamioituna:

"työntekijöille ja työkokeilijoille tarjotaan työsuhteen tai työkokeilun aikana apua työ- tai opiskelupaikan hakemiseen. Lisäksi yhdistys voi tarjota työntekijöille tai työkokeilijoille mahdollisuuden työllistymistä edistäviin lyhytkoulutuksiin."

Googlailun perusteella "asiantuntijalla" on kytköksiä yhdistykseen. Liekö saa provisiota kun "työllistää" sinne jonkun työkokeiluun tai osa-aikaiseen palkkatukihommaan.

• varsinainenasiantuntija

On muuten osa jotain "Porras -Hanketta" tämä palkkatukipesti yhdistyksellä. Palkka noin 1000€ kuussa miinus verot, ja työaika ilmoitettu "välillä 9-16", ja työaika visiin 4h/pvä, mutta satunnaisesti tuolla aikavälillä paloissa. Ylitöitä ei korvata rahassa. Liekö tämmöinen sopimus laillinenkaan?

Hitto näitä eri työttömille suunnattuja kyykytyshommia, jotka on aina jollain hienolla "-Hanke" tai "-projetki" nimellä: Porras, Mahis, Tsemppi, mitä lie.

En edes ole TYP:in asiakas, ja aktiivisesti duunia hakenut sekä ammatillista koulutusta.

Eipä tästä taida päästä eroon edes "hyvällä työhakemuksella", kun kyseessä kuitenkin yhdistys, työttömien "hanke", ja osa-aikainen palkkatukityö (ei kustannuksia yritykselle). Taitaa olla ainut mahdollisuus siis karenssi tai mennä ja tehdä kaikki hommat tahallaan päin helvettiä...

Hienointahan näissä on se, että jos huomaa selvästi, että työtunneissa kustaan linssiin jo työsopimusta laatiessa eikä kaikilta työtunneilta makseta palkkaa, työpäivät ovat pidempiä kuin paperilla jne., niin neuvotteluvaraapa ei ole, koska niskuroinnista lähtee TE-keskukseen heti postia josta karenssi. Jos kyseessä olisi itse haettu palkkatyöpaikka, niin valveutunut työnhakija voisi itse neuvotella ehdoista ja huomauttaa selvistä väärinkäytöksistä työsopimuksessa/palkanmaksussa. Nytpä sitä on vain alistuttava mihin vain lainvastaiseen tai mentävä karenssille.

Kiitos Suomi.

• työtönn

Mahtava homma että olet saanut sentään työtarjouksia. Itse en ole niitä saanut koskaan työkkäristä, vaikka useamman vuoden olen jo ollut työttömänä tämän laman vuoksi.
      Voi kun tuliskin joku palkka työtarjous mutta ei niitä vaan tule koskaan edes sitä yhtä.

• mielenkiintoistasettiä

1000e/kk ja työsopimusta rikkovine työtunteineen voivat pyyhkiä persettään.

Vain TE-keskuksen kanssa yhteistyössä olevilla yrityksillä/yhdistyksillä joihin on karenssilla uhaten lähetetty työttömiä, on varaa toimia näin ilman mitään sanktioita, että voivat työsopimukseen kirjoittaa esim. 4h/pvä, aikaväliksi päivässä mitä vain, ja sitten se oikea työaika päivässä venyykin kahdeksaan tuntiin mutta ylitöitä ei korvata.

Kuinkahan paljon tätä oikeasti tapahtuu? Olisi mielenkiintoista tietää.

• hehheh667

"Mahtava homma että olet saanut sentään työtarjouksia. Itse en ole niitä saanut koskaan työkkäristä, vaikka useamman vuoden olen jo ollut työttömänä tämän laman vuoksi.

Voi kun tuliskin joku palkka työtarjous mutta ei niitä vaan tule koskaan edes sitä yhtä."

Minä ainakin vaihtaisin osaa sinun kanssa mielelläni! Osoituksia työkokeiluihin ja osa-aikaisiin palkkatöihin tulee kuin liukuhihnalta. Kaikki yhdistyksiin kytkettynä työhönvalmennukseen, semmoisella liksalla että tienestit jäävät samaan kuin tuet ja teettäisivät ylitöitä maksamatta palkkaa siitä.

Mielelläni vaihtaisin osia sinun kanssa niin ettei tulisi TE-keskukselta osoituksia paskanakkeihin, vaan ainoastaan semmoisiin, että työtä olisi täysipäiväisesti TES-minimillä eikä tulot jäisi juurikin tuohon tonniin kuussa, tehden enemmän työtunteja päivässä kuin työsopimuksessa seisoo (esim 4h per päivä sopparissa, mutta 6-8h per päivä käytännössä, ei rahakorvausta).

Mielelläni vaihtaisin kanssasi osia niin ettei höpöhommiin tulisi osoituksia, niin voisi oikeasti keskittää ajatukset oikeiden palkkatöiden hakemiseen leikkihommien sijaan, ja ehkä oikeasti työllistyisikin joskus. Näistä yhdistysten osa-aikahommista palkkatuella sekä kuntouttavista kun ei voi vakinaista työsuhdetta saada. Se on fakta. Niihin saadut osoitukset ovat vain ajanmenetys intensiivisestä työnhaun ajasta oikeisiin töihin.

• työtönn
        hehheh667 kirjoitti:

"Mahtava homma että olet saanut sentään työtarjouksia. Itse en ole niitä saanut koskaan työkkäristä, vaikka useamman vuoden olen jo ollut työttömänä tämän laman vuoksi.

Voi kun tuliskin joku palkka työtarjous mutta ei niitä vaan tule koskaan edes sitä yhtä."

Minä ainakin vaihtaisin osaa sinun kanssa mielelläni! Osoituksia työkokeiluihin ja osa-aikaisiin palkkatöihin tulee kuin liukuhihnalta. Kaikki yhdistyksiin kytkettynä työhönvalmennukseen, semmoisella liksalla että tienestit jäävät samaan kuin tuet ja teettäisivät ylitöitä maksamatta palkkaa siitä.

Mielelläni vaihtaisin osia sinun kanssa niin ettei tulisi TE-keskukselta osoituksia paskanakkeihin, vaan ainoastaan semmoisiin, että työtä olisi täysipäiväisesti TES-minimillä eikä tulot jäisi juurikin tuohon tonniin kuussa, tehden enemmän työtunteja päivässä kuin työsopimuksessa seisoo (esim 4h per päivä sopparissa, mutta 6-8h per päivä käytännössä, ei rahakorvausta).

Mielelläni vaihtaisin kanssasi osia niin ettei höpöhommiin tulisi osoituksia, niin voisi oikeasti keskittää ajatukset oikeiden palkkatöiden hakemiseen leikkihommien sijaan, ja ehkä oikeasti työllistyisikin joskus. Näistä yhdistysten osa-aikahommista palkkatuella sekä kuntouttavista kun ei voi vakinaista työsuhdetta saada. Se on fakta. Niihin saadut osoitukset ovat vain ajanmenetys intensiivisestä työnhaun ajasta oikeisiin töihin.

Ite voisin tehdä hommia jos sais edes tuon tonnin kuussa, kun en nykyisinkään saa kuin pelkän työmarkkinatuen. Edellyttäen tietenkin että tes:n mukainen tuntipalkka on käytössä, niin minulle riittäisi jo 100 tuntia kuukaudessa 10 € tuntipalkalla ettei tarvitsisi hakea tukea kelasta.

• työtönn

Lisäisin vielä sen että matkakulujen jälkeen jää väh. 600 kuussa käteen, jos jää vähemmän niin kieltäydyn ja se on hyväksyttävä syy kieltäytyä hommasta kun saa vähemmän kuin työttömyystuen käteen.

• askhidajdm

TE-keskus on yksi niistä valtion firmoista, joissa tehdään paljon tyhjää paperinpyöritystä.
      Ihan vaan ihmisten kiusaamista koko homma...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4691
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2648
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2533
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2455
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1837
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1641
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      60
      1428
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82