Psyykkinen kestävyys (materialismi)

En tiedä kuinka moni on oikeasti ajatellut asiaa edes teorian tasolla, eli miten te kestätte pyykkisesti parisuhteessa, sekä sinkkuna, taloudellisen tilanteen vaihteluita, äkkinäisiä muutoksia tai vaikka vain jatkuvaa materialistista köyhyyttä?

Ajatusleikkiä alla,

Köyhyys ----> äkkinäinen rikastuminen

Rikkaus -----> äkkinäinen köyhyys

Köyhyys -----> köyhyys

Itse kestän näitä asioita hyvinkin, eli itsellä ei "polla" sekoa, olin sitten parisuhteessa tai yksin, mutta parisuhteessa, jos toinen ei näitä asioita kestä tai pysty käsittelemään, niin silloin on paha ongelma edessä, koska kumppanin tunteet vaikuttavat suuresti itseeni, mikä on tietenkin ihan luonnolistakin tai ainakin mielestäni täytyisi olla.

Kumppanin, eli läheisimmän ihmisen kestävyys näissä asioissa on ihan yhtä tärkeää, kuin oma kestävyys, hän joko repii sinut mukanaan rotkoon tai sitten kiertää rotkon kanssasi käsi kädessä......

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1naarastöistä

Minä sopeudun aika hyvin vallitseviin olosuhteisiin ja muutenkin elän askeettisesti joten noi köyhyys kohdat varmaan nuppi vielä kestäisi.

Mutta toi äkkirikastuminen.. Kai sitä toimisi lottovoiton saatua perisuomalaisen juntin tavoin eli lähtis ehkä(?) käsistä niinkuin "lottovoittaja uunoturhapurolla" ja menis ekana autokaupoille jne jne ja hetken hilluttua rahojen kanssa sitten painuisi maan alle eli toteuttaisin unelmani asua jossain todella syrjässä. Kylläkin kaikilla mukavuuksilla, kun olisi rahaa toteuttaa niin kelpaisi se helpompi elämä. :)

• keskituloinen

Vaikea oikeasti tietää kun raha ei ole merkinnyt mulle ikinä mitään muuta kuin apuvälinettä hengissä pysymiseen. Ainahan sitä vaan tahtoo kertyä kun ei tule juuri mitään ostettua. Pärjäisin paljon vähemmälläkin kuin mitä nyt tienaan.

• Ikis__M

Eiköhän se ole noissa taloudellisen tilanteen heilahteluissa ihan sama juttu kuin muissakin heilahteluissa, ongelmat kasaantuu aina samoille ihmisille, juuri niille jotka niitä ei juuri kestä, sitten ne masentuu ja lamaantuu tai yrittävät paikkailla tilannetta epätoivoisilla teoilla kun eivät omaa harkintakykyä ja tervettä järkeä.

• Äkkinäinen köyhtyminen olisi varmasti kova paikka itsenäisyyden ja myös tietynlaisen itsemäärämisoikeuden menettämisen vuoksi. Olen sivusta seurannut muutaman tuttavan sosiaalitukirallia ja olen niin saakelin iloinen ettei minun tarvitse. Syvästi toivon ettei tarvitse jatkossakaan, mutta ellei tähän sisältyisi jotain tukiverkon 100% katoamistemppua niin eiköhän siitäkin selvittäisi, kunnialla tai ilman.

Rikastuminen tuskin juuri muuttaisi elämääni merkittävästi. En ole kovin elämyshakuinen ja enkä kaipaa arkeeni kovinkaan eksoottisia. Pyrkisin pitämään matalaa profiilia, ettei tulisi turhia paineita siitä sijoittaako massit järkevästi vai ei.

• Koen itse olevani aika lailla kestävä talouden muutosten suhteen. Kun opiskeluajan kituuttamisen jälkeen sain töitä, niin en vaatimatonta elämäntyyliäni mitenkään kovin paljoa leventänyt, mitä nyt tuli joitakin laatukamppeita hommattua jotka ovat loistokunnossa vieläkin. Säästöön jäi siis oikein mukavasti noilta ajoilta.

Nyt olen sitten tässä taas palannut säästöliekkiin pitemmän työttömyysjakson muodossa, ja sujuuhan tuo vanhasta muistista ihan hyvin, vaikkakin täytyy pitää liikunnan ja muiden harrastusten avulla huolta siitä ettei v*tutus saa liiaksi otetta mielestä.

Eniten korpeaa se että noita saamattomia, vanhoja ja väsyneitä virkamiehiä vain roikotetaan niissä samoissa tehtävissä vuodesta toiseen vaikka ovat jo sen näköisiä että hautaan joutaisivat. Itse tekisin samat asiat takuuvarmasti nopeammin, huolellisemmin ja järkevämmin jos vain työnantajat eivät olisi niin mahdottoman ennakkoluuloisia uusia työntekijöitä kohtaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      233
      2162
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1808
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1426
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1215
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1058
    6. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      60
      1054
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      990
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      984
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      834
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    Aihe