Ulkonäkökompleksi

ettäsellasta

Tai jokin sellainen minulla varmaan on.

Eli tuntuu siis väärältä panostaa ulkonäköönsä ja näyttää viehättävältä. Meinaan että kyllähän naisen pitää pystyä herättämään miehen/miesten kiinnotus itseään kohtaan luonteellaan ja sisäisillä piirteillään eikä ulkonäöllään.

19

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähän jotain samantyyppistä minussakin on. En ymmärrä miksi jotkut miehet suorastaan vaativat naista meikkaamaan ihan sen pelkän meikkaamisen takia, vaikka nainen ei itse kokisi sitä lainkaan tarpeelliseksi eikä mielestään olisi yhtään viehättävämpi pakkelit naamalla kuin ilman. Ihan kuin näillä miehillä olisi jokin tarve tulla huijatuksi. En minäkään oikein jaksa arvostaa miehessä ylenpalttista laittautumista, vaan kyllä se mies kelpaa ihan sellaisena perussiistinä omana itsenään tai sitten ei kelpaa ollenkaan.

• 1212

stellaria se ei vieläkään ymmärrä että miehet ja naiset hakevat kumppanissa eri asioita. Naisena haluat miehekkään miehen, muttet ymmärrä että mies haluaa naisellisen naisen.

Itse asiassa, aika usein erityisen miehekäs mies haluaa erityisen naisellisen naisen. Ja sinähän muistaakseni olit etsimässä erityisen miehekästä miestä, sellaista atleettista ja karheaa hienhajuista vanhan ajan miestä joka kantaa raskaita taakkoja ja nauttii perinteisistä miesten töistä.

Siksi et ole löytänyt miestä huolimatta siitä että olet urheilullisena ja ilmeisesti juoksut väliin jättäneenä muodollisesti hyvinkin pätevä (no pun intended) ja ainakin kirjoituksiesi perusteella poikkeuksellisen selväjärkinen tapaus.

• ATM-arvuuttaja

Juuri näin. Epänaisellisen naisen vastine on epämiehekäs mies. Palstalta tällaisia naisellisia miehiä löytyisi vaikka muille jakaa. Saanko ehdottaa:

- lähes paranoidisti hiuksiinsa keskittyvä DarkFear
        - palstamme oma kauluspaitakeikari GentleMan
        - naisia jumaloiva superkamupoika PunaValkoRitari

Nämä miehet voisivat hoitaa kenkien kiillotuksen ja parranajon naisten sheivaushöylällä sillä välin kun meikkaamaton stellaria81 korjaa armeijan ylijäämämaastohousuissaan talon katon.

• ATM-arvuuttaja kirjoitti:

Juuri näin. Epänaisellisen naisen vastine on epämiehekäs mies. Palstalta tällaisia naisellisia miehiä löytyisi vaikka muille jakaa. Saanko ehdottaa:

- lähes paranoidisti hiuksiinsa keskittyvä DarkFear
        - palstamme oma kauluspaitakeikari GentleMan
        - naisia jumaloiva superkamupoika PunaValkoRitari

Nämä miehet voisivat hoitaa kenkien kiillotuksen ja parranajon naisten sheivaushöylällä sillä välin kun meikkaamaton stellaria81 korjaa armeijan ylijäämämaastohousuissaan talon katon.

@ATM-arvuuttaja

Mitäs hyvälle ystävälleni "neiti" suolimakelle kuuluu, olet näemmä kaipaillut? ;)

"naisia jumaloiva superkamupoika PunaValkoRitari"

Kiitos kehuista, mutta nyt on pakko korjata sen verran, että "jumalointi" on ehkä väärä sana, mutta arvostan toki niitä naisia, jotka sen ansaitsevat.

"Epänaisellisen naisen vastine on epämiehekäs mies. Palstalta tällaisia naisellisia miehiä löytyisi vaikka muille jakaa."

"Nämä miehet voisivat hoitaa kenkien kiillotuksen ja parranajon naisten sheivaushöylällä sillä välin kun meikkaamaton stellaria81 korjaa armeijan ylijäämämaastohousuissaan talon katon."

Näissäkin "neiti" näpsän kirjoituksissa on hieman korjailtavaa, eli vaikka varmasti poikkean sinusta suuresti, kun itselle ei "luolamiehen/gorillan" geenejä ole kauheasti siirtynyt, eikä mitään muitakaan epämuodostus tai haittatekijöitä, niin varmasti näytät rujommalta, joten voit olla ylpeä siitä.....

Stellun katon korjaustaidoihin en puutu, voi ehkä jopa päihittääkin minut, niin kuin monessa muussakin lajissa, missä hän on hyvä, ;) mutta sitten taas sinä "neiti" näpsä, sinun kassa voidaan ottaa vaikka "miehekkyys" kolmiottelu milloin vain. =D

Lajeina vaikka....

1.mainitsemasi katon korjaus, tiili&pelti, ilman turvavaljaita tms.

2.erämarssi/suunnistus, vähintään päivämarssin pituinen reitti metsässä.

3.jos olet samaa painosarjaa, kuin minä, niin jos kehässä haluat nähdä, niin se sopii, parempi voittakoon.

Kaikki nuo voidaan tehdä noissa mainitsemissasi armeijan ylijäämähousuissa, sopii itselle kuin nenä päähän, joten lopeta se mussutus ja kasvata selkäranka.....

Mietin hetken oletko edes sen arvoinen, että viitsin palautteen laittaa, mutta tuollaiset vässykkä keharit, ovat vaan jotain niin kuvottavaa paskaa, etten voinut jättää vastaamatta.

• Stellulle ja muillekin palstan naisille varoituksena näistä ilmiselvistä narsistisista manipulaattoreista, jotka vonkaavat palstalla ja käyttäytyvät pahemmin, kuin haukkumansa "jännämiehet" yms.....

Ihmisen täytyy olla todella päästään vialla, kun leikkii palstan hiekkalaatikolla manipuloiden naisia ja keräten heistä tietoa, näitä on täällä vähintään yksi, luultavasti useampi, vaikea sanoa, kun neiti "suolimake" voi pyörittää vaikka kuinka monta trollia jo yksinään.....

• ATM-arvuuttaja

Onpa sinulla huono huumorintaju :D Ettei vain kalikka kalahtanut... ;)

En ole SUOMI-Make, vaan itsekin epämiehekäs HC-ATM samalla tavalla kuin sinä, DF ja gentleman.

• Koetko siis, että juuri sinun on "väärin" panostaa ulkonäköön, vai ajatteletko samoin muista ihmisistä? Tai haluaisitko ylipäänsä panostaa enemmän, mutta koet että et kehtaa?

Tunnistan tietyssä mielessä itseni: tunnen oloni naurettavaksi jos tälläydyn ja tulen vain turhaan itsetietoiseksi. Sitä jotenkin ajattelee että jos näyttää joka tapauksessa epäviehättävältä, niin on vähemmän noloa olla edes yrittämättä kuin yrittää ja epäonnistua. Toisaalta voin ihan hyvin elää asian kanssa ja enkä edes pidä ulkonäön tuunaamista miellyttävänä puuhana, joten asia ei ole varsinaisesti ongelma.

• Minusta naisen pitää osata olla "luomuna" oma itsensä, tämä on vain minun oma mielipide, mielestäni jos ei osaa, niin silloin on tuollainen "ulkonäkökompleksi", tietenkin perussiisteys on luontaista varmaan kaikille, ainakin suurimmalle osalle. (ainakin toivottavaa)

Sitten taas koska nainen on kauneimmillaan/söpöimmilään, niin itselle silloin, kun nainen nukkuu ja vasta heränneenä hyvän levon/unen jälkeen.......se on vaan jotain niin.....aitoa. :)

• EriKompleksi

Sinulla on selvästi vahva itsetunto, kun ajattelet noin ja pystyt toimimaan sen mukaan. :)

Itse meikkaan hillitysti päivittäin, siitä tulee jotenkin siistimpi olo. Samoin tuntee jotenkin itsensä ammatillisesti pätevämmäksi. Kummallista, mihin kaikkeen sitä tottuu. Vastaavasti, jos lähtee töihin meikkaamatta, on usein homssuinen olo, tuntuu ettei ole herännyt kunnolla.

"kyllähän naisen pitää pystyä herättämään miehen/miesten kiinnotus itseään kohtaan luonteellaan ja sisäisillä piirteillään eikä ulkonäöllään."

Arvostan suuresti tapaasi ajatella! Olen suorastaan kateellinen, että pystyt ajattelemaan näin. Periaatteessa ajattelen samoin, mutta eihän se käytännössä toteudu kun kuitenkin meikkaan. Itse ajattelen sen niin päin, että mies näkee ne sisäiset piirteet meikistä HUOLIMATTA, jos on nähdäkseen :D

Jossain määrin minusta tuntuu, että käytän meikkiä eräänlaisena panssarina, vaikka kohtuudella meikkaankin. Tunnen itseni paljon haavoittuvammaksi kun olen ilman meikkiä. En koe olevani luonnonkaunis tai oikeastaan kaunis edes meikattuna. Tällä hetkellä olen menossa koko ajan meikittömämpään suuntaan. Ulkonäkökompleksi siis minullakin on, sen lisäksi itsetunto-ongelma, josta yritän päästä eroon.

Silloin harvoin, kun käyn baarissa, meikkaan hieman enemmän. Mutta kummallista on se, että miehiä tuntuu kiinnostavan enemmän, mitä homssuisempana sinne baariin menee!? On kuin vimpan päälle laittautunut nainen olisi jotenkin pelottava tai antaisi jotenkin väärän viestin.
      Tämä onkin hyvin kätevää silloin, kun ei toivo miesten lähestymisiä. Mitä nätimmäksi laittautuu, sitä kauempana miehet pysyvät. ;)

Suosittelen siis jatkamaan valitsemallasi linjalla, se on kaunis tapa ajatella ja tapaat todennäköisemmin sitä sisäistä kauneutta arvostavia yksilöitä. Miksi meikkaisit, jos se tuntuu väärältä?

• naiiinennn

Jokaisen ihmisen velvollisuus on näyttää niin hyvältä kuin mahdollista. Jos kuulut siihen 1% nisista jotka kvat meikittöminä kaunottaria, onnittelut!
      Itseltäni esim puuttuu näyttävät kulmakarvat joten piirrän ne joka päivä. Jopa kosmetologi epäili niitä aidoiksi!
      Huuleni ovt jo nyt täydelliset mutta rajaan ne kuitenkin ja ne näyttää vielä kuumemmilta.
      En meikkaa miesten takia koska meikkaan ihan samalla tavoin jos vaikka naisystävä tai naispuolinen sukulainen tulee kylään. Kun menen tilaisuuteen missä vain naisia, meikkaan silloinkin.
      Kauneutta ei ole koskaan liikaa maailmassa eli tehkäämme kaikki maailmasta niin kaunis paikka kuin mahdollista. <3

• Phyii, ei vaan jokainen tyylilllään, mutta epäaitoa se silti on, vain minun mielipide tosin.......liika on liikaa kaikessa, vähemmän on enemmän.

"Jokaisen ihmisen velvollisuus on näyttää niin hyvältä kuin mahdollista."

Ei ole jokaisen, vain niiden ketkä katsovan sen kuuluvan heidän luonteeseen.

"Jos kuulut siihen 1% nisista jotka kvat meikittöminä kaunottaria"

Luonnollisempana (=vähemmän meikkiä) moni näyttäisi aidosti kauniimmalta, kuin tusina barbie naamaisina.

"En meikkaa miesten takia"

Niin varmaan ja lehmät lentää..... ;D, tämä kuuluu samaan kategoriaan, kuin kaikki muutkin "teen vain itseni takia" jutut, tyrkky pukeutumisesta lähtien......

"Kauneutta ei ole koskaan liikaa maailmassa eli tehkäämme kaikki maailmasta niin kaunis paikka kuin mahdollista. <3"

Sisäinen kauneus huutaa hoosiannaa, kun materialismi ja "kauneus" jyrää kaiken oikeasti kauniit asiat alleen....

Omia mielipiteitä, hymyillen ja nauraen! :D

Mutta

• Ikis__M

Niin no minusta taas tuntuu väärältä se että naiset ei taida nykyään enää paljon panostaa oikeasti naisellisiin asioihin, ne kilpailee selfieillä ja belfieillä vaikka se joka opettelisi kävelemään kauniisti korjaisi potin:

https://www.youtube.com/watch?v=r3uYcc9aUMg

• ATMaisteri

"Eli tuntuu siis väärältä panostaa ulkonäköönsä ja näyttää viehättävältä. Meinaan että kyllähän naisen pitää pystyä herättämään miehen/miesten kiinnotus itseään kohtaan luonteellaan ja sisäisillä piirteillään eikä ulkonäöllään."

Voihan se onnistuakin!

Mutta ai niin.

Se lyhyt, ruma, työtön, kaveriton, mutta luonteeltaan ja sisäisiltä piirteiltään hyvä mies ei vain sytytä. Ei vain ole sitä kemiaa.

Mutta se pitkä, komea lentäjä/juristi/lääkäri/rokkari...uijuijui. Miksei se voi rakastua _sisäiseen kauneuteesi_?

• 38plusysi

Meikkaan masennuksen piiloon. Olen jo todella etevä pysymään luonnollisena, mutta jotenkin eloisampana ja helpommin lähestyttävän, kuin luomunaamalla..

• nnnnainennn

Mä laitoin itseruskettavaa naamaan ku olin solumyrkkyhoidossa. Kaikki sano et näytän terveeltä vaikken pystyny kävelee ees 100 metriä ja olin laiha ku luuranko. :) Maailmassa on jo kurjannäkösiä ihmisiä tarpeeksi!:)

• Mies32veee

Luoja miten väsyttävää skeidaa. (Ja luulin että tämä on paras sivun ketjuista!) !

Olette kaikki ihan säälittäviä paskoja. Nuubeleita. Älä enää mieti.

:(

• bebeautiful

Itselläni ei tätä ongelmaa ole.

En koe, että se että mies ihastuisi ja rakastuisi persoonaasi, sulkisi millään tavoin pois sen, ettei voisi meikata ja olla kaunis (ja pyrkiä olemaan kaunis). Pidän itsestään selvyytenä, että vaikka ulkokuori voi herättää kiinnostuksen, se on ihmisen sisin jonka kanssa vuorovaikutetaan ja seurustellaan, joka tapauksessa.

En myöskään koe niin, että piiloutuisin meikin alle, tai olisin feikki, tai mitään muutakaan sellaista, koen että meikin avulla tuon vain "kauniin itseni" esiin, eli korostan kauniita piirteitäni, en peitä itseäni.

Kun luonnollisesti ajattelen näin, en koe mitään yhtäläisyyttä seurustelun, aitouden ja omana itsenä olon ja meikkauksen kanssa. Henkiset asiat merkitsevät eniten siitä huolimatta, onko silmäni rajatut ja huulilla kaunis väri (vai ei). Minulla ei ole ongelmia siis naiseuteni tai sen esiintuomisen kanssa. Mutta tärkeintä on, että kukin tekee kuten itse parhaaksi ja mukavaksi katsoo, ilman meikkiä, tai meikein.

• nnnnainennnn

Atmit ja ketmit ei tajua sitä et joo...ulkonäöllä pääsee kyllä nainen tai mies treffeille...mut viimeistään tokien treffien jälkeen täytyy löytyä jo muutakin kuin ulkonäkö, henkinen yhteys, huippuhyvä huumorintaju, nöyrä kaunis mieli tms. Ulkonäkö on vain käyntikortti. Sen jälkeen asiakas päättää onko firma toimiva ja hyvä vaiko ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      258
      2780
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      98
      2215
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      12
      1950
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      84
      1403
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      68
      1374
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      18
      1290
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1128
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1120
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      43
      974
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      973
    Aihe