Eroaminen ja kuoleman pelkääminen

elossaeronjälkeen

Kaipaan neuvoja naisilta, joita ex-miehenne ovat uhkailleet kuolemalla erotilanteessa: Miten olette selvinneet ja mitä olette sanoneet itsellenne, että olette saaneet riuhtaistua itsenne irti? Onko turvakodista, lastensuojeluviranomaisista yms. auttavista tahoista ollut apua? Onko miehenne vainonnut teitä eron jälkeen ja jos on niin kuinka pitkään? Miten eron jälkeisen vainoamisen jälkeen pystyy elämään? Kuinka kauan olette pelänneet oman henkenne tai lapsenne hengen puolesta?

5

163

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voivoivoivoi

Sain itseni irti avioliitosta, hyvän tukiverkoston avulla. Sisareni sekä veljeni tukemana. Mistään muualta ei apua tullut, ei ollut onneksi lapsia. Vainoaminen loppui entinen puolison tavatessa uuden naisen. Huh, sanoin minä. Onnittelin häntä uuden rakkaan löytymisestä. Vuosia, noin kolme, tämä uusi rakas lähti suhteesta. Hän ymmärsi lähtöni syyt, samat kuin minulla. Ei ihmetellyt miksi heitä onnittelin aikoinaan.

• kyssäri

Etkö sä kertonut hänelle, minkälainen miehesi oli sua kohtaan? Mun mielestä olisi hyvä jos ihmiset uskaltaisivat kertoa uudelle puolisolle, vähän varoittaa. Vai tulkitaanko se herkästi niin että katkeruuksissaan puhuu?

• NäeJaHämmästy

Yleensä tuollaiset luonnevikaiset syyllistää ihan kaikilla mahdollisilla tavoilla, myös kuolemalla. Jokaisen kannattaa muistaa se, että aikuinen ihminen on tasan tarkkaan itse vastuussa omasta elämästään. Jos päättää tappaa itsensä, se on oma päätöksensä, eikä siihen ole kukaan muu syyllinen. Yleensä näissä on kyse kuitenkin siitä, että nuo luonnevikaiset yrittää syyllistämisellään saada "irti pyristelevän puolison palaamaan takaisin häkkiin"... ihan vaan syyllisyydentunnosta. Eräs viisas antoi mulle aikoinaan hyvän neuvon: sulje korvat sanoilta ja avaa silmät teoille!

• ActNow

sulje korvat sanoilta ja avaa silmät teoille! --> loistava elämänohje!

Turvakoti voi olla hyvä etappi , nyt vaan poliisille rikosilmoitus ja lähestymiskieltoa uusimaan.

• arkipäivää

Älä näytä että pelkäät,missään tilanteessa,kyllä se jättää sinut rauhaan ajan myötä.Älä vastaa puheluihin,älä ärsytä,puhu pahaa selän takana.Mullakin oli aikoinaan exä joka soitteli yökaudet,ja uhkaili minua,mutta jätti sitten rauhaan kun en reagoinut mitenkään.Kukaan ei riitele yksinään.Mieheni mm.kidnappasi lapset,eikä sosiaalitäteistä ollut apua kun ei oltu vielä tehty huoltajuus sopimusta.Eipä niistä apua noista viranomaisista ole,aikaa vain vie juoata tyhjänpäiväisissä palavereissä.Eivätkä ehdi apuun jos ukko on pyssyn kanssa oven takana!Kun vain päätät seistä eropäätöksesi takana,vain sinä voit sen tehdä!Sukulaiset ja ystävät eivät voi puuttua asioihinne.Eivätkä usein haulakkaan olla välikätenä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      31
      8002
    2. Ikuiset kaipaajat

Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      143
      4853
    3. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      77
      4713
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      8
      3642
    5. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      80
      3388
    6. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      45
      3220
    7. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      26
      2794
    8. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      32
      2651
    9. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      31
      2517
    10. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      88
      2503
    Aihe