Kaipaan neuvoja naisilta, joita ex-miehenne ovat uhkailleet kuolemalla erotilanteessa: Miten olette selvinneet ja mitä olette sanoneet itsellenne, että olette saaneet riuhtaistua itsenne irti? Onko turvakodista, lastensuojeluviranomaisista yms. auttavista tahoista ollut apua? Onko miehenne vainonnut teitä eron jälkeen ja jos on niin kuinka pitkään? Miten eron jälkeisen vainoamisen jälkeen pystyy elämään? Kuinka kauan olette pelänneet oman henkenne tai lapsenne hengen puolesta?
Eroaminen ja kuoleman pelkääminen
5
88
Vastaukset
- Voivoivoivoi
Sain itseni irti avioliitosta, hyvän tukiverkoston avulla. Sisareni sekä veljeni tukemana. Mistään muualta ei apua tullut, ei ollut onneksi lapsia. Vainoaminen loppui entinen puolison tavatessa uuden naisen. Huh, sanoin minä. Onnittelin häntä uuden rakkaan löytymisestä. Vuosia, noin kolme, tämä uusi rakas lähti suhteesta. Hän ymmärsi lähtöni syyt, samat kuin minulla. Ei ihmetellyt miksi heitä onnittelin aikoinaan.
- kyssäri
Etkö sä kertonut hänelle, minkälainen miehesi oli sua kohtaan? Mun mielestä olisi hyvä jos ihmiset uskaltaisivat kertoa uudelle puolisolle, vähän varoittaa. Vai tulkitaanko se herkästi niin että katkeruuksissaan puhuu?
- NäeJaHämmästy
Yleensä tuollaiset luonnevikaiset syyllistää ihan kaikilla mahdollisilla tavoilla, myös kuolemalla. Jokaisen kannattaa muistaa se, että aikuinen ihminen on tasan tarkkaan itse vastuussa omasta elämästään. Jos päättää tappaa itsensä, se on oma päätöksensä, eikä siihen ole kukaan muu syyllinen. Yleensä näissä on kyse kuitenkin siitä, että nuo luonnevikaiset yrittää syyllistämisellään saada "irti pyristelevän puolison palaamaan takaisin häkkiin"... ihan vaan syyllisyydentunnosta. Eräs viisas antoi mulle aikoinaan hyvän neuvon: sulje korvat sanoilta ja avaa silmät teoille!
- ActNow
sulje korvat sanoilta ja avaa silmät teoille! --> loistava elämänohje!
Turvakoti voi olla hyvä etappi , nyt vaan poliisille rikosilmoitus ja lähestymiskieltoa uusimaan. - arkipäivää
Älä näytä että pelkäät,missään tilanteessa,kyllä se jättää sinut rauhaan ajan myötä.Älä vastaa puheluihin,älä ärsytä,puhu pahaa selän takana.Mullakin oli aikoinaan exä joka soitteli yökaudet,ja uhkaili minua,mutta jätti sitten rauhaan kun en reagoinut mitenkään.Kukaan ei riitele yksinään.Mieheni mm.kidnappasi lapset,eikä sosiaalitäteistä ollut apua kun ei oltu vielä tehty huoltajuus sopimusta.Eipä niistä apua noista viranomaisista ole,aikaa vain vie juoata tyhjänpäiväisissä palavereissä.Eivätkä ehdi apuun jos ukko on pyssyn kanssa oven takana!Kun vain päätät seistä eropäätöksesi takana,vain sinä voit sen tehdä!Sukulaiset ja ystävät eivät voi puuttua asioihinne.Eivätkä usein haulakkaan olla välikätenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768