nauroin kun kaupungilla cruissaillessani joku upouudella audilla ajeleva himpula ajoi chevy vanini perään. takakoukku tottakai upposi muovilelun puskuriin ja siinä oli hinttipojalla itkussa pitelemistä kun upouusi audi meni ihan lyttyyn huolimattomuudesta johtuen.
onneksi chevyyn ei tullut jälkeäkään.
chevy van kestää
18
100
Vastaukset
- Chevy305
Totta puhut, siinä jää Audi- ja Bemarihinurit lehdelle soittelemaan.
- 1800kgRautaa
Tositarina 80-luvulta jossa itse olin toisena osapuolena enkä mitenkään ylpeile onnettomuudella,käymättä olisi saanut olla.
Autonani Olds Cutlass-79 ja taajamanopeus liukkaalla talvikelillä illalla.
Stop merkin takaa eteen työntyi rattijuopon ohjastama Toyota joka sai Oldsin kylkeensä.
Toyota liukui Olsin edellä kunnes työntyi ojaan etu ja takaovien välinen tolppa vastakkaiseen koskettaen ja koko auto siis muotoutunut V muotoon ylhäältä katsoen.
Edes vastakkaisen puolen ovet eivät auenneet ja "runko"umpikierossa Carinassa.
Kuski konttasi ulos verissään ja aikoi jatkaa lähibaariin kävellen...
Oldsista vääntyi etupuskurin kulma,umpion lasi rikki ja maskin säikeistä pari poikki.
Siihen aikaan noiden korvaavien osien saanti ei ollutkaan mikään läpihuutojuttu kun mitään nettejä ym ollut.
Tilaustavaraa GM:ltä ja kesti ainakin 2-3 kk ennenkuin saapuivat Antwerpenistä jossa oli silloin Eurooppaan tuotujen GM USA autojen osavarasto johon olivat tietty ensin tilattu USA:sta.- 2500kgRautaa
Sitten kun törmäät oldsilla toiseen samanlaiseen (tai vielä isompaan), niin molempiin kuskeihin sattuu. Hauras esine, kuten ihminen, on edelleen hauras, vaikka se olisi panssarivaunun sisällä. Ei peltipurkki ravistamisesta hajoa, mutta sisältö kyllä. Vääntyvän pellin tarkoitus on lisätä pysähtymiseen kuluvaa aikaa ja sitoa törmäysenergiaa ja jos sitä ei pääse tapahtumaan, niin lopulta matkustaja on se osa joka painuu kasaan. Peltiä saa vakuutusyhtiöltä, ihmisiä ei.
- TäysinUusiMalli
Joo ja ei,tarkoitus kait lienee ettei auto mene tuusannuuskaksi ihan pienissä parkkipaikkakolhuissa tai taajamakolauksissa mikä tietenkin autonvalmistajien toimesta muotoutuu "turvallisuudeksi"koska Suomeksi sanottuna korirakenteet ja lelupuskurit ovat ihan onnettomia,puskurit muovia ja monet turvarakenteet keveyden vuoksi kevytmetalleja tai ohuen ohutta räkäpeltiä!
Jos 2500kg on sitä mieltä että se on aina auto lunastukseen ja uusi tilalle kun pikkasenkin kolahtaa niin propaganda on purrut hyvin,rahaa on paljon käytettävissä autojen osteluun ja vakuutusmaksuihin,puhumattakaan luonnovarojen tuhlauksesta ja autovalmistajien onnesta kun kauppa käy koska olemme hyvin myös nähneet näiden nykyautojen kehnouden myös kilometrien kestävyydessä eli se on suunniteltu 10v max elinikä ja paaliin...paitsi Suomessa!
Mitään pilipali jakohihnoja,nivelien vaihtorumbaa ym ei Keski-Etelä Euroopan maissa ole koska kestää noissa olosuhteissa tuon ajan kunnon tieverkostossa ja ajetaan niin kauan kuin leviää jos menee yliajalle.
Autot halpoja eikä niihin kannata satsata edes säännöllisiin huoltoihin,naarmuista kolhuista kukaan välitä,kunhan liikkuu.
- Botzen
Niin no, Audin puskurihan toimi niinkuin pitääkin, eli painui kasaan. Törmäysenergia imeytyi siihen ja henkilövahingoilta vältyttiin.
- Vitunurpot
Kyllä muuten nykypäivänä Audi- ja Bemarimyyjät hykertelevät. Myyvät nousukkaille pikkuporvareille ylihintaista paskaa ja jengi maksaa kiltisti (ja vielä aika usein se kuuluisa pappa betalar).
- peräpää_koetuksella
Olikohan nyt mielessä vähän erilainen "peräänajo"? ;)
- Tolvanen_
mhh...mitä tarkoitat? Noh...kyllähän mie sen tiiän :)
- miem
ei sulla sit vanha vani ollutkaan vai oliko jo nimi chvy kemppi
- leluautoja
Tosiaan nämä nykyautojen turvallisuuden tukijat ja puolustajat ovat vähän 2 piippuisessa tilanteessa ja propagandankin uhreja jos uskovat kaiken mitä mainoksissa,osin parannetuin omin testituloksin ja "ei ihan vakioautoin" hyvin suunnitellut törmäystestit antavat olettaa ja tuohon kun valtavat rahat joita voi vähän jaella "sopiviin" osoitteisiin...tyyliin kuin rengastesteissä tehdään ja kiinnikkin jääty testituotteen ollessa tyystin erilainen kuin kauppatuotteen.
Jos ihmisten mielestä "turvallisuus"perustuu kokoonpainuviin rakenteisiin=muovia,heppoisia korirakenteita,kevytmetalleja,kosmeettisin puskurein ja turva on ilmatäytteisissä pusseissa joita ympäri autoa niin hakoteillä ollaan.
Tuohan on autotehtaille halvempaa kun raaka-aineista voi huoletta säästää polttoainetalouden(painon)nimissä ja jo pikkukolarissa puoli keulaa/perää painuu metri sisään,puskureista saati nyt muista kuin hyvin tarkoin määrätyistä kohdista ei saa tunkata(hajoaa koko hieno muovikauden turva-auto).
Toki se turvaakin antaa juuri tuon törmäysenergiaa syövän rakenteen ansiosta kun luhistuu kuin korttitalo mutta onko autosta tullut kertakäyttötuote?
On,pienenkään kolarin jäljiltä siitä ei saa ja kannata enää yrittää tehdä autoa.
Ne jotka niistä tekevät(ja myyvät)tietävät ettei niistä tule kuin päällisin puolin enää sellaita kuin tehtaalta tarkoitettiin...- soekle
Jos turvallisempi nykykippo ei miellytä, voit ajaa vanhemmallakin, ei se ole keneltäkään pois. Ehkä et välitä muitten kyydissäsi olevien ihmisten turvallisuudesta tuon taivaallista.
Minulla tärkein ja kallein lasti on se, kun omat muksut on kyydissä ja en tosiaan välitä pätkän vertaa siitä, mihin kuntoon oma kosla menee mahdollisen onnettomuuden kohdatessa, mikäli henkilövahingot saadaan minimoitua.
Olenkin varmaan säälittävä propagandan uhri, onneksi TOSI automiehet tietää tämänkin jutun paremmin.
- Turhakaasu
Juu kyllä on huomattu ei niinkään kestävyyttä, mutta melusaastetta häiriöksi asti. Isomahaset keski-iän ylittäneet ukot mustine paitoineen ja partakarvoineen cruisailevat pitkin katuja kaaramarssilla kuin vasikat kesälaitumella.
- Vitunurpot
Mutta niinhän se juuri pitääkin olla.
- Meluinho
Pitääkö koko korttelin herätä, jonkun urpon aamu viideltä töihin lähtiessä ja viikon loppuisin urpon kotiutuessa pikkutunneilla metelöivällä koslalla.
- dlr
Sen tyypin maksamilla verovaroilla kustannetaan sinunkin elämisesi. Voit toki muuttaa maalle, siellä on hiljaisempaa.
- Meluinho
Mistä tiedät maksaako veroja, ja jos maksaa niin taitaa olla aika pieni kertymä valtion kassaan. Ole huoleti minun elämistäni ei koskaan ole kustannettu verovaroista, sen verran on tulokertymää ja varallisuutta. Tuskin äänenvaimennin maltaita maksaa, sillä nuo desipelit aiheuttaa kuulovammoja.
- dlr
Heti alkuun meni väärin, esim. sinun koulunkäyntisi on kustannettu verovaroin.
Jokin ei nyt täsmää muutoinkaan. Sinulla on tulokertymää ja varallisuutta, mutta töissäkäyvän naapurin verokertymä on mielestäsi pieni, vaikka hän autoilee.
Joko sinä olet varakas joka haluaa asua alemman sosiaaliluokan parissa tai sitten teidän keskiluokkaiselle alueellenne on luikerrellut suoranainen kärmes.
Ja ole huoleti, ne pakoäänet on varmaan sallituissa rajoissa - Meluinho
Tätä keskustelua ei kannata jatkaa, pidät oikutenasi häiriköidä vanhalla romiskolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818