Hei!
Olen elämäni aikana työskennellyt lukuissa alaistaitoja vaativissa tehtävissä. Työtodistukseni mukaan olen myös vastannut ostoista, myynnistä ja hallinnosta.
Minulla on ollut yli tusina luottamustehtäviä. Olen ollut erilaisissa yhdistystoiminnoissa mukana. Olen käynyt muutamia esimiestyöskentelyn- johtamisen- ja hallinnon, maan lainkäytön ja hallinto-palvelu-kulttuurin yliopistokursseja elämäni aikana.
Olen ollut eläkkeellä vuoden 1997 alusta.
Minulla on ongelma;
- Minä en saa rauhaa ihmisten puheilta joissa he puhuvat "esimiehistä?!"
Olen eläkeläinen eikä minulla ole ainokaistakaan esimies-alaissuhdetta vertikaalisessa eikä horisontaalisessa suunnassa itsestäni poispäin tai sisäänpäin mihinkään suuntaan ollut ainakaan vuoden 1997 jälkeen.
Jos jotkut luulevat yhdistystoiminnan asioista että harrastus-yhdistystoiminnioissa- seurakunta mukaan lukien olisi esimiehiä suhteessa toiseen ihmiseen niin erehtyy.
Yhdistystoiminnoissa on korkeintaan tasa-arvoisia jäseniä. Yhdistyksen säännöt kirjoitetaan yhdessä ja ne merkitsevät tasa-arvoa. Tasa-arvoisten ihmisten joukosta demokratian menetelmin (säännöissä kirjattu) valitaan vapaaehtois-tehtäviin sekä toimielimiin määräajaksi suorittajia että yhdistystoiminta pyörisi.
Toimielin- johtokunta/ hallitus tekee kaikki päätökset. Sellaista virkamiesasemaakaan ei missään ole missä voitaisiin subjekti ohittaa subjektia koskevissa asioissa. Toimielimissä on tasa-arvoisia jäseniä ryhmän päätöksenteossa jotka kantavat henkilökohtaista (myös juridista) vastuuta ryhmän päätöksien toiminnan vaikuttavuuden suhteen. Esimiestä toiselle ei ryhmässä ole.
Esimiesasema suhteessa toiseen ihmiseen tarkoittaa työnjohdollista asemaa suhteessa toiseen ihmiseen. Tämä suhde selviää aina vastike-suorite perusteisesta työsopimuksesta. Tässä suhteessa esimies ensimmäisenä tajuaa olla sopimuksissa ja tiiviissä yhteistyössä sellaiseen jolla on velvollisuutta sopimuksien mukaan orientoitua helpoksi yhteistyökumppaniksi. -On sovittu yhteiset arvot, perustehtävä ja tavoitteet. On sovittu henkilökohtaisesta tavoitteista sekä henk. koht. perustehtävistä joissa on sitten aina tavoitteisiin perustuva seuranta, informaalisuus ja vuorovaikutus.
Esimiesasema suhteessa toiseen ihmiseen on aina vuorovaikutukseen perustuva sopimuksellinen suhde josta osapuolet ovat tietoisia kuka esiintyy esimiehenä ja kuka palkannauttijana.
Toisen itsenäiseksi hallitsijaksi ja vallitsijaksi ei voi kukaan ryhtyä. Puheistaan ja toimistaan seuraa aina informaalisuuden ja tilivelvollisuuden velvoite subjektia kohtaan.
Alamaisten pitäminen itsellänsä ei ole laillista Suomen maassa. Yhteistyöhön orientoituneita kumppaneita sopimuksilla ja rahavastikkeella voi korkeintaan saada.
Minä en ole koskaan puhunut yhdistyksien, yhtiöitten, hengellisten järjestöjen ja seurakuntien, naapurustojeni ihmisten yksityis- intiimi- perheasioita minnekään. En ko. piirien sisäisiä asoita enkä ko. piirien ihmisten suhteista toimielimiinsä taikka viranhoidoista mitään koskaan missään.
Kokouspöydissä minulla oli aina oman ko. ryhmän asiakirjat (ovat sisäisiä asioita) ja pidin puheeni aina ko. ryhmän asiakirjoissa. Korkeintaan omaan arkipäivään liittyvää rupattelua lisäksi ilman henkilönimiä.
- Yleistä integriteetti- ja legitiimisasiaa olen puhunut ja kirjoittanut anonyymilla tavalla korkeintaan
Ainokaisenkaan ihmisen vyötärönseudun asioista- intiimeistä asioista en ole puhunut elämässäni koskaan sanaakaan missään. En pahaa sanaa ystävistä elämäni varrella koskaan. Kaikenlaisen sekoilun olen unohtanut viimeistään seuraavaksi päiväksi. Omat sekoiluni kaikki (rumat) mahdolliset liittyvät 1970 -- 1980 luvun aikakauteen. Kymmeniä vuosia olen puhdas kuin pulmunen 1970 -- 1980 luvun sekoiluista joissa ei kukaan ole haudassa, ei vammautunut eikä kärsinyt taloudellista vahinkoa minun temppujeni tai juttujeni vuoksi. Kaikenlainen mahdollinen moite- syyteaika on päättynyt moisiin viimeistään 25 vuotta sitten. (25v.-)
Työnantajistani ja asiakkaistani taikka työnantajieni asiakkaista olen puhunut elämäni verrella korkeintaan työhön liittyviä asioita. En ole koskaan moisista ihmisistä tiennytkään mitään muuta kuin korkeintaan perheenjäsenien nimiä ja ammatteja ja asuinpaikkoja. En mitään yksityis- henkilökohtaista koskaan.
Minun vaatimatonta kurssinkäyntiä asiassa voi katsoa nopeasti;
http://3.bp.blogspot.com/-lLgqG1Arsro/VVFxnb_MeHI/AAAAAAABFuI/fVypbt43wts/s640/img-150512061645-001.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-_UlEVAZyyqA/UKzvSjTBBUI/AAAAAAAAKE0/AMeUXvpHlG0/s1600/img-121121170921-001.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-rFbM--gJo3A/UKzvUVUuHuI/AAAAAAAAKE8/48dt9rXwl0U/s1600/img-121121171004-001.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-SgChveTVCw4/UKzvW-474kI/AAAAAAAAKFE/NcyKnFeEACU/s1600/img-121121171031-001.jpg
Pyydän löytämään asenteessa oikean ymmärryksen mikä on esimies- ja duunari sekä luottamustehtävä, viranhaltija, harrastustoiminnan vapaaehtoista palvelua yhdistyksissä.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
Herroja, narreja, pappeja, velikultia, esimiehiä?
32
60
Vastaukset
Lisäys;
Esimies nimikettä kannetaan toisinaan harrastus-yhdistys-toiminnan vastuuhenkilöistä. Tällaisessa vapaaehtoisessa harrrastustoiminnassa on sitten ymmärrettävä se että vastaava esimies nimikettä kantava voi korkeintaan polvillaan rukoilla muita jäseniä viitsimään suorittamaan jotakin, ja pysymään yhteisissä säännöissä.
Yhdistyksiä ei saa rekisteriin Suomessa ilman sääntöjä. vastuu on siis kannettava ja koska jurdisen vastuun kantaa johtokunta/ hallitus- niin tämä tekee myös päätökset.
Seurakunta voi Matt 18:18 vahvistaa sellaisia asioita mitä subjektin kanssa on yhdessä sovittu vahvistettavaksi. Ei tehdä ihmisten yksityiselämää koskevia itsenäisiä ratkaisuja. Ei jäsenet juosta itsenäisesti jonkun kolmannen persoonan yksityisasioilla itsenäisesti.
Julkisissa tilaisuuksissa ei voi ihmisten yksityisyyttä käsitellä.
Tässä olen kirjannut joitakin esimiehen tehtäviä; Löydätkö oheisesta alla tehtävistä itsesi?;
Esimiesten tehtäviin kuuluu mm; Budjettien teko ja talouden tunnusluvut, tuloslaskelman asiat, erilaisten raporttien laatiminen ja seuraaminen, tavoitteiden asettaminen ryhmässä ja yksilöille, visiot, tavoitteet, ydinprosessin- -osaamisen ja toiminta-ajatuksen suunnasta vastaaminen ryhmässä ja yksilönä perustehtävissä, informaation säätely ryhmien leikkauspisteissä ja rajapinnoilla, sidosryhmien huomioiminen/ informaalisuus/ >makro- ja mikrotason ryhmät, tukifunktiot, kehityskeskustelut, talouden vastuut, proaktiivisuus, työhyvinvointi, työntekijöiden alaistaitojen kehitys, ammattiosaamisen asiat, henkilöstön ja johdon vertaistuki/ itsensä kehittämisen asiat, muutoksien johtaminen, etiikan moraalin mukaiset johtamistavat, laillisuus, tasa-arvoisuus, avoin informaalisuus, vaihtoehtojen laskenta ja valinnat, seuranta ja oppiminen, ryhmätöiden ja tiimien työt, kokoukset, ympäristön havainnointi, työyhteisön työilmapiiri, arvot ja arvomaailmasta vastaaminen käytännössä, työn palkitsevuus, keskeiset asiakkaat/ sales promotion, palautteen vastaanottaminen, asiakasssuhteiden hoito, hallinnollisia asioita mm. rekrytointi, palkkaneuvottelut, menterointi, suoritteiden myynti- ja -myynnistä vastaaminen, ostot, tuotantolinjan toimivuuden asiat, työntekijöiden ja ryhmien perustehtävät ja niiden suuntaaminen organisaation perustehtävän suuntaan tavoitteiden mukaan,/ strategisen johtamisen asioiden evaluointi, organisaation sisäisen rakenteen toimivuus/ yhteistyö, työhön perehdyttäminen, työturvallisuus- yms. ko. asiat mm.
> - Kannattaa miettiä hiukan em. asioita ennenkuin pitää- luulee, tai nimittää itseään jollekin esimiesasemaan. - -Kysellä hiukan koska ja kuinka paljon em. asioita on kaikessa yhdessä kahdenkesken keskusteltu, sovittu ja hoideltu ? - Työsopimuksesta ja rahaliikenteestä pankkitileille esimies/alaistaitojen kohtaamisen johdosta ja -vuoksi ?
>- "Alamaisuudesta" ei ole koskaan kyse, vaan "alaistaidoista" joka merkitsee yhteistyöhön orientoitumista siten että toinen on yhteistyöhaluinen. -Aktiivinen ja jatkuva vuorovaikutus ja informaalisuus kaikessa näissä asioissa. Yhteiset tavoitteet sekä perustehtävissä ja ydinprosessissa.
Löysitkö itsesi, vai oletko rivipenkkiläinen harrastustoiminnassa?
Hurlumhei veikko- heh, vai oikein johtaja? Mieti asiaa kun ensin luet tuon edellisen luettelon.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
Kurpan torpan sepän pojanpoika
ingen pappiLisäys;
On tärkeätä ymmärtää että harrastus-yhdistys- toiminnassa tasa-arvoiset jäsenet ovat sitten toimielimissä tasa-arvoisina ja heillä on toimielimissä itsenäistä toimivaltaa äänestyslappu ryhmän päätöksenteossa. Jokainen antaa omaa osaamistaan ja on tarkoitus että näin syntyy positiivinen synergia ryhmässä.
Ryhmä voi synnyttää mysö negatiivista synergiaa.
>>> Se mitä olen halunnut sanoa on että pitää oppia toimimana demokratian ehdoilla. Ei luulla tasa-arvoisten ihmisten harrastus-toiminnoissa itseään toiselle esimieheksi, ja ymmärtää ettei itsenäisiä päätöksiä tee kukaan yhdistyksissä.
Yksilöllä on yksilöllinen liikkumavara omassa uskonelämässään kaikessa tiedon edistyksessä sekä voimavarojensa uhraamisessa. Vuosikymmenet vuovat erilaisia mahdollisuuksia ja erilaisia voimavaroja..
Vastuunkanto ryhmässä ei voi perustua itsensä viihdyttämiseen ja oman perhepiirinsä etujen ajamiseen hällä-väliä-antaa-mennä-vaan metodissa.
Pitää ymmärtää ryhmän toiminnan etu vastuunkannossa. ja demokratian ehdot ja toimia niiden mukaan. Esimiesasemaa kun ei saa suhteessa toiseen ihmiseen kuin työsopimuksella ja rahapalkan maksamalla.
Itsensä pitää viihdyttääkin ja omat perhepiirin edutkin ajaa, ja huolehtia hyvinvoinnistaan. Yhdistystoiminnan säännöt kertovat vaalimenenettelyt ja vastuut- ja merkitsevät yhdessä sovittuja sääntöjä että tasa-arvo voisi toteutua.
KIrkon pastorit koulutetaan teologian tiedekunnissa Raamatun asioilla ja kieliopinnoilla.
Ovat ammattilaisia vain tiedollisuudessa joka koskee Raamatun teologiaa.
Halusin kiinnittää huomiota että ryhmien toiminnassa toteutuisi demokratian ehdot sillä tulevaisuudessa koulutettujen ihmisten kanssa ei pysty toiminaan, ellei demokratian asioita ymmärrä.
> Isin opettamat 1920 luvun metodit ovat siis mennyttä aikaa.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
- jarikirjoittaa
"Minulla on ongelma;"
- Ongelmista
Kannattais varmaan puhua jollekki...
- Hae.ammattiapua
Adventistipastori ei ole mikään avunantaja. Hänen itsensäkin olisi syytä hakeutua ammattiavun piiriin, mutta hän ei koe tarvitsevansa apua, koska on mieleltään jo niin järkkynyt ja sairas.
Raamatun kirjoitusten lukeminen tekee ihmisestä mielisairaan ihmisraunion, joka vain luulee olevansa jotain sellaista mitä ei todellisuudessa ole.
Näitä pastorin kaltaisia kulkee kaduilla lääkepurkki taskussa kun heidät on vapautettu resurssi- ja rahapulan vuoksi suljetuilta osastoilta.
Suosittelen Jarillekin psykiatrista hoitoa. Nykyaikainen lääketiede on kehittänyt tehokkaat lääkkeet Jarinkin kaltaiselle persoonallisuushäiriölle.Hei!
1 Kor 3.18-20, 1:18-31.
Kiitos neuvosta, mutta osaan hoitaa itseni kyllä, ja minulla on esittää nuo opintopaperit joissa on kiitettäviä ja erinomainenkin arvosana.
Tein kaksi kpl 10 pisteen tenttejä ja 1 kpl 9,5 pisteen tenttejä. Yksi näkyy erinomasena (5) arvosanana, mutta kaksi muuta olivat kokonaisuudesta osasuorituksia eikä näy opinto-otteesta suoraan.
> Talouteni on erinomaisessa kunnossa, ja luottokelpoisuus tallella, ja talvella hiihdin maratonin 50 km.
Ei voi suositaa psykiatrista hoitoa, eikä pitää mielisairaana.
Olen kompetentti oikeutoimikelpoinen juridinen henkilö.
Ihmiset voivat kärsiä rasitusoireista ja vaativat palautumusaikoja sitten jos ovat bourn outissa, ja voivat ajoittain nykymaailmassa huonosti toisinaan.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaHei!
"Adventistipastori" suorittaa omaa perustehtäväänsä jonka kirkko on hänen kanssa yhdessä sopinut. Toisilla on toisenlaista vastuuta ja toisella toisenlaista.
Evankeliumin työn allokointia -koordinointia, ja suorittamista sekä ihmisten hyysäämistä kirkollisissa traditioissa ja sakramenteissa.
Ei ole välimies Jumalan ja ihmisen välillä, mutta yrittää suorittaa/ helpottaa/ auttaa adaptaatiota ihmisten ja Jumalan välille.
Ovat teologissa tiedekunnissa koulutettuja ja papereissa on Raamatun teologian- ja kieliopintoja.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
- mitäpätuosta
"Minulla on ongelma;
- Minä en saa rauhaa ihmisten puheilta joissa he puhuvat "esimiehistä?!"
Olen eläkeläinen eikä minulla ole ainokaistakaan esimies-alaissuhdetta vertikaalisessa "
Jari,
Otahan rauhallisesti. Suuri osa väestöä on eläkeläisiä ja täysin vapaita esimiehistä! Ei se pitäisi olla mikään ongelma. Jokaisen elämä on erilainen. Ei paljon kannata tehdä vertailuja.Olen just samaa mieltä!
Raamattu sanoo 366 kertaa eri muodoissa että "älkää peljätkö". Se on joka päivälle yhden kerran ja varmuudeksi karkausvuodelle yksi kerta.Niin, pitäisi tajuta että jos ihmisillä onkin esimiehiä niin subjektilla itsellään pitää olla ne sopimukset solmittu millä moinen suhde voi syntyä ja toimia ja olla olemassaa ja, he hoitelevat yhdessä jotakin perustehtävää, ja eivät voi toimia itsenäisesti subjektin selän takana lausunnoillaan. Informaalisuus ja tilivelvollisuus seuraa puheista. Tuollaista esimiestä voi leikkiä kuka tahansa. Minulla oli muinoin naapuri joka luuli että jokaisella ihmisellä on pakko olla johtaja/ esimies?!
- Pitää suoda eläkepäivien rauha eläkeläisille.
Järjestelköön esimiehiä vain itsellensä.
Minulla ei ole mitään vuorovaikutuksia olemassa missä olisi kyse esimies- ja laistaitojen kohtaamisesta yhteystyössä.
Vietän eläkepäiviäni.
Blogissani on lomake jolla voi kirjoittaa minulle jos on asiaa, tai haluaa vedota jossakin asiassa.
Siunaksia
Jari Laurila
keskustelija
Jarille voin sanona kokemuksen rintaäänellä että esimiehisyys on illuusio. Kauhee taakka... mä tiedän koska olen omistanut turvallisuusalalla firman jossa on yli 30 työntekijää, joihin joutuu asettamaan esimiehiä. Lisäksi olen ollut esimihenä muualla monessa roolissa. Mulla on jopa koulutus turvallisuusalan johtajuudesta. Kaikki yliarvostettua, kyse on itseasiassa paskan vastaanottokyvyn ja kantokyvyn paremmuudesta ja asenteesta kyetä ottamaan sitä vastaan. Esimiesasema on pahin mahdollinen ja kaikkea muuta kuin kadehdittava. Päälliköt syöttää sontaa ylhäältä ja työntekijät alhaalta, sinä siinä välissä. Hyvä jos ei tartte olla siinä :D Nauti eläkepäivistä. Minäkin olen työkyvyttömyyden takia joutunut jättämään hommat, vaikken ole ku rapiat viiskyt.
Hep-
Joo, kiitos. Minä alan vasta nyt asennoitua rennommin eläkeläisen kohtaloon eli asenntoitua asiaan suopeasti itse. Työnarkomaanille oli vaikea asia.
Luettelin joitakin esimiehen tehtäviin kuuluvia asioita, ja niistä voi päätellä että on kaikessa suunnassa vaatimuksien ja toiveiden kohteena.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijajarinhotelli kirjoitti:
Hep-
Joo, kiitos. Minä alan vasta nyt asennoitua rennommin eläkeläisen kohtaloon eli asenntoitua asiaan suopeasti itse. Työnarkomaanille oli vaikea asia.
Luettelin joitakin esimiehen tehtäviin kuuluvia asioita, ja niistä voi päätellä että on kaikessa suunnassa vaatimuksien ja toiveiden kohteena.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaHei se on vaan sitä kuuluisaa luopumustyötä. Kyllä mullekki oli tosi vaikeeta luovuttaa firma sijoitusyhtiölle, tuntu et pää hajoaa ku ei saanu "omaa lastaan" enää kouluttaa ja kehittää, jota kumminki oli kymmenen vuotta hoidellu suvereenisti itte. Pitää vaan asennoitua ja olla kiitollinen siitä että kyllä Jumala tietää joka ikisen jutun mikä meille on hyväksi. Minäkin rukoilin yli puoli vuotta ennen tuota tilannetta että pääsisin irti. Mutta kun viimein armosta pääsin irti siitä, niin alkoi menettämisen ahdistus. Kyllä siitä yli pääsee!
JarmoEklund kirjoitti:
Hei se on vaan sitä kuuluisaa luopumustyötä. Kyllä mullekki oli tosi vaikeeta luovuttaa firma sijoitusyhtiölle, tuntu et pää hajoaa ku ei saanu "omaa lastaan" enää kouluttaa ja kehittää, jota kumminki oli kymmenen vuotta hoidellu suvereenisti itte. Pitää vaan asennoitua ja olla kiitollinen siitä että kyllä Jumala tietää joka ikisen jutun mikä meille on hyväksi. Minäkin rukoilin yli puoli vuotta ennen tuota tilannetta että pääsisin irti. Mutta kun viimein armosta pääsin irti siitä, niin alkoi menettämisen ahdistus. Kyllä siitä yli pääsee!
Hep-
Tässä iässä alkaa ymmärtämään elämän rajoittuneisuuden max 95 vuoden sisään, ja mitä ikääntyneemmäksi tulee sen nopeammin kuluu aika.
Minusta vaikka elämässä olisi täydellinen epäonnistuminen- on kuitenkin niin kuin miehellä joka pellosta löysi aarteen, ja kätki aarteen takaisin maahan ja meni ja osti koko pellon missä aarre oli.
Matt 13:44.
2 Kor 4:7, Kol 2:3.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
- Exadventistiparka
No totanoin, millä tavalla tämä liittyy adventismiin ?
Ehkä siten, että Raamattu opettaa, ettei meillä ole hengellisissä asioissa yhtään "esimiestä", paitsi Jeesus itse. Siksipä juuri, meillä on yhteinen Paimen, ja seuraamme vain Häntä. Kirkot oppeineen ja sääntöineen voi heittää romukoppaan. Raamatun mukaan emme tarvitse niitä tunteaksemme Jumalan.Hei!
Yhdistysotiminnassa on pakko olla säännöt ja rakenne. Muuten ei ole yhdistystä olemassa. Rekisteriinkään ei saa ilman sääntöjä.
Säännöt merkitsevät tasa-arvoa sillä tasa-arvoisista ihmisistä on kyse. Ei esimiehiä toiselle siis suorassa esimiesasemassa suhteessa toiseen ihmiseen yhdistystoiminnassa, ei.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijajarinhotelli kirjoitti:
Hei!
Yhdistysotiminnassa on pakko olla säännöt ja rakenne. Muuten ei ole yhdistystä olemassa. Rekisteriinkään ei saa ilman sääntöjä.
Säännöt merkitsevät tasa-arvoa sillä tasa-arvoisista ihmisistä on kyse. Ei esimiehiä toiselle siis suorassa esimiesasemassa suhteessa toiseen ihmiseen yhdistystoiminnassa, ei.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaPietarin alkuseurakunta oli aika hyvä esimerkki yhdistyksestä, joka toimii.
- Exadventistiparka
jarinhotelli kirjoitti:
Hei!
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija"Yhdistysotiminnassa on pakko olla säännöt ja rakenne. Muuten ei ole yhdistystä olemassa. Rekisteriinkään ei saa ilman sääntöjä."
Jumalan seurakunnassa on voimassa ne säännöt jotka Jumala on asettanut. Ei ne, mistä ihmiset keskenään sopivat. Seurakunnan yhtä ja ainoaa seurakuntakäsikirjaa kutsutaan Raamatuksi.
Jumala on rekisteröinyt oman seurakuntansa juuri siten kuin Hän katsoo tarpeelliseksi. Sitä ei ole rekisteröity mihinkään maalliseen rekisteriin, vaan Karitsan Elämän kirjaan on kirjoitettu jäsenluettelo, ja se riittää. Exadventistiparka kirjoitti:
"Yhdistysotiminnassa on pakko olla säännöt ja rakenne. Muuten ei ole yhdistystä olemassa. Rekisteriinkään ei saa ilman sääntöjä."
Jumalan seurakunnassa on voimassa ne säännöt jotka Jumala on asettanut. Ei ne, mistä ihmiset keskenään sopivat. Seurakunnan yhtä ja ainoaa seurakuntakäsikirjaa kutsutaan Raamatuksi.
Jumala on rekisteröinyt oman seurakuntansa juuri siten kuin Hän katsoo tarpeelliseksi. Sitä ei ole rekisteröity mihinkään maalliseen rekisteriin, vaan Karitsan Elämän kirjaan on kirjoitettu jäsenluettelo, ja se riittää.Amen, veli ...parka :D
Mikäs Jari tämän sinun romaanisi opetus oikein on ?
... Jäi nyt vähän kyllä epäselväksi... :OJari kirjoittaa: " Löysitkö itsesi, vai oletko rivipenkkiläinen harrastustoiminnassa?
Hurlumhei veikko- heh, vai oikein johtaja? Mieti asiaa kun ensin luet tuon edellisen luettelon.
Mä oon ainaki Mä ! Jos jotain sattuu kiinnostamaan... :DPs. Mulle kait sopii noi molemmat tittelit "hurlumhei veikko" ja " oikein johtaja" sillä eiks "harhaanjohtajakin" ole jonkin sortin Johtaja... LOL ;D
Kävin muutes tänään juoksee 12 km ja tein mun kevään 8km ennätyksen koti-ovelta koti-ovelle 35 min ! Melkein 3 tonnin cooperin-testi vauhtia...Loppuspurteissa vähän kyllä reisi risahti mut muuten meni hyvin... ;D
https://www.youtube.com/watch?v=QgnJ8GpsBG8Kopittelija007 kirjoitti:
Kävin muutes tänään juoksee 12 km ja tein mun kevään 8km ennätyksen koti-ovelta koti-ovelle 35 min ! Melkein 3 tonnin cooperin-testi vauhtia...Loppuspurteissa vähän kyllä reisi risahti mut muuten meni hyvin... ;D
https://www.youtube.com/watch?v=QgnJ8GpsBG8Oot joko huippu-urheilija tai huippuvalehtelija. Kumpi? XD
Olin mäkin nuorena kova urheilija. Enemmän huippu-urheilija kuin kuntourheilija. Tosin mun laji oli voimailupuolella. Silti juoksin kuupperin 2150m joka on mun mielestä jo aika uskomaton suoritus.JarmoEklund kirjoitti:
Oot joko huippu-urheilija tai huippuvalehtelija. Kumpi? XD
Olin mäkin nuorena kova urheilija. Enemmän huippu-urheilija kuin kuntourheilija. Tosin mun laji oli voimailupuolella. Silti juoksin kuupperin 2150m joka on mun mielestä jo aika uskomaton suoritus.Hetkinen, taidan muuten itte olla huippuvalehtelija :D höh... siis huoksin armeijassa vuonna 1984 kuupperissa 3150m eikä kaks... Eli ei se alle kolme tonnii ihan älytön juttu olekaan. Sorry vaan, siis toi muisti ku alkaa pettää.
Noh... minä pelasin nuorempana jalkapalloa Kuusysissä ja siitä lajista on 2 SM-kultaa, hopea ja pronssi... hyppäsin myös mäkeä ja tennistä joskus... Futiksen lopetin 35 ikävuoden vaihteilla ja pelasin monissa alasarjajoukkueissa... Biljardissa mulla SM-kultaa pari kertaa ja hopeaa ja pronssia löytyy ...Kaisassa ja Poolissa... Eli kahdessa Suomen urheiluliiton alaisessa lajissa joka värinen SM-mitali... ;)
Nyt talvella en juuri juossut mutta sauvakävelin jonkinverran joskin vauhdilla ... Nyt just laskin että huhtikuussa juoksin sen mun 12km lenkin 13x ja tässä kuussa olen juossut sen nyt jo 8x ! "Kesäksi kuntoon kampanja" :D
Olen aina juossut Cooperissa yli 3000 jos olen halunnut... Niin kyllä minä olen ikäisekseni vielä aika hyvässä kunnossa vaikka täytänkin Lauantaina jo 54v !
(ikä on vain numeroita sanotaan)... ;)
Ja vielä ottaen huomioon että vielä 27-vuotiaana kaksi haimatulehdusta jo kärsineenä en edes oikein uskonut että täytän 30 ikävuotta mutta niin se Herra on muuttanut kurssia kohdallani... :)
https://www.youtube.com/watch?v=LnCdAfmZ7EEKopittelija007 kirjoitti:
Noh... minä pelasin nuorempana jalkapalloa Kuusysissä ja siitä lajista on 2 SM-kultaa, hopea ja pronssi... hyppäsin myös mäkeä ja tennistä joskus... Futiksen lopetin 35 ikävuoden vaihteilla ja pelasin monissa alasarjajoukkueissa... Biljardissa mulla SM-kultaa pari kertaa ja hopeaa ja pronssia löytyy ...Kaisassa ja Poolissa... Eli kahdessa Suomen urheiluliiton alaisessa lajissa joka värinen SM-mitali... ;)
Nyt talvella en juuri juossut mutta sauvakävelin jonkinverran joskin vauhdilla ... Nyt just laskin että huhtikuussa juoksin sen mun 12km lenkin 13x ja tässä kuussa olen juossut sen nyt jo 8x ! "Kesäksi kuntoon kampanja" :D
Olen aina juossut Cooperissa yli 3000 jos olen halunnut... Niin kyllä minä olen ikäisekseni vielä aika hyvässä kunnossa vaikka täytänkin Lauantaina jo 54v !
(ikä on vain numeroita sanotaan)... ;)
Ja vielä ottaen huomioon että vielä 27-vuotiaana kaksi haimatulehdusta jo kärsineenä en edes oikein uskonut että täytän 30 ikävuotta mutta niin se Herra on muuttanut kurssia kohdallani... :)
https://www.youtube.com/watch?v=LnCdAfmZ7EEOletpas aikamoinen urheilumies... hatunnoston arvosta luettavaa. Tunnetkin varmaan Risto Sporan, joka oli bilisliitossa toiminnanjohtaja joskus 2000 luvun vaihteessa. Olimme Ripan kans yhtäaikaa Suomen Dartsliitossa 90 luvulla, minä hallituksessa ja Ripa toiminnanjohtajana. Ehdin perustaa Suomeen kaks seuraakin ja molemmissa olin jonkinaikaa veturina. Yritysmaailma vaan vei mun kaiken ajan harrastuksista ja ne jäi ja voimailu jäi jatkuvien loukkaantumisten alle. Eikä ole enää oikeen yhtään ehjää niveltä, joten siks mä oon työkyvytön nykyään. Vanha treenikaveri on kyl vielä pahemmas kunnossa, varsinkin ku vielä vaivaa toi ateismi, niin soittelee mulle kännissä öisin ja itkseskelee ku kivut ei anna nukutuks. Viimeks oli vallan itsemurha-aikeet mutta hyvä et soittelee ku fiilikset on sellaset. En enää treenais sellasilla painoilla, jos sais valita uudelleen.
JarmoEklund kirjoitti:
Oletpas aikamoinen urheilumies... hatunnoston arvosta luettavaa. Tunnetkin varmaan Risto Sporan, joka oli bilisliitossa toiminnanjohtaja joskus 2000 luvun vaihteessa. Olimme Ripan kans yhtäaikaa Suomen Dartsliitossa 90 luvulla, minä hallituksessa ja Ripa toiminnanjohtajana. Ehdin perustaa Suomeen kaks seuraakin ja molemmissa olin jonkinaikaa veturina. Yritysmaailma vaan vei mun kaiken ajan harrastuksista ja ne jäi ja voimailu jäi jatkuvien loukkaantumisten alle. Eikä ole enää oikeen yhtään ehjää niveltä, joten siks mä oon työkyvytön nykyään. Vanha treenikaveri on kyl vielä pahemmas kunnossa, varsinkin ku vielä vaivaa toi ateismi, niin soittelee mulle kännissä öisin ja itkseskelee ku kivut ei anna nukutuks. Viimeks oli vallan itsemurha-aikeet mutta hyvä et soittelee ku fiilikset on sellaset. En enää treenais sellasilla painoilla, jos sais valita uudelleen.
Tunnen kyllä Bilisliiton tyypit aika hyvin mutta tämä Risto Spora on kyllä minulle vieras nimi... Liiton hallitukseen hän ei ole kuulunut ja Markku Ryytty on ollut jo vuosia ainoa palkollinen sihteeri ja toiminnanjohtaja Liitossa ... Muut talkoovoimin sitä sun tätä... Ettet puhu nyt "Keilailusta" sillä sieltä googlesta löysin...
http://www.helsinginbowlingliitto.fi/?page_id=26
Joo vielä... kun ikää tulee niin kannattaa harrastaa enempi aerobisia lajeja ja tehdä niitä pitkään ja hartaasti...
Painojen kanssa en minä ole jaksanut koskaan leikkiä mutta oman kehon vastuksella olen kyllä kaikenlaista tehnyt !Kopittelija007 kirjoitti:
Tunnen kyllä Bilisliiton tyypit aika hyvin mutta tämä Risto Spora on kyllä minulle vieras nimi... Liiton hallitukseen hän ei ole kuulunut ja Markku Ryytty on ollut jo vuosia ainoa palkollinen sihteeri ja toiminnanjohtaja Liitossa ... Muut talkoovoimin sitä sun tätä... Ettet puhu nyt "Keilailusta" sillä sieltä googlesta löysin...
http://www.helsinginbowlingliitto.fi/?page_id=26
Joo vielä... kun ikää tulee niin kannattaa harrastaa enempi aerobisia lajeja ja tehdä niitä pitkään ja hartaasti...
Painojen kanssa en minä ole jaksanut koskaan leikkiä mutta oman kehon vastuksella olen kyllä kaikenlaista tehnyt !Juu, tiedän et Risto on nykyään keilaliitossa. Se oli vähän aikaa ainakin sillon 2000 vuonna bilisliitossa. Tuurasiko sitten jotakuta, en tiedä. Muistaakseni Kantsussa sillä oli toimisto sillon. Mä en taas enää vuoden 99 jälkeen ole enää juuri ollut noissa järjestöhommissa olenkaan, vaan siirryin ihan päätoimi 24/7 yrittäjäksi, suurimpana huolena sapatinvieton ajankohta... ei sentään, se oli witsi.
Mä oon nyt karvan päälle viiskyt ja tiedän kyllä mikä on hyväksi ja teen parhaani mutta kun vammat on pysyviä, ni koitan vaan elää niitten kans. Mulla on sellasia vammoja jaloissa joita ei voi enää edes leikata.
Mä omistin CSP Securityn Hesassa ja meillähän oli lähes kaikki Hesan biljardisalit vartioinnissa. Baribal, Metropool, Corona, Chaplin, Mascot.. myös Trickshot ja Rizikin oli joskus vuosia sitte. Trickshottii vaan ei enää ole.JarmoEklund kirjoitti:
Juu, tiedän et Risto on nykyään keilaliitossa. Se oli vähän aikaa ainakin sillon 2000 vuonna bilisliitossa. Tuurasiko sitten jotakuta, en tiedä. Muistaakseni Kantsussa sillä oli toimisto sillon. Mä en taas enää vuoden 99 jälkeen ole enää juuri ollut noissa järjestöhommissa olenkaan, vaan siirryin ihan päätoimi 24/7 yrittäjäksi, suurimpana huolena sapatinvieton ajankohta... ei sentään, se oli witsi.
Mä oon nyt karvan päälle viiskyt ja tiedän kyllä mikä on hyväksi ja teen parhaani mutta kun vammat on pysyviä, ni koitan vaan elää niitten kans. Mulla on sellasia vammoja jaloissa joita ei voi enää edes leikata.
Mä omistin CSP Securityn Hesassa ja meillähän oli lähes kaikki Hesan biljardisalit vartioinnissa. Baribal, Metropool, Corona, Chaplin, Mascot.. myös Trickshot ja Rizikin oli joskus vuosia sitte. Trickshottii vaan ei enää ole.Niin kuinkahan vartijat voi tehdä lauantaisin töitä vai onko varkailla "avoimet ovet"... ;D
http://www.sbil.fi/yhteystiedot/Kopittelija007 kirjoitti:
Niin kuinkahan vartijat voi tehdä lauantaisin töitä vai onko varkailla "avoimet ovet"... ;D
http://www.sbil.fi/yhteystiedot/Sepäs se... sapattini on hengessä, lepopäivä kun on vapaapäivä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun429485T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli332151Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo271840- 1361633
Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?1951194Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast91160- 711107
- 92962
- 79868
- 49865