Vihaako jumala homoja`?

Ainakin vanhassa testamentissa se kehoittaa kivittämään homot.

Millä perusteella te ette sitä tee mutta osan jakeesta otatte?

Tämä on tulkintakysymys.

Moni liberaalikristitty löytää raamatusta kohtia joissa kehoitetaan vain rakastamaan sitä hoomoilasta.

82

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ääämen

      Uudessa ateistisessa liitossa hukutetaan naiset, jotka eivät alistu ihmiskauppaan, tai heitetään parvekkeelta alas, hakataan jne.
      Eli ajan hengen mukaan ateismi on hyvin kannatettavaa, koska sen ihmisarvot ovat kohdallaan ja täyttää hyvin aurean maailmankatsomuksen

      • Mikä helvetin uusi ateistinen liitto? En ole koskaan kuullutkaan.

        Ja et sinä minun elämänkatsomuksestani mitään tiedä. En ole ateisti, vaan puhdasverinen agnostikko ja näillä on vissi ero.


      • TosijuttuOn

        Jumala ei vihaa ketään ihmistä, vaan heidän syntejään Hän vihaa.

        Homous ei ole geeneistä johtuva, vaan se on itse valittu synti.


    • KTSEiKirj
      • Enemmistö tämän palstan uskovaisista ihailee jumalaansa joka käskee kivittämään homot.

        Eivätkö yhtään ymmärrä että he loukkaavat tällä sitä ihmistä joka sattuu lukemaan ja on homo statukseltaan, kuten torre.

        Joku nuori voi päätyä vaikkapa itsemurhaan jos hänellä on taipumustakaan homouteen.


      • free-witch

        "Joku nuori voi päätyä vaikkapa itsemurhaan jos hänellä on taipumustakaan homouteen."

        Mitäpä he siitä välittävät, kunhan itse pääsevät taivaaseen... >_>
        Niih, Usassakin n. 40% katunuorista on kadulla kun perhe hylkäsi seksuaalisuuden takia.


      • free-witch kirjoitti:

        "Joku nuori voi päätyä vaikkapa itsemurhaan jos hänellä on taipumustakaan homouteen."

        Mitäpä he siitä välittävät, kunhan itse pääsevät taivaaseen... >_>
        Niih, Usassakin n. 40% katunuorista on kadulla kun perhe hylkäsi seksuaalisuuden takia.

        Tosiasiassa VT ja Jumala ei käske tappamaan homoja, vaan ne MIEHET, jotka makaavat miehen kanssa. Silloin aika moni homo jää tappamatta, mutta vastaavasti surmattavaksi on joutunut ukkomiehiä, biseksuaalisia: ja myös osa niistä homoista. Lesbot sentään saavat elää ja voida hyvin aina ja ikuisesti.

        Mutta ei tätä Mooseksen käskyä kristitty noudata, eikä edes ymmärrä sitä. Kristitty näkee vain ne homot siinä. Ja silloin vääristyy tuo käsky, ja väärät henkilöt ovat syytettyjen penkillä, ja oikeat syylliset ovat vapaana.


      • torre12 kirjoitti:

        Tosiasiassa VT ja Jumala ei käske tappamaan homoja, vaan ne MIEHET, jotka makaavat miehen kanssa. Silloin aika moni homo jää tappamatta, mutta vastaavasti surmattavaksi on joutunut ukkomiehiä, biseksuaalisia: ja myös osa niistä homoista. Lesbot sentään saavat elää ja voida hyvin aina ja ikuisesti.

        Mutta ei tätä Mooseksen käskyä kristitty noudata, eikä edes ymmärrä sitä. Kristitty näkee vain ne homot siinä. Ja silloin vääristyy tuo käsky, ja väärät henkilöt ovat syytettyjen penkillä, ja oikeat syylliset ovat vapaana.

        Yleensä ymmärrän sinua torre. Useasti olen huolissani miten kestät uskovien uhoomiset..

        Mutta nyt en todellakaan ymmärrä. Kyllähän tuo makaamissana on yleisnimitys rakastelulle, oli se sitten suuseksiä tai jotain muuta.

        Mitä tarkoitit että ukkomiehet kuuluvat tuon tuomion piiriin?


      • HomousOnSyntiä
        auroraboreallis kirjoitti:

        Enemmistö tämän palstan uskovaisista ihailee jumalaansa joka käskee kivittämään homot.

        Eivätkö yhtään ymmärrä että he loukkaavat tällä sitä ihmistä joka sattuu lukemaan ja on homo statukseltaan, kuten torre.

        Joku nuori voi päätyä vaikkapa itsemurhaan jos hänellä on taipumustakaan homouteen.

        Kristinuskon vääristelyä - liberaalit eivät ole kristittyjä, koska eivät elä Raamatun , vaan omien himojensa mukaan.


      • HomousOnSyntiä kirjoitti:

        Kristinuskon vääristelyä - liberaalit eivät ole kristittyjä, koska eivät elä Raamatun , vaan omien himojensa mukaan.

        Niin, miten määritellään kristitty sinun mielestäsi?
        Koko elämänsä jumalalle pyhittänyt pappi on minun mielestäni kristitty.

        Ja niinkuin tiedetään monet luterilaiset papit kuuluu tulkaa kaikki-liikkeeseen jossa homot hyväksytään tasaveroisina ihmisinä.

        Sinusta se on väärin: hyväksyä homoseksuaali tasa-arvoisena ihmisenä, mutta minusta se on ihailtavaa.


      • kysysyfdws
        auroraboreallis kirjoitti:

        Yleensä ymmärrän sinua torre. Useasti olen huolissani miten kestät uskovien uhoomiset..

        Mutta nyt en todellakaan ymmärrä. Kyllähän tuo makaamissana on yleisnimitys rakastelulle, oli se sitten suuseksiä tai jotain muuta.

        Mitä tarkoitit että ukkomiehet kuuluvat tuon tuomion piiriin?

        oletkos sinä seksin asiantuntija kun latelet tuollaisia!! vai muuten vain ylituomari!!!


      • kysysyfdws kirjoitti:

        oletkos sinä seksin asiantuntija kun latelet tuollaisia!! vai muuten vain ylituomari!!!

        Torre luultavasti tarkoittaa(ainakin yhdessä ketjussa tarkoitti jossa tätä ateismipalstalla käsiteltiin), että mies kun makaa miehen kanssa tarkoittaa sukupuoliyhteyttä.
        Torre ei harrasta sellaista vaan mies ottaa suihin.

        Sana makaaminen käsittää kuitenkin mielestäni kummallakin tavalla harrastetun seksin.

        Se ett torre ajattelee että jotkut ukkomiehetkin makaa miesten kanssa eli harrastaa sukupuoliyhteyttä tuntuu kummalta.

        Olisko ne sitten niitä bi-seksuaaleja.

        Jos olet torre niin viitsisitkös kirjoittaa omalla nikilläsi?


      • 7374
        torre12 kirjoitti:

        Tosiasiassa VT ja Jumala ei käske tappamaan homoja, vaan ne MIEHET, jotka makaavat miehen kanssa. Silloin aika moni homo jää tappamatta, mutta vastaavasti surmattavaksi on joutunut ukkomiehiä, biseksuaalisia: ja myös osa niistä homoista. Lesbot sentään saavat elää ja voida hyvin aina ja ikuisesti.

        Mutta ei tätä Mooseksen käskyä kristitty noudata, eikä edes ymmärrä sitä. Kristitty näkee vain ne homot siinä. Ja silloin vääristyy tuo käsky, ja väärät henkilöt ovat syytettyjen penkillä, ja oikeat syylliset ovat vapaana.

        Tuollainen oli laki koska ihmiset olivat niin kovasydämisiä. Samoin oli oikeus erota vaimostaan eroasiakirjalla. Mutta Kristus sanoi että kuka ikinä tekee niin tekee synnin ja ajaa vaimonsa aviorikokseen. Sellainen laki annettiin Kristus sanoi koska ihmiset olivat niin kovasydämisiä, samoin saatettiin kivittää ihmisiä koska ihmiset olivat kovasydämisiä.


      • 7374 kirjoitti:

        Tuollainen oli laki koska ihmiset olivat niin kovasydämisiä. Samoin oli oikeus erota vaimostaan eroasiakirjalla. Mutta Kristus sanoi että kuka ikinä tekee niin tekee synnin ja ajaa vaimonsa aviorikokseen. Sellainen laki annettiin Kristus sanoi koska ihmiset olivat niin kovasydämisiä, samoin saatettiin kivittää ihmisiä koska ihmiset olivat kovasydämisiä.

        Eiköhän ne kivittäjät itse olleet niitä kovasydämisimpiä kaikista ihmisistä.

        Ja ei ketään voi ajaa aviorikokseen. Kyllä nainen voi valita aina toisinkin.


      • just.näin
        auroraboreallis kirjoitti:

        Eiköhän ne kivittäjät itse olleet niitä kovasydämisimpiä kaikista ihmisistä.

        Ja ei ketään voi ajaa aviorikokseen. Kyllä nainen voi valita aina toisinkin.

        Oikein sanoit. Ihminen itse voi valita tekeekö syntiä vai ei. Ja jos tekee pitää olla valmis myös kantamaan vastuu teoistaan.


      • 7374
        just.näin kirjoitti:

        Oikein sanoit. Ihminen itse voi valita tekeekö syntiä vai ei. Ja jos tekee pitää olla valmis myös kantamaan vastuu teoistaan.

        Mutta homous pysyy syntinä kuten seksi ennen avioliittoa. On täysin väärin sanoa että homous on synti muttei seksi ennen avioliittoa.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Yleensä ymmärrän sinua torre. Useasti olen huolissani miten kestät uskovien uhoomiset..

        Mutta nyt en todellakaan ymmärrä. Kyllähän tuo makaamissana on yleisnimitys rakastelulle, oli se sitten suuseksiä tai jotain muuta.

        Mitä tarkoitit että ukkomiehet kuuluvat tuon tuomion piiriin?

        No; Raamatun uusi käännös 1992 puhuu "yhtymisestä", joka vastaa sitä käsitystä, joka minulla on ollut makaamisesta. Taidan olla eri sukupolven ihminen kuin sinä, ja käsitteet ovat siksi vähän poikkeavia.

        Mutta totta se on, että teki mitä vaan, niin se on seksiä jossakin muodossa. Mitä sitten kukin pitää makaamisena, onkin jo näköjään kunkin makuasia. Nuoret monesti tekevät jotain "pikkuisen", joka ei ole niin pahaa. Olen lukenut, että jotkut alaikäiset harrastavat peppupanoja, kun se ei tunnu niin kielletyltä ajatukselta kuin tavallinen yhdyntä, eikä ole pelkoa raskaudesta.


      • Irstas.vanha.hintti
        torre12 kirjoitti:

        No; Raamatun uusi käännös 1992 puhuu "yhtymisestä", joka vastaa sitä käsitystä, joka minulla on ollut makaamisesta. Taidan olla eri sukupolven ihminen kuin sinä, ja käsitteet ovat siksi vähän poikkeavia.

        Mutta totta se on, että teki mitä vaan, niin se on seksiä jossakin muodossa. Mitä sitten kukin pitää makaamisena, onkin jo näköjään kunkin makuasia. Nuoret monesti tekevät jotain "pikkuisen", joka ei ole niin pahaa. Olen lukenut, että jotkut alaikäiset harrastavat peppupanoja, kun se ei tunnu niin kielletyltä ajatukselta kuin tavallinen yhdyntä, eikä ole pelkoa raskaudesta.

        Liukuvoide expertti torre12 tietää kaiken peppupanoista.
        Kihelmöi kuulemma ihanasti. Harrasti sitä vaimonsa kanssa joten sellainen poika hän on. Nyt ei enää kuulemma selkä kestä miehan kanssa makaamista ja on edettävä käsipelillä ja teksarit pois ja suihin.


      • Irstas.vanha.hintti kirjoitti:

        Liukuvoide expertti torre12 tietää kaiken peppupanoista.
        Kihelmöi kuulemma ihanasti. Harrasti sitä vaimonsa kanssa joten sellainen poika hän on. Nyt ei enää kuulemma selkä kestä miehan kanssa makaamista ja on edettävä käsipelillä ja teksarit pois ja suihin.

        Kaikkea sinä keksitkin. Kyllä selkä kestää, mutta kun toinen ei tykkää peppupanosta, niin kaksi homoa ei sitten makaa miehen kanssa. Tiedän kyllä sekä heterojen että homojen peppupanoista, ei siinä mitään. En itse vaan tee sitä. Sitä tekevät aivan toiset henkilöt. "Harrasti sitä vaimonsa kanssa" on jotain mitä ei ole koskaan tapahtunut. Kaikkea sinä keksitkin. Sellainen keksijä poika sinä olet.


      • torre12 kirjoitti:

        Kaikkea sinä keksitkin. Kyllä selkä kestää, mutta kun toinen ei tykkää peppupanosta, niin kaksi homoa ei sitten makaa miehen kanssa. Tiedän kyllä sekä heterojen että homojen peppupanoista, ei siinä mitään. En itse vaan tee sitä. Sitä tekevät aivan toiset henkilöt. "Harrasti sitä vaimonsa kanssa" on jotain mitä ei ole koskaan tapahtunut. Kaikkea sinä keksitkin. Sellainen keksijä poika sinä olet.

        Joo,mutta kyllä suihinotonkin voi käsittää makaamiseksi.


      • Irstas.vanha.hintti
        torre12 kirjoitti:

        Kaikkea sinä keksitkin. Kyllä selkä kestää, mutta kun toinen ei tykkää peppupanosta, niin kaksi homoa ei sitten makaa miehen kanssa. Tiedän kyllä sekä heterojen että homojen peppupanoista, ei siinä mitään. En itse vaan tee sitä. Sitä tekevät aivan toiset henkilöt. "Harrasti sitä vaimonsa kanssa" on jotain mitä ei ole koskaan tapahtunut. Kaikkea sinä keksitkin. Sellainen keksijä poika sinä olet.

        En mitään keksi vaan olet itse kertonut kaiken tuon (paitsi teksarit mutta nehän sinulla kuvasta päätellen kuitenkin on ) näillä suomi24 palstoilla.


      • Irstas.vanha.hintti kirjoitti:

        En mitään keksi vaan olet itse kertonut kaiken tuon (paitsi teksarit mutta nehän sinulla kuvasta päätellen kuitenkin on ) näillä suomi24 palstoilla.

        Torre kiinnostaisi tietää miten seksi naisen kanssa onnistui? Olet kertonut että olet ihaillut heteromiehiäkin. Unelmoitko heistä?


      • Irstas.vanha.hintti kirjoitti:

        En mitään keksi vaan olet itse kertonut kaiken tuon (paitsi teksarit mutta nehän sinulla kuvasta päätellen kuitenkin on ) näillä suomi24 palstoilla.

        Miten olen voinut kertoa sitä mitä ei ole tapahtunut? En minä osaa kertoa satuja, ei ole sitä mielikuvitusta.

        auroraboreallis: seksi on onnistunut naisen kanssakin, vaikka ei se aina kovin hyvin sujunut. En ole heteromiehiä unelmoinut, enkä ihaillut sen kummemmin. Olenko joskus kertonut jotain noinkin omituista? Olen kyllä joskus kirjoitellut humalassakin, joten voi olla että joskus on ollut sekavaa.

        Nuorena en koskaan ajatellut miehiä niin, että pitää päästä panohommiin. Oli vain tunne, että haluan olla miehen kanssa ja parisuhteen. Ensimmäinen seksikokemus oli 23 -vuotiaana, eikä siinäkään ollut panoja. Homous minulle on ollut jotain aivan muuta kuin panna pyllyyn.


      • torre12 kirjoitti:

        Miten olen voinut kertoa sitä mitä ei ole tapahtunut? En minä osaa kertoa satuja, ei ole sitä mielikuvitusta.

        auroraboreallis: seksi on onnistunut naisen kanssakin, vaikka ei se aina kovin hyvin sujunut. En ole heteromiehiä unelmoinut, enkä ihaillut sen kummemmin. Olenko joskus kertonut jotain noinkin omituista? Olen kyllä joskus kirjoitellut humalassakin, joten voi olla että joskus on ollut sekavaa.

        Nuorena en koskaan ajatellut miehiä niin, että pitää päästä panohommiin. Oli vain tunne, että haluan olla miehen kanssa ja parisuhteen. Ensimmäinen seksikokemus oli 23 -vuotiaana, eikä siinäkään ollut panoja. Homous minulle on ollut jotain aivan muuta kuin panna pyllyyn.

        auroraboreallis kyseli myös ihmetellen sitä, että onko ukkomiehiä, jotka harrastavat seksiä miesten kanssa, ja yhdyntöjäkin.

        Kyllä niitä on, koska tunnen heitä henkilökohtaisestikin. Jotkut ovat vasta vanhemmalla iällä huomanneet asian, mutta on nuorempiakin, jotka pettävät vaimojaan miesten kanssa. Markku Koivisto on kai tunnetuin esimerkki viime ajoilta.


      • torre12 kirjoitti:

        auroraboreallis kyseli myös ihmetellen sitä, että onko ukkomiehiä, jotka harrastavat seksiä miesten kanssa, ja yhdyntöjäkin.

        Kyllä niitä on, koska tunnen heitä henkilökohtaisestikin. Jotkut ovat vasta vanhemmalla iällä huomanneet asian, mutta on nuorempiakin, jotka pettävät vaimojaan miesten kanssa. Markku Koivisto on kai tunnetuin esimerkki viime ajoilta.

        Aivan kuten sanot: ne PETTÄVÄT. Ja se on väärin.
        Parempi vaan äijälle poistua kaapista jos on yhtään kunnioitusta sitä vaimoa kohtaan.
        Kenenkään ei soisi elävän ilman rakkautta.
        Ja jos äijä ei pysty rakastamaan sitä vaimoaan niin sitten antaa toiselle,ei-homolle mahdollisuuden rakastaa sitä naista.

        Itse etsisi kaikin mokomin sitten toisen homon.

        Näin se menis oikein ilman pettämisiä.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Aivan kuten sanot: ne PETTÄVÄT. Ja se on väärin.
        Parempi vaan äijälle poistua kaapista jos on yhtään kunnioitusta sitä vaimoa kohtaan.
        Kenenkään ei soisi elävän ilman rakkautta.
        Ja jos äijä ei pysty rakastamaan sitä vaimoaan niin sitten antaa toiselle,ei-homolle mahdollisuuden rakastaa sitä naista.

        Itse etsisi kaikin mokomin sitten toisen homon.

        Näin se menis oikein ilman pettämisiä.

        Tiedän kaksi tapausta, joissa avioero on tullut, kun vaimolle on selvinnyt, että mies pettää miesten kanssa. Itse petin kerran kymmenessä vuodessa myös, mutta oma vaimoni sanoi, että se ole niin pahaa kuin jos olisin pettänyt naisen kanssa. Hän piti toista naista kilpailijana, ei miestä.

        Mutta oma kokemukseni on, että homon ei koskaan pidä mennä naisen kanssa avioon. Eikä niiden muidenkaan olisi pitänyt, jotka vaimojaan pettävät. Siinä on sama onko homo, hetero tai biseksuaali.


    • rukoilja

      Jumala sanoo Raamatussa selvästi: Room 1: 20. Tätä sinun pitää lukea ja älä tee sitä pilkkamielellä.Jumala rakastaa ihmistä,mutta ei syntiä. Ja ihmisen tule kaikialla tehdä parannus synneistään.Se on selvästi sanottu.Ja tästä ei voi poiketa oikealle eikä vasemmalle.Turhaan heitelet tikareita ja intät asiasta.

      • Tämä on tulkintakysymys. Raamattu on niin moniulotteinen kirja että liberaaliuskovakin löytää sieltä omansa.


    • EiVihaa

      Raamatussa käsketään kivittää lähes kaikki meidätkin. Sen sijaan Koraanissa ei käsketä kivittää ketään. :-)

      Mutta tosissaan: miksi kukaan ottaisi ohjeita ikivanhasta juutalaisten tekstistä, kun meillä on ihan oma Suomen laki, jota noudatamme. Eiväthän juutalaiset itsekään enään noudata niitä vanhoja oppejaan täysin.

      Kyllä on jo aika käsittää se, että Raamatussa ja Koraanissa on ihan hyviä asioita, joista voimme saada hyvää elämäämme ja vuorovaikutukseen toisten kanssa. Mutta molemmissa on myös aikaan ja kulttuuriin sidottuja asioita, joilla ei enää nykyään ole merkitystä.

      Ei moraalia voi sitoa yhteen aikakauteen ja olettaa, että samat säännöt pätevät ikuisesti. Sehän olisi typerää ja joustamatonta.

      • Raamatussa Jumala on määrännyt tottelemattoman pojan kivitettäväksi, sekä antanut lain, että vanhempansa kiroava lapsi on surmattava. Tätä jälkimmäistä lakia Jeesuskin käski noudattamaan. Yhtäkään homoa ei Raamatussa surmata, eikä Jeesuskaan siitä puhu, eikä hänen eteensä yhtään homoa raahattukaan tuomiota saamaan.

        Että näyttää siltä, että näitä lakeja ei paljon missään noudateta. Mutta kristityt monesti vetoavat Mooseksen lakiin.


      • torre12 kirjoitti:

        Raamatussa Jumala on määrännyt tottelemattoman pojan kivitettäväksi, sekä antanut lain, että vanhempansa kiroava lapsi on surmattava. Tätä jälkimmäistä lakia Jeesuskin käski noudattamaan. Yhtäkään homoa ei Raamatussa surmata, eikä Jeesuskaan siitä puhu, eikä hänen eteensä yhtään homoa raahattukaan tuomiota saamaan.

        Että näyttää siltä, että näitä lakeja ei paljon missään noudateta. Mutta kristityt monesti vetoavat Mooseksen lakiin.

        Piilossa kaapeissaan on olleet siihenkin aikaan.


      • free-witch

        Koraanissa on yksityiskohtaiset ohjeet kivitykseen... o.O


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Piilossa kaapeissaan on olleet siihenkin aikaan.

        Luulisi että KAIKKI ne, jotka ovat olleet niiden syntien tekijöinä, joista oli tuomiona kivitys, olivat olleet todella kaapissa ja piilossa. Joskus laskin VT:ssa olevan yli 40 tekoa, joista Jumala määrää surmattavaksi.

        Ja jos laki kieltää miestä makaamasta miehen kanssa, ja se koskisi kaikkea seksiä, niin asia on siten ainakin nykyään niin, että melkoinen määrä heterona eläviä ja biseksuaaleja ja homoja joutuisi kiinni jäätyään kivitetyksi. Samoin kuin tottelemattomat lapsetkin. Vihaako Jumala lapsiakin?

        Satun tietämään ja tuntemaan useitakin ukkomiehiä, jotka harrastavat seksiä miesten kanssa. Siis Suomessa.


      • torre12 kirjoitti:

        Luulisi että KAIKKI ne, jotka ovat olleet niiden syntien tekijöinä, joista oli tuomiona kivitys, olivat olleet todella kaapissa ja piilossa. Joskus laskin VT:ssa olevan yli 40 tekoa, joista Jumala määrää surmattavaksi.

        Ja jos laki kieltää miestä makaamasta miehen kanssa, ja se koskisi kaikkea seksiä, niin asia on siten ainakin nykyään niin, että melkoinen määrä heterona eläviä ja biseksuaaleja ja homoja joutuisi kiinni jäätyään kivitetyksi. Samoin kuin tottelemattomat lapsetkin. Vihaako Jumala lapsiakin?

        Satun tietämään ja tuntemaan useitakin ukkomiehiä, jotka harrastavat seksiä miesten kanssa. Siis Suomessa.

        Mitä sillä on merkitystä mitä jotain kuvitteellinen otus kuvitteleesisesti rankaisee.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Mitä sillä on merkitystä mitä jotain kuvitteellinen otus kuvitteleesisesti rankaisee.

        Israelin Jumala on ollut todellinen, jonkinlainen johtaja. Hän asui Jerusalemissa ja hän keräsi ihmisiltä rahaa heidän henkiensä sovittamiseksi. Mutta on ollut ilmeisen raakalaismainen.

        Mutta noista kuolemantuomioista: niitähän on nykyäänkin monin paikoin maailmalla. Se asia on pysynyt Raamatun ajoista. Mutta ei ole merkitystä, mitä Raamatussa tai Koraanissa seikkaileva hemmo on määrännyt rangaistukseksi . Että sianlihan syöminenkin on ollut surmaamisen aihe.


      • torre69
        torre12 kirjoitti:

        Israelin Jumala on ollut todellinen, jonkinlainen johtaja. Hän asui Jerusalemissa ja hän keräsi ihmisiltä rahaa heidän henkiensä sovittamiseksi. Mutta on ollut ilmeisen raakalaismainen.

        Mutta noista kuolemantuomioista: niitähän on nykyäänkin monin paikoin maailmalla. Se asia on pysynyt Raamatun ajoista. Mutta ei ole merkitystä, mitä Raamatussa tai Koraanissa seikkaileva hemmo on määrännyt rangaistukseksi . Että sianlihan syöminenkin on ollut surmaamisen aihe.

        Tulehan veliseni pois taas tuota Raamattua tulkitsemasta kun et sitä kuitenkaan ymmärrä. Nuo juttusi joitabolet jo kymmeniä kertoja toistanut varmaan nautattaa jo uskovia jotka Raamattunsa tuntevat. Homostellaan me vaan ja annetaan uskovien uskoa.


      • torre12 kirjoitti:

        Israelin Jumala on ollut todellinen, jonkinlainen johtaja. Hän asui Jerusalemissa ja hän keräsi ihmisiltä rahaa heidän henkiensä sovittamiseksi. Mutta on ollut ilmeisen raakalaismainen.

        Mutta noista kuolemantuomioista: niitähän on nykyäänkin monin paikoin maailmalla. Se asia on pysynyt Raamatun ajoista. Mutta ei ole merkitystä, mitä Raamatussa tai Koraanissa seikkaileva hemmo on määrännyt rangaistukseksi . Että sianlihan syöminenkin on ollut surmaamisen aihe.

        Israelilainen jumalako? Pidätkö sitä todella jumalana...vai ihmisenä?


      • äly.hoi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Israelilainen jumalako? Pidätkö sitä todella jumalana...vai ihmisenä?

        Mitä väliä on sillä minä ateisti pitää Jumalaa. Voi teidän juutujanne.....


      • äly.hoi kirjoitti:

        Mitä väliä on sillä minä ateisti pitää Jumalaa. Voi teidän juutujanne.....

        Ei hän ateisti ole jos pitää raamatun israelin jumalaa jumalana.


      • torre69 kirjoitti:

        Tulehan veliseni pois taas tuota Raamattua tulkitsemasta kun et sitä kuitenkaan ymmärrä. Nuo juttusi joitabolet jo kymmeniä kertoja toistanut varmaan nautattaa jo uskovia jotka Raamattunsa tuntevat. Homostellaan me vaan ja annetaan uskovien uskoa.

        No mikä on, jos kerää rahaa, asuu Jerusalemissa, hänelle kannetaan kultaa ja hopeaa asunnolleen kirkon rakentamista varten, antaa lakeja ja rangaistusten toimeenpanoja, sanoo asuvansa ja kulkevansa israelilaisten parissa?

        Minusta maan johtaja: Israelin Jumala. Mitä sinä ajattelet? Olihan Israelissa sellainenkin tilanne, että "Israelissa ei ollut johtajaa, ja he valitsivat uusia jumalia".


      • torre12 kirjoitti:

        No mikä on, jos kerää rahaa, asuu Jerusalemissa, hänelle kannetaan kultaa ja hopeaa asunnolleen kirkon rakentamista varten, antaa lakeja ja rangaistusten toimeenpanoja, sanoo asuvansa ja kulkevansa israelilaisten parissa?

        Minusta maan johtaja: Israelin Jumala. Mitä sinä ajattelet? Olihan Israelissa sellainenkin tilanne, että "Israelissa ei ollut johtajaa, ja he valitsivat uusia jumalia".

        Ja auroboreallis: Jos Jaakob näki rannalla miehen, jonka kanssa paini, ja totesi miehen Jumalaksi, niin kaiken järjen mukaan kyseessä on mies- ihminen. Se on aivan selvää sanomaa Raamatussa. Ei voi erehtyä.


      • torre12 kirjoitti:

        Ja auroboreallis: Jos Jaakob näki rannalla miehen, jonka kanssa paini, ja totesi miehen Jumalaksi, niin kaiken järjen mukaan kyseessä on mies- ihminen. Se on aivan selvää sanomaa Raamatussa. Ei voi erehtyä.

        En saa oikein selvää pidätkö israelin jumalaa jumalana vai ihmisenä. Jaakopin paini on eri asia.
        Oletan kuitenkin että pidät molempia ihmisinä joita vain kutsutaan nimellä jumala.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        En saa oikein selvää pidätkö israelin jumalaa jumalana vai ihmisenä. Jaakopin paini on eri asia.
        Oletan kuitenkin että pidät molempia ihmisinä joita vain kutsutaan nimellä jumala.

        Jaakobin kanssa paini Jumala, jonka Raamattu sanoo mieheksi, Israelin Jumala asui Jerusalemissa, Herra keräsi ihmisiltä rahaa.

        On siis niin, että kyseessä on ihminen, jonka sukupuoli on mies. Se selittää myös sen, miksi nainen oli kaikin tavoin mistä alhaisempi. On kysyttävä, että miksi taivaallinen Jumala tulee maan päälle painimaan ja asumaan. Mihin hän tarvitsee rahaa? Täysin sitä mitä joku entisajan mies on ollut ja määrännyt.

        Eli kuka on havainnut Jumalan nykyisin keräävän rahaa maan päällä? Ei ole, ja Jumala-arvonimikin on jo pois käytöstä. Pertsa2102 antoi kerran linkin, jossa ilmeni, että Jeesuksellekin oli anottu Jumala-arvonimeä, mutta senaatti ei ollut siihen suostunut.


    • laurakahonen

      En tajua miksi suuri osa uskovaisia on niin perhanan kiihkoissaan väheksymässä ja haukkumassa seksuaalivähemmistöjä. Aihe tuntuu kiinnostavan ihan luonnottoman paljon.

      En keksi muuta syytä kuin omien homoseksuaalisten taipumusten inhon kääntymisestä vihaksi. Tästä on valtavasti esimerkkejä mm. Yhdysvalloissa, jossa jatkuvasti joku homovastainen mies paljastuu itse homo- tai bi-seksuaaliksi:

      http://www.ranker.com/list/top-10-anti-gay-activists-caught-being-gay/joanne

      Tulkaa joko kaapista tai lopettakaa se yhden ihmisryhmän väheksyminen. Elä ja anna muiden elää. Jos homoseksuaalisuus ahdistaa, sitä ei ole pakko itse harjoittaa tai älä katso homovideoita netistä.

      • Niin. Olen itse homojen piireissä pyörinyt, eikä seksi ole ollut lainkaan niin suuri kiinnostuksen aihe kuin täällä uskovien palstoilla. Syitä voi olla monia, että miksi ajatukset pyörivät niin paljon homoseksin parissa.


      • homot.homottaa
        torre12 kirjoitti:

        Niin. Olen itse homojen piireissä pyörinyt, eikä seksi ole ollut lainkaan niin suuri kiinnostuksen aihe kuin täällä uskovien palstoilla. Syitä voi olla monia, että miksi ajatukset pyörivät niin paljon homoseksin parissa.

        Te homot täällä homotatte joten turha siitä muita on syyttää.


      • homot.homottaa kirjoitti:

        Te homot täällä homotatte joten turha siitä muita on syyttää.

        ikävää, että meidän takia ketjut kasvavat pitkiksi. Mutta mikä teidät saa jatkuvasti homokeskusteluihin? Mikä siinä kiehtoo?


      • torre12 kirjoitti:

        ikävää, että meidän takia ketjut kasvavat pitkiksi. Mutta mikä teidät saa jatkuvasti homokeskusteluihin? Mikä siinä kiehtoo?

        Siinä kiehtoo valitettavasti näillä uskovilla asian saama julkisuus. Muutenhan ne ei välittäs siitä yhtään mitään.


      • stoppi.valheille
        auroraboreallis kirjoitti:

        Siinä kiehtoo valitettavasti näillä uskovilla asian saama julkisuus. Muutenhan ne ei välittäs siitä yhtään mitään.

        On katsos pakko oikaista homottajien perättömiä valheita : (
        Perusongelma kuitenkin on se, että homot homottavat!


      • En ymmärrä. 1200 euroa haisee hyvälle.


      • stoppi.valheille kirjoitti:

        On katsos pakko oikaista homottajien perättömiä valheita : (
        Perusongelma kuitenkin on se, että homot homottavat!

        Ja minä olen täällä vain sen takia, että joudun oikaisemaan jatkuvasti uskovien perättömiä valheita homoudesta. Eli tämä saa siis jatkua ja jatkua, koska kaikki valehtelevat toisten mielestä.

        Mutta luulisi nyt kuitenkin, että homoilla on sitä oikeaa tietoa homoista ja homoudesta.


      • voi.sinua.homoateisti
        torre12 kirjoitti:

        Ja minä olen täällä vain sen takia, että joudun oikaisemaan jatkuvasti uskovien perättömiä valheita homoudesta. Eli tämä saa siis jatkua ja jatkua, koska kaikki valehtelevat toisten mielestä.

        Mutta luulisi nyt kuitenkin, että homoilla on sitä oikeaa tietoa homoista ja homoudesta.

        Et sinä mitään oikaise koska itse olet kierossa kuin korkkiruuvi. Olet naurettava pelle joka sultaa täällä omia päähänpinttymiään kun kukaan muu ei sinua kuuntele - vaikka ei kyllä kuuntele täälläkän kuin sketsinä :)


      • voi.sinua.homoateisti kirjoitti:

        Et sinä mitään oikaise koska itse olet kierossa kuin korkkiruuvi. Olet naurettava pelle joka sultaa täällä omia päähänpinttymiään kun kukaan muu ei sinua kuuntele - vaikka ei kyllä kuuntele täälläkän kuin sketsinä :)

        Jos pidät sketsinä homon kertomaa homojen elämästä ja vähän muustakin, niin asiasi ja asenteesi on aika lailla vialla.


      • hölmöläiselle
        torre12 kirjoitti:

        Jos pidät sketsinä homon kertomaa homojen elämästä ja vähän muustakin, niin asiasi ja asenteesi on aika lailla vialla.

        Sinä olet sketsi ja iha Speden näköinenkin mutta ilman partaa. Sinulla on vain huonommin istuvat teksarit.


      • hölmöläiselle kirjoitti:

        Sinä olet sketsi ja iha Speden näköinenkin mutta ilman partaa. Sinulla on vain huonommin istuvat teksarit.

        No en ole sinun mielipiteesi varassa, vaan on paljon tukevampi pohja itsearvioinnille. On elämää parisuhteissa jo yli 30 vuoden ajan, ja rakkautta on riittänyt. Myös arvostusta muiltakin kuin kumppaneilta.

        Sinusta saan kuvan elämäänsä katkeroituneesta ihmisestä. Olet hyvä ainoastaan solvaamisen saralla. Muuta kuvaa et ole antanut.


    • Emmehän sitä tee ,, koska me rakastamme lesboja ja homoja sisään muutoxen kautta Jumalan Valtakuntaan ja sitä paitsi tuomio on Herran...

    • jukuri

      Ei Jumala vihaa homoja vaan heidän tekojaan koska Jumala ei ole ketään luonut homoksi ! Lue vaikka Room 1:18-32 mitä Jumala sanoo synnin harjoittajista .
      Ihmiskunnan syyllisyys .
      Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa.
      19. Se, mitä Jumalasta voidaan tietää, on kuitenkin ilmeistä heidän keskuudessaan. Onhan Jumala ilmoittanut sen heille,
      20. sillä hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja ymmärrettävissä hänen teoissaan. Siksi he eivät voi mitenkään puolustautua.
      21. Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
      22. He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi.
      23. He ovat muuttaneet katoamattoman Jumalan kirkkauden katoavaisen ihmisen, lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuvan kaltaiseksi.
      24. Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät sydäntensä himoissa saastaisuuteen, häpäisemään keskenään oman ruumiinsa.
      25. He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, häntä, joka on iankaikkisesti ylistetty. Aamen.
      26. Sen tähden Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naispuoliset heistä ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen,
      27. ja samoin miespuoliset ovat luopuneet luonnollisesta yhteydestä naiseen ja kiihkossaan syttyneet toisiinsa. Miehet ovat harjoittaneet riettautta miesten kanssa ja ovat villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä pitikin saada.
      28. Koska heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, Jumala jätti heidät kelvottoman mielen valtaan tekemään sopimattomia.
      29. He ovat täynnä kaikenlaista vääryyttä, pahuutta, ahneutta ja ilkeyttä, täynnä kateutta, murhanhimoa, riitaa, petosta ja pahanilkisyyttä. He ovat juorujen levittäjiä
      30. ja panettelijoita. He vihaavat Jumalaa, ovat väkivaltaisia ja ylimielisiä, kerskailijoita ja pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
      31. ymmärtämättömiä ja epäluotettavia, rakkaudettomia ja armottomia.
      32. Vaikka he tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka sellaista tekevät, ovat ansainneet kuoleman, he eivät ainoastaan itse tee niin vaan myös osoittavat hyväksymisensä niille, jotka tekevät samoin.

      • Totuus.on.totuus

        Amen


    • Takaisin.hyviin.aikoihin

      "Kivittämään homot"!
      Huoh.
      Vanha Testamentti on yli 2000 v. sitten kirjoitettu tekstikokoelma, aikana, jolloin kuolemanrangaistus mitä karmeimmin tavoin oli käytössä koko ns. sivistyneessä maailmassa. Kivitystuomion saivat myös avionrikkojat, niin miehet kuin naisetkin. Lait olivat ihan toiset kuin tämän päivän lakikokoelmissa lukee. Jos haluat ottaa kivitystuomiot käytäntöön, ota sitten kaikki muutkin sen ajan lait, kuten jäsenten katkaisut varkailta. Sharialaissa se onkin käytössä. Itse parhaiten tiedät, mitä muuta niissä määrätään, ainakin orjien kohtelu on ihan erikseen selvitetty, samoin kymmenessä käskyssäkin omaisuusluettelossa on mainittu myös vaimo (t), joita ei sinun pidä himoaman.

      • Vastaisitko.sinä.näihin

        Millä tavalla sitten olisit rikolliset tappanut tuhansia vuosia sitten?
        Minun Raamatussani sanotaan, ettei tule himoita toisen puolisoa - siis miestä eikä naista.
        Orjia ei koskaan Jumala ole käskenyt ottaa joten turha ihmisten reoista on Häntä syyttää vai mitä?


      • free-witch

        Itse asiassa on käskenyt ottamaan orjia. Luehan, mitä kaikkea sai tehdä raamattujen mukaan sotavangeille ja "pahoille kansoille".

        Ja vaikka ei olisikaan käskenyt, niin ohjeet löytyy orjien pitämiseen ja kurittamiseen. Karseaa.


      • pohdittavaaRehellisesti

        Puhutaan synnistä ja synnin seurauksista.
        Mietitään. Kun ihminen syntyy aikaan, vaeltaa puhtaudessa ja tapaa kanssaihmisen, menevät naimisiin, niin eikö kaikki ole ok!


        Mutta, eihän tämä ole tätäaikaa. Vanhakantaista ja paimentolaistarinaa, sehän pitää hylätä.

        Jumalanilmoitus on ihmisen suojaamiseksi tehty ja varjelemiseksi.

        Sitten puhutaanko sitten tästäpäivästä, siis haetusta vapaudesta ja -onnesta- .. "oletetusta onnesta".

        http://www.hs.fi/ulkomaat/a1431656250940?jako=5300cee702ecf4f414ccfcf09726a4e1&ref=tf_iHSisboksi-artikkeli&utm_campaign=tf-hs&utm_source=iltasanomat.fi&utm_medium=tf-desktop&utm_content=articlepage

        Rajusti leviävä hiv tappaa nuoria aikuisia Venäjällä
        Ulkomaat 15.5.2015 14:49

        Moskova. Venäjän valtiollisen aids-keskuksen johtaja, professori Vadim Pokrovski ennustaa, että hiv-tartunnan saaneiden määrä ylittää tänä vuonna miljoonan tapauksen rajan. Tällä hetkellä rekisteröityjä tartunnan saaneita on Venäjällä 930 000.

        Tämä merkitsee, että aikuisväestöstä noin prosentilla on virustartunta. Väestöön suhteutettu määrä on kymmenkertainen Suomen tartuntamäärään verrattuna ja kansainvälistä huippuluokkaa. Pokrovski ennustaa, että tartuntojen määrä kaksinkertaistuu nykyvauhdilla 4–5 vuodessa.

        Syy taudinkantajien lisääntymiseen ei ole yksin uusissa, tehokkaissa lääkkeissä, jotka pitävät tartunnan saaneita hengissä aiempaa pidempään – päinvastoin, lääkkeet ovat Venäjällä kansainvälisesti vertaillen kalliita ja niiden jakelussa on ajoittain vaikeuksia.

        "Tämä on ennen kaikkea 25–30-vuotiaiden tauti", Pokrovski sanoo uutistoimisto AFP:n haastattelussa. "Potilaat kuolevat noin 35 vuoden iässä. Kyseessä on vakavasti otettava nuorten venäläisten kuolinsyy."

        Pokrovskin mukaan ennalta ehkäisevää työtä ei Venäjällä ole tehty juuri lainkaan. Tästä akateemikko syyttää Venäjän nykyistä, perinteisiä arvoja korostavaa poliittista ilmapiiriä. Kouluissa ei anneta ehkäisyvalistusta eikä suonensisäisten huumeiden käyttäjille tarjota korvaushoitoa.

        Alueelliset erot tartuntojen määrässä ovat Pokrovskin mukaan suuret. Aids-tilastojen ykkönen on autotehdaskaupunki Toljatti, jonka aikuisväestöstä kolmella prosentilla on hiv-tartunta.

        Suomen lähialueiden tilanne ei ole kehuttava. Pokrovski arvioi aiemmin Moskovskyi Komsomolets -lehdelle, että pietarilaisista nuorista miehistä viidellä prosentilla on hiv-tartunta.

        "Joka kahdennellakymmenennellä. Kenet tutuistanne olette valmis hautaamaan?" Pokrovski kysyi.

        Suomessa viime vuonna todetuista 181 hiv-tartunnasta 99 oli terveyden- ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan saatu ulkomailla.


        Lainaus päättyy.

        Nyt voitte pohtia, kumpi tie on ihmiselle onnellisempi ja parempi.
        Siis se omatie ja sen hedelmä, "hyvän ja pahantiedonpuu!"
        Koetaan, että hedelmä on hyvä, kun sitä tälläalueella nautitaan "vapaasti"!

        Niin, kuinkahan se leviää seksityöläisten kautta meille?
        Paljonko se maksaa yhteiskunnalle, perheille, puolisoille, jne.

        Siis vapaus ei ole ilmaista.


      • pidättäytymienNyt

        Mitä tapahtuisi, jos ihmiset ottaisivat vaarin Sanasta, siitä Isostakirjasta ja ojentautuisivat sen mukaan.
        Ei pelkästään varjeltuisi tuosta taudista, vaan monesta muusta, sekä onnettomista sydänsuruista.

        Siis "vanhakonsti" parempi, kuin pussillinen uusia, voisi tähänkin laittaa.


      • hoksaamisenAika

        Homoilla hiv satoja kertoja yleisempi

        HS tdy ( Kotimaa, ss. A9 )
        4,5 prosentilla homoista hiv, kun keskimääräisväestössä
        vain muutamalla prosentin sadasosalla ( Kansanterveyslaitoksen
        ja Aids-tukikeskuksen tuore tutkimus ).

        Lääketiede ja terveys: Homoilla hiv satoja kertoja yleisempi
        Kanta on Tiede- lehden sivuilta kopsattu.

        Heitetäänpä meidät tämänpäivän ymmärryksellä aloittajan kiroamaan aikaan, jossa "Jumala käski kivittää", homppelit.

        Entä jos me elettäisiin tuolla olevassa ajassa*? Millaisiin johtopäätöksiin voitaisiin tulla, aivan ilman kiviä ja hampaita?

        Sukupuolitaudit ovat vanhaa perua ja hirvittävän ongelman ja taudin takia kirous ihmiselle. Siis pidetäänpä tämä mielessä, siis järkeä voidaan tänään käyttää asioissa ja pohdinnoissa.

        Kuinka voitaisiin tuossa menneessä ajassa katkaista epidemia, joka nyt Venjälläkin on ajassa robleema.??

        Ehkä ainut ratkaisu on katkaista se surmaaja, tuhoaja, tuhoamalla vihollinen, eli se taudinkantaja.
        Se asia nähtynä on todennäköisesti tehtävä näin ja nyt on vain OSATTAVA ajatella järkevästi, syyt ja seuraukset.

        Kun ja koska jopa eläinpuolella saastuneet sairaat eläimet, voidaan vaan tuhota, ettei se tulisi kaikkien katastrofiksi, tämänkin kautta ymmärtämys avaa mieltä, vai mitä ajattelet aloittaja?

        Olisiko aika ottaa asioissa pallo haltuun, eikä kirjoittaa vaan niitten omien varvasaskelten keskellä ja todeta, että joku syy asioihin on ja sitä en ymmärrä?!! Hoksaamiskoulukin on olemassa ja toivottavasti tämä auttoi.. asiaasi.

        Tuolla youtubessa on aika helvetinmoinen näky ja kokemus, kun eläviä sikoja painetaan syvään muovilla reunoiltaan täytettyyn maahan, kalkitaan ja surmataan.
        Ei niitä huvikseen sinne panna, vaan suojellakseen ja varjellakseen ihmisen elämää ja elinkeinoakin. Näin se vain on. Tulee sanotaanko harmagedon mieleen, kuvaa katsellessa.


      • pohdittavaaRehellisesti kirjoitti:

        Puhutaan synnistä ja synnin seurauksista.
        Mietitään. Kun ihminen syntyy aikaan, vaeltaa puhtaudessa ja tapaa kanssaihmisen, menevät naimisiin, niin eikö kaikki ole ok!


        Mutta, eihän tämä ole tätäaikaa. Vanhakantaista ja paimentolaistarinaa, sehän pitää hylätä.

        Jumalanilmoitus on ihmisen suojaamiseksi tehty ja varjelemiseksi.

        Sitten puhutaanko sitten tästäpäivästä, siis haetusta vapaudesta ja -onnesta- .. "oletetusta onnesta".

        http://www.hs.fi/ulkomaat/a1431656250940?jako=5300cee702ecf4f414ccfcf09726a4e1&ref=tf_iHSisboksi-artikkeli&utm_campaign=tf-hs&utm_source=iltasanomat.fi&utm_medium=tf-desktop&utm_content=articlepage

        Rajusti leviävä hiv tappaa nuoria aikuisia Venäjällä
        Ulkomaat 15.5.2015 14:49

        Moskova. Venäjän valtiollisen aids-keskuksen johtaja, professori Vadim Pokrovski ennustaa, että hiv-tartunnan saaneiden määrä ylittää tänä vuonna miljoonan tapauksen rajan. Tällä hetkellä rekisteröityjä tartunnan saaneita on Venäjällä 930 000.

        Tämä merkitsee, että aikuisväestöstä noin prosentilla on virustartunta. Väestöön suhteutettu määrä on kymmenkertainen Suomen tartuntamäärään verrattuna ja kansainvälistä huippuluokkaa. Pokrovski ennustaa, että tartuntojen määrä kaksinkertaistuu nykyvauhdilla 4–5 vuodessa.

        Syy taudinkantajien lisääntymiseen ei ole yksin uusissa, tehokkaissa lääkkeissä, jotka pitävät tartunnan saaneita hengissä aiempaa pidempään – päinvastoin, lääkkeet ovat Venäjällä kansainvälisesti vertaillen kalliita ja niiden jakelussa on ajoittain vaikeuksia.

        "Tämä on ennen kaikkea 25–30-vuotiaiden tauti", Pokrovski sanoo uutistoimisto AFP:n haastattelussa. "Potilaat kuolevat noin 35 vuoden iässä. Kyseessä on vakavasti otettava nuorten venäläisten kuolinsyy."

        Pokrovskin mukaan ennalta ehkäisevää työtä ei Venäjällä ole tehty juuri lainkaan. Tästä akateemikko syyttää Venäjän nykyistä, perinteisiä arvoja korostavaa poliittista ilmapiiriä. Kouluissa ei anneta ehkäisyvalistusta eikä suonensisäisten huumeiden käyttäjille tarjota korvaushoitoa.

        Alueelliset erot tartuntojen määrässä ovat Pokrovskin mukaan suuret. Aids-tilastojen ykkönen on autotehdaskaupunki Toljatti, jonka aikuisväestöstä kolmella prosentilla on hiv-tartunta.

        Suomen lähialueiden tilanne ei ole kehuttava. Pokrovski arvioi aiemmin Moskovskyi Komsomolets -lehdelle, että pietarilaisista nuorista miehistä viidellä prosentilla on hiv-tartunta.

        "Joka kahdennellakymmenennellä. Kenet tutuistanne olette valmis hautaamaan?" Pokrovski kysyi.

        Suomessa viime vuonna todetuista 181 hiv-tartunnasta 99 oli terveyden- ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan saatu ulkomailla.


        Lainaus päättyy.

        Nyt voitte pohtia, kumpi tie on ihmiselle onnellisempi ja parempi.
        Siis se omatie ja sen hedelmä, "hyvän ja pahantiedonpuu!"
        Koetaan, että hedelmä on hyvä, kun sitä tälläalueella nautitaan "vapaasti"!

        Niin, kuinkahan se leviää seksityöläisten kautta meille?
        Paljonko se maksaa yhteiskunnalle, perheille, puolisoille, jne.

        Siis vapaus ei ole ilmaista.

        Avioliitto ei ole raamatullinen asia ollenkaan. Siitä ei raamatussa ole mitenkään erityisesti korostettu että se olisi jumalan tahto. Ennemmin siellä on varsinkin veeteessä kuvattu moniavioisuutta.
        Suomessa moniavioisuus on sitä että on monia puolisoja perätysten.

        On surullista tuo mitä tuot esiin tuosta aidsista.

        Minä en kuitnekaan käyttäisi sitä kärsimystä keppihevosena oman uskonnon esiintuomiseen kuten sinä tunnut tekevän.


      • free-witch

        Kuten aurora sanoi...

        Ja mitenköhän siitä HIV:stä päästäisiin...? Niin, _kouluttamalla_ ihmisiä seksuaalikasvatuksella. Eli sillä, minkä uskovat kovasti haluaisivat kieltää, jotta ihan varmasti lapsensa eivät tietäisi mitään seksistä ja ehkäisystä, vaan satavarmasti salassa paneskellessaan saisivat tauteja ja teiniraskauksia (ihminen on seksuaalinen eläin, viettejä ei voi eikä pidä tukahduttaa). Hyvä homma, uskovat... Eräskin kristillinen koulu U.S:assa kun opetti abstinence-only- suunnitelmalla (eli ainoa ehkäisykeino on selibaatti naimisiin asti), niin mitäs kävi? Klamydia-epidemia. *hidasta sarkastista taputusta*


      • lyhyestiselitettynä
        free-witch kirjoitti:

        Kuten aurora sanoi...

        Ja mitenköhän siitä HIV:stä päästäisiin...? Niin, _kouluttamalla_ ihmisiä seksuaalikasvatuksella. Eli sillä, minkä uskovat kovasti haluaisivat kieltää, jotta ihan varmasti lapsensa eivät tietäisi mitään seksistä ja ehkäisystä, vaan satavarmasti salassa paneskellessaan saisivat tauteja ja teiniraskauksia (ihminen on seksuaalinen eläin, viettejä ei voi eikä pidä tukahduttaa). Hyvä homma, uskovat... Eräskin kristillinen koulu U.S:assa kun opetti abstinence-only- suunnitelmalla (eli ainoa ehkäisykeino on selibaatti naimisiin asti), niin mitäs kävi? Klamydia-epidemia. *hidasta sarkastista taputusta*

        Koulutus on yksinkertainen ja selkeä. Ei esiaviollisia suhteita ja suhde on vain miehen ja naisenvälinen, liittosuhteessa.
        Kaikki muu on tuonut ne ongelmat tähän aikaan ja maailmaan.


      • free-witch
        lyhyestiselitettynä kirjoitti:

        Koulutus on yksinkertainen ja selkeä. Ei esiaviollisia suhteita ja suhde on vain miehen ja naisenvälinen, liittosuhteessa.
        Kaikki muu on tuonut ne ongelmat tähän aikaan ja maailmaan.

        Kerrohan vielä, mitenkäs se avioliitto suojaa taudeilta, jos esim. synnynnäisesti/onnettomuudesta on jo jokin STD? Niih, ei mitenkään. Ei käy pyhät eikä epäpyhät henget erikseen hyppimässä limakalvoilla poimimassa pöpöjä pois uskovaisten lihasta. Kyllä uskovaisten ylpeydestä ja ahneudesta on lähtenyt niin paljon pahaa, että...
        Luitko, ja ymmärsitkö, mitä kerroin siitä kristillisen koulun oppilaiden epidemiasta? Vai kielsitkö koko asian, kuten tavallista?

        Viimeinen lause on niin järjetön/vainoharhainen, että turha edes kommentoida.


      • lyhyestiselitettunä
        free-witch kirjoitti:

        Kerrohan vielä, mitenkäs se avioliitto suojaa taudeilta, jos esim. synnynnäisesti/onnettomuudesta on jo jokin STD? Niih, ei mitenkään. Ei käy pyhät eikä epäpyhät henget erikseen hyppimässä limakalvoilla poimimassa pöpöjä pois uskovaisten lihasta. Kyllä uskovaisten ylpeydestä ja ahneudesta on lähtenyt niin paljon pahaa, että...
        Luitko, ja ymmärsitkö, mitä kerroin siitä kristillisen koulun oppilaiden epidemiasta? Vai kielsitkö koko asian, kuten tavallista?

        Viimeinen lause on niin järjetön/vainoharhainen, että turha edes kommentoida.

        Koulutus on yksinkertainen ja selkeä. Ei esiaviollisia suhteita ja suhde on vain miehen ja naisenvälinen, liittosuhteessa.

        Kaikki muu on tuonut ne ongelmat tähän aikaan ja maailmaan.


        Siis asia on yksinkertainen, eikä se siitä muuksi muutu.


      • hoksaamisesta
        free-witch kirjoitti:

        Kerrohan vielä, mitenkäs se avioliitto suojaa taudeilta, jos esim. synnynnäisesti/onnettomuudesta on jo jokin STD? Niih, ei mitenkään. Ei käy pyhät eikä epäpyhät henget erikseen hyppimässä limakalvoilla poimimassa pöpöjä pois uskovaisten lihasta. Kyllä uskovaisten ylpeydestä ja ahneudesta on lähtenyt niin paljon pahaa, että...
        Luitko, ja ymmärsitkö, mitä kerroin siitä kristillisen koulun oppilaiden epidemiasta? Vai kielsitkö koko asian, kuten tavallista?

        Viimeinen lause on niin järjetön/vainoharhainen, että turha edes kommentoida.

        Ja jos on avioon kelpaamaton, syystä, että sairaus siirtyisi puolisoon, niin silloin ollaan erossa. Asia on yksinkertainen, hyvin yksinkertainen, jos ei hoksaa asiaa.


      • näiseon
        free-witch kirjoitti:

        Kuten aurora sanoi...

        Ja mitenköhän siitä HIV:stä päästäisiin...? Niin, _kouluttamalla_ ihmisiä seksuaalikasvatuksella. Eli sillä, minkä uskovat kovasti haluaisivat kieltää, jotta ihan varmasti lapsensa eivät tietäisi mitään seksistä ja ehkäisystä, vaan satavarmasti salassa paneskellessaan saisivat tauteja ja teiniraskauksia (ihminen on seksuaalinen eläin, viettejä ei voi eikä pidä tukahduttaa). Hyvä homma, uskovat... Eräskin kristillinen koulu U.S:assa kun opetti abstinence-only- suunnitelmalla (eli ainoa ehkäisykeino on selibaatti naimisiin asti), niin mitäs kävi? Klamydia-epidemia. *hidasta sarkastista taputusta*

        Juutalainen sanoi, että jos ihmisellä ei ole Jumalallista lakia, ihminen on eläin ja siinä olet oikeassa sinäkin.
        Siis jos ei ole rajaa, eläimellisesti luonteensa piirteitä ihminen toteuttaa, kuten areapolis toteaa, että eläimennä pitää himonsa täyttää.
        Siksipä maailma on sairautta täynnä, tähtenne.


      • lyhyestiselitettunä kirjoitti:

        Koulutus on yksinkertainen ja selkeä. Ei esiaviollisia suhteita ja suhde on vain miehen ja naisenvälinen, liittosuhteessa.

        Kaikki muu on tuonut ne ongelmat tähän aikaan ja maailmaan.


        Siis asia on yksinkertainen, eikä se siitä muuksi muutu.

        Olen 57 v homo, eikä ikinä yhtään seksitautia. Kelpaanko avioon miehen kanssa?


    • syntiä

      Homoilu ei kuulu Jeesuksen seuraajiien tapoihin.
      Nyt elämme armon valtakautta ja homoilijoillakin on mahdollisuus pelastukseen Jeesuksen tekojen tähden muutoksen/parannuksen kautta, kuten muillakin syntisillä.

      Jumala vihaa syntiä! Mikään synti ei taivaaseen pääse. Kiitos siitä, että joskus vapaus koittaa, eikä synnillä ole enää sijaa taivaassa.

      • Minä uskon että sitä päivää ei koskaan tule. Kun sun aika koittaa sä päädyt matojen ruuaksi ja thats it.
        Et vaan tule koskaan tietämään sitä.


      • dsasdaf

        nim syntiä turhaa hurskastelua ja kaikenlisäksi erittäin ylimielistä Sinäkin suollat tuota mantraa!!!


      • Raamatun mukaan syntiä on kuitenkin niin runsaasti, että kukaan ei ole synnitön. Kukaan erään syntisen naisen tuomiolle tuoneistakaan ei kokenut itseään synnittömäksi, ja he hipsivät takavasemmalle.

        Niin että miksi Jeesuksen seuraajan tapoihin ei kuulu homoilu, mutta kaikkea muuta kuuluu? Mitä tämä on? Ainoa minkä voi luonnehtia Raamatun mukaiseksi homoilusynniksi on makaaminen. Mutta kun itse nuorena haavelin olla miesten kanssa panohommat eivät olleet mielessäkään, eikä panoja ollut ensimmäisellä seksitapaamisellakaan. Sitä oli vasta kymmeniä vuosia myöhemmin.


      • free-witch

        "Mikään synti ei taivaaseen pääse."
        Ei itse asiassa pääse Jeesuskaan ;)

        Vai mitenkäs se meni, että naimattomien lapset eivät pääse taivaaseen kymmenenteen sukupolveen asti... Hupps.
        Toisaalta, eihän Jesse nyt mikään paha tyyppi ollut, vaikka hänelläkin oli kaksi isää :)


      • päläpäläläpäp
        free-witch kirjoitti:

        "Mikään synti ei taivaaseen pääse."
        Ei itse asiassa pääse Jeesuskaan ;)

        Vai mitenkäs se meni, että naimattomien lapset eivät pääse taivaaseen kymmenenteen sukupolveen asti... Hupps.
        Toisaalta, eihän Jesse nyt mikään paha tyyppi ollut, vaikka hänelläkin oli kaksi isää :)

        mitäspäs se kommarinpökäle siinä nyt jupiseekaan!


      • JBKJLKLÖÄÖ
        päläpäläläpäp kirjoitti:

        mitäspäs se kommarinpökäle siinä nyt jupiseekaan!

        MITÄ SE PASKAPÖKELE HUUTAAKAAN!!!!!


      • pökäleitä.juu
        päläpäläläpäp kirjoitti:

        mitäspäs se kommarinpökäle siinä nyt jupiseekaan!

        Minuakin tympii nuo samat jakutukset mitä nuo atskuta täällä jauhavat keskenään. Menisivät omalle palstalleen tätä saastuttamasta...


      • free-witch
        pökäleitä.juu kirjoitti:

        Minuakin tympii nuo samat jakutukset mitä nuo atskuta täällä jauhavat keskenään. Menisivät omalle palstalleen tätä saastuttamasta...

        "mitäspäs se kommarinpökäle siinä nyt jupiseekaan!"
        Ahaa, käsityskyky ei riitä. No, ei se ole mitään uutta :)

        Ei ole pakko käydä täällä ;) Vapaa palsta, sananvapaus - siksihän sinäkin saat täällä mölistä siinä missä muutkin. Käsitätkö, vai vieläkö lisätään rautalankaprosenttia?

        Huvittavaa tietysti, että kyllä teistä valitusta kuuluu, mutta ikinä ette onnistu kumoamaan näitä meidän kriittisiä huomioitamme :D Selitä toki, kuinka Jeesus EI olisi ollut avioton lapsi (ja vielä pettämisen tulosta), tai kuinka hänellä EI olisi ollut kahta isää. Jos pää kestää ;)


    • dfgdfgdfgdfgdfgdfg

      ALoittaja, koita tajuta: Jumala ei ole koskaan sanonut tälle kansalle että kivitä ketään hengiltä. Laki oli annettu Israelille, ja sen kovuudelle on varmasti joku hyvä syy jonka vain Jumala tietää.

      Pakanakristityille ei ole koskaan annettu mitään kuolemantuomio-lakeja, joten se siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7210
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2194
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1439
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1153
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe