Asun kaupungin vuokra-asunnossa. Ollan asuttu nyt vuosi ja yhdeksän kuukautta. Hiljattain selvisi homevaurio.
Alko selviämään oudot kipu/kuume/huimaus jne. oireet. Asunto on "remontoitu" miten on ja kuluja tietysti tällaisesta syntyy. Remontin maksoi tietty kaupunki mutta kuivan pörisi pari viikkoa ja meidän sähköillä.
Onko olemassa ennakkotapauksia vuokratalossa asuvilta home korvauksista?
Mitä instanssia voi lähestyä, jotta saisi neuvoa miten toimia?
Mitä voin vaatia korvaukseksi (vuokria)?
Muutkin aiheeseen liittyvät vinkit ovat tervetulleita.
Korvausta homeesta johtuvista ongelmista
Home hemmo
3
1149
Vastaukset 3
- kertova
Luin tässä alkusyksyllä jostain linkinsä, että korjauksista tulee ilmoittaa vähintään 6 kk eli puolta vuotta ennen. Tuolta ajalta ei makseta lankaan vuokraa tai se puolitetaan tai muutoin sovitaa, mikä hyvä menettelypata. Katso esim. GOOGLE--
- annu
Niitä olisi hyvä olla ja nimenomaa ajalta, jolloin oireet olivat vielä alkutaipaleillaan. Jälkeenpäin todistelu on kovin hankalaa/mahdotonta.
Epämääräisistä oireista on vaikea vaatia korvausta.
Vuokrat on asia sinänsä.
- Home sweet home
Kokeile ottaa yhteyttä oikeusaputoimistoon, sieltä voisi ehkä jotain apua saada?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189816- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 69530
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398