Rahan käyttö

tumppi78

Jos vaimo käyttää tupakkaan kuukaudessa n. 100e, niin eikö olisi oikeus ja kohtuus, että voisin käyttää omiin harrastuksiin saman summan myös? Tuntuu vaan epäoikeuden mukaiselta, jos rahat menee tiukille niin se on minun menot jotka ensimmäisenä otetaan puheeksi, mutta tupakasta ei tingitä pätkääkään. Tiedän kyllä itsekkin vuosia polttaneena ja aikaa sitten lopettaneena, kuinka tupakoijalle se on henki ja elämä. Mutta ei tää voi mennä aina näin.

54

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samassaveneessä

      Niinpä olisihan se oikeus ja kohtuus, mutta kun se ei mene parisuhteessa noin. Ensinnäkin hän on aina tupakkansa ansainnut ja hänen mielestä sinä vastaavasti et tarvitse mitään, joten hyvinhän teillä menee.

      Tuohan se asetelma on, mutta minkä teet? Jos tuosta alat jotain virkkomaan, meneen "baari" kiinni viikoksi tai kahdeksi, ja sittenkös harmittaa. Tasan ei käy onnen lahjat, eikä rahan käyttö.

      Jos yhtään lohduttaa, niin samassa veneessä ollaan...!

      • niimiekiiniimiekii

        Käy itte ulkoruokinnassa samalla summaqlla kuukauessa. Jos alkaa kuulua mäkätystä, nin sano vaan, että osataan meilkin satanen kuussa panna savuna ilmaan ja on toi sapuskakin paarisa parempaa, kun ei haise ilima eikä sapuska maistu kessulle.


    • alkup78

      Näinhän se menee, mut en ainakaan pode huonoa omaatuntoa, jos pistän sivuun itselleni edes puolet tuosta summasta. Toki lasten hyvinvointi etusijalla. Mutta täytyy tasapainoilla, oikea ja väärän sekä salailun ym. välimaastossa.

      • samassaveneessä

        Onnea yritykselle. Minulla ei ole koskaan ollut mahdollisuutta tuollaiseen ylellisyyteen, kuin säästäminen. Hän on tarkkaan tietoinen rahatilanteestani ja pitää huolen, ettei säästöjä jää. Esim isommatkin veronpalautukset on muistettu käyttää, kun hänellä just nyt ei ole rahaa ja jos nyt voisit tämänkin maksaa...

        Itseäni olen lohduttanut, että meneehän tuo myös lasten hyvinvointiin...


      • eiihanoikein
        samassaveneessä kirjoitti:

        Onnea yritykselle. Minulla ei ole koskaan ollut mahdollisuutta tuollaiseen ylellisyyteen, kuin säästäminen. Hän on tarkkaan tietoinen rahatilanteestani ja pitää huolen, ettei säästöjä jää. Esim isommatkin veronpalautukset on muistettu käyttää, kun hänellä just nyt ei ole rahaa ja jos nyt voisit tämänkin maksaa...

        Itseäni olen lohduttanut, että meneehän tuo myös lasten hyvinvointiin...

        Sinun tilanteessa avaisin toiseen pankkiin tilin, josta kiellän pankkia lähettämästä mitään tietoa kotiin. Ei siis tiliotteita eikä mitään. Siirrä sinne tilille vaikka muutama euro kerrallaan silloin tällöin. Itse tein tällä tavalla avoliitossa ollessani, koska mies olisi juonut kaikki rahat. Tiesin jo silloin, että tulen tarvitsemaan rahaa esim. takuuvuokraa varten, joten kaikki kympit ja sataset, jotka oli vuosien varrella kertynyt, olivat todella arvossaan.


    • egtaegs

      Kaikenlaisissa liitoissa ihmiset elävätkin... Siis haloo, akka laittaa satasen kuussa terveytensä tuhoamiseen ja sinä vain ihmettelet, että eikö sinulla olisi "oikeus" laittaa satanen johonkin terveellisempään ja tarpeellisempaan... Ole mies äläkä hiiri! Sano akalle, että sinä teet omalla satasellasi just, mitä lystäät ja se ei kuulu hänelle tirin taria niin kauan kuin kulkee nortti suupielessä. Hmm... Eipä taida olla ainoa asia, jossa hyppii silmillesi...?

      • alkup78

        Ei ole ainoa asia ja viitä vaille jalka oven välissä tässä olenkin.

        Tiedä sitten niin siitä tarpeellisuudesta ja terveellisyydestä, mutta omaan hyvin vointiin joo. Enkä tarkoita mitään baarissa notkumista. Sanotaanko näin, että olen sitä rahaa käyttänyt omiin menoihin ihan kohtuullisesti, mutta aina olen joutunut kesän jälkeen kuuntelemaan kitinää ja natinaa, että paljonkohan sitä taas päristeltiin "savuna" ilmaan. En vain tullut mieleenkään että nykyhinnoilla, tupakoimalla maltillisestikkin n. puoliaskia päivässä se on jo n. 90e/kk = 1080e/v


      • jussstusssss

        Kommentoipa tuota hiiri-vertausta. Miksi ihmeessä annat toisen hyppiä silmillesi noin selvässä asiassa? Riitelemään ei kannata ruveta. Ilmoitusluonteinen asia ja toimit oikein.


      • alkup78

        "Kommentoipa tuota hiiri-vertausta. Miksi ihmeessä annat toisen hyppiä silmillesi noin selvässä asiassa? "

        Ja mitähän kommentoitavaa siinä on? Juurihan kerroin käyttäneeni rahaa omiin tarpeisiini. Tosin narinan saattelemana. Ja riitelemään ei kannata, mitenkähän luulet akkaväen tässä tapauksessa reagoivan. Aivan varma itkupotku raivari. Tupakoija, oli se sitten mies taikka nainen, kokee aina olevavansa oikeutettu polttamaan. Tupakointi on pyhä asia ja kaikki sitä koskevat yleisetkin rajoitukset koetaan epäoikeudenmukaisena.


      • jussstussss

        OK!


      • gredtgxf
        alkup78 kirjoitti:

        "Kommentoipa tuota hiiri-vertausta. Miksi ihmeessä annat toisen hyppiä silmillesi noin selvässä asiassa? "

        Ja mitähän kommentoitavaa siinä on? Juurihan kerroin käyttäneeni rahaa omiin tarpeisiini. Tosin narinan saattelemana. Ja riitelemään ei kannata, mitenkähän luulet akkaväen tässä tapauksessa reagoivan. Aivan varma itkupotku raivari. Tupakoija, oli se sitten mies taikka nainen, kokee aina olevavansa oikeutettu polttamaan. Tupakointi on pyhä asia ja kaikki sitä koskevat yleisetkin rajoitukset koetaan epäoikeudenmukaisena.

        "Tupakointi on pyhä asia ja kaikki sitä koskevat yleisetkin rajoitukset koetaan epäoikeudenmukaisena"...
        No johan on selitystä! Jos kerran noin on, niin älä sitten valita, vaan anna akan käryttää toinenkin satanen savuna ilmaan per kuukausi!


      • alkup78

        Ei se ole mitään selitystä vaan totisinta totta tupakoijien maailmasta. Olen työpaikalla todistanut isojen miehien porua, kun tupakointi kiellettiin sisällä. Ei ollut enää lupa käydä savukkeella kuin tauoilla. Oli kuin maailmanloppu olisi tullut! Seinät kaatuu päälle, ei pystynyt tekemään töitä, työnantaja on ajattelemato paska ja önnönnöö! Aivan järjetöntä kiukuttelua 40-60-vuotiailta miehiltä.


      • Nykypäivä
        alkup78 kirjoitti:

        Ei se ole mitään selitystä vaan totisinta totta tupakoijien maailmasta. Olen työpaikalla todistanut isojen miehien porua, kun tupakointi kiellettiin sisällä. Ei ollut enää lupa käydä savukkeella kuin tauoilla. Oli kuin maailmanloppu olisi tullut! Seinät kaatuu päälle, ei pystynyt tekemään töitä, työnantaja on ajattelemato paska ja önnönnöö! Aivan järjetöntä kiukuttelua 40-60-vuotiailta miehiltä.

        Yhyy.. kamalaa. Koko maailma kaatuu. Kyllä nurisijoita maailmaan mahtuu. Pitäkää huoli omasta elämästänne, kun ette osaa sitäkään elää kunnolla. Hyi hitto, kun oikein oksettaa tuollaiset lapaset.


    • Stellaria

      Meillä on ollut tapana ensin hoitaa laskut ja välttämättömät menot. Sitten molemmille varataan sama summa "käyttörahaa", jonka voi vaikka polttaa savuna ilmaan. Jos jotain jää, laitetaan säästöön tai käytetään johonkin yhteiseen.

    • kirvesmiehenmuija

      No jopa on pienestä teidän perheen onni kiinni. Jos se on satasesta kiinni. Herää jo. Taitaa olla ongelma jossain ihan muualla. Ei noin pieni ja mitätön asia voi paisua noin suureksi. Jos sua ärsyttää vaimon rahan käyttö niin jakakaa menot tasan ja kumpikin tekee omilla jäljelle jäävillä rahoilla mitä haluaa. Mutta uskon että ongelma on jossain muussa kuin tuossa satasessa.

      • alkup78

        Eihän se vuosiin ole ollutkaan satasista tai edes tonnista. Tilanteen muuttuu ja hetkellisesti joutuu elämään tiukemmalla budjetilla.


      • kipali1

        Juuri näin


      • 41242214421

        Vai on satanen sun mielestä "mitätön asia". Lopeta se keskenkäyneen kiljun juominen ja herää todellisuuteen.


    • tuhkisvaaneimuna

      Käske vaimosi nuolla tuhkakuppia! Niinhän sinäkin teet kun himo yllättää... siis pelkkä kielari saa ikäneistä karstan omaan suuhusi;) Hyi helvetti, ennemmin imisi pakoputkea...

    • tyrrt

      Niinhän se menee, että nisteillä heidän nistikulunsahan on melkein puhdasta voittoa, ei niitä lasketa.

    • Omillarahoilla

      Meillä mies usein mainitsee, kun ostin itselleni jonkun vaatteen. Että taasko, justhan vasta ostit sandaalit tms. Mutta minä aina siihen sitten kommentoin, että eiköhän sulla mene paljon enemmän vuodessa tupakkaan kun mulla vaatteisiin. Voisin ostaa vaikka joka kuukausi uudet kengät. Harkitsi sitäkin, että laitan kaikki vaate ja kenkäostokseni muistiin ja lasken paljonko on mennyt vuodessa. Vaikka toisaalta turhaa, koska omilla rahoillani ne aina maksoin ja puolet maksoin yhteisistä menoista? Ymmärtäisin, jos mies olisi maksumiehenä. Silti tunnen aina huono omatuntoa, jos ostan jotain. Mies ei juuri itselleen osta vaatteita ja kenkiä. Sitten vasta kun ne on ihan risaiset ja noin 20 vuotta vanhat. Mies lopetti polttamisen, joten nyt en voi siihen vedota. Miehen mielestä riittää, että naisella on yhdet talvikengät, kumisaappaat, yhdet sandaalit ja kesäkengät. Ei voi ymmärtää, esim. että pitäisi ostaa eri värisiä kenkiä eri asuihin tai ettei yksi käsilaukku käy kaikkiin asuihin ja tilaisuuksiin. Rintsikat oli jo 4 vuotta vanhat, kun vaihdoin uusiin. Joten en ole mikään hirmuinen shoppailija? Piilottelen välillä ostoksiani silti.
      Ihmiset pistää rahojaan eri asioihin. Jos vaimosi laittaa tupakkaan miksi sinä et saisi laittaa johonkin muuhun samaa summaa?

    • Lapselliset

      Kai sinä nyt saat ansioillasi tehdä mitä tykkäät, samoin puolisosi. Ei kai aikuiset ihmiset nyt lupaa toisltaan kysy. Haloo.

      • pdokpkos

        Useimmilla pariskunnilla on yhteiset rahat, joiden käytöstäkin siis päätetään yhdessä.


      • EnpäUsko
        pdokpkos kirjoitti:

        Useimmilla pariskunnilla on yhteiset rahat, joiden käytöstäkin siis päätetään yhdessä.

        Minun kokemuksen mukaan taas useimmilla on ihan omat tilit. Yhteisiä kuluja jaetaan, mutta henkilökohtaiset menot on henkilökohtaisia.


      • 1236657
        pdokpkos kirjoitti:

        Useimmilla pariskunnilla on yhteiset rahat, joiden käytöstäkin siis päätetään yhdessä.

        Joka on AINA iso virhe!


    • pariskunta39-35

      Parempi erota ja ottaa savuton akka. Me ei polteta ja meillä suunnilleen samat harrastukset kuten kuntosali johon menee 470 euroa vuodessa yhdeltä. Satanen röökiin on aika paljon. Sama kun pistäisin satasen kaljaan kuukaudessa. No meillä varmaan menee satanen kuussa juhlimiseen.

      • täysiävuosiako

        Millaisia syitä riittää juhlimiseen joka kuukausi? Juhlimiseen on yleensä joku syy. Vai onko teidän juhliminen esim. baarissa istumista jota jotkut nimittää juhlimiseksi.


      • winskikent

        Onhan aina hennesy!


    • Joo, parempi jättää lemuläjä ! Onko sulla siis omaa rahaa, ettette jaa jotakin tiliä yhdessä ? Itse en polta, enkä ole IKINÄ SITÄ kokeillut, ja enkä koskaan edes aloita !!! Vain sairaat vetelevät savuja.......miks edes otit lemuläjän ? Mua hävettää lemuläjät. Vastapäätä asuu sellainen ukko, aina vahtaamassa ja vetelemässä, ja sillä käy muutama akka siellä ja muutama saastainen läski ukko siellä määkimässä......tarkkailen sitä.... Ja niitä muita sairaita lemuläjiä. Mulla on siihen täysi oikeus, kun siellä on alueella kameravalvonta ollut jo vuosia, eikä ne talonmies ja sen kätyrit ja käskyläiset ole siihen mitenkään noteeranneet, että juuri ne rikkoo lakia, että siellä saa poltella VAIN OMALLA TAKAPIHALLAAN, ei missän muual- la, ja se koskee jokaista asukasta ja vierailijaa ! Siitä on tullut jokaiselle asukkaalle lappu, mutta sinne on muuttanut paljon uutta väkeä ja joku- nen saasta lähtenyt veke, joten se ei välttämättä ole kaikkien tiedossa, vaikka kyllä se pitäisi olla.....
      Itse olen sinkku, savuton ja raitis, ja omaa rahaa käytössä on joskus liian vähän, joskus riittävästi.......mutta olen tyytyväinen....... Kannattaa jättää se lemuläjä nyt ! Tai käske sen lopettaa, sitten voit ehkä jäädä.....lopetta- minen kannattaa ! Miks edes aloitat ? Siks, että kaveris vetelee ja pakotti sutkin siihen....? Ja uhkailee, että jos et aloita, en oo kaverisi......? Olenko oikeassa ?

      • Heh.heh.heh.heh

        Tarkkailet? Mäpä tarkkailen sua päivittäin ja luonnollisesti masturboin, vaikka et kyllä mitään missi-ainesta ole koskaan ollutkaan.


      • Entupakoi

        Kirjoitustaitosi ovat niin huonot, että jäi epäselväksi missä mies vieraineen tupakoi ja missä se on mielestäsi laitonta.

        Esim parveketupakointi on täysin laillista. Se voidaan kieltää taloyhtiön säännöissä, mutta siihen ei voida puuttua koska kielto ei perustu lakiin vaan on ainoastaan suositus. Useimmat taloyhtiön "ehdottomista" säännöistä ovat oikeasti vain suosituksia.

        Samoin pihalla tupakointia ei voida kieltää.

        KKO on tehnyt asiassa päätöksen ja sen mukaan parveketupakointia ei voida kieltää.

        Työpajan missi voisi vähitellen ruveta kehittämään itseään. Ei noin huonolla ymmärryksellä ja asenteella pääse elämässä kovin pitkälle.


    • Lummi

      Yhtä lailla ne rahat menee koruihin, kenkiin ja vaatteisiin, tai mihin tahansa, mitä vaimo itselleen ostaa.... joten älä valita.

    • okråpkoopd

      Kyllä. Jos vaimo käyttää 100e johonkin mistä vain hän päättää, niin sinä voit käyttää saman summan johonkin mistä vain sinä päätät. Hyvin selkeää. Reilu peli.

      Älä kysele vaimolta, kun ei hänkään kysele sinulta.

    • tuohtunutkin

      Olen nainen ja tupakoinut40v.Mies ja lapset ovat käyneet pizzerioissa ym.ruokapaikoissa syömässä aina vaikka kotiruokakin on syöty ennen sitä,elokuvissa ja lomamatkoillakin sekä kalastusreissuilla ympäri Suomea ja Eurooppaa he ovat käyneet vaan itse en kun matkapahoinvointi on niin paha,mies ja lapset ovat harrastaneet jääkiekkoa ,myöhemmin kuntosalia.Kaikki nuo on maksaneet kymmenet kerran enemmän kuin tupakointini sillä käärin itse sätkät ja kuukaudessa tupakointiini on mennyt 50e.Eli eipäs nyt liioitella siellä

      • Hyi_helkkari

        Vain alkoholistit ja narkkarit käärii itse sätkiä.
        Lopeta se polttaminen typerys!


    • Taina74

      Mutta, kun ei parisuhteessa voi noin ajatella. Koska kyllä sitten riita saadaan aikaseksi vaikka mistä esim. mies syö enemmän, naisella vaan menee enemmän kampaajalle vaikka sekin vain leikkaisi hiuksensa, naisten vaatteet maksaa enemmän yms. Ja yleisesti ottaen nainen tienaa vähemmän kun mies.

      • Himetin

        Riippuu tilanteesta. Jos jossain vaiheessa on tiukkaa, niin molempien pitää karsia jostain.

        Mm. tuo "vain leikkaisi hiuksensa" on myytti. Jos nainen käy vain lyhennyttämässä hiuksensa ilman ylimääräisiä kommervenkkejä, sen pitäisi maksaa sama kuin miehelle.

        Mutta kun eroja on vertailtu, niin keskimäärin naisten hiustenleikkuu on huomattavasti monimutkaisempi operaatio riippuen hiusmallista ja käytetyistä tuotteista, kuten väriaineista yms.

        Tämän huomaa helposti jo seuraamalla ihmisiä julkisilla paikoilla. Miesten hiusmallit ovat yleensä hyvin yksinkertaisia ja geneerisiä kun taas naisilla kirjo on paljon laajempi ja on paljon erilaisia viistoja ja muotoiltuja leikkauksia, käherryksiä, pidennyksiä, raitoja yms. ja naiset ovat muutenkin tarkempia hiuksistaan.

        Esim. oma parturikäyntini vie yleensä keskimäärin n. 20min ja sisältää otetaan sivuilta ja takaa lyhyeksi ja lyhennetään vähän muualta. Ei tartte laittaa vahaa. Maksaa yleensä noin (reilun) parikymppiä eikä ole vakioparturia tai -leikkaajaa. Paikoin voi saada halvemmallakin.

        Kuinka moni nainen tunnistaa että selviää kampaajakäynnistä samassa ajassa, myös ilman lisäaineita, mutta joutuu maksamaan esim. tuplat tuosta? Silloin sanon että teitä on kusetettu ja alkaisin miettimään jonkinlaisia toimenpiteitä. Mutta yleensä kun aletaan perkaamaan tapauskohtaisesti, niin miesten "pelkkä leikkaus" ja naisten "pelkkä leikkaus", ovat harvoin tosiaan vastaavat, se näkyy yleensä jo käynnin kestosta.

        Se että naiset tienaavat keskimäärin vähemmän ratkeaa sillä että hakeutuu hommiin josta maksetaan ja tekee täyttä päivää ylitöitä. Tuo selittää palkkaerot.

        Ja jostain syystä vaikka naiset tienaavat keskimäärin vähemmän, he myös kuluttavat arjessa enemmän, siksi esim. suurin osa mainoksista on suunnattu heille.


    • Niinhän se pitäisi olla, että yhteiset menot yhteisestä kassasta ja molemmille omaa käyttörahaa, jota voi törsätä miten lystää. Jollei akka siihen suostu, niin potkaise ulos elämästäsi.
      Paitsi jos teillä on lapsia. Suomessahan on käänteinen Šaria-laki. Täällä viranomaiset määräävät lapset aina äidille, oli miten pimeä tahansa.

    • 91919

      Yleensä eniten tupakoivat ne, joilla olisi siihen vähemmän varaa. Tee sinä lastesi kanssa ulkomaanmatka kerran vuodessa tupakoimattomuudella säästetyillä rahoilla. Tai jos ei lapsia ole vaihda muijaa. Minä en ikinä ottaisi tupakoivaa miestä.

    • Alkoholia

      Käyttävä puoliso kuluttaa hyvinkin tuhat euroa kuukaudessa,samoin ratsastusta ja golfia harrastava. Eli,noin 100 euroa kuukaudessa savukkeisiin on pieni menoerä.

    • Ite aattelen että hän tekee omilla rahoillaan mitä haluaa ja sä omilla rahoillas mitä haluat. En oo koskaan tajunnu sitä että ihmisillä on yhteinen tili tms. o.O

    • TasanKäyLahjat

      No...yks ei tykkää tupakoivista, toinen vihaa ryyppäämistä, kolmas jotain ihan muuta. Niinhän se menee.
      Meillä on selkeä jako, yhteiset menot mukuloita myöden maksellaan kimpassa, siitä ei pihdata senttiäkään pois. Ja tietenkin säästöön pistetään kuukaudessa edes joku summa, välillä 5€-200€ kuukaudesta riippuen.
      Se mitä tuloistaan kummallakin jää yli on omaa rahaa. Se on ihan sama sitten, vaikka toinen kirjaimellisesti pyyhkisi perseensä niillä rahoilla.
      Ja ihan hyvin on toiminut.
      Itse poltan ja muija taasen tykkää käydä välillä baarissa/yökerhoissa jatsaamassa, 1-2 kertaa/kk, nämä on näitä säännöllisiä turhakkeita meidän perheessä. Lopuilla tehdään mitä tehdään.
      Kumpikaan ei oikein tykkää toisen paheista, mutta muijaa ei ainakaan saa lopettamaan tuota "tenuttelua" varmaankaan millään, joten enpä mäkään tumppaa sitä viimeistä tupakkaa varmaan vasta kun sitten kuollessa.
      Sen verran laskeskelin/laskettiin piruuttaan joskus, niin muijalla menee hieman enempi rahaa sidukkaan kuin mulla norttiin kuukaudessa joten eipä muijalla olisi kyllä varaakaan kitistä, että mä haaskaan perheen rahoja ihan turhiin juttuihin.
      Muutenhan se on sama, kumpaa imee sisuksiinsa, alkoholia vai tupakansavua.
      Tupakasta saa useimmiten syövän tai keuhkosairauden, viinasta menee useimmiten maksa ja munuaiset. Eli kumpi on sitten kivempi juttu sairastaa?

    • Eriveneessä

      Eiköhän se ole aivan sama mitä kukin omilla rahoillaan tekee, oli se sitten järkevää tai ei. Sinuna en menisi rutisemaan asiasta vaimolle, saattaisi käydä niin että ei heruisi haarakiilaa pitkään aikaan, sen kiristyskeinon naiset osaavat.

    • Sivsta.seuraan

      Miehellä menee viinaan 300-400 e/kk, eikä siitä voi puhua mitään. On mennyt vuosikausia, pullot on piilossa, eikä niitä näy kuin tyhjänä roskiksessa.
      En alennu etsimään.
      Olisin lähtenyt nuorempana, mutta en voinut tehdä sitä lasteni vuoksi, koska mies olisi ollut siltojen alla vuodessa, jos olisi holtittomasti päässyt juomaan. Kaksi työpaikkaa aikanaan ryyppäsi, mutta siihen aikaan hyvä työmies sai töitä.
      Nyt on eläkkeellä, tehköön mitä mielii.

    • valintatalous

      Paskooko teillä toinen enemmän kotona kuin toinen? Paperi/vesi/pyyhekulut/saippuakin maksaa. *Ja niin edelleen*.....listaalöytyy !

    • DDDDDDDDD
    • ehota

      entäs jos tupakan lisäksi pitää vielä meikata??

    • piippuko

      Miksi tupakasta kun viina on paljon kalliimpaa ja sen sivuvaikutukset koko perheeseen ovat järkyttäviä, on tappoja, pahoinpitelyjä, ylimielisyyttä, haisevaa kaveria, oksentelut jne. Tupakka sentään rauhoittaa ihmistä kun sillä on vaikeuksia, ei sitä ole pakko polttaa ketjussa. Se on nautintoaine.

    • mäyttökaksu

      hintaa vois nostaa 30€ aski
      ja auton käyttömaksu pois sillä rahalla.

    • rennontaku

      mä lopetin polton käytän nyt rahat thai-hierontaan se rentouttaa

    • seonaddiktio

      Meillä meni viimeisetkin pennit äijän tupakkaan. Aroma-tupakkapussi maksoi silloin markan. Muuten en sitä olisi muistellut, mutta tuli mieleen aloittajan kirjoituksesta.

      En kannata sitä, että muu perhe saa kärsiä yhden takia. Hermostunuthan nikotinisti on, kun sitä ei saa. Naiset muuttuu useinkin raivopäisiksi, ei ole helppoa sellaista katsella ja kuunnella.

    • ehtoopuolentäti

      Eihän aikuista ihmistä voi pakottaa mihinkään. Jos vaimosi haluaa tupakoida, niin sitten niin tapahtuu. Toki voi vedota hänen terveyteensä ja yrittää saada häntä edes vähentämään polttamista.

      Kyllä kummallakin pitää olla omaa rahaa, jos kumpikin käy työssä. Perheen yhteiset menot hoidetaan yhdessä, mutta sen jälkeen on sitten oma asia, että käyttääkö oman osuutensa tupakkaan vai esim. säästämiseen, ravintolassa syömiseen tms.

      Minulla ylimääräinen raha menee yleensä niin, että puolet säästöön ja puolet johonkin turhempaan esim. vaatteisiin, hiusten värjäämiseen, ravintolassa syömiseen. Säästörahoihin joudun kajoamaan, jos auto hajoaa. Ulkomaanreissuun pääsen rahoillani ehkä 4-5 vuoden välein, joten kovin isoja summia ei säästöön kerry. Tupakkaan ja alkoholiin ei onneksi mene senttiäkään.

    • Ölviääää

      Kyllä , Olvia saat ottaa... sata tölkkiä kuussa...

    • penaalianttiterävä

      Senus käyttää omia rahoja, minä käytän 550 eur muihin huvituksiin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6519
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      527
      3759
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      190
      3654
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      173
      2846
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2539
    6. 292
      2307
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1613
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      112
      1518
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1449
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1230
    Aihe