huonoja kokemuksia

ebin_mies

minulta peruttiin jälkikäteen työvuoroja koska en ollut kuulemma hoitanut niitä tarpeeksi nopeasti. otin vapauden takavarikoida firmalta vähän tavaroita ja jätin lapun että "saatte takaisin kun maksatte palkat" yhteystiedot

eivät ikinä kehdanneet soittaa perään

paska firma, en suosittele

3

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ebin_mies

niin, ja täältä tosiaan saisi halvalla käytetyt turvavaljaat, työtakki housut (pestynä toki, koko miesten M) turvasaappaat kolme kypärää alumiinivanteet (Ford Transitista, 2005)

firman nimeä en mainitse, mutta yleisesti kaikki vuokrafirmat ovat tätä samaa paskaa

• pyramidihuijari

Oikein. Jos palkka jätetään maksamatta, pitää ottaa sitten vähän takaisin siitä summasta itse, minkä työnantaja on velkaa.

Hyvänä esimerkkinä kuntouttavassa työtoiminnassa tai työkokeiluissa olevat työttömät, joille ei työsopimustakaan suostuta solmimaan. Jos saa päivärahaa siltä ajalta, ja tienaa vaikka n.600€/kk käteen, ja minimipalkka olisi oikeasti 1700€/kk, niin on vähintäänkin oikein rystää kassasta pari tonnia, mikäli työkokeilu kestää muutaman kuukauden.

Pomo on tämän velkaa, kun on kusettanut olemalla maksamatta minimipalkkaa työstä, josta palkka normaalisti kuuluisi minimipalkan mukaisesti maksaa. Itse asiassa kaikki jotka ovat jossain vaiheessa olleet työllistämistoimenpiteessä, kuten kuntouttava työtoiminta, tai työkokeilu, ovat oikeutettuja perimään entisiltä esimiehiltään useiden tuhansien eurojen korvaukset vaikka väkisin - kyllä velat pitää aina maksaa takaisin. Sohvilla makailevat esimiehet eivät tosin vapaaehtoisesti velkojaan tuskin maksa, tai tunnusta pyramidihuijauksiaan.

• kaido_rakverest

samoin kävi minule. minä en saanut palkkaa kun menin eristys hommihin. pomo sanoi että odotellaan. ulkona satoi rankasti. miua ei kiinnostanut odottelu niin pomo sanoi että voisin mennä vaikka huoltamaan autoja (reenkan vaihto ynnä muuta) ajankuluksi. pomo sanoi että täysi tööpäivä palkka. mutta vuokrafirma sanooi että ei käy. "sinut palkattiin eristys meeheksi ei autohuoltajaks. jos et eristä niin et tee mitään."

pomo tuli minun puolelle ja sanoi että kun satoi niin kovasti että työt ei onnistu niin saahan poika hallila käytetystä ajasta asjalisen palkan kyllä, kun teki jotain hyödyllistä kuitenkin koko 8 tuntia.

vuokrafirma sanoi että mies oli hallilla muttei tehnyt käskettyä työtä, ja tuhlasi vuokrafirman resurssia.

lopuline tulos vuokrafirman mielestä:
      - asiakasfirman pitää maksaa vuokratusta työvoimasta
      - vuokrafirman ei ole pakko maksaa työ tekijäle, jos ta ei ole ollut tekemässä JUST sitä mihin palkattiin
      - työtehtävä muuttui kesken päivän ( sään ja pomon uusien ohjeiden takia) = ei siis tarvitse maksaa palkka

vitun kusipäät. menin pomon puheille ja sanoin että tästä lähin työksentelen suorraan teille, jos sopii. sopimus tehtiin ja vuokrafirman varastosta otetut hitsaus tarvikkeet jäi minun autoon. ne soitti kyllä ja pyysi palauttaamaan ne, mutta muistuitin häntä siitä työ vuoron ongelmista, ja sanoin suoraan että "haista vittu, tule hakemaan jos uskallat. tuo minun palkka sinun mukana, tehdään vaihto kaupat"

hitsi koneesta sain vain 700e, mutta kyllä se kuitaa kaiken monin kerroin. paitsi pahan mielen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      226
      4553
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      22
      3399
    3. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      262
      1965
    4. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      7
      1726
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      38
      1237
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1199
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      100
      934
    8. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      30
      767
    9. Uskotko että halaatko

Kaivattuasi koskaan vai et?
      Ikävä
      63