huonoja kokemuksia

ebin_mies

minulta peruttiin jälkikäteen työvuoroja koska en ollut kuulemma hoitanut niitä tarpeeksi nopeasti. otin vapauden takavarikoida firmalta vähän tavaroita ja jätin lapun että "saatte takaisin kun maksatte palkat" yhteystiedot

eivät ikinä kehdanneet soittaa perään

paska firma, en suosittele

3

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ebin_mies

      niin, ja täältä tosiaan saisi halvalla käytetyt turvavaljaat, työtakki housut (pestynä toki, koko miesten M) turvasaappaat kolme kypärää alumiinivanteet (Ford Transitista, 2005)

      firman nimeä en mainitse, mutta yleisesti kaikki vuokrafirmat ovat tätä samaa paskaa

    • pyramidihuijari

      Oikein. Jos palkka jätetään maksamatta, pitää ottaa sitten vähän takaisin siitä summasta itse, minkä työnantaja on velkaa.

      Hyvänä esimerkkinä kuntouttavassa työtoiminnassa tai työkokeiluissa olevat työttömät, joille ei työsopimustakaan suostuta solmimaan. Jos saa päivärahaa siltä ajalta, ja tienaa vaikka n.600€/kk käteen, ja minimipalkka olisi oikeasti 1700€/kk, niin on vähintäänkin oikein rystää kassasta pari tonnia, mikäli työkokeilu kestää muutaman kuukauden.

      Pomo on tämän velkaa, kun on kusettanut olemalla maksamatta minimipalkkaa työstä, josta palkka normaalisti kuuluisi minimipalkan mukaisesti maksaa. Itse asiassa kaikki jotka ovat jossain vaiheessa olleet työllistämistoimenpiteessä, kuten kuntouttava työtoiminta, tai työkokeilu, ovat oikeutettuja perimään entisiltä esimiehiltään useiden tuhansien eurojen korvaukset vaikka väkisin - kyllä velat pitää aina maksaa takaisin. Sohvilla makailevat esimiehet eivät tosin vapaaehtoisesti velkojaan tuskin maksa, tai tunnusta pyramidihuijauksiaan.

    • kaido_rakverest

      samoin kävi minule. minä en saanut palkkaa kun menin eristys hommihin. pomo sanoi että odotellaan. ulkona satoi rankasti. miua ei kiinnostanut odottelu niin pomo sanoi että voisin mennä vaikka huoltamaan autoja (reenkan vaihto ynnä muuta) ajankuluksi. pomo sanoi että täysi tööpäivä palkka. mutta vuokrafirma sanooi että ei käy. "sinut palkattiin eristys meeheksi ei autohuoltajaks. jos et eristä niin et tee mitään."

      pomo tuli minun puolelle ja sanoi että kun satoi niin kovasti että työt ei onnistu niin saahan poika hallila käytetystä ajasta asjalisen palkan kyllä, kun teki jotain hyödyllistä kuitenkin koko 8 tuntia.

      vuokrafirma sanoi että mies oli hallilla muttei tehnyt käskettyä työtä, ja tuhlasi vuokrafirman resurssia.

      lopuline tulos vuokrafirman mielestä:
      - asiakasfirman pitää maksaa vuokratusta työvoimasta
      - vuokrafirman ei ole pakko maksaa työ tekijäle, jos ta ei ole ollut tekemässä JUST sitä mihin palkattiin
      - työtehtävä muuttui kesken päivän ( sään ja pomon uusien ohjeiden takia) = ei siis tarvitse maksaa palkka

      vitun kusipäät. menin pomon puheille ja sanoin että tästä lähin työksentelen suorraan teille, jos sopii. sopimus tehtiin ja vuokrafirman varastosta otetut hitsaus tarvikkeet jäi minun autoon. ne soitti kyllä ja pyysi palauttaamaan ne, mutta muistuitin häntä siitä työ vuoron ongelmista, ja sanoin suoraan että "haista vittu, tule hakemaan jos uskallat. tuo minun palkka sinun mukana, tehdään vaihto kaupat"

      hitsi koneesta sain vain 700e, mutta kyllä se kuitaa kaiken monin kerroin. paitsi pahan mielen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9549
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4057
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2810
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2574
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      183
      2559
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1645
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe