Olen mies, kouluja käyty ammattikoulutasolta muutaman tutkinnon verran. Kaikki seurustelukumppanini (> 1 vuoden kestäneet, 5 kpl) ovat olleet maistereita tai alemman korkeakoulututkinnon suorittaneita. Koulutuserot eivät olleet ongelma oikeastaan kuin yhdessä suhteessa naisen huonon itsetunnon vuoksi, hän itse sanoi huonosta itsetunnostaan.
Treffiprofiileja lukiessa tulee mieleen, että korkeakoulutetut naiset etsivät saman "tason" kumppaneita ja myöskin keskusteluista olen saanut samanmoisen kuvan. Tuntuu, et itsellä käytännön kokemukset ja deittimaailman vaatimukset eivät oikein kohtaa ja jätän monelle kivalle naiselle kirjoittamatta, koska tuovat koulutustaan niin vahvasti esille. Onko tämä sama ilmiö myös miesten profiileissa? Ei ole tullut niitä luettua.
Eihän koulutus kerro esim. käytöstavoista, luonteesta ja toisen huomioon ottamisesta mitään. Eikö sitten itsetunto riitä kertomaan kavereille, että kumppanini on duunari... Yksi eksistäni tunnusti hävenneensä ammattiani, eikä kertonut työkavereilleen kuin alan jolla työskentelen. Sama nainen suuttui kuin sain häntä enemmän pisteitä netin pilipali_ÄO-testissä.
Kummalle kumppanin koulutus merkitsee enemmän?
13
<50
Vastaukset
"Eihän koulutus kerro esim. käytöstavoista, luonteesta ja toisen huomioon ottamisesta mitään. " Tässä olet täysin oikeassa!
Toki suoritettu koulutus on saavutus, josta voi olla ylpeä, ja jos pitää tärkeänä, että kumppanilla on oltava vähintään saman tason koulutus, niin mikäs siinä sitten - etsiköön sellaisen.
Toisaalta, miehellä munanjatkeena toimii bemari tai vastaava. Joillain naisilla se on edelleen vähän vanhanaikaisesti miehen bemari (kuvainnollisesti - siis asema/tulot/varallisuus), joilla sitten voi kilpailla tyttöjen kesken.
Kaikki työtä tekevät on duunareita - oli sitten koulutusta tai ei. Ja jos siitä työstä maksetaan, niin se on tarpeellista, oli sitten nokka nirpalla tai ei.
Parempaa onnea ensi kerralla!p.s.
"...But that won't keep me warm in the middle of the night..."
https://www.youtube.com/watch?v=mqFLXayD6e8tattiaivo kirjoitti:
p.s.
"...But that won't keep me warm in the middle of the night..."
https://www.youtube.com/watch?v=mqFLXayD6e8Parisuhteesta vain aika pieni osa liittyy siihen, että toinen pitää yöllä lämpimänä . Yhteiset arvot, mielenkiinnon kohteet, suunnitelmat, jopa keskustelunaiheet ovat tärkeämpiä kuin pelkkä fyysinen läheisyys.
Mutta kysytään näin: minkä siis sinun mielestäsi pitäisi vaikuttaa (impress)?No kuulehan, pidän tuosta kappaleesta erittäin paljon, ja tattisena aivona olen ymmärtänyt tuon lämmön paljon laajemmin kuin pelkkänä fysiikkana. Se on myös henkistä lämpöä ja yhteenkuuluvuutta, ja niinkuin sanoit, se lähtee yhteisistä arvoista ja mielenkiinnon kohteista, ja että yhdessä on hyvä olla. Vaikka Shania ei videossa niin maallisen arkisen näköinen olekaan, niin kappale kritisoi pinnallisuutta.
"That Don't Impress Me Much" olisi aikoinaan voinut kuulua omiin ilmaisuihini, kun joku oikein rupesi pullistelemaan, mutta tyydyin poistumaan paikalta ja nauroin vasta jonkin matkan päässä.
- nukkuapitäisjo
Kyllä miestenkin profiileista löytyy akateemisuuden korostamista.
Meillä on niin monia eri arvomaailmoja ja itse yritän lukea profiilikuvauksia rivienvälistä, että se todellinen arvomaailma tulisi selville... Ehkä vähän hölmön hommaa, mutta niin kai tää nettitreffi homma on.
Itse en ole korkeasti koulutettu, mutta siitä huolimatta edennyt työelämässä. Duunarina pidän itseäni silti :D Ja ohitan profiilit joissa korostetaan koulutusta ;) - fjfweir338
Koulutus ei ole välttämättä se ratkaiseva tekijä, vaan minua kiinnostaa enemmän se kuinka suhtautuu omaan työhönsä. Itselläni on sellainen työ, jonne menen joka aamu tyytyväisenä. Jos voi sanoa samaa, niin se tietää hyvää myös parisuhteelle. Semmoista miestä joka jatkuvasti valittaa omasta työstään, eikä tee mitään asian korjaamiseksi, en jaksaisi katsella hetkeäkään.
- trollibensa
Joidenkin ihmisten lapsuudenkodissa koulutuksen merkitys ja sen arvostaminen ovat olleet korkealla. Arvomaailma tuppaa periytymään aika usein jälkikasvulle.
Tämä on johtanut tilanteeseen jossa maassa on melkoinen määrä maistereita alle satasen äo:lla, usein se palkkatasokin on sitten perin vaatimaton, muutama tonni kuussa.
Nämä matalapalkkaiset ja hidasälyiset maisterit joltain humanistiselta huuhaa-alalta sitten hakevat itselleen seuraa tasokkaista miehistä korostaen koulutuksen merkitystä. Koomista koska heidän oma koulutuksensa kertoo vain siitä että perse on kestänyt istua.
Arvaa kannattaako vältellä henkilöä joka korostaa koulutuksen merkitystä ilmoituksessaan?- helmenlöytänyt
Aika kärjistetysti sanottu, mutta niin totta. Itse olen ns. akateemisen suvun vesa, mutta jätin aikoinaan koulut kesken. Silloin 80- luvulla oli suorittavia töitä niin paljon kuin halusi tehdä. Tuttavapiiri oli heterogeenista, eli tulin toimeen yhtälailla raksamiehen kuin maisterinkin kanssa.
Tilanne muuttui kun työläisperheiden opportunistisnen jälkikasvu alkoi kouluttautua akateemisesti. Kerta toisensa jälk ihmettelin näitä yliopistotyttöjä, joilla ei ollut alkeellisiakaan käytöstapoja ja yleistietous olematonta lukuunottamatta lukiossa opittua. Puuttui jonkinlainen lapsesta asti opittu hienostuneisuus, avarakatseisuus ja kiinnostus elämän ja yhteiskunnan ilmiöihin. Oli vain kova hinku saada maisterinpaperit, mutta ei kehittää itseään laajemmin.
Toki poikkeuksiakin on, mutta tämä on oma kokemukseni ja havaintoni tilanteesta.
Myöhemmällä iällä hankin itsekin sitten sen akateemisen tutkinnon, mutta omalla kohdallani se ei ole lisännyt statustani, älykkyydestä puhumattakaan.
Olen myös kohdannut moukkamaisia akateemisesti koulutettuja miehiä, enkä siksi ole kumppania etsiessäni pitänyt koulutustasoa ensisijaisena kriteerinä. Vastikään tapasin todella monipuolisen ja avarakatseisesti maailmasta ja ilmiöistä kiinnostuneen "älykkäästi uteliaan" ammattikoulun käyneen miehen, joka voittaa "moukkamaisterit" ja materialistiset merkonomit joilla on arvokas auto, maksettu ok-talo ja pankkitili tursuaa rahaa.
- SinkkuMies81__
Netistä etsin naista jolla on amk-/yliopistotason koulutus, livenä naisen koulutuksella ei ole niin väliä sillä tutustun häneen toisella tavoin jolloin hänen luonteensa ja ulkonäkönsä ratkaisee enemmän kuin se mikä hänen muodollinen koulutuksensa on.
Netissä olen vain oppinut sen että koulutustaso antaa hieman viitteitä siitä että nainen on minulle sopiva, jos kirjoittelen esim. parturikampaajan kanssa niin viimeistään livenä tavatessa huomaan ettei meillä ole tarpeeksi yhteisiä asioita että mitään suhdetta voisi syntyä. Mutta kun kohtaan naisen esim. museossa järjestetyssä sinkkutapahtumassa tai työpaikallni niin naisen koulutuksella ei ole mitään väliä, sillä meillä on todennäköisesti tarpeeksi yhteistä että voimme nyt ainakin treffeille lähteä. Yleensä noilla live-elämässä tuolla tavatuilla naisilla on sattunut olemaan korkeakoulutautstaa, yhtä poikkeusta lukuunottamatta. - atännä
Koulutuksella sinänsä ei ole väliä, mutta usein kouluttautunut ihminen seuraa aikaansa, yleissivistys on laajempi, yleistieto on hallinnassa, hän osaa etsiä tietoa ja myös kehittää itseään koko ajan. Sekä on vastaanottavaisempi uusille asioille.
Myönnän, että tuossa on oletuksia eikä kaikki toki ole samanlaisia. Mutta aika hankalaa on keskustella ihmisen kanssa, jos esim. nykymaailman tapahtumat eivät kiinnosta pätkän vertaa. Yleensä opiskelleet ihmiset näkevät maailman vähän suvaitsevaisemmin ja laajemmalta kantilta, ei vaan siitä pienestä vinkkelistään. Koulutetut yleensä ovat kriittisempiä saamaansa informaatioita kohtaan ja erottavat oikean tiedon väärästä.
Minulla ei välttämättä ole paljoa puhuttavaa matalasti koulutetun ihmisen kanssa, jos hänen kiinnostuksen aiheensa kiertävät 7-päivää lehden juttuissa kun minä olen ennemmin kiinnostunut esim. Tiede- tai Historia-lehtien artikkeleissa. - OfficeDrone
Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin todeta sen että itse näin kaksi korkeakoulututkintoa omaavana sinkkumiehienä joka seuraa maailman asioita ja harrastaa kulttuuria sekä pitää itsestään huolta löytää sen oman tyylisensä sinkkunaisen todennäköisemmin korkeakoulutettujen naisten joukosta kuin niiden naisten joukosta joilla ei ole kuin lukio/ammattikoulu käytynä.
Toki aina on poikkeuksia, minunkin tämän hetkisen elämäni suurin rakkaus on kohdistunut naiseen jolla oli vain oppisopimuskoulutuksella hommattu tarjoilijan tutkinto, tosin hän oli ollut vaativissa ja monipuolisissa toimistotöissä jo 8v ajan sellaisella alla jolle itsekin olen osittain suuntautunut. Netissä en olisi varmaan hänelle ihan ekana kirjoitellut, mutta livenä olin jo kahville pyytämässä ensi tapaamisellamme. "Eikö sitten itsetunto riitä kertomaan kavereille, että kumppanini on duunari... "
Minkä ikäisiä ihmisiä te oikein etsitte/deittailette, kun täällä toistuu niin usein tuo että pelätään kavereiden mielipidettä :o Alle kaksikymppisiä?- fgfgfgsdgsg
Tuon jännä juttu, että koulutustason oletetaan liittyvän jotenkin siihen, osaako keskustella tai omaako yleistietoa. Eihän kouluttautuminen anna kuin sitä oman alan tietoa enimmäkseen, siitä ei juuri ole kiinnostavaksi keskusteluksi jos ei satu juuri saman alan ihmisiä seuraan. Entäs sitten ihminen, joka suorittaa akateemisen tutkinnon melkein loppuun? Onko hän sitten "melkein" keskustelutaitoinen? Se loppupaperiko sen määrää että ensin ihminen on yhdenlainen ja sitten yhtäkkiä toisenlainen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894210
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032373Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?332327Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972104Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281897- 321875
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91577- 281531
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881360- 751214