Palkatonta vapaata ei saa enää perua?

Vastaaloittanut

Elikkäs...

Aloitin työni kaupungilla lokakuussa ja kesälomat tarjonnat tulivat. Kun kyselin silloin maaliskuun aikoihin pomolta, että miten saa ottaa lomia ja kyseinen pomo sanoi, ettei saa ottaa heinäkuussa, koska meidän talo ottaa aina ja hänen toinen talonsa, (olkoon talo B) kärsii sen takia, koska meidän talossa ollaan aina heinäkuut lomilla.

Kun loma listat tulivat, merkkasin itselleni alustavasti elokuuksi lomaa (merkkasin punaisella, ns. tärkeimät lomat, koska en voinut tietää miten saan lomia, koska oli helvetin epätarkkaa, että SAANKO edes lomia...) ja sitten yht äkkiä tulinki tieto, heinäkuussa SAA ottaa lomaa. Olin aluksi hieman WTF, kunnes otin sitten itelleni 2 viikkoa lisää lomaa heinäkuuksi.

No viimein piti laittaa hakemukset yms menemään ja laitoin aluksi 2viikkoa palkallista lomaa ja 2viikkoa palkatonta. Mutta tajusin, ei helvetti, mulla menee 14pv rahat, jos vedän noin pitkän loman. Olin ehtinyt laittaa hakemukseni ja lähetin pomolle viestiä, että onko mahdollista perua yksi palkaton viikko elokuulta, koska se tekee 950euron lommon palkkaan....

Vastaus oli seuraava: Palkattomia työvapaita ei voi enää perua sen jälkeen , kun ne on myönnetty. Olet merkinnyt lomasuunnitelualustaan kyseisen ajan punaisella viivalla. Eli koodannut elokuun kaksi ensimmäistä viikkoa sinulle tärkeimmiksi lomaviikoiksi. Ne on menneet jo myönnetyinä ja päätettynä eteenpäin.

Loppupeleissä en tiennyt, että näin ei saa tehdä. Kukaan ei pahemmin jelpannut minua, kun hain lomia. Mutta tein näköjään ison virheen, että vedin liian pitkän loman. Eli onko siis yleensäkkään mahdollisuus perua palkattomia vapaita, jos näkee, että se tekee ison lommon palkkaan?

2

3489

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoit_su

Tiesit kait hakiessasi, että palkaton on palkatonta.

• Vastaaloittanut

Tiesin, mutta kysyin sitä, eikö tässä tapauksessa ole mahdollisuus ollenkaan perua kyseistä lomaa, vaikka pomo tietää, että se tuo ison loven palkkaan?

Mitä olen jutellut parin ihmisen kanssa, niin näköjään on aika paljon työpaikasta riippuva ja tässä tapauksessa työpaikka on kaupunki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      139
      3095
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1686
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1374
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. 37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe