Onko kellään kokemuksia, kun ex-mies kieltäytyy lupaamastaan elatuksesta. Minun exäni lupasi jatkuvast, että hän elättää minut. Asia oli esissä, sillä jouduin monesti jättämään oman työpaikkani, kun oli muutettava miehen työn vuoksi. olin todella huolestunut asiasta, kun sairastuin vaikeasti. Tuolloin ex-mieheni laati omakätisesti paperin, jossa hän lupaa puolet palkastaan tai eläkkeestään minulle. Tämä lupaus on voimassa siihen asti, kun minä asettuisin pysyvästi asumaan jonkun miehen kanssa.
Nyt avioeron jälkeen olen kelan eläkkeen varassa ja ex-mies kieltäytyy maksamasta mitään. Löytyy neuvoja?
ex-puolison elatus
2
211
Vastaukset
- maksumiehenvaimo
Jos paperi on olemassa ja sille todistajat, voit hakea päätöstä käräjäoikeudesta, mutta muuten miehellä ei ole velvollisuutta maksaa mitään. Moni ex-puoliso vaatii toiselta elatusmaksua, mutta sellaiseen ei suomen lain mukaan ole kenelläkään velvollisuutta, enkä tiedä kenenkään sellaista maksavan
- ammeeba
Tilannetta sen enempää tietämättä, kuulostaa hyvin epätodennäköiseltä että lopulta katsoisivat teidän "elatussopimusta" lailliseksi, lapsistakin pitää olla virallinen sossun kanssa tehty sopimus jos meinaa viedä asian perintään.
Käräjille jos viet asian, tulee siitä järkyttävästi kuluja. Ehkä sinuna menisin/soittaisin jonnekin oikeusaputoimistoon ja kysyisin mitä mieltä ovat. Sekin taitaa olla maksullista jos ei ole oikeutettu maksuttomaan oikeusapuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee693110Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."341982Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2801590Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1041554Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?2611213Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki261118Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin871101Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.1201064En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711040- 981023