viikonloppuisyys

mextex

Te isät, jotka olisitte halunneet olla enemmän kuin vain viikonloppuisä, mutta ex ja mätä järjestelmä eivät antaneet, niin miten olette sopeutuneet rooliinne ja onko lopulta käynyt niin, että vuosien saatossa ex on muuttanut mielensä ja oletkin saanut nähdä lapsiasi taas enemmän?

14

878

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gjgfs

      Mätä järjestelmä ei pakota isiä viikonloppuisiksi. Isät saavat tehdä aivan mitä huvittaa, milloin huvittaa. Jos isää huvittaa ottaa lapsi luokseen viikonloppuna, hän on hyvä isä. Kun lapsen äiti hoitaa lasta aina 24/7, kun isää ei huvita, hän ei ole hyvä äiti, ihan tavallinen vaan.

      • Kaipaava_isä

        Aivan mieletöntä että vielä tänä päivänä kun tasarvosta jaksetaan paapoa niin pidetään itsestään selvyytenä että äiti hoitaa lapset vaikka isä pystyisi hoitamaan paremmin. Mulle on käynyt niin että äiti halusi lapset vaikka ei kykene heitä tasapuolisesti kasvattamaan. Oikeus on aina äidin puolella eikä siinä isillä ole sanomista joten saan tyytyä katsomaan lapsia joka toinen viikonloppu. Voin sanoa että siihen rooliin tuskin sopeutuu mutta ainoa lohtu on että lapset kasvaa toivoa siitä että äidin tehtailema mustamaalaus ei lapseen uppoaisi. Äidillä on valta erossa mutta pidemmän päälle ne kaikki kivet tulee kerättyä kun aika kuluu ja lapsilla on juridinen oikeus sanoa oma tahtonsa. Ei muuta kun pitkää pinnaa kaikille kohtalotovereille.


      • Etaeisi
        Kaipaava_isä kirjoitti:

        Aivan mieletöntä että vielä tänä päivänä kun tasarvosta jaksetaan paapoa niin pidetään itsestään selvyytenä että äiti hoitaa lapset vaikka isä pystyisi hoitamaan paremmin. Mulle on käynyt niin että äiti halusi lapset vaikka ei kykene heitä tasapuolisesti kasvattamaan. Oikeus on aina äidin puolella eikä siinä isillä ole sanomista joten saan tyytyä katsomaan lapsia joka toinen viikonloppu. Voin sanoa että siihen rooliin tuskin sopeutuu mutta ainoa lohtu on että lapset kasvaa toivoa siitä että äidin tehtailema mustamaalaus ei lapseen uppoaisi. Äidillä on valta erossa mutta pidemmän päälle ne kaikki kivet tulee kerättyä kun aika kuluu ja lapsilla on juridinen oikeus sanoa oma tahtonsa. Ei muuta kun pitkää pinnaa kaikille kohtalotovereille.

        Meillä näin. Mennään vuoroviikko systeemillä. Äiti halusi lapset, mutta tekee vuorotyötä. Joten kun hän on töissä, niin kuka lapsia hoitaa? No isoäiti tietenkin. Eli äiti on kuitenkin parempi vaihtoehto lähivanhemmaksi kuin isä, joka pystyy tekemään myös etätöitä ja olemaan läsnä aamulla, päivällä ja illalla. Koko viikon.

        Vuoroviikko järjestely meillä toimii mainiosti ja asioista pystytään sopimaan. Ei siinä mitään, mutta rahastahan tässä loppujen lopuksi on kysymys.

        No eipä tämä alkuperäiseen vastannut millään tapaa. Ehkä kaukaa haettuna tarkoitan, että järjestelmällä ei ole resursseja jokaista "tapausta" käydä läpi perusteellisesti. Äiti on etusijalla ja siitä lähdetään. Mihin perustetaan päätös, että isä on isä vain joka toinen viikonloppu?

        mextex: Onko teillä niin, että äiti on pettynyt ja ei halua, että lapset olisivat sinulla useammin tai vuoroviikoin?


      • mextex

        >>mextex: Onko teillä niin, että äiti on pettynyt ja ei halua, että lapset olisivat >>sinulla useammin tai vuoroviikoin?

        En minä tiedä miksi se ei halua antaa mulle tasapuolista mahdollisuutta olla vanhempi. Oon kuitenkin oman puoliskoni lasten hoidosta yhdessä asuessa kunnialla hoitanut. On vielä itse pettänyt osapuoli, että ei ole sillä syytä mun käytöksen vuoksi muutenkaan mua sorsia. Haluaa kai olla joku superäiti.


    • huoltajaksi

      Meillä oli alkuun vuoro-viikot, mutta päätin vaihtaa viikonloppuisäksi. Näin jäi paljon enemmän aikaa harrastaa ja huoltaa uutta suhdetta.

      • Minkä ikäisiä lapsesi olivat ja mitä he asiasta ajattelivat?


      • kaipaava_isä

        Ja näiden kyrpien vuoksi lapset määrätään äidilleen koska yksi mätä omena vie koko sadon.


      • Etaeisi

        Mun miespuolinen biologinen vanhempi ei kantanut minkäänlaista vastuuta kun olin lapsi. Aikuisiällä hänellä oli mahdollisuus korjata välejä edes jonkinlaisiksi. Ei ollut miestä siihen. Nykyään hän on minulle sama kuin kuollut.

        Jos huoltajaksi nimimerkin viesti on provo, niin siinä onnistuit. Jos ei, niin kakku on kustu.


      • vuoroviikkoisotlapset

        Vuoroasumista ei oik suosittele kukaan muuten ku jos isot lapset ja äiti ei jaksa itse. Koti on aina koti.


      • toivonainaparasta

        Minustakin lapsilla pitää olla koti,olivat he minkäikäisiä tahansa. Ja lapsi saa päättä kumman luona ovat,se kyllä luo paineita heille. Meillä lapset ovatkotona oikeassa kodissa ja saavat mennä äidin luokse koska haluavat. Jostainsyystä he ei mene viikonloppuisin,poika ei ollenkaan. Kyllä turva on kotona,minulle lisää paineita .Mietin asioita ehkä liikaakin,mutta he ovat minulle kaikki kaikessa.


      • Etaeisi

        Meillä lapset ovat vuoroviikoin ja ihan OK tuntuu menevän kaikkien puolesta. Varsinkin kun aina on mahdollisuus mennä toisen vanhemman luokse käymään jos ikävä tai muu syy yllättää.

        Jos lapset ovat kovin pieniä, niin vuoroviikkojärjestely kuulostaa hankalalta.


      • rokkenrollmama
        vuoroviikkoisotlapset kirjoitti:

        Vuoroasumista ei oik suosittele kukaan muuten ku jos isot lapset ja äiti ei jaksa itse. Koti on aina koti.

        Nimenomaan lapsella pitää olla koti. Aikuinen voisi itse miettiä tilannetta, jossa hänen pitäisi asua vuoroviikoin kahdessa paikassa. Erittäin stressaavaa.


      • rokkenrollmama
        toivonainaparasta kirjoitti:

        Minustakin lapsilla pitää olla koti,olivat he minkäikäisiä tahansa. Ja lapsi saa päättä kumman luona ovat,se kyllä luo paineita heille. Meillä lapset ovatkotona oikeassa kodissa ja saavat mennä äidin luokse koska haluavat. Jostainsyystä he ei mene viikonloppuisin,poika ei ollenkaan. Kyllä turva on kotona,minulle lisää paineita .Mietin asioita ehkä liikaakin,mutta he ovat minulle kaikki kaikessa.

        "Ja lapsi saa päättä kumman luona ovat"

        Oikeasti aikuisten, huoltajien kuuluisi päättää, ja ottaa vastuu lastensa asumisesta.


    • Anonyymi

      Tytär näki pienenä isää harvoin. Nyt murkkuna löytynyt yhteys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe