Miksi "ystävä" ei ota yhteyttä oma-aloitteisesti?

kyllästynyt22

Onko kokemusta vastaavasta? Olen tuntenut ystäväni jo reilu 10 vuotta ja aina olleet aktiivisesti sähköpostitse/puhelimitse yhteydessä. Nyt tilanne mennyt niin, että minä olen aina se, joka kysyy kuulumisia. Hän ei koskaan kysy. Jos laitan tekstarin, hän ei vastaa eikä vastaa s-postiinkaan. Mitähän tekisin?
Olen kyllästynyt ja lopetin yhteydenpidon muutama kuukausi sitten. Ilmeisesti ystäväni ei välitä tippaakaan?! hän käy työssä ja on terve joten sieltä kautta ei pitäisi olla mitään.. valittaa kiirettä kyllä.

8

2487

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinpääää

Samaa mietin miksi minuun ei voida ottaa yhteyttä oma-aloitteisesti ;DD

• vähämielinen

Tajua nyt tollo ettei sun seuraas kaipaa kukaan tervejärkinen.

• äksdeeee

Kaikki kaipaa, jopa sinä ;)

• ksudhefyugrgh
        vähämielinen kirjoitti:

Tajua nyt tollo ettei sun seuraas kaipaa kukaan tervejärkinen.

Aika häiriintynyt nettikirjoittaja tossa. Ettekö koskaan pidä itseänne säälittävänä, kun nimimerkkipalstoilla tässä Suomi24 mollaatte ja yritätte sotkea oikeiden ihmisten oikean elämän ystävyyssuhteita? Minä olen pääni puhki miettinyt, että mikä mahtaa olla niin maan perkuleen ääliö ihminen, että selvittää jopa mun sukulaisuussuhteet ja ystävyys- ja kaikki mahdolliset suhteet internetin tarjoaman tiedon verukkeella, ja sitten tulee nettiin pilkkaamaan minua tietopääomansa kautta valheilla. En ole vielä löytänyt vastausta, mutta sen voi sanoa, että ei ole psyykkisesti etiikaltaan terve ihminen kyseessä.

No tosiallisesti ei taida olla "kymmenvuotisesta ystävyyssuhteesta" kyse, jos kommunikaatio tapahtuu vain "sähköpostin ja tekstiviestien" kautta?;D Eikö henkilö ole kymmeneen vuoteen kertaakaan nähnyt pitkäaikaista ystäväänsä naamakkain? Ei ikinä edes soittanut ja jutellut sen kanssa edes puhelimessa, että voisi olla varma onko oikea ihminen edes tietoinen ystävyydestä? Varoitan kaikkia niistä "ystävistä", jotka pitävät yhteyttä vain virtuaalisesti. Nettimaailma on surullisen feikki ja internet pelkkiä bittejä.

En menisi ikinä missään sanomaan kenellekään, että ihminen olis tollo jonka seuraa ei kaivata. En millekään ihmiselle ikinä kykenisi sanomaan niin. En ole paha ihminen. Mutta sen voin sanoa, millaisten seuraa itse en kaipaa: en kaipaa kännykkäänsä jatkuvasti räpeltäviä hörhöjä, joiden todellisuuskäsitys muodostuu Facebookin tietokäsityksen avulla ja jotka hörhöt ei tuon taivaallista edes tajua siitä, että on vielä myös ihmisiä, jotka ei jakele yksityisyyttä internetissä. On erittäin mielenkiintoista ulkopuolisena täysin sosiaalisesta mediasta ollut arjessani pitkällisesti seurata, että miten sekopäitä ihan fiksunkin oloisista monista ihmisistä tulee, kun ne on jatkuvasti kiinni "somessa". Jotkut uhoaa esimerkiksi ripustavansa jonkun ihmisen hirteen sillä perusteella, että NETISSÄ LUKEE JOTAKIN. Jotkut vainoavat porukalla yksittäisiä ihmisiä siksi,että NETISSÄ LUKEE JOTAKIN. Jotkut perustaa someryhmiä siksi,että NETISSÄ LUKEE JOTAKIN. Voi herranjumala jos ei ymmärretä, että joku Facebook:kin esimerkiksi formaattina oli alunperin amerikkalaisten high- school poikien perustama formaatti, missä ihmisiä ns. tiputettiin ja nostettiin suosiossa sillä perusteella, että kuka toi itselle suosiota. On järjetöntä, että jos aikuiset ihmiset perustaa todellisuskäsityksensä sellaisen moodin mukaan. Enkä muuten ikinä ole ymmärtänyt, miksi ammatillisessa mielessä jotkut on pakotettuja olemaan Facebookissa, törkeä vaatimus sellainen koko yksityisyydensuojan vievän formaatin jäseneksi liittymisen pakko, ottaen huomion että sellainen formaatti on pelkästään ihmisten kiusaamista.

• unohdase

Yksipuolinen suhde ei ole ystävyyttä. Hänellä on paljon ystäviä tai tekemistä eikä hänen elämässään ole tilaa sinulle. Kiire ei käy syyksi, aikaa löytyisi jos olisit kyllin tärkeä.

Minullakin oli tällainen ystävä, joka valitti kiirettä. Kumma kyllä, hänellä oli aikaa höpöttää puhelimessa vaikka kuinka kauan, kun minä soitin, mutta itse ei "ehtinyt" soittaa.

Kun lopetit yhteydenotot, oikea ystävä olisi jo huolestunut ja kysynyt vointiasi. Unohda koko ihminen, hän on jo unohtanut sinut.

• sjfugdeyfgrryy

Taitaa olla sometyyppien jorinaa kuten jo alussakin viestiketjun avatessani arvelin ja noloa, että mä kirjoitin aloitukseen ystävällisesti JOS täällä on someihmisiä, kun itse en edes ole sosiaalisessa mediassa en ole esimerkiksi Facebookissa. Miksi mielestäsi jonkun tai KENENKÄÄN pitäisi unohtaa YSTÄVÄ? Onneksi minulla ei ole mitään sellaisia ystäviä, joilla ei olisi halua jutella minun kanssa. Ja kaikki ne ihmiset, jotka on joskus mun ystäviä olleet, on sitä mulle aina. Tosin, yksikään ystävyyssuhteeni ei olekaan internetissä syntynyt tahi ystävyyssuhde joa pysyisi yllä vain internetin avulla.:) Ja ymmärrän, että varmaan ymmärtämättömälle tämäkin vaikuttaa kenties "vittuilulta", mutta ihan oikeasti en kirjoita vittuilua, vaan kirjoitteluni on tulkintani - tuntemattoman tulkinta- nimettömästä keskustelusta = Suomi24- keskustelupalstalla.

Miten voit sanoa kenellekään, että jonkun ihmisen YSTÄVÄLLÄ ei olisi aikaa YSTÄVÄLLE tai antaa vinkkejä, että joku tyyppi pitäisi "unohtaa", noin suoraan? Anonyymi palsta ja nimetön keskustelu! Onneksi minun ystäväni ja kaikki läheiseni lähipiirini ovat sellaisia ihmisiä, että voin sikäli paljon luottaa, että ne tuntevat mun luonteeni, joissakin yhteyksissä elämän varrella opittu tuntemaan kanssaan sen verran hyvin, että tietävät etten minä ikinä heitä loukkaisi. En todellakaan lopettaisi ystävyyssuhteita vaikka vain lakkaamalla vastaamasta puhelimeen, jos on ystävä kyseessä. Ihmettelen Suomi24- kirjoittajien käsitystä sanasta "ystävyys". Tätäkin palstaa kun selaa, niin aika äkkiä tajuaa, että eipä ystävyydestä kovin moni puhu. Ja ystävänä ymmärtäisin senkin, jos joku on kiireinen, kunhan sentään joskus tavataan, jos minun ystävistäni olisi kyse, mutta en koskaan ystävyyssuhteista keskustelupalstoille aloituksia laatisikaan. Mun tosin parhaista ystävistäni aika moni tietääkin, että olen luonteeltani sen verran oman tieni kulkija, että se että jos minä en pitkäänkään aikaan ottaisi yhteyttä, EI tarkoita sitä etten välittäis ystävistäni, ystävät on aina rakkaita. Olen sellaisen ilon kokenut, että en taida olla ihan paska tyyppi kuitenkaan ja jäänyt aika monille mieleen positiivisesti, koska vaikken missään sosiaalisessa mediassa jäsen olekaan, jopa jotkut vanhat ja rakkaat lapsuusajan ystävät ja vuoskymmenten takaiset ystävät haluaa nähdä mut, suuri onni ihmisen elämässä.

Ystävyyteen pätee se käsite, että kun ihmisiä kohtelee hyvin, ihmiset eivät sitä unohda.

Kyllä joskus voi olla ihan se klassinen kiire, ettei voi tai ehdi nähdä ystäviä. Tai voi olla taloudellisesti niukkuutta, ettei pysty järjestämään mitään huvituksia tai ottamaan ystävien keskeisiin tapahtumiin suuremmin osaa. Tai voi olla niin, että asuu niin kaukana jostakin ystävästä, että vaikka vuosia olis ajatellut ja ystävän kanssa puhuttu, että kyllä me jossakin vaiheessa taas tavataan, se asia vaan olosuhteiden perusteella ei ole käynyt elämäntilanteisiin.

• joopajoojaniin

Olin vuosia ystävä yhden netinkautta löytämäni tytön kanssa. Aikaa myöden juttelu muuttui tekstarinlähettämiseen. Se oli kivaa! Tosin aina hän oli se joka laittoi sen viestin ja se oli ok! Elämät oli erilaisia ja se sopi, että hän kysyy mitä kuuluu ja juteltiin aina parilla viestillä.

Sitten kerran minä ajattelin kysyä hänen kuulumisiaan. Hän kertoi sen hetken tilanteen. En tiedä vastasinko siihen sitten huonosti, mutta sain vastauksen, jonka perusteella en voinut kuin pyytää anteeksi häiriötä monen vuoden ajan. Siihen jäi se juttu sillä erää, ehkä kokonaan.

• kohteliasvastaus

Toivon sitten, ettei tuokin tarina ole taas "kuuluisaa Suomi24- foorumin feikkijuttua" tms. jotakin sellaista, koska aika ikävää olisi tässä ystävällisesti vastata jonkun tuntemattoman keskustelupalstaviestiin keskustelupalstalla mikäli kaikki kirjoitettu feikkiä; sellaisesta kokisin oloni sangen nöyryytetyksi, koska minä yritän tässä vain olla ystävällinen tuntemattomalle, kun kommentoin keskustelupalstaviestiä...

Jospa sinun ystävälläsi ihan oikeasti on kiireitä? Ei ehkä vain tilapäisesti ehdi soittelemaan niin paljoa? Tai ehkä hän ei edes tiedä siitä, että sinä odotat hänen yhteydenottojaan? Tuli mieleen kysymys, että millä tyylillä ystävältäsi kysyt kuulumisia? Puhutko ympäripyöreitä, vaiko miten? Ja jos sinä pitkäaikaiselle ystävällesi soitat, mistä asioista juttelet? Oletko kertonut ystävällesi suoraan mitä ajattelet, että kummastelet ystäväsi muuttunutta käytöstä, että toivoisit ystäväsi pitävän enemmän yhteyttä? Entä millä tyylillä ystäväsi juttelee sinulle, onko aidosti kiinnostunut sinun asioistasi kun olette tekemisissä, vaiko puhuuko aina vain omista asioistaan? Ystävillensä kannattaa jokaisen puhua ennen kaikkea suoraan, netissä vatvomisesta tuskin suuremmin iloa tai hyötyä...Joskin tietysti jos joku ihminen ei koskaan vastaa puhelimeensakaan, ei sun varmaan kannata sellaiseen ihmiseen yhteyttäkään pitää. Näitä juttuja on täällä aika vaikea tulkita.

Jos oikeasti puhut ystävästä ja jos siis ei keksittyä tarinaa juttu. Jos kokee, ettei itse saa hyvää mieltä ystävyydestä, sitten ehkä ei ole kyseessä ystävä. En tiedä asiaasi. Jokainen osaa itse arvioida ystävyyssuhteensa, mutta ystävyyssuhde on aina sellainen suhde, että ystävät eivät ole liian kiireisiä viettääkseen aikaa ystävänsä kanssa, ainakaan jatkuvasti. Joissakin tilanteissa ja joskus voi kyllä olla niinkin, että joku ihminen elää niin rankkaa elämänvaihetta itse, ettei sen vuoksi jaksa tai ehdi pitää kovin paljoa yhteyttä edes parhaisiin ystäviinsä. Tai saatetaan asua kaukana, tai jotakin.

Mitä ihmissuhteisiin tulee, kyllä minullakin joskus on ollu joitakin, joiden käytöksestä on puoliksi huvittuneenakin joutunut huomaamaan, että vaikka itse on pitänyt todella arvossaan ystävyyttä ja ystävyys alunperin ollut tasavertainen ja paljon hyvää mieltä aina tuottaneita hienoja ihmissuhteita hyvien tyyppien kanssa, saanutkin huomata, että yhteydenotot menneetkin toiselta suunnalta ajan myötä ja ilman omaa vaikutusta asiaan vain siihen, että osalle lähinnä vain silloin soitellaan ja silloin kyllä seura kelpaa ja silloin kyllä yhteyttä otetaan ja kuulumisia kohteliaasti kysytään, kun tarvittais palveluksia tai jotakin, mutta yhteistä aikaa ei muuten ehdoteta vietettäväksi mitenkään sinkku-ihmisen kanssa... En viittaa mihinkään ihmiseen ( tekstini ei ole sellaisia lukijoita varten, jotka heti alkaa kuvitella, että juuri heistä puhuisin), mutta valitettavasti esimerkiksi aikamoisen monet lapsiperheelliset käyttäytyy siten sinkku-ihmisiä ystäviä ja kavereita kohtaan, että eivät ikinä ajattele sinkkukaveriaan muulloin kuin silloin, kun esimerkiksi lastenhoitoapua tai jotakin muuta palveluksia tarvittais. Enkä usko lapsiperheellisten tekevän siten itsekkyyttään, en, koska on se nyt vaativampaa pyörittää lapsiperhearkea kuin laittaa sapuskat vain itelleen jne., mutta jostakin syystä toisten kiirettä tässä yhteiskunnassa pidetään suuremmassa arvossa kuin toisten.

Annan vilpittömän vinkin, että jos luotat siihen ihmiseen jota ystävänäsi pidät, voit kysyä häneltä ihan kasvokkain ilman internetiä miksi ihminen toimii siten kuin toimii, jos olet epävarma ystäväsi toiminnasta ja jos et ymmärrä miksi hän käyttäytyy aiemmasta poikkeavalla tavalla. Ystävä on kiinnostunut mielipiteestäsi. Mikäli et häveliäisyyssyistä uskalla edes kysyä, tuskin on ystävyyssuhteesta kyse.

Ystävät on yllä todella tärkeitä. Itselläni on onni omata muutamia, ja valitettavan vähän ehditään ja voidaan aikaa yhdessä viettää, vaikka he ovat usein mielessäni ja ainoastaan positiivisessa mielessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      50
      1593
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      28
      1128
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      89
      1084
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      986
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      190
      932
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      107
      884
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      861
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      809
    Aihe