En tajua tätä! Minulla on 6-vuotias poika ja 5-vuotias tyttö, he koko ajan nahistelevat ja riitelevät, mitä ihmettä teen!! :( Oon yrittänyt kaikkeni ja oon myös kokeillu laittaa toisen isän luo hoitoon viikoksi, onnistui hyvin mutta eihän hän siellä ikuisuuden halua olla :( Toivotonta, osaatteko auttaa ongelmaani??
Auttakaa! Lapset vain riitelevät!!
8
87
Vastaukset
- ratkaisu
Kehitä aikakone, matkusta sillä 7 vuoden taa ja ryhdy selibaattiin.
- kokemuksellaoppii
Kokeile ulkoilua 2x 3h per päivä, satoi tai paistoi. Ei jää enää energiaa riitelyy. Älä anna makeisia vaan kunnollista kotiruokaa. Pyydä kavereita leikkimään kotiin. Eiköhän nahinat vähene.
- typy754
Kiitos, mutta kokeilen mieluummin tuon edellisen vastaajan ehdotusta.
- pwkpoker
typy754 kirjoitti:
Kiitos, mutta kokeilen mieluummin tuon edellisen vastaajan ehdotusta.
???? Eli kun joku antaa asiallisen ehdotuksen, niin et halua sitä kokeilla? Täh?
- liikaakinjo
Tein aikoinaan näin, kun mitta tuvasaa tappeluun täyttyi.
Käskin kummankin pojan ulos tappelemaan, kunnes asia on selvitetty, ja palaamaan sitten tupaan.
Kädet töitä täynnä en ehkä ollut hyvä äiti, mutta se keino tepsi- kuulostaa niin samalta, sisarusnähisemisiltä, teillä tuo mistä kerroit.
Vanhemman asettaessa pisteen natina ja kitinä kyllä keskenään loppuu. Minunkin muksuistani tuli oikein toisilleen kiva veljespari. - yxvanhempi
Hyvä neuvo liikaakinjo:lla
Laita ne toiseen huoneeseen, kesällä vaikka ulos ja vedä ovi kiinni, samalla ilmoittaen että hoitakaa asia keskenänne. Pointtina on ettet yksinkertaisesti suostu toimimaan tuomarina tai välittäjänä lasten riidoissa, sillä näin toimimalla pitkität riitelyä, jonka ratkaisun etsiminen kuuluu heille itselleen. - lpöa
Kasvamista se vain on, toki kun yrität saada heille kummallekin omia juttuja, joita tekevät. Pikkunahina kertoo vain terveistä lapsista ja mikä parasta tuo on ohimenevää.
Mutta uusia kasvamisen juttuja tulee esiin, joku päivä lapsi on murrosiässä ja kaikki keljuttaa, joten opettele se sietämisen asia ja muistele, kuinka se itselläsi meni ja vielä ihan toden kanssa.
Eivätkö välillä olekin ihan yhtä "pataa" kaikesta .
Mitä vähemmän kiinnität huomiota ja et kiellä, olet kuin et näkisikään, luultavasti riitaisuus loppuu. Toki on seurattava, että mitään vahinkoja ei sattuisi, sillä tuon ikäiset eivät osaa tunnistaa vaaroja.
Voivat jopa riidellä saadaksesi huomiotasi, joten oletko muistanut joka päivä viettää heidän kanssaan jutteluhetkiä ja tekemisen hetkiä, eiväthän ne kovin pitkiäkään tarvitse olla, mutta ole siinä hetkessä kaikilla aisteilla mukana, puhelin pois , villakoirat odottaa ja pyykit ehtii laittaa koneeseen.
Ruokaa tehdessä voivat jo tehdä pieni juttuja mukana. - mietimieti
Mitä jos ihan tosissaan harkitsette pojan muuttoa isälle lähihuoltajuuteen. Voi olla kaukaa viisasta, nyt hän on pieni aggressiivinen poika, viiden vuoden kuluttua lähes kokoisesi uhmakas poika, kymmenen vuoden kuluttua "mahdoton" teini. Jos isä viihtyy pojan seurassa ja toisinpäin, niin pojan mieltä ei koko ajan tarvitse olla noutamassa. Mieti omaa elämääsi, jaksamistasi, ja juttele varsinkin tytön kanssa miten hän asiat kokee. Mitä mieltä hän olisi ajatuksesta että poika muuttaa viikoiksi isälleen? Heikoimman puolelle pitää mennä. Joskus olen kuullut ihan kamalia stooreja rikkinäisen perheen lapsista, miten vanhempi on julmasti kiusannut pienempää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549