Ystävä vai ei?

yksinäinen_susi

Olen elänyt erakkona yli kymmenen vuotta, kärsin pahasta sosiaalisten tilanteiden pelosta. Viimeisen vuoden ajan pelkoni on hiukan helpottanut lääkityksen muuton jälkeen, mutta edelleen on vaikeaa. Olen kuitenkin saanut uudelleenlämmitettyä yhden minulle tärkeän ystävyyssuhteen, tai niin ainakin luulin.

Yksinäisyys iski tänään jalat alta, kun luin fb:sta että ystäväni, jonka häihin minut on kutsuttu, viettää tänään polttareitaan, eikä minua ole kutsuttu niihin. Tuntuu niin kovin pahalta tajuta, että ystävyys, joka minun puoleltani on ollut todella tärkeä, ei olekaan tärkeä hänen puoleltaan.

Olen odottanut tulevia häitä innolla ja auttanut häiden kannalta eräässä tärkeässä jutussa, mutta nyt tuntuu tosi masentavalta ajatella, etten olekaan niin hyvä ystävä kuin luulin. Nyt tunnen taas olevani aivan yksin...

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olitkyllä

      Hyvä ystävä mulle, en tuu unohtaa :)

    • heinänenä

      Todella ikävää,että jouduit pettymään.Entä jos vaikka tämän sivuston kautta etsisit ystävää/ystäviä?

    • heihaloooikeesti

      Luulen että tässä on tapahtunut vain väärin käsitys. Eihän nyt kukaan järjestä omia polttareitaan itse saati kutsu sinne vieraita, vaan virallinen kaaso taikka bestmani tai joku pieni porukka yhdessä tulevan puolison yllätykseksi. Jos et tunne hänen ystäviään kunnolla niin sinua tuskin ollaan edes älytty kutsua.

    • polttarimoka

      Nimenomaan. Polttarit järjestävät ystävät eikä morsiuspari itse. Minunkin polttareistani jäi pois yksi parhaista lapsuusystävistä, koska hänen tietojaan ei ollut sillä, joka polttarit järjesti. Tämä polttarien järjestäjä kutsui sinne sellaisiakin, jotka eivät itselleni edes olleet ystäviä eivätkä olleet häissäkään eli kutsui omat ystävänsä ja tuttavansa (auttamaan järjesteyissä).

    • bestman123

      Itse olen järjestämässä polttareita ystävälle ja kyllä kysyin ketä haluaa sinne kutsuttavan. Eipähän tule pettymyksiä suuntaan tai toiseen.

    • oitjoeune

      Älä anna tuon asian tulla ystävyytenne väliin. Vaikka hän on sinulle jollain tavalla ainoa ystävä (?), hänellä on muitakin ystäviä, ja tosiaan joku hullutteluporukka. Ehkä ystävyytenne on ollut enemmän henkilökohtaista jakamista. Ehkä hänkin tietää erakkoudestasi? Silloin ei ehkä tunnu luontevalta kutsua sinua polttareihin. Älä kuitenkaan ajattele tuota torjuntana äläkä loukkaannu. Mene hymyilevänä häihin ja iloitse ystäväsi puolesta. Vanhat kokemukset uskottelevat mielessä helposti, että kukaan ei välitä. Älä kerää niille uskomuksille todistusaineistoa. Voi myös päättää luottaa, ellei ole selkeää ja suorasanaista torjuntaa.

    • Ymmärrän täysin tuskasi.
      Minäkään en ole koskaan ollut kenenkään polttareissa ja olen jo yli 35 v vanha. Ai niin mutta eihän minulla ole ketään ystävää/kaveria niin turha on kenenkään kutsua odotella.

      • tuskani.palvassa.hill

        Ja minä olen jo yli 70 v ja aina sama tilanne...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3115
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2502
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      368
      2326
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2035
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1857
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1265
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1111
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe