Olipa kerran nuori mies joka oli kiinnostunut jalkapallosta, muttei koskaan ollut tehnyt maalia. Hän halusi tulla hyväksi jalkapalloilijaksi!
Mies ei oikein tiennyt, mihin joukkueeseen voisi mennä pelaamaan. Suuri osa hänen ikätovereistaan oli jo kovia pelaajia, loputkin kävivät usein stadionilla ja tiesivät uusimmat pelaajasiirrot ja maalitarinat. Mies potkiskeli yksinään takapihalla ja katsoi netistä top5-maalikoosteita.
Mies rohkaistui joskus paikalliselle kentälle, mutta ei siellä ollutkaan ottelua, tai saattoi olla seniorien pelikerhopäivä. Mies ei tiennyt, missä ja koska parhaat treenit ja ottelut ovat. Stadionille mies ei viitsinyt mennä, koska siellä yleisö vain remusi ja palvoi kovimpia maalitykkejä. Jos menikin, erehtyi hän huutelemaan kannatuslauseita väärällä hetkellä peliä.
Lopulta mies rohkaistui menemään aloittelijajoukkueeseen. Kukaan ei vain kertonut hänelle sääntöjä. Kun mies potkaisi palloa vasemmalla jalla, tuomari vihelsi pelin poikki. Olisi kai pitänyt potkaista oikealla, tai ei ollenkaan, tai aiemmin. Mies yritti toimia kuten muut, välillä kuten hänestä itsestään tuntui loogiselta, mutta tuomari vihelteli hänen mielestään miten sattuu. Mies sai selittämättömiä keltaisia ja punaisia kortteja. Sääntökirjaa ei löytynyt mistään. Mies kyseli netissä ja valitti, ettei saa koskaan tehtyä maalia, kun hänet ajetaan aina kentältä tai potkut hylätään. Palstalla vastattiin, että mene kentälle ja tee maali äläkä ruikuta. Mies ei ymmärtänyt. Kovien pelaajien ohjeissa selitettiin, miten kierresaksipotkun ja kyynärpääpuskun yhdistelmällä saa maalin pelissä kuin pelissä vaikka omalta puolustusalueelta, mutta eihän mies kyennyt sellaisia edes yrittämään. Jotkut väittivät, että maali tulee ihan itsekseen kun jättää pallon lojumaan ja sanoo vastustajalle moi, mutta mies ei keksinyt, miten sellainen tilanne etenee. Muutaman kerran kun hän kokeili, vastustaja vain hymähti ja juoksi hänen ohitseen.
Kaiken tämän ohella mies jatkoi nettivideoiden katselua ja perehtyi mm. kulmapotkujen, suojalkapallon ja pyörätuolifutiksen erikoisuuksiin, koska livenä hän ei päässyt koskaan lähellekään maalia.
Mies myös treenasi kotona, kehitteli omia parempia sääntöjä ja ideoi pelistä toimivampaa. Sääntöjen laatijat ja kovat pelaajat tietenkin irvailivat.
Vuosien mittaan miestä alkoi ahdistaa, että hän ei tajunnut jalkapallosta oikeastaan mitään. Hän oli myös katkera siitä, etteivät hänen vanhempansa olleet ikinä rohkaisseet häntä kentälle tai kertoneet edes tärkeimpiä sääntöjä. Miehen maalintekoyrityksiä ei koskaan tuomari hyväksynyt, mikä tietenkin laski miehen itsetuntoa. Ilman maalia miehen jalkapalloura ei ollut mitään.
Pelivertaus 2
11
<50
Vastaukset
Mistä tässä tarinassa jutellaan?....mikä on päämäärä ja "palkinto"? ....olisipa se niin helppoa, että kun roiskasee maalin, niin se olisi sen arvoista....saati sitten useita huonoja maaleja.. :(
- MaalitonATMies
Jokainen voi itse päättää, tarkoittaako maalin teko seksiä, elämänkumppanin löytämistä vai mitä. Ehkä se ei ole oleellisinta tässä. Idea on miehen kokemuksissa. Tämä on vastakkainen näkökulma aiempaan saman nimiseen viestiketjuun.
MaalitonATMies kirjoitti:
Jokainen voi itse päättää, tarkoittaako maalin teko seksiä, elämänkumppanin löytämistä vai mitä. Ehkä se ei ole oleellisinta tässä. Idea on miehen kokemuksissa. Tämä on vastakkainen näkökulma aiempaan saman nimiseen viestiketjuun.
No on näissä varmasti jotain, mutta nyt väsyneenä ei jaksa/pysty keskittymään kunnolla näihin.......katsellaan...
"Mies kyseli netissä ja valitti, ettei saa koskaan tehtyä maalia, kun hänet ajetaan aina kentältä tai potkut hylätään."
Monet naiset ovat vastanneet täällä moniin asiallisiin kysymyksiin ja antaneet vinkkejä ja kertoneet kuinka toivoisivat itseään lähestyttävän ja yrittäneet opastaa lähestymään muita, mutta mikä on ollut tulos? Oman palstavaltansa vähenemistä pelkäävät punaisen pillerin virtuaalihahmot ovat alkaneet huutaa hädissään, kuinka naisia ei pidä kuunnella ja kuinka heidän ohjeillaan saa vain lihavia yksinhuoltajia.
Ihan itse valitsette, haluatteko ohjeita naisilta, jotka tietävät mitä he miehiltä toivovat, vai punapillerimiehiltä joiden tavoitteena on vain poistaa kilpailijat kentältä ja olla virtuaalipelin kuninkaita.
Kukin päätelköön ketkä näitä punapillerihahmoja täällä ovat.- jokaonmies
Todellakin. Asiallisia neuvoja on netti ja palsta pullollaan. Ja jos naisia ei pysty uskomaan kannattaa aloittaa siitä kuuluisasta dr nerdlovesta.
"antaneet vinkkejä ja kertoneet kuinka toivoisivat itseään lähestyttävän ja yrittäneet opastaa lähestymään muita,"
Nyt on alkanut huomaamaan joitakin miehiä, ketkä eivät osaa lähestyä ja avata keskustelua, eli tuntuu kuin olisi täysin "untuvikkoja" näissä asioissa.....se mikä on ollut ilo huomata joidenkin näiden kohdalla on se, että heillä ei tunnu olevan se "pinmpan" saanti kohde nro.1:senä, vaan aito halu oppia lähestymään ja keskustelemaan naisten kanssa.......
Tätä opettelua ja opettamista ymmärrän täysin, koska siinä ei ole "epärehellisyydestä" kysymys, vaan ihan normaalista kanssakäymisestä vastakkaisen sukupuolen kanssa, kunhan tarkoitus ei ole oppia "harhauttamaan" epärehellisten syiden takia naisia tai toimia muutenkaan normi moraalia vastaan....
Itse olen monesti puuttunut siihen, että ihmiseltä vaaditaan toimia, jotka eivät kuuluu häneen, eli eivät ole häntä itseään, vaan hänen pitäisi "alistua" alistajilleen, että hän alkaisi muuttamaan itseään siihen samaan muottiin muiden kanssa, ollakseen yksi sopuli lisää harmaassa massassa.........osa ohjeista on hyviä vähän jokaiselle persoonalle/luonteelle, osa taas ei kaikille sovi ja osaa pitää muokata itselleen sopiviksi....
Eli ohjeet jossa yritetään harhauttaa toista osapuolta ovat niitä mistä en pidä, mutta sitten taas ohjeet, jossa arvostetaan aitoutta ja rehellisyyttä ovat niitä mitä itse kannatan......
Tuo harhauttaminen jne. ei ole sukupuolijuttu sekään, koskee molempia yhtälailla.
Tuli tuossa pohdittua MaalitonATMies antamaa kommenttia, niin voihan sen ajatella, että maali tarkoittaa ihan aitoa ja rehellistä lähestymistä naisiin, eli onnistuneita "kontakteja", ihan vaikka vain ajatuksenvaihtotasolla............lähes pakollinen "taito" oppia/opetella, varsinkin jos on halua ja suurimmalla osalla varmasti on....- unohtuikohan-joku
Ne naisten (tai osaavien miesten) vinkit vain eivät ole kovin hyviä. Menevät yleensä yhteen tai useampaan seuraavista kategorioista:
- Itsestäänselvyydet (esim. käytä ehjiä vaatteita, käy suihkussa ainakin kerran viikossa = jalkapallovertauksena älä mene kentälle toppahaalarissa). Useimmat noudattavat näitä ja ne jotka eivät noudata tuskin ovat ohjeilla pelastettavissa.
- Epämääräiset (esim. menkää ulos, naisen voi löytää vaikka töistä = jalkapallovertauksena juoksentele kentällä, maalin voi tehdä vaikka keskikentältä). Jos osaa/tietää jo tarkemmin, näitä ohjeita ei tarvita, jos taas ei osaa niin näin yleisluontoisista ei ole mitään apua.
- Puutteelliset (esim. juttele naiselle = jalkapallovertauksena syötä). Sano mitä, syötä kenelle? Hyvästäkin yrityksestä itsetunto kolhiintuu, kun vastustaja katkoo kaikki syötöt ja tekee niistä maalin. Sama vika kuin kategoriassa epämääräiset.
- Ristiriitaiset (esim. ota nainen rohkeasti, älä ole epätoivoinen tai ylimielinen = jalkapallovertauksena potki kohti maalia, älä potki kohti maalivahtia). Mutta kun se maalivahti on aina maalilla, ristiriita.
- Järjettömät (esim. naisia löytää baarista = jalkapallovertauksena potkaise kentän laidalla lojuvaan varamaaliverkkoon). Jos ei käytä alkoholia, ei tykkää baarimenosta eikä ole ollenkaan saman tyyppinen ihminen kuin baariporukka, niin miksi etsiä sieltä?
- Herjaavat (esim. lopettakaa ruikutus ja hankkikaa nainen = jalkapallovertauksena lopettakaa ruikutus ja tehkää maali). Todella hyödyllistä ja rakentavaa.
- Sisällöttömät (esim. en yhtään ihmettele ettette saa naista = jalkapallovertauksena no tietenkään et tee maaleja). Joidenkin mielestä nämäkin kai ovat avuksi.
- Yksittäistapaukset ja huonot esimerkit (esim. mä löysin mun exän leirintäalueelta = jalkapallovertauksena mä tein kerran maalin kun olin pomputellut päälläni 10 kertaa putkeen, mutta sitä ei laskettu kun koskin palloon käsilläkin). Ehkä jännä kokemus, mutta ei tarkoita, että muiden kannattaisi alkaa yrittää samaa, ja lopputuloshan ei edes ollut onnistunut.
- Todellisuudesta irtaantuneet (esim. ei kai naisen saanti vaikeaa voi olla = jalkapallovertauksena sen kun teet maalin).
- Ohjeet jotka eivät ole ohjeita alkuunkaan (esim. ei se naisen saanti pituudesta ole kiinni = jalkapallovertauksena ei maalin teko isovarpaan leveydestä riipu). Jaaha, hyödyllistä. Mitä tämä kertoo siitä, mitä pitäisi tehdä tai millainen pitäisi olla? Ei mitään.
- Trollaukset. Hohhoijaa.
- Ylimielisten niuhottajien ohjeet (mikä tahansa em. kategorioista, minkä päätteeksi 'ohjeen' antaja alkaa marista, että kumma kun ei ohjeet kelpaa). unohtuikohan-joku kirjoitti:
Ne naisten (tai osaavien miesten) vinkit vain eivät ole kovin hyviä. Menevät yleensä yhteen tai useampaan seuraavista kategorioista:
- Itsestäänselvyydet (esim. käytä ehjiä vaatteita, käy suihkussa ainakin kerran viikossa = jalkapallovertauksena älä mene kentälle toppahaalarissa). Useimmat noudattavat näitä ja ne jotka eivät noudata tuskin ovat ohjeilla pelastettavissa.
- Epämääräiset (esim. menkää ulos, naisen voi löytää vaikka töistä = jalkapallovertauksena juoksentele kentällä, maalin voi tehdä vaikka keskikentältä). Jos osaa/tietää jo tarkemmin, näitä ohjeita ei tarvita, jos taas ei osaa niin näin yleisluontoisista ei ole mitään apua.
- Puutteelliset (esim. juttele naiselle = jalkapallovertauksena syötä). Sano mitä, syötä kenelle? Hyvästäkin yrityksestä itsetunto kolhiintuu, kun vastustaja katkoo kaikki syötöt ja tekee niistä maalin. Sama vika kuin kategoriassa epämääräiset.
- Ristiriitaiset (esim. ota nainen rohkeasti, älä ole epätoivoinen tai ylimielinen = jalkapallovertauksena potki kohti maalia, älä potki kohti maalivahtia). Mutta kun se maalivahti on aina maalilla, ristiriita.
- Järjettömät (esim. naisia löytää baarista = jalkapallovertauksena potkaise kentän laidalla lojuvaan varamaaliverkkoon). Jos ei käytä alkoholia, ei tykkää baarimenosta eikä ole ollenkaan saman tyyppinen ihminen kuin baariporukka, niin miksi etsiä sieltä?
- Herjaavat (esim. lopettakaa ruikutus ja hankkikaa nainen = jalkapallovertauksena lopettakaa ruikutus ja tehkää maali). Todella hyödyllistä ja rakentavaa.
- Sisällöttömät (esim. en yhtään ihmettele ettette saa naista = jalkapallovertauksena no tietenkään et tee maaleja). Joidenkin mielestä nämäkin kai ovat avuksi.
- Yksittäistapaukset ja huonot esimerkit (esim. mä löysin mun exän leirintäalueelta = jalkapallovertauksena mä tein kerran maalin kun olin pomputellut päälläni 10 kertaa putkeen, mutta sitä ei laskettu kun koskin palloon käsilläkin). Ehkä jännä kokemus, mutta ei tarkoita, että muiden kannattaisi alkaa yrittää samaa, ja lopputuloshan ei edes ollut onnistunut.
- Todellisuudesta irtaantuneet (esim. ei kai naisen saanti vaikeaa voi olla = jalkapallovertauksena sen kun teet maalin).
- Ohjeet jotka eivät ole ohjeita alkuunkaan (esim. ei se naisen saanti pituudesta ole kiinni = jalkapallovertauksena ei maalin teko isovarpaan leveydestä riipu). Jaaha, hyödyllistä. Mitä tämä kertoo siitä, mitä pitäisi tehdä tai millainen pitäisi olla? Ei mitään.
- Ylimielisten niuhottajien ohjeet (mikä tahansa em. kategorioista, minkä päätteeksi 'ohjeen' antaja alkaa marista, että kumma kun ei ohjeet kelpaa).Täällä on kehotettu, minä muiden muassa, hankkimaan ensin ystäviä. Menemään sellaisiin harrastuksiin, joissa tutustuu ihmisiin ja joissa tehdään jotain tiiminä, yhteisönä. Ei kelpaa.
On kehotettu hankkimaan ylipäänsä _yhteisöllisiä_ harrastuksia, sellaisia joissa tutustuu ihmisiin (vs. lenkkeily tai punttisalilla käyminen), osallistumaan vapaaehtoistyöhön, järjestötoimintaan, urheiluseuratoimintaan. Ei kelpaa.
On annettu vinkkejä, miten omaa nettiprofiilia kannattaisi parantaa. Ei kelpaa.
On kehotettu laittamaan vaatekaappi uusiksi jonkun tuttavanaisen tai ammattilaisen avustuksella. Ei kelpaa.
On kehotettu harjoittelemaan sosiaalisia taitoja ja lähestymään myös muita kuin naisia ihan vain tilannetajun ja niiden sosiaalisten taitojen kehittämiseksi. Ei kelpaa.
On kehotettu menemään myös epämukavuusalueelle (sinne baariin, festareille, sinkkutapahtumiin...). Ei kelpaa.
Ei ole pakko kelvata, saa elää ihan kuten tähänkin asti, mutta on turha valittaa, että naiset eivät tarjoaisi asiallisia neuvoja ("Mies kyseli netissä ja valitti, ettei saa koskaan tehtyä maalia, kun hänet ajetaan aina kentältä tai potkut hylätään.")
Tekemällä aina samaa saa tulokseksi aina samaa, mutta onhan se toisaalta turvallista ja niin helppoa...unohtuikohan-joku kirjoitti:
- Ylimielisten niuhottajien ohjeet (mikä tahansa em. kategorioista, minkä päätteeksi 'ohjeen' antaja alkaa marista, että kumma kun ei ohjeet kelpaa).Sinulla ja Helkalla molemmilla asiaa, mutta tästä taas huomataan erillaisten persoonien/luonteiden/arvojen/ajatusmaailmojen erot, eli ei ole edelleenkään oikeaa ja väärää tyyliä/polkua, suurin kysymys on miten toisilleen "sopivat" kohtaisivat......
Jos toisen epäonni tuo lohtua, niin sanottakoon, ei se helppoa kenellekään ole, varsinkaan, jos oikeasti haluaisi elämänkumppanuuden, miten sen itse ajattelen.......toisille taas on helpompaa, varsinkin jos harrastaa nykymaailman ns. normisuhteilua eri muodoissa.....mutta kaikki eivät sitä halua, eivätkä välttämättä niihin kunnolla kykene negatiivisten vaikutusten vuoksi.....
Ymmärrän molempien näkökantoja.....- Ex--PUA
Tarkoitat ilmeisesti minua.
Meillä on erona se, ettet myönnä feministinä naisen seksuaalista valtaa, ja toisaalta edustat sinisen pillerin "onnellinen itsepetos"-linjaa.
Minä taas annan toimivia, testattuja neuvoja kokeneen miehen näkökulmasta ja olen brutaalin rehellinen, sillä miehet eivät voita muuta kuin yhden suunnan lipun rankkaan herätykseen (naisille pariutuminen on valinta, joten he voivat elää itsepetoksessa ja silti saada seuraa) jos he valitsevat sinisen pillerin, mikä hyödyttää vain naisia (jotka hakevat aisuria, joka parantaa haavat ja maksaa laskut).
- IkuisiaTarinoita
Mies oli jo liian vanha tullakseen muuksi kuin puulaakipelaajaksi. Ehkä mies oli jo alun alkaen vajaaälyinen, siltä hän ainakin kovasti kuulostaa. Jalkapallon säännöt opitaan yleensä pikkupoikana, eikä siltä voi edes välttyä.
Mieleeni tulee tarina kehitysvammaisesta, joka pippelikourassa ahdisteli tyttöjä. Kun poliisit sitten veivät pojan kotia ja kertoivat vanhemmille, että teidän kehistysvammainen poikanne oli ahdistellut tyttöjä, poika oli ihmetellyt äidilleen: "Äiti, olenko minä kehitysvammainen?" Se oli tälle pojalle punainen pilleri joka herätti hänet unen valheesta kylmään valoon. Hänen vanhempansa olivat suojelleet häntä koko elämän ajan tuolta totuudelta.
En tiedä mikä tarkoitus tällä tarinalla oli, enkä välitä pua-miesten ohjeista, tai helkan saarnoista. Kehitysvammaisen pojan tarina kertoo surullisesti, kuinka vasta poliisit olivat ensimmäiset rehelliset ihmiset hänen koko elämässään. Ihmisen pitää saada totuus, olipa se miten julma tahansa, muutoin hänellä ei ole mitään toivoa. Se mitä kukin tekee totuudella on sitten oma valinta.
Jalkapalloilijan tarinassa tärkein lause onkin: "Mies ei ymmärtänyt." Se tiivistää tarinan. Kaikki opetukset olivat turhia, sillä totuus oli, ettei hän kyennyt ymmärtämään. Kaikki jotka yrittivät opettaa häntä eväsivät häneltä tuon totuuden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5532161Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3961763Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H211579Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641408JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191146- 561112
- 1181087
Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16888Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka13858Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66823