Hyvä kysymys: käytätkö maihareita kesällä?

maiharit_kunniaan

Löysin tällaisen jo suljetun kysymyksen toiselta palstalta:

"Hei! Käyttääkö täällä kukaan pitkävartisia maihareita kesällä? Mä käytän. Onko se muka omituista? Mä en halua käyttää mitään hiekanvärisii sandaalejani tai lenkkareita. Maiharit päällä säällä kuin säällä. Kukaan samaa mieltä? Tää on mun tyylini ja on se kumma että jotku valittaa siitäkin."

Ja vastaukseni tuon kysyjälle:

Jep, käytän maihareita myös kesällä. Maiharit on mun jalkoihin ainoat sopivat kengät koska niistä löytyy riittävän leveää lestiä ja muutenkin maihari on käyttökelpoisin mahdollinen kenkä minkä voisi kuvitella koskaan löytävänsä. Mulla on itse asiassa kahdet maiharit: Jalas Phantom drylock turvaominaisuuksilla ja sitten Branditin tavalliset teräskärkimaiharit ja kumpiakin käytän hiukan erilaisissa tehtävissä: Branditin maihareita kaupungilla kulkiessani ja sitten Jalaksen kenkiä eräillessä, talvimaihareina ja töissä. Itse asiassa aion ostaa jopa kolmannet maiharit, lähinnä päivytyskäyttöön suunnatuiksi työmaihareiksi. Joko Haix airpower p3:t tai sitten Alpina Tierra Black kevytmaiharit.

Olen täysin tietoinen siitä, että eräillä oman ääripäänsä edustajilla on tapana leimata kaikki maiharien käyttäjät automaattisesti natseiksi, edes kysymättä käyttäjän poliittista näkökantaa. Entä jos kyse onkin vain maailman käyttökelpoisimmista kengistä, joilla ei ole poliittisten näkemysten kanssa mitään tekemistä?