Tampereen hautaustoimistot

touko2015

Tampereen Hautauspalvelu Oy Juhani Mäkipää - kallis ja omaisen mieltä pahoittavaa sanankäyttöä. Ei ollut tarjolla edullista puuarkkua muutoin kuin maalaamattomasta raakalaudasta. Kun soitin, että vainajan kuljetusmaksun hoitokodista kylmiöön voi laskuttaa ja että löysin mieleiseni arkun muualta, minulle tokaistiin, että heidän mielestään suomalainen pitää haudata suomalaiseen arkkuun eikä virolaiseen.

9

5324

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hsrrsby

Hautauspalvelu on oikeassa. "suomalainen pitää haudata suomalaiseen arkkuun"

• kioto

Epäilen kyllä suuresti ns. suomalaisten arkkujen suomalaisuusastetta. Toisekseen, jos vainaja menee tuhkaukseen, arkun alkuperällä ei liene suurtakaan väliä.

• hyvätieto

Hyvä tietää että virolaiseenkin arkkuun voi haudata, huomenna menemme valitsemaan arkkua ja jos virolainen arkku hienompi otamme todellakin sen.

• clen
        kioto kirjoitti:

Epäilen kyllä suuresti ns. suomalaisten arkkujen suomalaisuusastetta. Toisekseen, jos vainaja menee tuhkaukseen, arkun alkuperällä ei liene suurtakaan väliä.

Mitä merkitystä arkun materiaalilla on arkun hautaustapaan? Ei mitään! Kaikki myytävät arkut (ehkä kartonkiarkkuja lukuunottamatta) soveltuvat molempiin hautausmuotoihin. Lopputulos on sama. Hienot koristellut arkut omaisten/saattoväen lohduksi. Vainajan on yhtä hyvä/huono olla kalliissa tammiarkussa, kuin perus kunta-arkussakin.

• Pentti.S

Suomalainen kateus on pahin synti.

• Marttha

Kyllä pitäisi löytyä ns. "kuntamalli" joka byroosta. Sellainen halvin vaihto-ehto, pahviloota. Niissä omaisemattomat, mm. pulsut poltetaan. Käy vallan mainiosti, tuhkaukseen ehdottomasti paras. Miksi pitäisi polttaa melko kalliin mottihinnan omaavaa puuta näissä bileissä? Siksi, että yrittäjät elävät....

• Anonyymi

Pahviarkkuja ei ole enää käytössä. Olivat liian hataraa tekoa.

• Suntiosiippanen

Pahvilaatikkolinjalle en oikein lähtisi, se on vähän jopa vainajaa halventavaa. Se hajoaa helposti kuljetuksissa ja arkua joudutaan kuitenkin säilyttämään krematorion kylmätiloissa, niin aika ikävää sieltä on levinnyttä pahvilaatikkoa teippailla kokoon. Nesteet ja hajut tulee aika helposti siitä läpi ja ollaan epämiellyttävissä tilanteissa. Lisäksi painavampi vainaja pahvilaatikossa on riskaapeliä hommaa kuljettaa kun laatikko leviää. En suosittele. Krematorion uuniin pitää saada asiallisesti ehjä arkku. Edullisia perusarkkuja löytyy kyllä hautaustoimistoista.

• Ihmeissäni

Olin tossa kuolinpesän hoitajana eräälle henkilölle jolla ei ollut itsellään omaa varallisuutta ja jonka avopuoliso ei voi maksaa laskuja jotka mielästäni ovat kohtuulliset ei sisällä kestityksiä eikä muitakaan no sen verran tietty että kukka laite kylläkin .Nyt haluaisinkin tietää minkälaisen arkun saa ja hautajaiset 450 eurolla jonka tampereen kaupunki myöntää hautajaiskustannuksiin maksimissaan kaikkinen kuluineen ja arkun ostoon varattoomalle henkilölle. ? Osiko pieni tarkastelun paikka tässä asiassa ? Tuohan on todella törkeää ja kun ajatellaan kuka maksaa jäljelle jäävät kustannukset joku ulkopppuolinenko ? Mutta bointtina tässä on se että ihmiset hyvä jos teiltä kuolee lähiomainen joka on varaton niin ottakaa ihmeessä yhteyttä tampereen sosiaaliasemaan jos tamperelainen niin he järjestävät hautajaiset sopimusfirman kanssa 450 eurolla.Sillä saa arkut ja hautajaiset ja muistolaatat joo..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe