Millainen on hyvä kesäauto?
palstan miehet
33
<50
Vastaukset
- scrg
Valkoinen. Sen verran tilava, että sinne mahtuu kaksi ihmistä, joista vähintään toinen asennossa. Ensi kesän kesäauton on hyvä olla myös valkoinen, mutta sinne pitää mahtua myös turvakaukalo.
- silläpääsee
Mopoauto
- kortitpois
naiselle suosittelisin taksia tai bussia.
- ykkös.nainen
Älä naurata. :D Pitäisi olla kunnon auto joka kulkisi.
- ykkös.nainen
Tykkäisin. Urheilu auto olisi kiva mutta kallis ja ei käytännöllinen. Koirien kanssa täytyy farkkuauto.
Millaisesta autosta pidät? ykkös.nainen kirjoitti:
Tykkäisin. Urheilu auto olisi kiva mutta kallis ja ei käytännöllinen. Koirien kanssa täytyy farkkuauto.
Millaisesta autosta pidät?Hmmmm....tarkoitatkohan nyt "kesäautoa" vai "kesällä vaihtuu auto" autoa. =D
Vaikea sanoa, kun ei tiedä hintaluokkaa mitä haet, sekä se karu todellisuus, että ainoastaan hyvältä tuttavalta saat aidosti ostettua, "ehkä hyvän" käytetyn, kaikki muu onkin sitten tuuripeliä, jos ei ole ketään ex-perttiä mukana valitsemassa, silloinkaan kaikkia "orastavia" vikoja ei välttämättä havaita....
Paras "kesäautohan" on halpa, eli voi hajotessa jättää siihen mihin hajosi, varata romikselta romun haun (ilmainen) ja jatkaa matkaa hymyssä syin......valitsemallaan tavalla. =D
Jos taas olet ostamassa "pakasta vedettyä" uutta autoa, niin hintaluokka olisi edelleen tärkeää tietää, muuten voi olla ihmisillä vaikea neuvoa.....hintahaitari on niin laaja.- ykkös.nainen
Kysymys koski teitä miehiä millaisella autolla te tykkäätte ajella.
Mutta jos mulle katseltaisiin auto niin käytetty vm. 2002-2005. Hinta jotain 4000-8000€. ykkös.nainen kirjoitti:
Kysymys koski teitä miehiä millaisella autolla te tykkäätte ajella.
Mutta jos mulle katseltaisiin auto niin käytetty vm. 2002-2005. Hinta jotain 4000-8000€.Tällä hetkellä on kolmi-ovinen ja sopii siihen mitä tarvii.
- Ikis__M
Tietysti korkkaamaton peli, uusi ja kolhuton, sellaisella olisi mukava huristella. Jos naisilta olisit kysynyt niiden mielestä paras kesä- sekä talviauto olisi varmaan entinen taksi tai vuokra-auto joka on toiminut muutaman vuoden paikallisten hevosmiesten kiertopalkintona ennen siirtymistään paikallisen ulkkis-pizzerian keikka-autoksi josta sitten laitettu taas kiertoon koneen väljyyden vuoksi, hyvää vastinetta rahalle ja fiksaamalla siitä saisi vielä etopelin.
- mikä_ihmeen
Etopeli?
- ykkös.nainen
Mitä merkkiä ikis suosittelee minulle nyt kun olen vaihtamassa autoa?
ykkös.nainen kirjoitti:
Eikös se T-merkkinen ole luotettava ja löytyy farmareita joka mallista.
- Ikis__M
ykkös.nainen kirjoitti:
Riippunee vähän mitä olet hakemassa, isoa vai näppärää jne. Uudemman tekniikan vag -konsernilaisia ei ehkä kannata ottaa kun niissä on vähän arpapeliä tekniikan kanssa käsittääkseni, beetle tosin on aina piristävä näky. Jos kulutus ei haittaa vanhemmat volvot on hyväkyytisiä ja aika lujia mutta jos uudempaa niin sitten varmaan joku vähäkulutuksinen pikkukinneri olisi järkivalinta..ai niin joo mainitset koirat tuolla ja farkun..vähän on vaikea sanoa kun jostain vähemmän arvostetusta merkistä voisi saada halvalla hyvänkin mutta ei ole sitten juuri jälleenmyyntiarvoa..no sen verran voisin ainakin todeta että kun kaikki tahtoo aina sen satatuhatta ajetun niin siinä on semmoinen vika että yleensä kuluvat osat alkaa olla juuri silloin kypsiä ja niitä joutuu sitten hetikohta vaihtelemaan niin loppupelissä sitten joku 150-200t ajettu voikin olla parempi.
Jakohihnajuttu kannattaa muistaa siinä kauppaa tehdessä kun sinun vaihdokissa ne siitä narisee mutta myymästään eivät muista mainita että kohta tulossa. Ketjullinen jakopää on hyvä juttu kun sitten ei tarvi vaihtaa, mullakin tuossa nykyisessä varmaan tonttu säästynyt sen vuoksi kun ketjulla eli se on ehdottoman hyvä ja sitten voihan siinäkin liki tonni säästyä jos on hyvät molemmat renkaat siinä mitä on vaihtamassa. sitten jos on riisseli niin jos on sen verran uusi että on hiukkassuodatin niin sekin on tonnin tai vähän ylikin juttu kun kypsyy siinä sadan tuhannen ajon jälkeen ja korjaamolla teettää. Nuo on semmoisia pikkujuttuja joita ei niin tule ajatelleeksi kauppoja tehdessä mutta kyrsii myöhemmin jos tulee uusinnat jo vuoden sisällä. Varmaankin joku perustekniikkainen bensalla kulkeva jossa jakopää ketjulla tai hihna pitkällä vaihtovälillä olisi suhteellisen edullinen & huoleton valinta. - Ikis__M
Niin ja sitten vielä jos ihan uutta olet vaihtamassa niin niissähän on nykyään pakollinen tuo rengaspaineenvalvonta -neronleimaus:
http://www.se-makinen.fi/node/index/details/node/rengaspainevahti-pakolliseksi/format/html/language/fi/page/etusivu
Itse en ainakaan sellaista ottaisi jossa anturit renkaan sisällä (mm. psa -konsernin tuotteet) vaan semmoisen jossa valvoo abs -anturien kautta (ne jo parjaamani vaggilaiset on tässä asiassa järkevämpiä) - ykkös.nainen
T-merkkistä olen harkinnut ja bensa autoa. Nykyisessäkin on jakopää ketjulla. Semmonen 100-150 tuhatta ajettu.
ykkös.nainen kirjoitti:
T-merkkistä olen harkinnut ja bensa autoa. Nykyisessäkin on jakopää ketjulla. Semmonen 100-150 tuhatta ajettu.
On kokemusta -05 vm corollasta ja oli hyvä. Ei mitään vikaa sataan tonniin.
- ykkös.nainen
Taidan laittaa Toyotan. Ensin meinasin Mazda 6 mutta kuulin että niissä on lahovikaa.
ykkös.nainen kirjoitti:
Taidan laittaa Toyotan. Ensin meinasin Mazda 6 mutta kuulin että niissä on lahovikaa.
Mazdassa on lahovikaa. Korjattu vasta viime vuosikymmenen lopussa.
- ykkös.nainen
Ikis__M kirjoitti:
Niin ja sitten vielä jos ihan uutta olet vaihtamassa niin niissähän on nykyään pakollinen tuo rengaspaineenvalvonta -neronleimaus:
http://www.se-makinen.fi/node/index/details/node/rengaspainevahti-pakolliseksi/format/html/language/fi/page/etusivu
Itse en ainakaan sellaista ottaisi jossa anturit renkaan sisällä (mm. psa -konsernin tuotteet) vaan semmoisen jossa valvoo abs -anturien kautta (ne jo parjaamani vaggilaiset on tässä asiassa järkevämpiä)Olen kuullut tuosta rengaspaineen valvonta jutusta. Kaikkea ne keksii. Milloinkahan autot ajaa itsestään. Eilen luin että sitten vakuutusmaksut halventuisi.
- ykkös.nainen
Niin ja sitten on vielä yksi ongelma että mihin työnnän tuon entisen romun. Ei sitä varmaan kukaan huoli vaihdossakaan. Pitäiskö huutokaupata se täällä. :D
- Ikis__M
ykkös.nainen kirjoitti:
Olen kuullut tuosta rengaspaineen valvonta jutusta. Kaikkea ne keksii. Milloinkahan autot ajaa itsestään. Eilen luin että sitten vakuutusmaksut halventuisi.
Jos jossain luki noin niin sitten ne varmasti ainakin nousee koekaniiniautoilijat joutuu omalla kustannuksellaan rahoittamaan toimimattomien gps-järjestelmien rakennuksen mutta tärkeintähän onkin että Sipilän kavereille, Ollilalle ja kumppaneille sataa rahaa laariin. Niin kuin nyt tämä autoveron alennusjuttukin, monikohan pöljä äänesti persuja siksi kun ne lupaili alennusta ja maksaa sitten sen uuden auton ostossa "säästyvän" rahan moninkertaisesti käyttömaksuina? Ne ei varmaan edes tajua ettei vaihdettaessa väliraha miksikään muutu ja ideaalitilanteessakin siis suoralla kaupalla niin olematon lasku ettei sillä ole mitään käytännön merkitystä muuten kuin saadaan sillä perustella monikertaistuvat käyttömaksut niissäkin autoissa joissa myös ne korkeat verot jo maksettu.
- Ikis__M
ykkös.nainen kirjoitti:
Niin ja sitten on vielä yksi ongelma että mihin työnnän tuon entisen romun. Ei sitä varmaan kukaan huoli vaihdossakaan. Pitäiskö huutokaupata se täällä. :D
entäs jos et vaihtaisikaan vaan tekoengittäisit sillä romulla? edullisintahan autoilu on mahdolllisimman halvalla autolla aina niin jos pelittää niin ei kannata vaihtaa välttämättä.
- Ikis__M
ykkös.nainen kirjoitti:
Niin ja sitten vielä se että jos vamppaisitkin ujoketmin ja antaisit sen huolehtia nuo autoasiat ja kyyditykset niin pääsisit itse helpommalla, leipoisit vaan kuskille pulllaa toisinaan :D
- ykkös.nainen
Ei tulis mitään ,tykkään ajaa autolla enkä osaisi istua vänkärinä.
Autoon pitäs tehdä taas niin paljon remppaa että en enää kehtaa. Niin ja jarrut oikkuilee tuon tuosta. Talvella uusittiin takajarrusatulat, levyt ja palat ja sitten rupes käsijarruvaijeri jäätymään.
Ei vaan nyt pitää ruveta nukkumaan. Hyvät yöt kummallekin! - Ikis__M
ykkös.nainen kirjoitti:
Ei tulis mitään ,tykkään ajaa autolla enkä osaisi istua vänkärinä.
Autoon pitäs tehdä taas niin paljon remppaa että en enää kehtaa. Niin ja jarrut oikkuilee tuon tuosta. Talvella uusittiin takajarrusatulat, levyt ja palat ja sitten rupes käsijarruvaijeri jäätymään.
Ei vaan nyt pitää ruveta nukkumaan. Hyvät yöt kummallekin!Entäs jos olisit ujo-ketmille kuskina ketmin autolla? saisit ajelun ilot ilman korjailun tuskaa, ketmi varmaan korjaisi sen romunkin että saisi sillä ajaa kun sinä olisit kuitenkin taas vienyt sen auton :) Hyvät yöt & kauniit unet!
- ykkös.nainen
En tiedä uskaltaisiko se istua kyydissä. :D Vois olla kunnon kyydit.
- Ikis__M
ykkös.nainen kirjoitti:
En tiedä uskaltaisiko se istua kyydissä. :D Vois olla kunnon kyydit.
sehän selviää vain ottamalla selvää :)
- ätmel
Varmaan sellainen, millä voi turvallisesti ajella suomilorttojen ja heidän kakanväristen äpäriensä yli.
Jännämiehet vie kaikki parhaat autotkin, paitsi aisuriskeidat :-D
- palstan_nainen
Miksi tämä kysely on osoitettu vain palstan miehille?
- ykkös.nainen
Saa toki naisetkin vastata. :)
Makuasia. Jos ei etsi harrasteautoa, silloin se on se joka on hyvä talvellakin, mutta jos etsii jotain mielenkiintoisempaa ja harrastuksellisempaa, sitten se voi olla joku muu. Mutta makuasia aina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 892036
- 1281372
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231320Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau271271- 661192
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3361017- 85929
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?53858- 121777
- 82766