Tukeni katkaistiin jokin aika sitten sen vuoksi että työllistymissuunnitelmassa olin erehdyksessä suostunut CV- netin käyttöön (koska historia on opettanut että mistä tahansa kieltäytyminen on aina karenssin uhka) ja TE- keskuksen aulaneuvojan väärien ohjeiden takia cv:ni julkaisu myöhästyi yhdellä päivällä. Asia korjaantui selvityksen myötä ja te- keskuksesta todettiin minun olleen oikeassa eikä siitä lopulta seurannut karenssia.
Olen paniikinomaisesti käynyt koko työttömyyteni ajan tarkistamassa tietoni oma asiointi- sivuilta karenssin pelossa ja pitänyt tiukasti huolta siitä että teen kaikki velvollisuuteni koska toimeentuloni on kokonaan tukien varassa.
Nyt kävin jälleen sivuilla ja tadaa! tiedoissani lukee "sinulla ei ole CV- esittelyä". Päivitin n. kuukausi sitten esittelyni siten että sen piti olla vielä voimassa. Viimeisimmästä tarkistuskäynnistäni sivuilla on n puolitoista viikkoa. Tarkoitus oli eilen päivittää CV esittelyni jälleen ja nyt en tiedä kauanko se on ollut poissa julkaisuista.
Olen päivittänyt CV:ni niin monta kertaa että tiedän miten se tapahtuu. Nyt kuitenkin esittelysivu ei hyväksy antamiani tietoja ja herjaa että tiedoissani on jotain vikaa vaikka haut ovat olleet täsmälleen samanlaisia koko ajan. En saa sitä siis päivitettyä ja lälläslää virnuilee te keskus kohta taas rangaistukseksi karenssi- ilmoituksella.
CV:ni on ollut julki yli vuoden ajan ja sitä on katsottu tasan nolla kertaa. Julkaisusopimusta en saa purettua kun sen olen kerran työllistymissuunnitelmaan suostunut kirkasotsaisen naiivin työvoimaneuvojan viserryksen vuoksi aikoinani laittamaan. Ainoa syy suostumiseen oli pitkä kokemushistoria työvoimatoimiston kanssa asioinnissa ja tietoisuus siitä että mitä sieltä ikinä sitten ehdotetaankin, kieltäytyminen on aina riski.
Tällaisista mihinkään vaikuttamattomista pikkuasioista te- keskus paisuttelee ongelmia joiden avulla päästään laikittelemään tukien varassa elävien ihmisten toimeentulolla. Jos et nussi pilkkua, lällällää laitetaan tuet poikki ja olet kohta vuokranmaksujen myöhästymisen vuoksi taivasalla.
Siksi koska cv:täni jota on katsottu 0 kertaa ei ole esittelyssä. Onneksi on kesä niin ei kuole yöllä pakkaseen....
Hyi saatana mitä sontaa.
Voi perkeleen TE- keskuksen kiusaaminen!
11
93
Vastaukset
- työtön-loisija
Käykö työttömät työkkärissä nykyään. En ole käynyt siellä 5 vuoteen.
- kymysys
Millä sä olet elänyt? Kukaan ei kai vielä elä vain hengittämällä ilmaa keuhkoihin?
- oppikaauimaansuomi
muyla ei mite onkelma.
raha tulee ja kaiki hjuvin.
relax män!
:)
- KarenssiaKaikille
Koittakaa ymmärtää ja uskoa vihdoin että työkkärin ainoa tavoite on ketkuilla teille karenssia, ei etsiä oikeita palkka töitä.
Uusi hallitus lupaa:
"Palkattoman työn vastaanottovelvollisuutta pyritään tiukentamaan"
Eli karenssia tulee ennemmin tai myöhemmin mutta se tulee joka tapauksessa.
Varautukaa siihen.- kasniin
Millä tavalla siihen voi varautua?
- wisegirl
"Koittakaa ymmärtää ja uskoa vihdoin että työkkärin ainoa tavoite on ketkuilla teille karenssia, ei etsiä oikeita palkka töitä."
Koita sä lopettaa viisatelu. Yhtäkään ihmistä ei ole joka ei sitä vielä tajuaisi. Mutta asian ymmärtäminen ei sitä miksikään muuta. Toimeentulo = hengissä säilyminen on jokatapauksessa riippuvainen te- keskuksen listoilla ja sen toimenpiteiden armoilla olemisesta. Ei siellä kukaan siksi roiku että luulee tosissaan se välittävän oikeita töitä, dorka.
- TEasiantuntija
Tuo minulle pullaa ja keskaria. On kova jano ja nälkä.
- teasiakas
Pitäisikö minun muka ostaa viimeisillä ruokarahoillani sinulle vielä keskaria ja pullaa kun on käyntiaika?? Huh huh.
- vitunasiat
voin näyttää sulle keskaria mutta pullaa et saa. etkä piparia.
- reqtttttttttqut
- turkuperäs
suurmoskeijaa tarvitaan rahaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172463
- 441271
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70927Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää137872- 45851
- 59817
- 42796
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44765Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130704