Hyvä niin sen pitääkin tehdä omassa Suomessamme. Että silleen.
Suvirsi kaikaa MTV3 klo 19:00 Uutisissa...
14
83
Vastaukset
- NäinPitääkinOlla
Tämä on hyvä asia.
Mahtaako YLE lukea koraania samaan aikaan? - onnee
tulipa hyvä fiilis!!
Meinataan vielä saunakahvien jälkeen vetäistä Suvivirsi tuossa pihamaalla kertaalleen naapurien iloksi. Että silleen.
- virssu
Mikä on Suvirsi?
- höhö_
Taukki !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Sisäkumi-Seppo
höhö_ kirjoitti:
Taukki !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ai se on Tauskin biisi?
- shyvivirshi
Itse olen aina inhonnut Suvivirttä ja mielestäni se on vammanen laulu... Lapsuudesta muistan epämiellyttävän yhteismääkinän, kun lauluääntä omaamattomat opettajat moukui sitä aina äänet ylimpänä ja muut aukoi suutaan ja istuttiin kesämekoissa kirkossa ja hyi perse ne oulun epävireiset harmonit
( nykypenikat ei taida edes tietää että mikä on harmoni, luulee varmaan että se on jokin tietokoneohjelma, jotkut vuoden 1990 jälkeen syntyneet pennut...), ja siinä odotteli vaan todistuksen jakoa ja että pääsis vttuun tilanteesta ja kesälomille. Tietysti sekin on yhtä pässiä, että jos Suvivirsi pitäisi muokata sukupuolineutraaliksi ( vai onko se jo muokattu? kun en kuuntele en tiedä), voi hellantuutelis, mutta ei siis niin mitään "tunteita" herää siitä laulusta ylipäätään. Ihan pässi virsi. En harrasta virsiä, mutta parempiakin niitä on kuin Suvivirsi. Kaunis virsi on vaikka "Herra kädelläsi" vai mikä se Kuoppamäen kaunis sovitus on, sori en tiedä kun en noita virshoilauksia harrasta, mutta jos vertaa vaikka Suvivirteen, hirveä biisi...- javieläshyvivirsshesta
ja kirjoitin että "koulun", eikä että "oulun", korjaus vaikka mielestäni ihan oikein alunperinkin sanan kirjoitin lukiessani tekstini.
- taijotain
Niinhän se Läntisen Tommikin laulo että "Äiti en tahdo mennä Ouluun"
- kylähumahtaa
Anttilan keväthumaus on mageempi.
- keväthumauksiajoo
En tiedä onko biisin nimi toi, mutta "Anttilan keväthumaus" taitaa olla oikeasti jokin olemassaoleva biisi.:D Menikö se siten, että " Anttila se ampaisi ylos vuoteeltaan, jne..."? Ihan mahtava kevätpläjäys, entisajan heavyä, oli varmaan aikoinaan tosi rankkaa sälää!:D
- Hyväperinne
Minä en kuulu kirkkoon enkä ole muutenkaan uskovainen vaikken ole ihan ateistikaan. Mutta suvivirsi saa aina hanat auki, siinä on jotain liikuttavaa kun mummoni, äitini, minä ja lapseni ollaan sitä kukin aikanaan laulettu. Toivottavasti säilyy vielä lapsenlapsillekkin, joita ei vielä ole olemassa.
- Anonyymi00012
Ja samalla toivot että Jumalan kämmenellä on Jumalan peukku pystyssä, jota tunget peräreikääsi, kun laulat suvivirttä 🤣
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt343239Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.441609Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö191001Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi32989- 59953
Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.22948Tuli vain mieleen
että etkös sä yritäkin muiden miehiä? Se sun tuttava kertoi. En arvosta tuollaista naista, ihmekös kun oot sinkku. m -37860Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä36813Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os173803- 48719