http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1432923476677.html
Deittivalmentaja Mia Halosen mukaan moni nainen herää liian myöhään siihen, että mahdollisuus perheeseen meni jo ohi.
Toimittaja ja deittivalmentaja Mia Halonen haaveili nuorena omasta perheestä. Vuosien varrella on kyllä tullut tapailtua useita miehiä, mutta yhdenkään kanssa hän ei päässyt perheenperustamispuuhiin.
Nyt 49-vuotias Halonen kehottaa naisia avaamaan silmänsä tarpeeksi ajoissa. Jos haluaa parisuhteen ja lapsia, nelikymppisenä voi olla jo liian myöhäistä.
– On harhaa ajatella, että nelikymppinen on nuori, Halonen sanoo suoraan.
Monella naisella on Halosen mukaan epärealistiset odotukset miesten suhteen. Miehen kanssa ei tarvitse tehdä kaikkea yhdessä. Monet takertuvat ulkoisiin seikkoihin.
Kun alkaa etsiä miestä, joka täyttää tarpeet kaikin tavoin, voi päätyä tilanteeseen, jossa huomaakin olevansa yksin.
– Mielestäni tästä on tärkeä puhua, koska kun juna menee, se menee, Mia muistuttaa naisia.
Loopin Olisinpa tiennyt -ohjelmassa vierailijat kertovat omista oivalluksistaan. Vakiokasvoina ovat Kristiina Komulainen ja MeNaiset-lehden Jonna Tapanainen
Nelikymppinen nainen ei ole nuori, sanoo Valmentaj
46
93
Vastaukset
- ikää_onnnnn
Ikä on muutakin kun numeroita ja on selvää että nuoruus päättyy siinä kolmenkympin tienoilla, vaikka jotkut horhot muuta luulevatkin ja valehtelevat itselleen.
se että ikä on muutakin kun numeroita tarkoittaa myös sitä että ihmisen tulee etsiä itselleen suurinpiirtein ikäisensä kumppani, eikä kuvitella että " minulle kuuluu parikymppinen nainen vaikka itse olenkin jo nelikymppinen" Tai "Olen niin hyvässä kunnossa että nuoremmat häviää Cooperissa ...." Mitä sitten vaikka kunto olisi hyvä tai näyttäisi nuorelta tai ajatteli kun nuori - yhtään ei siltikään nuorru! - vihatipunen
Heräsin tuossa puolisen tuntia sitten, kiitosta vaan.
Mutta siis asiaan..Ei tietenkään nelikymppinen nainen ole nuori, eikä mun tulisi mieleenkään enää haaveilla omista lapsista tässä iässä...Vaikka juuri luin tässä männä päivinä iltapäivälehdestä, että ulkomailla joku 65-vuotias oli saanut muistaakseni peräti neloset, hedelmöityshoidoilla tietty. Mun mielestäni tuon ikäiselle ei todellakaan tarvitsisi mitään hoitoja antaa mutta rahalla saa ja hevosella pääsee. Ei ole yhtään ajateltu lapsia tuossa.- Bknkmllnknknjnlm
Joo ei oo ajateltu mut vielä vähemmän lapsia ajattelee itä-helsingin varattomat päihdeongelmaiset white trash ämmät. Sellaset pitäs pakkosterilisoida.
Luultavasti -vaikka äiti kuolisikin vanhuuteen ennenkun lapset täyttää 20v - noilla on suku turvana, varaa tyydyttävään elämään ja päihteetön lapsuus. Bknkmllnknknjnlm kirjoitti:
Joo ei oo ajateltu mut vielä vähemmän lapsia ajattelee itä-helsingin varattomat päihdeongelmaiset white trash ämmät. Sellaset pitäs pakkosterilisoida.
Luultavasti -vaikka äiti kuolisikin vanhuuteen ennenkun lapset täyttää 20v - noilla on suku turvana, varaa tyydyttävään elämään ja päihteetön lapsuus.Olen selviytyjä, entinen alkoholisti ja nyt nautin elämästäni täysin rinnoin, olen onnellinen, tyytyväinen. 20 vuotias poikani on tyttöystävänsä kanssa kylässä luonani ja nauttivat minun tekemistä lihapyöryköistä spaketin kera!
Nauti, nauti elämästä pieni ihminen, anna toisten elää elämäänsä, jokainen on elämänsä sankari, niine avuineen jotka on saanut tähän elämäänsä :D
Jokaisesta meistä hiotaan se kaunis timantti *- Bknkmllnknknjnlm
Älykkö kirjoitti:
Olen selviytyjä, entinen alkoholisti ja nyt nautin elämästäni täysin rinnoin, olen onnellinen, tyytyväinen. 20 vuotias poikani on tyttöystävänsä kanssa kylässä luonani ja nauttivat minun tekemistä lihapyöryköistä spaketin kera!
Nauti, nauti elämästä pieni ihminen, anna toisten elää elämäänsä, jokainen on elämänsä sankari, niine avuineen jotka on saanut tähän elämäänsä :D
Jokaisesta meistä hiotaan se kaunis timantti *Todella hienoa että olet entinen alkoholisti! <3
Se tuntuu vaan hirvittävän pahalta katsoa metrossa kun humalaisilla on lapsia jotka silminnähden pelkäävät vanhempiaan. Päihdeongelmaisilta pitäisi huostaanottaa lapset. En yksinkertaisesti kestä liikkua itä-helsingissä koska en kestä nähdä sitä pahuutta. Bknkmllnknknjnlm kirjoitti:
Todella hienoa että olet entinen alkoholisti! <3
Se tuntuu vaan hirvittävän pahalta katsoa metrossa kun humalaisilla on lapsia jotka silminnähden pelkäävät vanhempiaan. Päihdeongelmaisilta pitäisi huostaanottaa lapset. En yksinkertaisesti kestä liikkua itä-helsingissä koska en kestä nähdä sitä pahuutta.Valitettavasti toisten elämä menee näin kärsimyksen tietä!
En usko, että ihminen olisi paha, vaan monet ovat saaneet huonot lähtökohdat kotioloistansa, ja kierre jatkuu. Monet alkoholistit kuitenkin tekevät parhaansa niine lähtökohtiineen jotka ovat saaneet elämäänsä. Itsetuntemus, tietoisuus on usein hukassa näiltä ihmisiltä ja he ovat moniongelmaisia.
Tiedän millaista on elää pelossa, koska itse sain pelätä nuoruusiän omaa isään, se pelko seurasi minua myöhäiseen aikuisikään saakka ja lääkitsin alkoholilla itseäni.
Se oli valtava möykky sydämmessäni , josta olen nyt vapautunut!
- atännä
Reilu nelikymppinen ei ole enää perheenperustamisiässä, eiköhän tuo ole jokaiselle selvää. Vähän ihmetyttää tuo "pelottelu", ihan kuin pitäisi ottaa kuka tahansa kumppaniksi jotta saisi sen perheen kolmikymppisenä. Tuolle valmentajalle on käynyt ohraisesti, ikävä juttu hänelle, mutta ei kaikki ajattele noista asioista samalla tavalla, joten huono neuvo minun mielestäni. Jokaisella saa olla omat kriteerinsä puolison valinnassa.
Toisaalta, tiedän monia naisia jotka ovat saaneet lapsen vielä 40 ikäisenä, yksi jopa 45-vuotiaana ihan luomusti. Voi olla epätodennäköistä, mutta siis mahdollista.- atännä
Eikä se elämäkään ole ohi vielä 40-vuotiaana, vaikka tuo Valmentaja itse taitaa sitä mieltä ollakin ;)
- vihatipunen
atännä kirjoitti:
Eikä se elämäkään ole ohi vielä 40-vuotiaana, vaikka tuo Valmentaja itse taitaa sitä mieltä ollakin ;)
En mäkään kyllä halua uskoa, että elämä on jo ohi. Jotkut vanhemmat työkaverini ovat sanoneet, että vuodet 40-50 ovat parasta aikaa. Kattellaan sit uudestaan 49-vuotiaana, että oliko näin. Nyt ei juuri tunnu siltä kyllä. Viime vuodet ovat olleet mulle vähän raskaita mutta pitää yrittää repiä iloa irti sieltä mistä saa.
- ätmel
vihatipunen kirjoitti:
En mäkään kyllä halua uskoa, että elämä on jo ohi. Jotkut vanhemmat työkaverini ovat sanoneet, että vuodet 40-50 ovat parasta aikaa. Kattellaan sit uudestaan 49-vuotiaana, että oliko näin. Nyt ei juuri tunnu siltä kyllä. Viime vuodet ovat olleet mulle vähän raskaita mutta pitää yrittää repiä iloa irti sieltä mistä saa.
Onko tämä palsta sinulle pienenpieni henkireikä?
- HerraPorkkana
vihatipunen kirjoitti:
"Jotkut vanhemmat työkaverini ovat sanoneet, että vuodet 40-50 ovat parasta aikaa."
En tiedä ihan parhaaksi ajaksi sanoa kun kropassa alkaa kilsat tuntua vähän, mutta en kyllä tällä hetkellä halua olla parikymppinenkään. Näin on ihan hyvä. - vihatipunen
ätmel kirjoitti:
Onko tämä palsta sinulle pienenpieni henkireikä?
Oikeastaan ei koska joskus tulee jopa kuvotus kun lukee näitä juttuja täällä. Mutta täällä mä nytkin näemmä olen aamukahvini kanssa.
Ne mun henkireikäni löytyy "yllättäen" esim. musiikista. - vihatipunen
HerraPorkkana kirjoitti:
"Jotkut vanhemmat työkaverini ovat sanoneet, että vuodet 40-50 ovat parasta aikaa."
En tiedä ihan parhaaksi ajaksi sanoa kun kropassa alkaa kilsat tuntua vähän, mutta en kyllä tällä hetkellä halua olla parikymppinenkään. Näin on ihan hyvä.Kroppa tietty yrittää laittaa vastaan minkä pystyy. Mut se ns. kuuluu asiaan.
- atännä
vihatipunen kirjoitti:
Kun se raskaat asiat on työstetty, saatat huomata olevasi vahvempi kuin koskaan ja selviäväsi mistä vaan :) Just tuo taito, että osaa repiä sen ilon irti sieltä mistä saa, kantaa pitkälle. Jokaisessa huonossa asiassa on myös hyvä puolensa.
Luulen, että kerran pitää käydä tosi syvällä, että oppii oikeasti näkemään ne pienet hyvät asiat, ne joista onnellisuus rakentuu. atännä kirjoitti:
Kun se raskaat asiat on työstetty, saatat huomata olevasi vahvempi kuin koskaan ja selviäväsi mistä vaan :) Just tuo taito, että osaa repiä sen ilon irti sieltä mistä saa, kantaa pitkälle. Jokaisessa huonossa asiassa on myös hyvä puolensa.
Luulen, että kerran pitää käydä tosi syvällä, että oppii oikeasti näkemään ne pienet hyvät asiat, ne joista onnellisuus rakentuu."Jokaisessa huonossa asiassa on myös hyvä puolensa.
Luulen, että kerran pitää käydä tosi syvällä, että oppii oikeasti näkemään ne pienet hyvät asiat, ne joista onnellisuus rakentuu."
Kenen luvalla olet tunkeutunut suoraan mieleeni vai oletko jo päässyt "sieluun" asti... ;D
No tiedän miksi olet mitä olet, eihän ne sinun ystäväsi kauhean väärässä luultavasti sinusta olleet....
Mietteesi ovat kokoajan, kuin omiani "velhonäkijä". :)
https://www.youtube.com/watch?v=1PvBsUWryCY&list=PLQLpz8JTcqGxpHi7TbsrUJxtRCzNcntDb- KaikkiOnNaisiaVastaan
Yleensä ne on miehiä, jotka luulee olevansa perheenperustamisiässä vielä viisi-kuusikymppisinä. Naisilla sattuneesta syystä on yleensä takaraja aika realistisessa kohdassa. Reilut nelikymppisenä lapsen hankkiminen voi tapahtua ihan vahingossakin (mm. englannin ex-pääministerille David Cameronille kävi näin), eikä se ole sen enempää ongelma, kun kuitenkin on aika todennäköistä että lapsen ehtii saada aikuiseksi ennen kuin itse kupsahtaa. Tietysti ikä lisää vammaisuusriskiä, mutta tilastot on kuitenkin aina vain tilastoja ja ongelmia voi tulla nuoremapanakin.
Joillekin naisille lapsenteko vaikeutuu jo paljon ennen neljääkymmentä. Se on aika katkeraa, kun kuitenkin nyky-yhteiskunta on rakennettu niin, että paras lapsentekoaika on kolmikymppisenä opiskelujen jälkeen.
Ongelma on lähinnä siinä, että kumppanin etsimiseen, lapsentekovaiheeseen pääsyyn ja lapsentekoon menee tolkuttoman kauan aikaa. Jos erotaan, niin kaikki alkaa taas alusta. Tavallaan kaikki reaaliteetit ovat naisia vastaan tässä lapsentekoasiassa, ja on oikeastaan ihme että joku saa sellaisen unelmien ydinperheen. Jos tekee lapset nuorena, niin kasvetaan erilleen ja erotaan, päätyy yhteishuoltajaäidiksi. Jos ei tee lapsia nuorena, niin on vaarana jäädä kokonaan ilman. Miehille taas on mahdotonta tehdä lasta yksin, mutta toisaalta heillä ei ole aikarajaa, ja naisille kelpaa huonokin isäehdokas siinä vaiheessa kun biologinen kello tarpeeksi hälyttää.
Sitten on vielä me sinkkupalstan at-naiset, jotka emme vain kelpaa miehille, emme ainakaan lasten äidiksi. KaikkiOnNaisiaVastaan kirjoitti:
Yleensä ne on miehiä, jotka luulee olevansa perheenperustamisiässä vielä viisi-kuusikymppisinä. Naisilla sattuneesta syystä on yleensä takaraja aika realistisessa kohdassa. Reilut nelikymppisenä lapsen hankkiminen voi tapahtua ihan vahingossakin (mm. englannin ex-pääministerille David Cameronille kävi näin), eikä se ole sen enempää ongelma, kun kuitenkin on aika todennäköistä että lapsen ehtii saada aikuiseksi ennen kuin itse kupsahtaa. Tietysti ikä lisää vammaisuusriskiä, mutta tilastot on kuitenkin aina vain tilastoja ja ongelmia voi tulla nuoremapanakin.
Joillekin naisille lapsenteko vaikeutuu jo paljon ennen neljääkymmentä. Se on aika katkeraa, kun kuitenkin nyky-yhteiskunta on rakennettu niin, että paras lapsentekoaika on kolmikymppisenä opiskelujen jälkeen.
Ongelma on lähinnä siinä, että kumppanin etsimiseen, lapsentekovaiheeseen pääsyyn ja lapsentekoon menee tolkuttoman kauan aikaa. Jos erotaan, niin kaikki alkaa taas alusta. Tavallaan kaikki reaaliteetit ovat naisia vastaan tässä lapsentekoasiassa, ja on oikeastaan ihme että joku saa sellaisen unelmien ydinperheen. Jos tekee lapset nuorena, niin kasvetaan erilleen ja erotaan, päätyy yhteishuoltajaäidiksi. Jos ei tee lapsia nuorena, niin on vaarana jäädä kokonaan ilman. Miehille taas on mahdotonta tehdä lasta yksin, mutta toisaalta heillä ei ole aikarajaa, ja naisille kelpaa huonokin isäehdokas siinä vaiheessa kun biologinen kello tarpeeksi hälyttää.
Sitten on vielä me sinkkupalstan at-naiset, jotka emme vain kelpaa miehille, emme ainakaan lasten äidiksi."naisille kelpaa huonokin isäehdokas siinä vaiheessa kun biologinen kello tarpeeksi hälyttää."
Tämä on todella surullista, mutta luultavasti myös liian totta.....- ätmel
vihatipunen kirjoitti:
Oikeastaan ei koska joskus tulee jopa kuvotus kun lukee näitä juttuja täällä. Mutta täällä mä nytkin näemmä olen aamukahvini kanssa.
Ne mun henkireikäni löytyy "yllättäen" esim. musiikista.Tykkäät kuitenkin. ;-)
- KaikkiOnNaisiaVastaan
KaikkiOnNaisiaVastaan kirjoitti:
Sitten on vielä me sinkkupalstan at-naiset, jotka emme vain kelpaa miehille, emme ainakaan lasten äidiksi.Korjaus: Tarkoittamani Englannin pääministeri, joka sai vahingossa lapsen 47-vuotiaana 45-vuotiaan vaimonsa kanssa oli Tony Blair, ei David Cameron. Cameron taas oli nuorimman lapsensa syntyessä 43-vuotias ja vaimonsa 39 - ei ole tietoa oliko vahinko kyseessä.
- ätmel
Kuulostaa todella pätevältä deittivalmentajalta -- kuin yrityskonsultti, jolla on kymmenen konkurssia takanaan.
Se Oli hyvä pätkä
Siinä Mia Halonen vahvisti aika monta palstatotuutta
1. Nainen on kauneimmillaan nuorena, 25 vuotiaana kannattaisi ruveta tosissaan miettimään pariutumista, koska on kaikki valttikortit käsissään toisin kuin esim 35 saati sitten 45 vuotiaana.
2. Tolkullisen miehet pariutuvat 25-35 vuoden välissä. Jos juoksee juoksujaan sinne kolmen kympin päälle on pariutuminen huomattavasti vaikeampaa johtuen tarjonnan vähäisyydestä ja oman ulkonäön rapistumisesta. Puhumattakaan tietysti lasten saannin vaikeutumisesta.
3. Ulkonäkö (miehen ) tulee ja menee. Tärkeämpää on katsoa luonnetta. Esimerkkinä nuoruutensa hottismiehet, jotka nyt viisikymppisinä ovat samanlaisia kaljuuntuvia mahakkaita miehiä, kuin muutkin.
Viisas ajatus myös oli, että kaikkea ei tarvitse tehdä yhdessä.
Tosin Halonen myös kehoitti naisia suuntaamaan katseitaan ulkomaille miesten haussa.- Poikamies45
Tässä se taas nähdään miten minun ei kannata mihinkään melkein itseni ikäisiin hedelmättömiin mummoihin tuhlata aikaani. Minä kun en ole tähän mennessä vielä siitosta harjoittanut, joten jos haluan jälkeläisiä saada, on minun siemennettävä nuori kohtu.
- 5t6y
Et osaisi siementää mitään, vaikka joku tulisi kädestä pitäen neuvomaan. Tylsä provoilija.
- Kilttiatm
Sehän on selvä että naiset ei kelpuuta kunnollisia miehiä. Nuorena naiset ovat paneskeleet jännämiehiä ja nyt pitäis muka kunnollinen löyttää yli 40 vuotiaana. Ulkonäkö on se kaikkein tärkein asia naisille miehessä. Eihän nt nainen h kehtaa ruman miehen kanssa asua. Eikös suomessa ole miljoona yksinasuvaa.
- hunajakukka
Miksei nainen haluaisi komeaa miestä? Haluavathan miehetkin kauniita naisia.
- järki_hoi
Olen 43v nainen ja muutama lapseton viisikymppinen mies on ehdottanut perheen perustamista. Eivät ymmärrä realiteetteja. Ikä on todellakin numeroita ja ne vaikuttavat.
Olisin 61v äiti- vanhus kun lapsi olisi 18v. Riskiraskaus äidille ja lapselle. Pahimmassa tapauksessa seuraa äidin ja/tai lapsen kuolema tai lapsen kehitysvammaisuus. Ei kiitos! Lapsellakin oikeus nuorempiin ja pystyvimpiin vanhempiin.- KaikkiOnNaisiaVastaan
Sinä teet omat ratkaisusi, eikä muilla ole niihin nokan koputtamista. Muiden ratkaisujen arvosteleminen taas ei osoita sinulta kovin suurta iän tuomaa kypsyyttä.
Olet oikeassa, että miehillä on reaaliteetit hukassa, sillä 43-vuotiaana äärimmäisen harva tulee luomusti raskaaksi. Kuitenkin näitäkin tapahtuu, esimerkiksi kiinteistö-Kaisa oli tällainen tapaus. En näe, että esimerkiksi hän olisi toinen jalka haudassa oleva rahjus. Jos sinä tunnet olevasi sellainen, niin sen kun hommaat paikan palvelutalosta! :D Miehille ei ole kovin epätavallista tulla isäksi nelikymppisenä, vaikka heidän keskimääräinen elinikänsä on kahdeksan vuotta naisia lyhyempi.
Kehitysvammaisuuden riski on kohonnut iäkkäillä äideillä (ja isilläkin), kuitenkin suurin osa lapsista on terveitä. Lapsen tai varsinkaan äidin kuolema on onneksi Suomessa erittäin harvinaista.
Jotenkin tuntuu, että miehiä ei arvostella samalla asteikolla kuin naisia, vaan tuomio lävähtää aina naiselle, jos lapset tekee nuorena, vanhana, köyhänä, ilman parisuhdetta jne. jne. Jos täältä netistä etsisi neuvoa, niin kukaan ei voisi tehdä lapsia ikinä, sillä aina jonkun mielestä tilanne on väärä. Onneksi oikeasti kukaan ei välitä nettikirjoittelijoiden mielipiteistä pätkääkään. KaikkiOnNaisiaVastaan kirjoitti:
Sinä teet omat ratkaisusi, eikä muilla ole niihin nokan koputtamista. Muiden ratkaisujen arvosteleminen taas ei osoita sinulta kovin suurta iän tuomaa kypsyyttä.
Olet oikeassa, että miehillä on reaaliteetit hukassa, sillä 43-vuotiaana äärimmäisen harva tulee luomusti raskaaksi. Kuitenkin näitäkin tapahtuu, esimerkiksi kiinteistö-Kaisa oli tällainen tapaus. En näe, että esimerkiksi hän olisi toinen jalka haudassa oleva rahjus. Jos sinä tunnet olevasi sellainen, niin sen kun hommaat paikan palvelutalosta! :D Miehille ei ole kovin epätavallista tulla isäksi nelikymppisenä, vaikka heidän keskimääräinen elinikänsä on kahdeksan vuotta naisia lyhyempi.
Kehitysvammaisuuden riski on kohonnut iäkkäillä äideillä (ja isilläkin), kuitenkin suurin osa lapsista on terveitä. Lapsen tai varsinkaan äidin kuolema on onneksi Suomessa erittäin harvinaista.
Jotenkin tuntuu, että miehiä ei arvostella samalla asteikolla kuin naisia, vaan tuomio lävähtää aina naiselle, jos lapset tekee nuorena, vanhana, köyhänä, ilman parisuhdetta jne. jne. Jos täältä netistä etsisi neuvoa, niin kukaan ei voisi tehdä lapsia ikinä, sillä aina jonkun mielestä tilanne on väärä. Onneksi oikeasti kukaan ei välitä nettikirjoittelijoiden mielipiteistä pätkääkään."Jotenkin tuntuu, että miehiä ei arvostella samalla asteikolla kuin naisia, vaan tuomio lävähtää aina naiselle, jos lapset tekee nuorena, vanhana, köyhänä, ilman parisuhdetta jne. jne. Jos täältä netistä etsisi neuvoa, niin kukaan ei voisi tehdä lapsia ikinä, sillä aina jonkun mielestä tilanne on väärä. Onneksi oikeasti kukaan ei välitä nettikirjoittelijoiden mielipiteistä pätkääkään."
Arvostelijat ja tasottelijat tekevät sitä omien tarpeiden ja lähtökohtien takia, nostaakseen itseään jalustalle, sekä yrittäen alistaa kaikkia itsestään poikkeavia, koska ovat itsekeskeisiä ja omahyväisiä yksilöitä......
Eli ei kannata päästää ketään liiaksi "ihonsa" alle ja antaa tälläisten määrittää itseään, sinusta huomaa, että sinulla on vahvuutta tähän, mutta kaikilla ei ole, sekään ei ole heidän syy, vaan nämä "egoilijat" saisivat pysyä omissa piireissään....egoilisivat keskenään, se olisi kaikille parasta....
"Jotenkin tuntuu, että miehiä ei arvostella samalla asteikolla kuin naisia, vaan tuomio lävähtää aina naiselle, jos lapset tekee nuorena, vanhana, köyhänä, ilman parisuhdetta jne"
No,sehän johtuu siitä, että nainen tekee loppuviimein päätöksen haluaako (pitää) sen lapsen.
Myös parisuhdemarkkinoilla on naisten valta, jos olen ymmärtänyt tämän asian oikein."Myös parisuhdemarkkinoilla on naisten valta, jos olen ymmärtänyt tämän asian oikein."
Ehkä seksi markkinoilla, mutta ei varmasti sen parempi valta kunnon suhteisiin kuin miehilläkään, edelleen kumpikaan sukupuoli ei ole toistaan parempi, molemmista löytyy yhtälailla "huonoja" vaihtoehtoja elämänkumppanuuteen.
Säälittävää väittää, että toinen sukupuoli on parempi toistaan missään suhteessa, kun katsotaan "pinnan alle" raadollisen rehellisesti....- KaikkiOnNaisiaVastaan
Parisuhdemarkkinoilla on kauniiden ihmisten valta. Se, että näet sen naisten valtana johtuu siitä, että kilpailet samoista kauniista naisista kuin suurin osa muistakin miehistä. Sinulle "naiset"= kaunein ja seksuaalisesti haluttavin vähemmistö naisista. Naisille kelpaavat tasaisemmin kaikenlaisia ulkoisia ja sisäisiä positiivisia ominaisuuksia omaavat miehet, mutta miehet taas painottavat naisten ulkonäköä aivan ylivoimaisesti mihinkään muuhun ominaisuuteen verrattuna. Siksi miesten näkökulmasta katsoen heidän parisuhdemarkkinoillaan "valtaa" pitävät yberkauniit naiset, jotka eivät millään ehdi suhteeseen jokaisen halukkaan miehen kanssa. Tämän miehet kokevat suurena vääryytenä, koska omasta mielestään he ovat oikeutettuja juuri tähän kauneimpaan vähemmistöön. Taas ruman naisen näkökulmasta markkinoilla valtaa pitävät miehet, jotka valitsevat naisen ulkonäön ja seksikkyyden perusteella.
En usko, että esimerkiksi homojen parisuhdemarkkinat olisivat olennaisesti tasa-arvoisemmat, vaan eiköhän sielläkin vallitse sama kauniiden valta. Mutta jos epäilet kyseessä olevan naisten vallan, niin yritäpä siellä. Lesboihin taas ehkä pätee sama kuin heteronaisiin, että ulkonäkö ei ole ainakaan kaikilla tärkein kriteeri.
Mitä tulee lapsen hankkimiseen, niin kuulostat kommenteinesi todella typerältä. Seksiä harrastaa kaksi ihmistä, ehkäisy ei ole yksin naisen vastuulla. Silti nainen kantaa aina seuraukset. Tuo, että "nainen päättää pitääkö lapsen" kuulostaa aivan siltä, että sinusta abortti on jokin helppo pikku juttu. Abortti on lähes aina naiselle todella paha rasti. Eiköhän suurin osa lapsista synny yhteisellä päätöksellä tai yhteisellä sähläyksellä, joten naisten aborttioikeus ei ole mikään vastuuvapauslauseke miehille.
Äidit tuomitaan joka asiasta aina, ja sinun mielestäsi se johtuu siitä, että aviomies tai isukki ei voi päättää abortista? Sillä perusteellahan voi kritisoida äitiä vielä sittenkin, kun lapsi aikuisena möhlii, että äiti kasvatti väärin. Mutta isällä taas ei ole mitään vastuuta, kas kun isä ei voi tehdä aborttia. Joopa joo. KaikkiOnNaisiaVastaan kirjoitti:
Parisuhdemarkkinoilla on kauniiden ihmisten valta. Se, että näet sen naisten valtana johtuu siitä, että kilpailet samoista kauniista naisista kuin suurin osa muistakin miehistä. Sinulle "naiset"= kaunein ja seksuaalisesti haluttavin vähemmistö naisista. Naisille kelpaavat tasaisemmin kaikenlaisia ulkoisia ja sisäisiä positiivisia ominaisuuksia omaavat miehet, mutta miehet taas painottavat naisten ulkonäköä aivan ylivoimaisesti mihinkään muuhun ominaisuuteen verrattuna. Siksi miesten näkökulmasta katsoen heidän parisuhdemarkkinoillaan "valtaa" pitävät yberkauniit naiset, jotka eivät millään ehdi suhteeseen jokaisen halukkaan miehen kanssa. Tämän miehet kokevat suurena vääryytenä, koska omasta mielestään he ovat oikeutettuja juuri tähän kauneimpaan vähemmistöön. Taas ruman naisen näkökulmasta markkinoilla valtaa pitävät miehet, jotka valitsevat naisen ulkonäön ja seksikkyyden perusteella.
En usko, että esimerkiksi homojen parisuhdemarkkinat olisivat olennaisesti tasa-arvoisemmat, vaan eiköhän sielläkin vallitse sama kauniiden valta. Mutta jos epäilet kyseessä olevan naisten vallan, niin yritäpä siellä. Lesboihin taas ehkä pätee sama kuin heteronaisiin, että ulkonäkö ei ole ainakaan kaikilla tärkein kriteeri.
Mitä tulee lapsen hankkimiseen, niin kuulostat kommenteinesi todella typerältä. Seksiä harrastaa kaksi ihmistä, ehkäisy ei ole yksin naisen vastuulla. Silti nainen kantaa aina seuraukset. Tuo, että "nainen päättää pitääkö lapsen" kuulostaa aivan siltä, että sinusta abortti on jokin helppo pikku juttu. Abortti on lähes aina naiselle todella paha rasti. Eiköhän suurin osa lapsista synny yhteisellä päätöksellä tai yhteisellä sähläyksellä, joten naisten aborttioikeus ei ole mikään vastuuvapauslauseke miehille.
Äidit tuomitaan joka asiasta aina, ja sinun mielestäsi se johtuu siitä, että aviomies tai isukki ei voi päättää abortista? Sillä perusteellahan voi kritisoida äitiä vielä sittenkin, kun lapsi aikuisena möhlii, että äiti kasvatti väärin. Mutta isällä taas ei ole mitään vastuuta, kas kun isä ei voi tehdä aborttia. Joopa joo.Käännät nyt asiat hieman toisin päin.
Perustan väitteeni naisten valta-asemasta esim. naisten omiin todistuksiin, ja esim e-kontakti.fi tilastoihin, joissa kerrotaan, kuinka naiset saavat yhteydenottoja monikymmenkertaisesti verrattuna miehiin. Samoin ihan omiin kokemuksiini siitä, kuinka esim baareissa naisten ympärillä käy jatkuva kuhina miehistä, mutta miehiä löytyy kymmenittäin seisoskelemassa yksinään kaljatuoppiensa äärestä.
Joten ajattelisin niin, että jos minulla on hyödyke, jota tarjoan ja hyödykkeelle on satoja ottajia, on minulla valta, koska voin valita ottajan. Jos taas on yksi ottaja, mutta tarjoajia on satoja, on valta ottajalla.
En ole väittänytkään, että lapsen siittänyt mies olisi syytön, jo lakikin velvoittaa hänet huolehtimaan jälkeläisistään. Kyllä ainakin siinä viiteryhmässä johon itse kuulun, miestä joka ei huolehdi lapsestaan pidetään huonona miehenä.
Mutta pysyn kyllä kannassani, että loppuviimein valinta, annetaanko lapsen syntyä on naisen. Ainakin aina kun oikeutta aborttiinin rajoitetaan puhutaan NAISEN oikeudesta omaan ruumiiseensa.BEM kirjoitti:
Käännät nyt asiat hieman toisin päin.
Perustan väitteeni naisten valta-asemasta esim. naisten omiin todistuksiin, ja esim e-kontakti.fi tilastoihin, joissa kerrotaan, kuinka naiset saavat yhteydenottoja monikymmenkertaisesti verrattuna miehiin. Samoin ihan omiin kokemuksiini siitä, kuinka esim baareissa naisten ympärillä käy jatkuva kuhina miehistä, mutta miehiä löytyy kymmenittäin seisoskelemassa yksinään kaljatuoppiensa äärestä.
Joten ajattelisin niin, että jos minulla on hyödyke, jota tarjoan ja hyödykkeelle on satoja ottajia, on minulla valta, koska voin valita ottajan. Jos taas on yksi ottaja, mutta tarjoajia on satoja, on valta ottajalla.
En ole väittänytkään, että lapsen siittänyt mies olisi syytön, jo lakikin velvoittaa hänet huolehtimaan jälkeläisistään. Kyllä ainakin siinä viiteryhmässä johon itse kuulun, miestä joka ei huolehdi lapsestaan pidetään huonona miehenä.
Mutta pysyn kyllä kannassani, että loppuviimein valinta, annetaanko lapsen syntyä on naisen. Ainakin aina kun oikeutta aborttiinin rajoitetaan puhutaan NAISEN oikeudesta omaan ruumiiseensa.Ai niin ja sillä perustelen vielä tuota naisten valtaa parisuhdemarkkinoilla, että tuossa parhaassa parisuhdeiässä olevia miehiä on yksinkertaisesti vain enemmän kuin naisia.
- ATMaisteri
KaikkiOnNaisiaVastaan kirjoitti:
Äidit tuomitaan joka asiasta aina, ja sinun mielestäsi se johtuu siitä, että aviomies tai isukki ei voi päättää abortista? Sillä perusteellahan voi kritisoida äitiä vielä sittenkin, kun lapsi aikuisena möhlii, että äiti kasvatti väärin. Mutta isällä taas ei ole mitään vastuuta, kas kun isä ei voi tehdä aborttia. Joopa joo.Korjaan hieman väitettäsi.
Puhuminen "kauneimmasta vähemmistöstä" on harhaanjohtavaa. Tulisi mieluummin puhua "nuoresta vähemmistöstä".
Kun minä olin 20-22v, 80-90% ikäisistäni naisista olivat mielestäni hyvin kauniita. Ja ne 10-20% olivat lähes kaikki potentiaalisesti kauniita jos vain olisivat pysyneet suurin piirtein terveellisissä mitoissa.
Syy ongelmiin on siinä että yhä useampi nuori nainen haluaa seurustelun sijaan mieluummin irtosuhteita ja fuckbuddyjä, jolloin 10% miehistä saa 90% naisista. Muut seisoskelevat yksin tuoppiensa kanssa ja odottavat yhä pidempään että naiset ovat juosseet juoksunsa.
Sitten kun naiset ovat bilettäneet kauneutensa pilalle ja ovat siinä iässä että biologinen kello tikittää, valitetaan ettei miehille kelpaa kuin 22v tai 25v hottis. Nämä valittajat olisivat kelvanneet loistavasti seurusteluun nuorempana, lapsien tulevan isän kanssa.
Jos nainen haluaa kuluttaa parhaan seurustelu- ja lapsentekoikänsä juoksuihin, miksei _parikymppisenä lähes ilman jäänyt mies_ tekisi samoin tullessaan parhaaseen ikäänsä joskus kolmen kympin tienoilla?
- Helkafear
Kyllähän sillä 40 vuotiaalla naisella on vielä ne parhaat nuoruusvuodet vasta kaukana edessä päin. Ja sillä on vaikka miten paljon aikaa löytää se sen bodarijuristi, jonka kanssa asettua kun juoksut on juostu. Mutta kun nämä ätmit eivät voi tätä uskoa sen ahdasmielisyytensä vuoksi.
- 5vuottayksin
KAikki nämä besserwisserit kehoittavat heräämään ajoissa parinhankintaan eikä olemaan liian nirso. Halojaa, suurinoma 40 vuotiasista on kyllä joutunut ilman omaa syytään toiselle kierrokselle. Esim. oma elämäntoveri löyti kyllä jo 21 vuotiaana mutta 20 vuoden jälkeen mies sai ikäkriisin ja hurahti itseään 20 vuotta nuorempaan naiseen. Sanoi että tekee ehkä elämänsä virheen sillä meillä oli hyvä ja intohimoinen suhde, mutta halusi kokeilla uutta mahdollisuutta. Kevyestä syystä lähti. Miehen kait saan nuoria naisia helposti, meille 40 vuotiaille naisille ei kysyntää ole.
- Epäloogista_lässytystä
Nyt ei juttus stemmaa oikein.. 21 20=41.. se, että miehesi lähti lätkimään on toki surullista.. mutta miksi odotit lasten tekoa 41 vuoteen asti.. kun sulla oli kumppani? 35 elinvuoden jälkeen lisääntymien alkaa tulla todella vaikeaksi naiselle. Ja vuosi vuodelta todennäköisyys laskee RAJUSTI. Karu tilastollinen ja lääketieteellinen FAKTA.
- Vanheneminen_on_vakio
Tavallaan tässä onkin aikapommi kyseessä, koska ulkoisesti 40 on uusi 30, eli ihan todistetusti on nykyajan vanhuksetkin nuoremman näköisiä kuin ennen sotaa kasvaneet vanhukset. Varmaan antibiootit, muu terveydenhoito ja elämäntavat vaikuttaneet tähän - MUTTA: munasolut kun vanhenee tasatahtia vaikka ulkokuori pysyisikin vähän nuorekkaampana.
Niin ei sitä kannata lykätä vanhemmuutta, vaan tehdä lapset siinä 24-30 -iässä.
Veikkaan, että tulevaisuudessa rikkaiden sukujen teininaiset laittaa munasolujaan säästöön ja hedelmöittää ne labrassa nelikymppisinä "sen oikean" kanssa, ettei tule tehtyä virheitä...- ElämäOnTurhaKeksintö
Kyllä, 2000- luvulla syntyneille naisille eliniän ennuste on jo 100 vuotta, joten on se kamalaa jos siitä on yli puolet jo "vanhuutta" Eläkeikää tullaan varmasti nostamaan vielä 70 yli tulevaisuudessa.
- wkjlqk
Halosella on ihan ideaa noissa jutuissaan. Olen ihan täsmälleen samaa mieltä siinä, että joillakin naisilla tosiaan on liian suuret vaatimukset miehille. Eihän ystävältäkään vaadita, että hän on parasta seuraa joka asiassa (itse ainakin käyn yhden kanssa shoppailemassa, toisen kanssa reissuissa, kolmas on kivaa lenkkiseuraa jne), joten miksi miehenkään pitäisi olla täydellinen joka asiassa. Jotkut naiset tajuavat tämän vasta liian myöhään.
Yksi ongelma on tietysti siinäkin, että varmaan aika moni 25-v ikäinen parhaassa lisääntymisiässään haluaisi lapsia, mutta oman ikäistä miestä siihen hommaan on vaikea saada, koska miehetkin haluavat pitää kiinni nuoruuden huolettomuudesta. Voi olla, että nainen odottelee useamman vuoden, että joko se mies nyt suostuisi perustamaan perhettä.
Itse onneksi löysin vastuullisen miehen perheen perustamiseen nuorena ja nuorena sitä jaksoi yhdistää pikkulapset ja urakehityksen sekä parisuhteen. Nyt 40 ikäisenä on kivaa, kun omat lapset on jo aikuisia ja omat vanhemmat ovat vielä hyväkuntoisia eivätkä tarvitse apua. Urakin sujuu. Sen vuoksi allekirjoitan tuon, että 40-50 v ikäisenä elämä on huoletonta ja leppoisaa, mutta korostan, että sen eteen on joutunut tekemään paljon työtä nuorempana (ammatillinen opiskelu koko ajan, lasten kasvatus ei tapahdu itsestään, parisuhteen eteen pitää nähdä vaivaa).
Minä olen sinkkupalstalla siksi, että aviomieheni ja lasteni isä päätti vaihtaa nuorempaan työkaveriinsa. Minä en ole enää nuori ja sen kyllä huomaa, että kysyntää ei ole. Siitä olen kuitenkin iloinen, että ne lapset on jo hankittu eikä tarvitse lähteä nyt epätoivoisena etsimään siittäjää, jotta ehtisi ennen 45-v ikää tehdä pari lasta. Kyllä tämä elämä sujuu aika kivasti näinkin.
Kyllä ne lapset kannattaa yrittää tehdä (ainakin se ensimmäinen) ennen 30-v ikää, jos suinkin mahdollista. Moni stressaa lapsen saamista opiskeluaikana. Minusta taas opiskelijan on helpompi joustaa opinnoissa vauvan takia kuin vastavalmistuneen työelämässä. Jotenkin se vauva ei sitä taloutta kaada sillä tavalla opiskelijana kuin että nelikymppisenä pitäisi yhtäkkiä jäädä vauvan kanssa kotiin 300 euron kuukausikorvauksella kodinhoidon tuelle.- trollollol
Jotenkin lapsellinen kommentti wkjlqk:lta. Onnistuuko parisuhde tai tässä tapauksessa parisuhteetkin niin, että otetaan pari kolme ehkä neljäkin miestä joiden kanssa pariudutaan ja joka asialle on oma mukava kumppani.
- ATMaisteri
trollollol kirjoitti:
Jotenkin lapsellinen kommentti wkjlqk:lta. Onnistuuko parisuhde tai tässä tapauksessa parisuhteetkin niin, että otetaan pari kolme ehkä neljäkin miestä joiden kanssa pariudutaan ja joka asialle on oma mukava kumppani.
Se on nykypäivää. Joku palstalaisista (muistaakseni 1212?) kirjoitti osuvasti että nykypäivän naiselle miehet ovat palveluntarjoajia. Pelimies tarjoaa viihdepalvelut kun nainen on nuori, kun ns. kokemukset on hankittu on betamiehen vuoro tarjota perhemiespalvelut. Sitten haetaan seurapalvelua mukavalta vanhemmalta herrasmieheltä.
Ajatuksena ei ole enää liitto, vaan kokemuksien optimointi eri elämänvaiheissa.
Ja siksi miehet ovatkin heittämässä pyyhkeen kehään, kuten Laasanen kirjoitti jonkun aikaa sitten. Vain pelimies ja/tai YTM saa kermat päältä, muille jää se diilin huonompi osa.
Tämä ei oikeastaan ollut tarkoitettu nimimerkille wkjlqk joka toimi "vanhanaikaisesti" ja fiksusti, olkoonkin että viestistä ei käy ilmi oliko puoliso ns. statusmies/uramies joka sitten halusikin korkeamman statuksen (nuoremman ja nätimmän) naisen. - trollollol
ATMaisteri kirjoitti:
Se on nykypäivää. Joku palstalaisista (muistaakseni 1212?) kirjoitti osuvasti että nykypäivän naiselle miehet ovat palveluntarjoajia. Pelimies tarjoaa viihdepalvelut kun nainen on nuori, kun ns. kokemukset on hankittu on betamiehen vuoro tarjota perhemiespalvelut. Sitten haetaan seurapalvelua mukavalta vanhemmalta herrasmieheltä.
Ajatuksena ei ole enää liitto, vaan kokemuksien optimointi eri elämänvaiheissa.
Ja siksi miehet ovatkin heittämässä pyyhkeen kehään, kuten Laasanen kirjoitti jonkun aikaa sitten. Vain pelimies ja/tai YTM saa kermat päältä, muille jää se diilin huonompi osa.
Tämä ei oikeastaan ollut tarkoitettu nimimerkille wkjlqk joka toimi "vanhanaikaisesti" ja fiksusti, olkoonkin että viestistä ei käy ilmi oliko puoliso ns. statusmies/uramies joka sitten halusikin korkeamman statuksen (nuoremman ja nätimmän) naisen.Samalla tavalla koen miehet naisen suhteen. Olen ollut nykymittapuun mukaan hyvin pitkässä parisuhteessa, joka päättyi miehen hulluuteen. Jälkeenpäin olen miettinyt mitä minä "sain" suhteesta niin hyvin laihaksi jäi saldo. Itse tarjosin miehelle perinteiset palvelut kodinhoitoineen ja sängyn lämmityksineen. Nyt joitakin vuosia sinkkuna ja joka kerta kun kakslahkeinen tulee iskemään silmää ja puhelemaan mukavia päällimmäisenä on ajatus, että mitähän minä saisin jos tuon kanssa suhteeseen alkaisin.
Ettette kovasti hermostuisi niin kerrottakoon, että en ole kiinnostunut perheenperustamisesta pelkkä ilonpito ja seksisuhde sopisi.
- Jassuka
Joo, ei sitä enää itseään nuoreksi tunne jos ei kyllä vanhaksikaan. Se keski-ikä kuvaa aika hyvin sitä miltä myös tuntuu. Ollaan keskellä kaikkea historiaa ja tulevaa. :)
Yleensähän sanotaan, ettei lapsia enää saa helposti neljänkympin hujakoilla jne. No yleensä kaiketi se meneekin niin, mutta poikkeuksena taas omalla kohdallani asia on juuri toisinpäin. Nuorena en tullut mitenkäänpäin raskaaksi, en helpolla enkä pakottamallakaan (lapsettomuushoidoilla). Liekö runsas sairastaminenkin yksi syy ja kipulääkkeiden käyttö sairauksiin miksi oma hedelmällisyys oli heikoissa kantimissa. Sekä toki hedelmällisyyteen vaikuttavat endometrioosi ja pco. Myös kumppanin hedelmällisyyden heikkous. Mutta nyt lähenpänä kolmekympin loppua ja neljänkympin alkua tulenkin sitten näköjään hyvinkin helposti raskaaksi. Pitää oikeasti olla ihan varovainen, jos ja kun ei halua raskaaksi tämäntästä.
Joillain siis näinkinpäin. Nuorena ei napsahda ja vanhempana kyllä ja herkästikin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 551172
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1511141Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601075Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo82956Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu45874Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55818Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä54770Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54765KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin71711- 32692