Omistatko lemmikkieläimiä tai onko sinulla joskus ollut?
palstalaiset
26
<50
Vastaukset
- vihatipunen
Kissoja on ollut monta. Nyt ei ole enään yhtään isänikään luona koska viimeinen kisu kuoli viime syksynä 19-vuotiaana. Aion joskus vielä kyllä ottaa kissan tai pari.
- ölölööö
mul on kans kissa.
- khihihiii
Lapsuudenkodissa 4 kissaa ja 2 koiraa, nykysin 2 kissaa. Ne pitää hyvin päivärytmin yllä -pakko herätä..ja lisäksi ne saa mut mota kertaa päivässä nauramaan ja hymyilemään. Ennen ku otin lemmikit olin saanu masennusdiagnoosin -nyt en oo itkeny viiteen vuoteen vaan nauran joka päivä.
- eipäole
En välitä eläimistä. Ne eivät ole kovin älykkäitä.
- Bjbttygijokk
Vähemmän pahaa ne aiheuttaa perheessä ku ihmiset ja ovat paljon halvempia. Lisäks ihmisissä on aina pahuus ja hyvyys, lemmikeissä pelkkä hyvyys , ne ei ikinä halua nalkuttaa tai lyödä sua, vaatia tv kanavaa, käyttää kaikkia rahoja, haukkua sua jne jne. Kyl aina keskivertopuolison voittaa mennen tullen.
- synkkää
Onpa negatiivinen käsitys parisuhteesta jos ajattelee, että keskivertopuoliso nalkuttaa, käyttää kaikki rahat, haukkuu tai lyö.
On ollut lemmikkieläimiä monia ja monenlaisia elämäni aikana, mutta nyt ei ole, koiraa olen miettinyt, mutta nyt ei ole oikea aika sille.
Jos koiran joskus otan, niin paras olisi sellainen koira, joka jaksaa kantaa oman "rinkkansa" ja olisi kykeneväinen muutenkin kaikkeen luontoon liittyvään toimintaan..." mutta nyt ei ole, koiraa olen miettinyt, mutta nyt ei ole oikea aika sille."
Hyvä soome jälleen kerran.....laitetaan omaan piikkiin, vaikka välillä tuntuu, että osa typoista livahtaa bugaamisen ansiosta... =DD
- ykkös.nainen
Itsellä on tällä hetkellä 2 koiraa ja on pienestä asti ollut. Pienempänä oli myös kaiken maailman jyrsijöitä ja akvaario.
- vihatipunen
Ai niin, onhan mullakin ollut kani joskus 25 v. sitten.
- ykkös.nainen
Mulla on kanssa ollut 2 kania ja marsu, hamstereita ja gerbiilejä.
- atännä
Juu :) Ovat pitäneet mut pinnalla, kun on ollut hankalampia elämäntilanteita. Jostain kun pitää huolehtia ja saa vastahuomiota, niin ei voi ihan hukkaan heittäytyä.
Kissoja.
En omista, enkä ole omistanut. Eläimet tarvitsevat riittävästi elintilaa ja vapautta. Harva riittävää tilaa ja vapautta pystyy eläimelleen tarjoamaan.
- ykkös.nainen
Totta puhut. Mielestäni ainakaan isot ja aktiiviset koirat ei sovi kerrostaloon. Itse asun maaseudulla ja koirat saa olla pihalla irti.
- Jassuka
On ollut. Lapsena meillä oli koiria, gerbiilejä, marsu. Aikuisena on ollut 1 tai useampia kissoja yhtäaikaa ja yksi koira. Nyt ei ole yhtään lemmikkiä enkä tiedä tuleeko olemaan myöhemminkään.
- 1120
Kissaihmiset eivät omista - he palvovat ja palvelevat! Olen kahden kissan palveluskunta.
- Ikis__M
En omista mutta jos muuttaisin syrjempään veden äärelle voisin sitten ehkä jonkinlaisen helppohoitoisen koiran laittaa, tämä tietysti edellyttäisi ensin naisen laittamista jotta tulisi lähdettyä sinne syrjempään. Farkkusokotaa en kuitenkaan laittaisi eikä koirus olisi kultainen noutaja.
- ykkös.nainen
Kuitenkin joku noutaja jos kerran veden äärelle?
- Ikis__M
ykkös.nainen kirjoitti:
Kuitenkin joku noutaja jos kerran veden äärelle?
ei välttämättä noutaja kun semmoinen olisi sitten jatkuvasti päällään siellä vedessä, saisi pelätä että milloin hukuttaa itsensä syysjäihin. Ehkä joku tuommoinen corgi olisi lystikäs kaveri eikä ihan pöljänä katsomatta hypi järveen mutta näyttää silti osaavan uida. Luulen että sillä myös saisi aika hyvin naisilta huomiota...ai niin mutta minähän olisin sitten varattu jo muutenkin.
https://www.youtube.com/watch?v=glii-kazad8 - ykkös.nainen
Corgit on lutusia. Itsellä on haaveissa hommata joskus bordercollie. Tällä hetkellä on seropeja.
- Ikis__M
ykkös.nainen kirjoitti:
Corgit on lutusia. Itsellä on haaveissa hommata joskus bordercollie. Tällä hetkellä on seropeja.
Bordercolliekin varmaan kiva rotu ja yleensäkin nuo paimenkoirat kun pärjäisivät ja tykkäisivät olla ulkonakin. Seropit on ok kyllä nekin, voivat olla monasti terveempiä kuin liian jalostetut rodut.
- ykkös.nainen
Edesmenneet seropit oli terveitä. Toisessa oli bordercollieta, oli tosi viisas koira. Eli 14,5 vuotiaaksi. Toiselle koiralle tuli syöpä ikää oli silloin 12v. Siinä oli noutajaa ja oli jokaisessa rapakossa polskimassa minkä vaan löysi. Oli kyllä välillä aika näky. :)
- Ikis__M
ykkös.nainen kirjoitti:
Edesmenneet seropit oli terveitä. Toisessa oli bordercollieta, oli tosi viisas koira. Eli 14,5 vuotiaaksi. Toiselle koiralle tuli syöpä ikää oli silloin 12v. Siinä oli noutajaa ja oli jokaisessa rapakossa polskimassa minkä vaan löysi. Oli kyllä välillä aika näky. :)
Se paimenteluperinne vissiin niillä kehittänyt ajattelukykyä kun taitaa kaikki paimenkoirarodut olla aika fiksuja halutessaan. Rapakoissa kierivä noutaja varmaan tilanteen päälläollessa ei niin aina naurata :D
- valkkari
Valkoinen paimenkoira on ihana. Tiedän yhden ja se on sosiaalisesti taitava vaikka on hiukan arka luonteeltaan.
Lapsena meillä on ollut koiraa, kissaa ja marsuja. Lukion aikana sain kaksi rottaa. Nyt haaveilen kaneista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 551172
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1511141Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601075Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo82956Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu45874Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55818Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä54770Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54765KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin71711- 32692