Treenaus kesällä! t.13v tyttö

kesätreenaaja

Moikka kaikille! Oon 13-vuotias tyttönen ja juuri kun kesäloma alko, niin on tosi mukavaa liikkuu ulkona ja alkaa kasvattaa kuntoo ja parantaa kroppaa. Oon n. 162cm pitkä ja painan 60 kg. Tiedän, oon kasvavassa iässä, mutta kasvupyrähdys on jo vissiin tullut... en ole kuukausiin enää kasvanut ja viimevuonna kasvoin tiuhaan tahtiin. Mulla on lihastakin jonkun verran kun treenaan hyvin kevyesti n. 2,5 tuntia viikossa, mutta hyvä kun edes hien saa silloin pintaa. Treenaan siis pelaamalla pesäpalloa tai kevyesti pyöräillen. Liikunta on kuitenkin jo hyvin tuttua enkä ole rapakunnossa, itse asiassa ihan ookoossa. Talvena tuli treenattua ahkerammin. Pointtina oli se, että jos käyn nyt 2-3 viikossa kevyesti juoksemassa n. 40-60 min lenkkejä, joihin yhdistettynä kyykkyjä ja loikkia sekä vetoja. Joskus lenkin voi korvata vaikka 15-30 min kestävällä intervallitreenillä. Lisäksi jos teen kerran viikossa lihaskuntoa, noin 30 min, niin alkaako tuloksia näkymään? Ja millaisia tulokset ovat? Kun aloitin urheilun niin minulta putosi jokunen kilo. Nyt taas Minulla on ylimääräistä rasvaa reilusti, jalat ovat runsaat ja vatsasta saa otettua kunnolla kiinni. Haluaisin nyt kesän aikana päästä kondikseen, eli aikaa on noin 2kk ja tarkoitus polttaa rasva, niin on mukavampi pukeutua vaatteisiin ja kevyempi olokin! Tarkoitus ei ole laihduttaa rajusti vaan päästä parempaan oloon, rasvan vähennys toisi myös lisää itseluottamusta ja itsetuntoa. Lihasta alan kasvattamaan myöhemmin vasta. Syön sutkoht terveellisesti. Kotiruokaa, kasviksia proteiinia, hiilihydraattia ja rasvaa, hyviä rasvoja:) Herkkupäivä kerran viikossa, n. 150-400 g herkkua. Joskus tulee mässättyä, mut harvoin!

11

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesätreenaaja

Tärkein asia: Toimiiko toi mun suunnitelma, ja saanko näkyvii tuloksia?

• srhjtdygbserhnjsdnb

Varma keino: älä liiku pissisten kanssa.

• kesätreenaaja

öö miten se tähän vaikuttaa? ja en liiku!

• kesätreenaaja

Vastauksia nyt kehiin hei

• Asioistatietävä

Kyykkyhyppyjä, kääpiökävelyä, intervallispurtteja, punnerruksia, uintia.
      Siinäpä se perushomma joka sinunkin tulisi jo tietää ja luulen että tiedätkin.
      Sitten kun kääpiökävelyyn ja intervalleihin yms. tarvitaan lisää vastusta niin painoliivit päälle ja taas mentiin. Ei sen monimutkaista tarvi olla, mutta monipuolista.

• kesätreenaaja

Kiitos vastauksesta! Pyrin juuri tohon monipuolisuuteen.

• julkisuuteen

Lopeta se fitness päiväkirjojen kattominen. Sä vaan haluut julkisuuteen kuten nekin turhat tyrkyt.

• vitsessperse

Olen harjoitellut perseen repimistä kameran edessä. Se on fitneksessä kaiken salaisuus ja ainoa asia joka tulee osata.

• kesätreenaaja

juu no iha miten vaa haluut ymmärtää, mut tarkotus täs kaikes on et itellä ois parempi olla. :) ps. en kato kyseistä ohjelmaa :DDD

• EiEdesPT

Kyllä alkaa. Treenisi kuulostaa melko optimaalisilta.

• hyvältkuullostaa

Juoksu kuluttaa paljon! Jos haluat kuluttaa paljon rasvaa ja kasvaytaa kuntoasi, juokse 2-4krt/vki (ite juoksen 6krt/vko, vaikka mulla ei ookkaan ylimääräistä rasvaa-poika 173cm 57kg), jos taas jaluat lihasta sen lisäksi, tee lihastreeniä! Ja tärkeää on että kulutat enemmän energiaa kuin syöt! Ei paljoa, mutta vaikka 100kcal/paivä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      43
      3010
    2. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      26
      2919
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      2836
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      439
      2541
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      153
      1863
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1838
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      25
      1415
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1231
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1139
    10. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      30
      1136
    Aihe