"Kosketus on tehokkain tapa tuottaa oksitosiinia, mielihyvähormonia. Oksitosiini lievittää stressiä ja kipua, alentaa verenpainetta ja vahvistaa vastustuskykyä"
http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/hyva_mieli/ihmissuhteet/halauksen_puute_sattuu
Halauksen puute tekee ihmisestä sairaan
43
478
Vastaukset
- jepjepjepjeepjep
Eipä ollu uus uutinen.
- hyväätmi579
Luuletko, että naiset huolivat kosketustani?
- sama.se.kuka.halaa
En sen tartte nainen olla, halaa miestä.
- Halailuringit
sama.se.kuka.halaa kirjoitti:
Niinpä! Naiset halailee toisiaan kavereina, miestenkin pitäis tehdä sanoin, niin johan yksinäisyys ja puute angstittais vähemmän.
- KaipaanKosketusta
Mies yleensä kättelee toista miestä, mutta ei miehet halaa toisiaan.
Jos naiset halaa toisiaan, niin se on hyväksyttävämpää, mutta jos saman tekevät kaksi miestä, niin sitä pidetään enemmän homppeli touhuna.
Minua harvoin kukaan halaa, koska en ole mikään komea mies ja siksipä en ole kelvannut yhdellekään naiselle, enhän muuten olisi yksin.
Sen vain olen huomannut, että joskus häissä, kun vieraat onnittelee hääparia, niin morsian halaa lähes jokaista miestä, mutta kun minun vuoroni tuli onnitella, niin morsian ei halunut halata, vaan kätteli.
Hautajaisissa sentään minua on halattu, mutta sielläkin ainoastaan mummot ja minua huomattavasti vanhemmat naiset, mutta nuoremmat vaan kätteli.
Hammaslääkäri käyntejä moni pelkää, mutta minä ainakin odotan hammaslääkärille pääsyä, kun siellä naishammaslääkäri koskettaa minua hampaita hoitaessaan.
Varsinkin sellaisia hetkiä odotan, kun naishammaslääkäri kurkottaa ylitseni ottaakseen vastakkaiselta puolelta jonkun instrumentin ja naishammaslääkärin rinnat menee tosi liki ja onpa naishammaslääkärin rinta käynyt poskeakin vasten, mutta se on ihan mukava tunne.
Ennen hammaslääkärille meno pelotti, mutta nykyään oikein odotan, että pääsen naishammaslääkärin vastaanotolle.
Kun valittavana on mies tai naishammaslääkäri, niin kyllä minä naishammaslääkärin valitsen ja kyllä naisella riittävästi voimaa on hammaslääkärin työhön. - ei.ole.sama
sama.se.kuka.halaa kirjoitti:
Heteromies ei nauti miehen halauksesta.
- fhfhfhfhfh
ei.ole.sama kirjoitti:
Heteromies ei nauti miehen halauksesta.
Ei oo vissiin isäsi tai veljesi tai paras miespuolinen kaverisi sinua koskaan halannut. Ja tuo koko lausahduksesi kuulostaa niin epävarman ihmisen kirjoittamalta, että huh-huh. Olisi helpompaa vaan olla homo, niin ei tarvitsisi pelätä halauksia itselleen rakkailta ihmisiltä.
- Kilttiatm
En saa koskaan halausta ellen maksa siitä.
- Nnnnainen
Joitakin hoitokonsteja onkin jo keksitty. Hierojat, kampaajat ja Äiti Amma tuovat mielihyvää, samoin kissat, koirat ja hevoset. Santalahden mielestä ne ovat ihan hyviä korvikkeita.
Niin että rohkeasti vaan hierojalle kampaajalle ja lemmikki hankkimaan!
Kävin muuten juuri vyöhyketerapiassa. Siinä kosketetaan vain ja ainoastaan jalkapohjia, mutt voi luoja sitä mielihyvän tunnetta! Better than sex! - riemutonta
Satutin käteni töissä pari viikkoa sitten. Kun lääkäri alkoi tutkia kättä ja kokeilla kipeitä kohtia, en ajatellut tenää kipua vaan ainoastaan miten hyvältä tuntui kun joku koski ja siveli kättä. edes lääkäri. Ilo jatkui vielä hetken kun röngenhoitaja asetteli käden kuvauspöydälle.
Miten yksinäinen ihminen voi ollakaan kun ainut joka koskettaa on lääkäri.- ElämäOnTurhaKeksintö
Minä ymmärrän täysin miltä susta tuntuu. Se on jotenkin kornia kun täällä huudellaan (teininaisien) pillua, mutta joku voi olla oikeasti näin yksinäinen, että pelkkä silityskin rittäisi :(
- Vanhanaikainen
Mahtaako syy olla se,ettei äidit ehdi aikanaan pitää pieniään hyvänä,kun käyvät
töissä.Jokaisen aikuisen sisällä on edelleenkin se pieni tyttö tai poika joka kaipaa
ymmärrystä ja hyväilyjä.Jos siintä on jäänyt lapsena paitsi,sitä suuremmalla syyllä
sitä kaipaa aikuisena.Joka on kasvattanut yhdenkin pienen tytön tai pojan ymmärtää
miten suloiset olennot aikuisten sisään on kätketty, jotka sinne syvyyksiin sitten on tukahdettu.Äitien pitäisi saada olla lastensa kanssa kotona,silloin kun lapset ovat pieniä,eikä
vain tavoitella sitä korkeaa asemaa ja arvovaltaa yhteiskunnassa ,mitä nykyisin
tehdään ja tavoitellaan.Perhe on nykyisin sivuseikka ja välttämätön paha tunteitten tyydyttämiseen.Kuitenkin perheen perustamiseen meidät on tarkoitettu ja siinnä pysymiseen.- palstailija
Samoilla linjoilla, mutta läheisyyden kaipuu säilyy läpi elämän, riippumatta siitä paljonko on saanut huomiota ja halauksia lapsena. Elämä on liian suorituskeskeistä ja kaikilla tarve näyttää kuinka tehokas on ja pärjää yksin. Lapsi pitäisi olla etusijalla, jos sellasen on hankkinut.
- SeOnVääryys
Ja rumakin kaipaa rakkautta.
palstailija kirjoitti:
Samoilla linjoilla, mutta läheisyyden kaipuu säilyy läpi elämän, riippumatta siitä paljonko on saanut huomiota ja halauksia lapsena. Elämä on liian suorituskeskeistä ja kaikilla tarve näyttää kuinka tehokas on ja pärjää yksin. Lapsi pitäisi olla etusijalla, jos sellasen on hankkinut.
=)
Komppaan!- Jassuka
palstailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi.
Vanhainkodit ja palvelutalot ovat täynnä ihmisiä, jotka halaisivat mielellään vapaaehtoistyöntekijää, joka tulee auttamaan ulkoilussa tai vaikka lukemaan lehteä kerran viikossa. Muistisairaat vanhukset ja monivammaiset eivät itse pysty vaikuttamaan halauksen tarpeeseensa, terveet nuoret miehet pystyvät.
Jos pelkkä (viehättävän) naisen halaus kelpaa niin silloin on kyse ihan eri tarpeesta ja sitä on turha naamioida pelkän halauksen puutteeksi.- hjfdsklkf
Mielestäsi ätmien pitää ryhtyä homoiksi vai?
hjfdsklkf kirjoitti:
Mielestäsi ätmien pitää ryhtyä homoiksi vai?
Halasin itse tänään naista, tekeekö se minusta lesbon?
- r764347ttr
helka kirjoitti:
Halasin itse tänään naista, tekeekö se minusta lesbon?
Voit halata ketä haluat, eikä tässä ole tarkoituksena määritellä kenenkään suuntautumista halausten perusteella, vaan pointtina on, että heteromies ei pidä miehen halaamisesta.
r764347ttr kirjoitti:
Voit halata ketä haluat, eikä tässä ole tarkoituksena määritellä kenenkään suuntautumista halausten perusteella, vaan pointtina on, että heteromies ei pidä miehen halaamisesta.
Tässä olen kyllä ihan samoilla linjoilla, kyseessä on ihan eri tilanteet ja tunteet jos kaveria "halataan", sitä ei edes pidetä halailuna vaan se on tietyissä tilanteissa tapahtuu "taputtelua".........ei miehet toisten miesten halailusta mitään kostu, päinvastoin....
- super-ktm
MGTOW kirjoitti:
Tässä olen kyllä ihan samoilla linjoilla, kyseessä on ihan eri tilanteet ja tunteet jos kaveria "halataan", sitä ei edes pidetä halailuna vaan se on tietyissä tilanteissa tapahtuu "taputtelua".........ei miehet toisten miesten halailusta mitään kostu, päinvastoin....
Halailu kyllä auttaa ihan riippumatta mitkä tunteet siinä halaajien välillä liikkuu. Ja heteromiesten pitäisi halata toisiaankin enemmän.
- Tähti-Silmä
MGTOW kirjoitti:
Kuules MGTOW, minun mielestä halauksella on vaikutus ihmisen mieleen, sydämmeen tervehdyttävästi , vaikkei se ehkä tunnu siltä. Mitä enemmän halailee sitä normaalimpi tapa siitä tulee.
Tähti-Silmä kirjoitti:
Kuules MGTOW, minun mielestä halauksella on vaikutus ihmisen mieleen, sydämmeen tervehdyttävästi , vaikkei se ehkä tunnu siltä. Mitä enemmän halailee sitä normaalimpi tapa siitä tulee.
=P
Itse voin "halata" kaveria, jos esim, näen hänet pitkästä aikaa, mutta se on aika erillainen "hali", se on sellainen spontaani "selkääntaputtelu", vähän kuin urheilussa, kun onnittellee kaveria.....
Ei minusta ole miesten halaajaksi, halaan vaikka sitten puita...jos ei muuta halattavaa ole, ettäs tiiät! ;DMGTOW kirjoitti:
=P
Itse voin "halata" kaveria, jos esim, näen hänet pitkästä aikaa, mutta se on aika erillainen "hali", se on sellainen spontaani "selkääntaputtelu", vähän kuin urheilussa, kun onnittellee kaveria.....
Ei minusta ole miesten halaajaksi, halaan vaikka sitten puita...jos ei muuta halattavaa ole, ettäs tiiät! ;DOk, nyt tiiän, ei väkisin ;D
Kukin taputtelee tyylillään, miehille se halaus on varmaan epäluonnollisempaa kuin naisille. Itsekkin kun opettelin halaamaan muita, niin eka kerta tuntui suorastaan omituiselta , että hui sentään ;DÄlykkö kirjoitti:
Ok, nyt tiiän, ei väkisin ;D
Kukin taputtelee tyylillään, miehille se halaus on varmaan epäluonnollisempaa kuin naisille. Itsekkin kun opettelin halaamaan muita, niin eka kerta tuntui suorastaan omituiselta , että hui sentään ;DMokasin nimimerkkini :( kääkk.........
Älykkö kirjoitti:
Mokasin nimimerkkini :( kääkk.........
;P
viitta pois.....viitta päälle....viitta pois....viitta päälle.....siitä ne pienet "peikot" tykkää. =DMGTOW kirjoitti:
;P
viitta pois.....viitta päälle....viitta pois....viitta päälle.....siitä ne pienet "peikot" tykkää. =DHeheheee........kun olin pieni tyttö , niin mulla oli oikeesti peikko nimi ;D
- Lokuuy
Opetelkaa miehet koskettamaan naista ensitapaamisesta alkaen. Tiedättehän sen tunteen kun ollaan oltu treffeillä jotka ovat sujuneet virallisissa merkeissä ja sitten tulee hyvänyönsuukon aika. Se tuntuu niin ylitsepääsemättömän isolta harppaukselta..
Netistä haulla "kino escalation"."kun ollaan oltu treffeillä jotka ovat sujuneet virallisissa merkeissä"
Aika taitava pitää olla, jos tuollaisten treffien jälkeen vielä saa korjattua tilanteen eli vietyä suhteen muulle kuin "työhaastattelu"-tasolle.- kunnollinenätmi
Ei naista voi eikä saa koskettaa, ellei hän anna lupaa.
- ätmel
Naiset siis tykkää siitä, kun niitä lääpitään väkisin.
- Nnnnnniiiiinnnm
kunnollinenätmi kirjoitti:
Ei naista voi eikä saa koskettaa, ellei hän anna lupaa.
Kerrotko vielä miten nainen antaa luvan koskettaa kun 99% naisista kuitenkin etsii sitä oma-alotteista itsevarmaa miestä joka koskettaa ensin?
- Halaus-on-turha
Halailu on naisille ja homoille, ei normaali heteromies mitään halauksia tarvitse. Sen sijaan pillunpuute tekee hänet sairaaksi. Minkä tällä palstallakin helposti havaitsee.
- miäsmiäs
Nimenomaan. Vitunreikää mies tarvitsee eikä mitään halauksia
- oletidiootti
miäsmiäs kirjoitti:
Nimenomaan. Vitunreikää mies tarvitsee eikä mitään halauksia
Sinä tarvitset vain nuijanukutukset
- Hellimöitälisää
Nii-in totta; lääkkeistä harvinaisin vaikka halvin ja paras, toisen ihmisen käden lämpö iholla.
- atännä
Niin totta, ihmettelen miksei tuota tietoa käytetä enemmänkin. Hyvästä kosketuksesta saa niin paljon voimaa.
Nykyisessä työpaikassani (!?) on tapana välillä kosketella työkaveria asioita hoitaessa. Aina siitä tulee hyvä fiilis. Aikaisemmin vieraiden ihmisten kosketus on tuntunut minusta kiusalliselta, mutta näköjään sitä oppii vielä vanhemmiten ;) - ätmel
atännä kirjoitti:
Niin totta, ihmettelen miksei tuota tietoa käytetä enemmänkin. Hyvästä kosketuksesta saa niin paljon voimaa.
Nykyisessä työpaikassani (!?) on tapana välillä kosketella työkaveria asioita hoitaessa. Aina siitä tulee hyvä fiilis. Aikaisemmin vieraiden ihmisten kosketus on tuntunut minusta kiusalliselta, mutta näköjään sitä oppii vielä vanhemmiten ;)Kannattaa varmaan hommata se mies siinä vaiheessa, kun alkaa puristella työkavereita.
- super-ktm
ätmel kirjoitti:
Kannattaa varmaan hommata se mies siinä vaiheessa, kun alkaa puristella työkavereita.
Vittu mikä hölmö! Koskettaminen ja puristelu ovat ihan eri asioita. Ei ihme että tuollainen pölhö on ilman naista.
- Parantavatkädet
Siksi(kö?) mieähillä on nykymuoalimassa niiin ylimääräisen vaikeaa, kun entisaikain elkeet ja ns. tavat eivät enää toimi, Luojalle siitä kiitos.
Jos ihminen ei hahmota hellän kosketuksen ja kourimisen eroa, niin mitä muuta siltä jää huomaamatta ja käsittämättä? Ainakin se, että kaikki kosketukset eivät tarkoita suoraa tietä makuukammariin koska hellimisellä voidaan ilmaista muunkin laisia aiheita ja asioita.
- Jnsuu
Voisin halata, mutten tiedä missä kukakin kirjoittelija asuu. Ja kelpaako miehen halaus?
- ruma-ätmi
Olen varmaan ainoa mies planeetalla joka ei saa koskaan halausta. Ja jos nyt sellainen ihme tapahtuu joskus että nainen minusta kiinnostuisi niin kerron sille suoraan että minulla ei ole mitään nais kokemuksia ollut ikinä ja se pelottaa naisen viimeistään pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561488
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu651469Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1611341Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle661207Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041141Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu2641055Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58977- 57966
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin85915Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56913