50+ ikäinen ulkomaille töihin?

Elämänmuutos56

Hei kivat suomi24 keskustelupalstalaiset, haluaisin toteuttaa yhden unelmistani ja lähteä töihin Keski-Eurooppaan. Olen 56 vuotias pirtsakka terve nainen ja tähän astisen työurani olen tehnyt myynnin, markkinoinnin ja palvelun alalla. Voisin hoitaa vanhuksia yms. vaikka avustajan roolissa. Olen kielitaitoinen eli englanti, ruotsi ja saksa. Mihin minun kannattaisi olla yhteyksissä?

38

3494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ighuttu

      Ei varmaan kannata kun olet jo noin lähellä kuolemaa.

      • paina.mieleesi

        Muistapa tämä lohkaisusi vielä, kun täytät 50!


      • apelämänmuutos56

        Oletko koskaan ajatellut ighuttu, että kuolema voi korjata satoa kohdallasi milloin vain??


      • Viikatemiestulee

        Kannattaako jos kuolee huomenna. Nopeasti tietenkin pitää toimia ainakin.
        Miten pitkään kuolemaan pitää olla että kannattaa jäädä vaan sänkyyn odottamaan että kuolo vie?
        Mites jos ikä olisi 15 vuotta? Kannattaako ensin odottaa että tulee ikää lisää 10 vuotta sitten sen jälkeen pohtia seuraavat 10 vuotta että mitähän sitä tekisi. Sitten voi alkaa pohtia että kuinkahan kauan sitä vielä elää vai elääkö.
        Jos ottaa sillei varman päälle ja odottaa elinajan odotukseksi kaksi ja puoli tuntia.
        Sitten ei pääse vahingossa tekemään päätöksiä missä kuolema kuitenkin sen estää tapahtumasta. Elämää arvostetaankin aivan liikaa pitäisi ennemmin arvostaa sitä kuolemaa ja kuinka sitä kannattaa ja pitää odottaa ja aina pitää miettiä sitä ensin jos kuolee niin mitä sitten, kaikki onkin mennyt aivan hukkaan.
        Kuolemahan taas jatkuu ikuisesti ja näin ollen paljon varmempi tapaus kuin elämä itse.


      • Epula

        Minkä ikäinen itse oot ehkä 17 v


      • Anonyymi

        Yksinkertainen urvelo, pidä pääsi kiinni


    • Leld

      Googleta eures. Sieltä löytyy työpaikat ulkomailta.

      • apelämänmuutos56

        Kiitos Leid vihjeestä


    • LohjaJaLohjalaisetTympii

      Itsekin suunnittelin lähtemistä ulkomaille hommiin (56-vuotiaana). Olen ollut Aasiassa muutaman vuoden työnantajan lähettämänä, joten siinä mielessä lähtö ei pelota eikä kulttuurishokista ole pelkoa.

      IT-alan hommia ajattelin syksymmällä metsästää ehkäpä Englanissa, Skotlannissa, Irlannissa ja/tai Sveitsissä sekä Saksassa.

      Toivottavasti löydän jotain kiinnostavaa muutamaksi vuodeksi.

      • apelämänmuutos56

        Hienoa, että löytyy muitakin rohkeita jotka tämän ikäisenä haluavat lähteä muille maille hommiin. Ulkomaille muuttaminen ns työn perässä ei ole pelkästään nuorten oikeus. Pidän sinulle peukkuja, että saat työn just sieltä mistä haluat.


    • Traveller10

      Englannissa on paljon sosiaalialan avustajan ja ohjaajan paikkoja auki. Uskon, että palkkaavat myös iäkkäämpiä. Palkka tosin ei kovin hyvä. Itse olen myös joskus noita ajatellut. Täytän ensi vuonna 50 ;)

    • Tsemppiä

      Silloinhan sitä kannattaa lähteä kun on elämänkokemusta, koulutusta ja työkokemusta takana.Lapset on jo tehty ja kasvatettu ja perheen voi jättää.Ne nuoret jotka haluaa lähteä maailmalle pikkasen kattelee ja kokeilemaan tulee kyllä takaisin hyvin nopeasti.Ei ulkomailla pärjää ellei ole kova , vahva halu ja valmiutta pärjätä.Että ighuttu vaihtaa vaan vaippoja kun korvantaukset on vielä märät.

      • Leld

        No me kyllä päätettiin perustaa se perhe ulkomailla. Jos mulla olis lapsenlapsia niin en ikinä malttaisi muuttaa ulkomaille. Mutta rankkaa se kyllä oli alussa. Tosi raskasta. En usko, että pärjääminen on iästä kiinni vaan sinnikkyydestä.


    • one_way_ticket

      Tietysti jos olet vapaa lähtemään. Ei ole miestä, perhettä, vanhempia, sisaruksia ?? Mikäs silloin on lähteä maailmalle. Menoksi vaan. Tuulentupia ei kannata rakennella. Täytyy olla sata varma mitä haluaa tehdä. Olethan tasapainoinen ihminen ?

      • Vagabond001

        Tuota.... one_way_ticket eli taas joku vetämässä tuon mielenterveyskortin esiin. On nähtävästi tietty ryhmä ihmisiä, joiden pitää aina päästä sanomaan kuinka matkustaminen, asuminen ulkomailla yms on taatusti merkki tasapainottomuudesta ja halusta paeta ja vaikka mistä muusta. Sanojat ehkä itse katkeroituneita asioihin omassa elämässään. Heillä ei ehkä mahdollisuutta lähteä niin pitää sitten piikittää. Lähtijä kun toisaalta on ehkä se elämäniloisempi ja halukkaampi ylittämään rajoja ja astumaan oman mukavuusalueensa ulkopuolelle.


    • Leikkurihoituri

      Onpa hyvä ketju! Olen 47v sairaanhoitaja ja unelma olis lähtee Norjaan tai Englantiin hoitajaksi, mutta ikä on mietityttänyt... Sain kyllä muutamasta vastauksesta rohkeutta jatkaa unelmien tavoittelua, kiitos! Toivottavasti sinäkin löydät mukavaa työtä itsellesi. . ☺

      Ja tolle yhdelle vastaajalle, kun avioliittoa on yli 20 vuotta takana ja lapset aikuisia, ni kyllä se ukko täällä pysyy ja muutkin sukulaiset. Jos ei pysy, ni lähteny olis muutenkin. Maailma on pieni ja asiat usein järjestelykysymyksiä.. ☺
      Sitäpaitsi, kaikkialta pääsee myös takaisin...

    • wgage

      Katso vaikka Barcelonasta suomalaisille töitä. Itse viidenkympin rajoilla ja hommia riittää (toimisto, ei myyntiä). Palkka tosi hyvä paikalliseksi. 8 vuotta jo viihtynyt. Hommia löytyy täältä https://www.infojobs.net/ofertas-trabajo/barcelona. Hakusanaksi Finnish tai Finlandes. Suosittelen!

      • Ulkomaille

        Millaista toimistotyötä teet? Auttaako työnantajat asunnon etsimisessä?


    • eläkemamma

      Itse olen yli 50 ja aion sairaanhoitajaksi Norjaan, jos vain vielä opin kielen... muuten intoa ei ikä laannuta

    • virkeä_äijä

      Täytän 11/2015, 65 vuotta. Olen yrittäjä ja asentajamme ovat Ruotsissa töissä 2 viikon
      periodeissa. Eipä katsota työpaikoilla kieroon vanhaa äijää ja innokkaasti teen itsekin 10 tunnin päivää. Ruotsissa ja Norjassa on hyvä henki työmailla. Täällä ei, koska ihmisillä on toisessa kädessä työehtosopimus ja toisessa ei mitään. SAK ja STTK ovat
      vamnhanaikainen rupusakki. Vaikka Suomi ei olekaan enää Impivaara niin suosittelen lämpimästi: töihin Ruotsiin tai Norjaan, ei vuosilla väliä kun homma hoituu.

    • sairaanhoitaja45

      vaikka ketju kesästä, mutta menitkö Englantiin? Itellä nyt sama asia käynnissä, olisi kiva kuulla kuulumisia. Meen sairaanhoitajaksi, aloitin etsinnän reed.co.uk, indeed.co.uk, totaljobs sivuilta. Kunnes saan sh rekisteröinnin aloitan ehkä scw (senior care worker) tai hca-na (health care assistant). Hoitotyötä on siellä paljon. Usein erilaisia lisäbonuksia myös mm aluksi ilmainen asunto tai avustus vuokranmaksussa ym. Olisi kiva kun joku olisi myös juuri menossa tai mennyt, voisi jakaa kokemuksia ja neuvoja.

    • kukatko

      Itsekkin "vasta" 40 vuotta ja ulkomaille tekee mieli..kunhan saa nämä opinnot pois tieltä, lähden varmasti jos onnistaa!

    • jzeq

      Reppu selkään ja menoksi ! Turha liikaa miettiä ? jos ei sit saa suomesta käsin hoidettuu työpaikka...

    • Häipyneethuolet

      Onko pakko lähteä töihin? Voihan muuten lomailla, jos haluaa. Kun on omaisuus Suomessa ja lapset, niin miksi häipyä?

      • PoisMuuttaja

        Ei suomesta kannata omistaa mitään kun siitä omastakin joutuu kerran maksamaan veroa toisin kuin ulkomailla.Ulkomailla asiat monesti paljon paremmin,suomi keskittyy kyttäämään ihmisiä kameroilla joka paikassa mutta ulkomailla paljon vähemmän ja silti ne pärjää siellä ilman kyttäämistä....eikös olekin jännä juttu...


      • PoisMuuttaja

        Lapsetkin muuten lähteneet jo jenkkeihin töihin eikä tosiaan halua ikinä takas suomeen...


    • Mirja65

      Mullakin 3 aikuista lasta asuneet jo yli kymmenen vuotta ruotsissa ja saaneet kansalaisuuden eivätkä ole palaamassa suomeen! Pitävät suomea huonona ja kalliina paikkana.

    • shshsh

      Nostanpa vanhan ketjun, kun vasta tämän löysin ja koskee itseäni. Aloittaja mieli ulkomaille töihin 56 vuotiaana. Itse lähdin Walesiin sairaanhoitajaksi 52-vuotiaana, enkä yhtään kadu, päinvastoin. Kyllä oli etua yleisestä elämänkokemuksesta puhumattakaan ammatillisesta varmuudesta. Olin vuoden ja suosittelen kaikille kypsemmillekin, jotka haikailevat tällaista irtiottoa, mutta epäröivät ikänsä tähden, reippaasti vain. Itse lähdin liikkeelle Professional connections'in kautta.

    • Täkä16

      Heippa,itse asuin usean vuoden espanjassa,nyt mielessä jotain muuta.Kiinnostaisi lähteä vuoden 2017 alusta pariksi kuukaudeksi Thaimaaseen työhön / lomailemaan,ikää on 50(nainen) mutta kunnossa päihitän monen 20v. :D

      Jos jossain samansuuntaisia suunnitelmia,otappa yhteyttä mietitään ja tehdään niistä unelmista totta ! :)

      meilaa [email protected]

    • xxxxza

      Olin Cardiffissa vuoden, kun olin 52 vuotias. Työ-ja elämänkokemuksesta oli hyötyä, sekä kaikenlaisten käytännön asioiden hoito sujui yleisen elämänkokemuksen perusteella suhteellisen helposti. Vieraassa maassa oli joukko pakollisia asioita, joiden hoito vaati jonkinlaista omaa alootteellisuutta ja kykyä. Piti avata pankkitili, jolle palkka maksettiin, solmia sähkö- ja kaasusopimukset, internet ja puhelinliittymät, ym. kaikenlaiset pikkuasiat.

    • ÄkkiäPoisTäältä

      Täällä joukossa sellaisia tympeitä vastauksia, että ei ihme jotkut haluavat pois Suomesta. KOSKA Suomessa on oikeasti tympeätä väkeä ja täällä eläminen on ahdistavaa näiden peräkammarin suomalaisten joukossa. Tämän kirjoitan siis ulkomailla nuoruuteni asuneena. Vähän nauratti, kun joku kyseli aloittajalta, että olethan tasapainoinen ihminen. Vain juntti suomalainen voi esittää tuollaisen kysymyksen, kun toinen kyselee vain mahdollisuuksia muuttaa ulkomaille työhön. Oli joukossa paljon hyviä vastauskia, mutta suomalaisen kulttuurin edustajia oli myös ja vastaukset sen mukaisia Blääh.

      • poliisi_on_pop

        Hei,tämä on suolikaksneljä:))
        Tunnetaan myös nimillä "Kylähullujen temmellyskenttä" sekä "Nykyajan vessanseinä"


    • Ront.ti

      Suomalainen sairaanhoitaja Euroopassa on jumalainen lahja mille tahansa valtiolle paitsi Suomelle. Ja ikää arvostetaan eikä halveksita.
      Kokeilkaa rohkeasti!

    • Vaihteluaminullekin

      Mielenkiintoinen ketju :) Minkälaisen vastaanoton olette saaneet työnhaussa? Onko ikä ollut esteenä? Olisi kiva kuulla, miten asiat käytännössä toimineet.

    • Hoitoalallaonpaljontöitä

      Ainakin Ruotsissa, Norjassa ja Isossa Britanniassa on paljon avoimia hoitajan työpaikkoja. Moneen paikkaan toki vaaditaan hoitoalan koulutus ja tutkinto. Varmaan ilman hoitoalan koulutustakin voi hakea jonnekin alan töihin. Nordjobbin kautta voivat 18-30 vuotiaat nuoret hakea kesätyöpaikkaa Pohjoismaista:
      - https://www.nordjobb.org/fi/
      Onkohan tätä vanhemmille hakijoille vastaavaa työnhakupalvelua?

      Ja oletko ap harkinnut, että voisit ensin suorittaa esimerkiksi lähihoitajan tutkinnon?

    • YrjöPetteri

      Joka maassa löytyy omat työnvälityspalvelunsa ja rekrytointifirmoja sadoittain.
      Saksassa 60v ei ole esteenä, täällä arvostetaan vanhempaakin väkeä. Pari vuotta sitten piti lähteä tänne, kun Suomessa ei töitä löytynyt.

    • Anonyymi

      Ikärasismi on vähempää ulkomailla. Maata en tiedä tarkemmin.

    • Anonyymi

      Suosittelen Saksaa. Töitä löytyy vanhoillekin, palkat paremmat kuin Suomessa (ainakin korkeakoulutetuille), terveydenhuolto toimii. Byrokratiaa riittää, kaupat kiinni sunnutaisin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe