Jos profetian lahja tai näyt johtavat ohi Raamatun yleisen ilmoituksen, niin silloin sitä ei tarvitse kuunnella eikä noteerata mitenkään...
Ikävä kyllä Ellen G Whitella oli lukuisia näkyjä, jotka eivät ole sopusoinnussa Raamatun ilmoituksen kanssa ja näin ne kuuluu hylätä !
.
Profetoimisen lahja ei johda uuteen totuuteen RAAMATUN OHI !
Se johtaa uuteen ja elävään raamatun ymmärtämiseen, innoitettuun saarnaan, opetukseen ja sanan soveltamiseen.
Profeettojen tehtävä on selittää Jumalan tahdon ja
suunnitelman salaisuuksia.
<<<<<<<
1) Jokainen oikea profetia keskittyy Kristukseen ja korottaa
ja kirkastaa häntä.
2) Jokainen oikea profetia on TÄYSIN SOPUSOINNUSSA
RAAMATUN KANSSA !
3) Oikean profetian pääosa on rakentamista, kehottamista ja
lohduttamista...
"Profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehotukseksi ja lohdutukseksi." (1Kor14:3)
4) Oikea profetia ei koskaan sisällä kieltoa koetella profetiat !
5) Jos nyt profetia on muutoin havaittu oikeaksi, on todennäköistä, että
ennustusosakin on oikea.
HUOM. Väärästä lähteestä tuleva ns. demoninen ennustus aiheuttaa luopumusta Herrasta ja oikeasta Raamatun mukaisesta opetuksesta !
.
TÄÄLTÄ VOI LUKEA JOITAKIN ELLEN G WHITEN NÄKYJÄ SUOMEKSI !
Kirja ilmestyi alkuperäismuodossaan painosta 1851 nimellä »Christian Experience and Wiews of Mrs. E. G. White !
.
Ellen G White / Hengellisiä kokemuksia
http://m.egwwritings.org/publicationtoc.php?bookCode=HK&m=1
.
Sama kirja "Hengellisiä kokemuksia" löytyy myös tätä kautta suomenlippua klikkaamalla ja sitten sen alta kirjoista !
https://egwwritings.org/singleframe.php
.
Eli nyt kannattaa jokaisen adventistinkin ottaa hetkeksi Ellen-lasit pois silmiltä ja lähteä analysoimaan totuuden silmin RAAMATUN VALOSSA mitä tämä kirja oikeastaan kertoo meille !
.
(ps. Muita Ellen-kirjoja täältä suomen lipun alta https://egwwritings.org/singleframe.php )
Näin tutkit oikeat profetiat !
46
606
Vastaukset
- kysynvain
Onko sinulla Kopittaja profetian lahjaa?
- einäyttöä
ei ole, ei ole, ei.
einäyttöä kirjoitti:
ei ole, ei ole, ei.
On minulla tässä koneella kaksikin näyttöä mutta sinulla taitaakin olla parempaa tietoa asiasta kuin minulla.... *hymyilee myhisten" Hymiö ;)
Mutta vakavasti kun katselemme raamatun ns. "profeettoja" niin ei heistä monikaan tuntunut olevan kovinkaan usein aina jossain "sfääreissä"...
Mooseskin eli aivan tavallisen nuoruuden ja aikuisuuden ennen kuin kohtasi "palavan pensaan"... Erämaavaelluskin kesti 40 pitkää vuotta ja ei siellä aina istuttu "Taivaan portilla", vaan he elivät siellä aivan normaalia ihmisen elämää...
Kuningas Daavidkin eli monessa ahdingossa sodissa ja ihmisten ongelmissa ja omissa sohlauksissaan välillä Batseban kanssa ja muuta väestön laskentaa mutta silti Daavid oli "Jumalalleen otollinen mies" jolla oli "Profetian lahja"...
Pietarikin oli aivan tavallinen perheellinen mies vaikka "herätti jopa kuolleen"...
Eli mitä yritän sanoa on se, että jos jollakin on "profetian lahja", niin ei hänen tarvitse jatkuvasti elää missään "näkyjen viidakossa" vaan Herran Henki antaa ohjeita silloin kuin on Hänelle oikea aika ja hetki...
Raamatun ihmiset elivät suurimmaksi osin kuitenkin aivan tavallista ihmisen elämää iloineen ja suruineen eivätkä yrittäneet rakentaa mitään henkilökohtaista "Baabelin tornia"...
Ellen G Whiten elämä tässä mielessä oli aivan erilaista ("2000 näkyä")...Etten sanoisi erikoislaatuista Raamatun profeettoihin verrattuna, jotka useimmat olivat kuitenkin ihan tavallisia miehiä ja naisia...
.
Hector - Tavallinen suomalainen mies
https://www.youtube.com/watch?v=uZYHtRVqTDU
- kysynvain
Onko sinulla otakoppi profetian lahja?
siis "PROFETIAN LAHJA"...
Noh... En nyt luokittelisi niin sanan varsinaisessa merkityksessä, vaikka olenkin varsinkin uskoni alussa saanutkin muutaman henkilökohtaisen profetian ja myös kerran valvenäyn ja nähnyt toteutuvia enneunia muutaman ja kokenut joskus täysin selittämättömiä johdatuksia...
Eli miten sen nyt selittäisi... Profetioita ei tule noin vaan "nappia painamalla"... !ymmärrätkö... niillä on aina suurempi ja laajempi merkitys...
En kuitenkaan pois sulje etteikö Jeesus voisi Henkensä kautta näyttää lisääkin jos Hänellä on tarve mutta toisaalta RAAMATTU RIITTÄÄ MINULLE KYLLÄ... :)))Kopittelija007 kirjoitti:
siis "PROFETIAN LAHJA"...
Noh... En nyt luokittelisi niin sanan varsinaisessa merkityksessä, vaikka olenkin varsinkin uskoni alussa saanutkin muutaman henkilökohtaisen profetian ja myös kerran valvenäyn ja nähnyt toteutuvia enneunia muutaman ja kokenut joskus täysin selittämättömiä johdatuksia...
Eli miten sen nyt selittäisi... Profetioita ei tule noin vaan "nappia painamalla"... !ymmärrätkö... niillä on aina suurempi ja laajempi merkitys...
En kuitenkaan pois sulje etteikö Jeesus voisi Henkensä kautta näyttää lisääkin jos Hänellä on tarve mutta toisaalta RAAMATTU RIITTÄÄ MINULLE KYLLÄ... :)))Ja Ps. Ensimmäisessä profetiassani uskoni minulle kerrottiinkin mm.näin:
" Sinulla on raamattu, lue sitä, sillä se on sinun oppikirjasi, muita kirjoja sinä et tarvitse."
Jeesus puhuu meille Sanansa kautta !
Joh 16:13 "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
16:14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille."Siis korjaus: " Ensimmäisessä profetiassani uskoni alussa".... sillä tulin uskoon 17.03.1989 ja aika "puskista" jos näin asia voidaan ilmaista !
Mutta yhden asian voin omakohtaisesti sanoa ja olen huomannut eli kun olen saanut jonkun profetian tai johdatuksen, niin se on aina tullut minulle jotenkin yllättäen, niin että en ole sitä edes osannut mitenkään odottaa... siis aivan odottamatta yllättäen... Ei siis koskaan minään rukousvastuksena, tms.
.
Ja olen huomannut että jos Jumala käyttää ihmistä niin hänen on usein parempi olla siitä itse tavallaan tietämättä... Ymmärrätkö mitä yritän tässä ikään kuin kertoa...
Jos ihminen saisi näkyjä/kokemuksia ihan noin vain, niin hän olisi siinä suuressa vaarassa sairastua ns."omavoimaisuuteen/ylpistyä"
.
Tai niin kuin Paavali totesi: " Minä olen mielistynyt heikkouteen...jne"
(2 Kor 12:10)Eli...Summa summarum...
Minulle henkilökohtaisesti riittää kyllä se tieto, että Jumala on luvannut pitää minusta huolta hamaan loppuun asti kunhan vain uskon häneen ja raamattuani tutkimalla saan tietää asioista enemmän mutta pelastuskysymystäni se ei muuta miksikään ! :)))
Ja jos siis erehdyn ja niin myös usein teenkin, niin kyllä Jeesuksen Pyhällä Hengellä on keinonsa minunkin varalle.... :)))
.
Lainaankin tässä yhden pätkän Santalan Riston kirjasta Rukouksen juurilla ,jota tuossa välillä tavaillut sillä onhan jokainen "Jumalan hengestä syntynyt kirjoitus myös hyödyksi ja opiksi" sanoo Raamattu (Vrt 2 Tim 3:16,17)
.
<<" Me rukoilemme, että Jumalan tahto tapahtuisi "maan päällä niin kuin taivaissa". Jos Jumala siunaa meitä vasemmalla kädellään, sekin kuuluu elämäämme. Jaakob siunasi rakasta poikaansa Joosefia pyytäen, että Jumala antaisi "siunauksia taivaasta ylhäältä ja siunauksia syvyydestä alhaalta". Myös Mooses yhtyi tähän toivomukseen, että Herra siunaisi Joosefia "kalleimmalla kasteella, joka tulee taivaasta, kalleimmalla, mikä tulee syvyydestä alhaalta.
(1 Moos 49:25 ja 5 Moos 33:13)
Voi olla, että loppujen lopuksi "kalleimmat" kokemuksemme saamme syvyyksistä, joihin meitä on johdatettu. VT:n apokryfeihin kuuluva ensimmäisen Makkabilaiskirjeen 3:60 jae sanoo: " Niin kuin on hänen tahtonsa, joka on taivaassa, niin hän tehköön." Tätä Jeesus opetti.">>
Onneksi minulla on profetian lahja.
Viime vuonna kun profetioin tälle palstalle niin jokainen antamani profetia toteutui 100 prosentin osumatarkkudella. Toisin kuin Ellenin epileptiset höpinät, joista jokainen on epäonnistunut. Mutta sellainen se ohimolohkoepilepsia on.
Nytkin sain juuri viestin, että Jumalalla on hiukan kiireitä, eikä ehdi takaisin tässä lähiaikoina, ei ainakaan Suomen kesän aikana, kun kaikki virastot on kiinni ja ihmiset lomilla, niin mitä ihmettä hän täällä tekisi. Joten olkaa huoleti, maailmanloppu ei tule hetkeen.
Katsotaan sitten taas syssymmällä, että miten profetian onnistui. Minulla on jo vahva aavistus, että oikein meni taas, mutta annetaan minulle myös mahdollisuus epäonnistua, niin saatte sitten riekkua vahingonilmoisena, joka onkin yksi uskovan harvoista iloista maailmassa!
Mutta jos ei maailmanloppua, tempausta, heinäsirkkaparvia, eikä taivaalla liihottavia siivekkäitä ja pasuunalla musisoivia sotajoukkoja näy, niin saamani viesti oli Jumalalta, se lienee selvä.Ai sinäkin Bushmanni toteutat tätä: ;D
1 Piet 3:15 " Olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka TEILTÄ KYSYY sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
3:16 pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat."Kopittelija007 kirjoitti:
Ai sinäkin Bushmanni toteutat tätä: ;D
1 Piet 3:15 " Olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka TEILTÄ KYSYY sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
3:16 pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat."Minun profetiani osuvat aina oikeaan ja ne lupaavat ihmisille sen, että maailmanloppua ei tapahdu.
Joten jokainen, joka lupaa maailmanloppua ja lopunaikoja, joutuu häpeään, koska ne profetiat eivät toteudu, vaan minun toteutuvat.
Minä sain viestin, että maailmanloppu ei tule. Vainot eivät ala. Vaivan aika ei ala. Mitään ei laskeudu taivaasta. Kukaan ei tule, eikä tule tempaustakaan.
Syksyllä sitten katsomme, että kumpi meistä joutuu häpeään.
Minä jo tiedän sen nyt, mutta sinä elättelet toiveita jostain joka ei tapahdu, koska minun profetiani tulee toteutumaan. Voit rukoilla joltain jumalalta että ei toteudu, mutta siinä tapauksessa joudut syksyllä myöntämään, että minun jumalani on vahvempi.
Onnistuuko?Ja mistähän minä nyt elättelen toiveita... Noh en ainakaan maailmanlopusta... Pikemminkin uudesta elämästä ja joululahjasta... ;)
Kopittelija007 kirjoitti:
Ja mistähän minä nyt elättelen toiveita... Noh en ainakaan maailmanlopusta... Pikemminkin uudesta elämästä ja joululahjasta... ;)
>>> Ja mistähän minä nyt elättelen toiveita... Noh en ainakaan maailmanlopusta.. >>
Käsittääkseni niiden muutama tuhatta vuotta sitten aavikolla eläneiden beduiinien nuotiotarinoissa ennen tätä sinun toivomaasi uutta elämää pitäisi tulla maailmanloppu.
Mutta sinä et siis usko niihin nuotiotarinoihin niiltä osin? Hyvä, en minäkään.
Koskapa minä profetoin, että sitä maailmanloppua vaivanaikoineen yms ei tule, niin eipäs tule sinullekaan sitä toivomaasi uutta starttia, joten kannattaa nauttia nyt vain tästä menossa olevasta, sillä se tulee olemaan ainoa ja muu on haihattelua.
>>> ja joululahjasta... ;) >>
Ja sen tuo joulupukki? Vai oletko jo päässyt siitä iästä yli?
No usko joulupukkiin on kyllä täysin harmiton usko ja yhtään ihmistä ei ole vielä tapettu tai murhattu tai vainottu uskosta joulupukkiin, niin sitä uskoa vastaan minulle ei mitään ole.Et sinä taida tietää "mitä uutta elämää" ja joululahjaa minä tässä vielä toivon vanhoilla päivilläni... ;)
"Kaikella on aikansa" ja on asioita joita voi laskea ennalta... ;)Kopittelija007 kirjoitti:
Et sinä taida tietää "mitä uutta elämää" ja joululahjaa minä tässä vielä toivon vanhoilla päivilläni... ;)
"Kaikella on aikansa" ja on asioita joita voi laskea ennalta... ;)Muutamia asioita voi laskea ennalta.
1) minkään uskonnon kuvailemaa maailmanloppua ei tule tapahtumaan.
2) jumalat pettävät aina.
Katsos kun historia on kaiken avain ja siksi historiaa ei haluta lahkoissa tai kirkoissa tutkia, koska historia paljastaa nuo kaksi asiaa täydellisesti. Historia kertoo että sekä uskonnot että jumalat ovat aina pettäneet kannattajansa. Ja historialla on tapana toistaa itseään. Siksi historiaa kannattaa tutkia ja ottaa opikseen että ei tule tehtyä jo tehtyjä virheitä. Jumalat eivät koskaan ole tätä älynneet.
Kuten jo taitava kenraali Adolf Ehrnrooth sanoi, niin ei voi ymmärtää tulevaisuutta jos ei ymmärrä historiaa.
Siksi minun profetiani onnistuvat vuosi vuoden perään ja sinun eivät.- mietintässä
Ja mistähän minä nyt elättelen toiveita... Noh en ainakaan maailmanlopusta... Pikemminkin uudesta elämästä ja joululahjasta... ;)
Voi teitä ressukoita kopittelija ja bushmanni !
mietintässä kirjoitti:
Voi teitä ressukoita kopittelija ja bushmanni !
Ja ymmärsit mitä kirjoitin ?
Vai uskotko sinä kenties Haikaraan ?
http://fi.wikipedia.org/wiki/HaikaratTarviiko haikaraan todellakin uskoa?
MInusta haikarat ovat oikeasti olemassa, toisin kuin uskontojen kuvailemat mielikuvituskaverit.
Mutta tietenkin jos menemme mytologioihin siitä, että kaikki maailman lapset ovat haikaroiden tuomia, niin siihen minulla on osoittaa luonnontieteiden kautta vastalause, mutta koska sinulle usko tuntuu riittävän uskontojen mielikuvituskavereiden kanssa, niin sinä voit ne luonnontieteelliset vastalauseet tietenkin kumota sanomalla vain että sinä uskot haikaroiden tuovan kaikki lapset.
Tässä esim tuore uutinen siitä, että sinä odotat jumalaasi aivan turhaan, koska jumalat pettävät aina:
http://www.hs.fi/tiede/a1305960441381?jako=09800a37a7134d50f54c9bcf45d214d5
Mikään maailmassa ei ole tapahtunut minkään uskonnon pyhän kirjan kuvailujen kautta, niin kun ne kirjat ovat satua tältä osin, ei ole mitään syytä uskoa niiden olevan totta muissakaan asioissa.
Ne ovat aivan samanlaista mytologiaa kuin tarinat haikaroista ja vastasyntyneistä.
Esim. Sivu 38 Ellenin näkyä...
.
" Pyhimmässä näin arkin. Sen kansi ja sivut olivat puhtainta kultaa. Arkin molemmissa päissä oli kummassakin viehättävä keruupi, jotka levittivät siipensä sen yli. Keruupien kasvot olivat käännetyt toinen toisiinsa, ja katseet olivat suunnatut alaspäin. Enkelien välissä oli kultainen suitsutusastia. Arkin yläpuolella, missä enkelit seisoivat, oli erinomaisen kirkas loiste, näöltään ikäänkuin valtaistuin, jossa Jumala asui. Jeesus seisoi arkin vieressä, ja pyhien rukousten noustessa hänen tykönsä suitsutus astiassa rupesi savuamaan, ja Jeesus esitti heidän rukouksensa suitsutussavun kera Isälleen. Arkissa oli kultainen manna-astia, Aaronin kukoistanut sauva ja kivitaulut, jotka olivat kirjan tavoin taitetut yhteen. Jeesus avasi ne, ja minä näin kymmenen käskyä, jotka Jumala omalla sormellaan oli niihin kirjoittanut. Toisessa taulussa oli neljä käskyä ja toisessa kuusi. Toisessa taulussa olevat neljä käskyä loistivat kirkkaammin kuin toiset kuusi käskyä. Mutta neljäs käsky, sapattikäsky, voitti kaikki muut kirkkaudessa; sillä sapattikäsky oli erotettu pidettäväksi Jumalan pyhän nimen kunniaksi. Pyhä sapatti loisti ihanana. Kirkkauden sädekehä oli sen ympärillä. Minä näin, ettei sapattikäskyä oltu naulattu ristiin. Jos se olisi ollut naulattu ristiin, niin olisivat myöskin toiset yhdeksän käskyä olleet naulatut ristiin, ja silloin meillä olisi vapaus rikkoa jokaista käskyä yhtähyvin kuin neljättäkin käskyä. Näin, ettei Jumala ollut muuttanut sapattia, sillä hän ei milloinkaan muutu. Mutta paavi oli sen muuttanut seitsemänneltä päivältä viikon ensimmäiselle päivälle, sillä hän oli muuttava ajat ja lain."
.
ELI IHMEKÖS TÄMÄ SITTEN...
" neljäs käsky, sapattikäsky, voitti kaikki muut kirkkaudessa; sillä sapattikäsky oli erotettu pidettäväksi Jumalan pyhän nimen kunniaksi."Ellen näkee: "Mutta neljäs käsky, sapattikäsky, voitti kaikki muut kirkkaudessa" ...Minä näin, ettei sapattikäskyä oltu naulattu ristiin. "
Vrt. Kol 2: 2:13 Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen SÄÄDÖKSINEEN, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja NAULITSI RISTIIN.
.
Täysin epäraamatullista tämä Ellenin näky, koska RAAMATTU sanoo:
"HÄN PYYHKI POIS SEN KIRJOITUKSEN SÄÄDÖKSINEEN, JOKA OLI MEITÄ VASTAAN... JA NAULITSI RISTIIN !"
Eli minkä naulitsi ristiin... LAIN !
Vrt Gal 3:11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä LAIN KAUTTA, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
3:12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
3:13 Kristus on lunastanut meidät LAIN KIROUKSESTA, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
3:14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
.
Nyt tämä Ellenin näky opettaa täysin epäraamatullisesti ja LAKIIN turvaten että nimenomaan SAPATTIA ei olisikaan naulittu ristiin ...ja ei kyllä nähtävästi 9 muutakaan käskyä...
.
NYT TÄSSÄ ELLEN TEKEE SAPATISTA YHDEN PELASTUKSEN EHDON USKON SIJAAN !
ELI SYNTYY TÄMÄ NS. "USKO JOTAIN OPPI" !... ja jatkoa Ellen S.39 : "Minä näin, että pyhä sapatti on ja tulee jatkuvasti olemaan erottavana muurina Jumalan totisen Israelin ja uskottomien välillä. Näin, että sapatti on se suuri kysymys, joka liittää yhteen Jumalan rakkaiden ja odottavien pyhien sydämet."
.
ELI SAPATTIKÄSKYN TÄYTTÄMINEN ON PELASTUKSEN EHTONA ! :O
TÄMÄ ON TÄYSIN HARHAOPPIA !- Exadventistiparka
Minua on aina ihmetyttänyt miten ihmeessä Ellen - joka ei edes hepreaa osannut - pystyi erottamaan mikä käskyistä oli tuo neljäs käsky. En nyt oikein usko että niitä oli kivitauluihin esim. roomalaisilla numeroillakaan numeroitu. Entä jos se olikin kolmas käsky - tai viides, joka siellä niin kirkkaana loisti ?
Toinen mikä tuossa kovasti ihmetyttää on se, että nuo Ellenin näkemät taulut olivat taitettu ikäänkuin kirjaksi, joka sitten piti avata. Kun ne AVATTIIN, näkyi sisällä 10 käskyä. Se on tosi mielenkiintoista, mitkähän taulut se Ellen mahtoi nähdä - kun ne Moosekselle annetut taulut oli kirjoitettu MOLEMMIN PUOLIN, mutta nämä Ellenin näkemät siis vain toiselle puolelle.
Noohhh... Ellen nyt ei aina Raamatun tekstin mukaan kirjoittanut muutenkaan, vaan monessa kohdin meni vastoin Raamattua kuten nyt tässäkin.
Lukijalle jää vain pääteltäväksi, kumpi on oikeassa: Raamattu vai Ellen. - SapattiYliKaiken
Tuo lainaus Ellenin kirjoituksista on oiva esimerkki epäjumalan - SAPATIN - palvonnasta! "Pyhä sapatti loisti ihanana. Kirkkauden sädekehä oli sen ympärillä..."
Sapatti on adventistien kultainen vasikka. Kaiken keskus. Sen ympärillä tanssataan, sitä palvotaan. Ollaan niin sapatin sokaisemia, että sen palvonnasta on pelastuskysymys tehty.
Raamattu ei anna sapattikäskylle mitään erityisasemaa muiden 10 käskyn joukossa. Mutta adventismissa se on Ellenin hallusinaatioiden perusteella nostettu ylimmäksi ja kirkkaimmaksi. Siksi muut 9 käskyä ova tyystin unholassa, ei niistä edes puhuta. Mutta sapatti, sehän se peittää syntien paljouden....
Paavi ei kalenteria muuttanut. Sen teki keisari Konstantin. " Paavi ei kalenteria muuttanut. Sen teki keisari Konstantin."
Mutta alkukristityt eivät koskaan viettäneet sitä "auringon jumalan" kunniaksi vaan "Jeesuksen ylösnousemuspäivän" kunniaksi jo paljon ennen 300-lukua ! Ei siis niin kuin adventistit asiaa erheellisesti opettaa !
http://fi.wikipedia.org/wiki/Konstantinus_SuuriVRT. Ap. Teot 20:7. "Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää "
(1992 käännös) " 20:7 "Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää."
.
Eli Kristityt viettivät jo tuolloin "Herran päivää"= " Jeesuksen ylösnousemuspäivää" sunnuntaina ja viettivät tuolloin myös
"Herran ehtoollista" !
.
" en de tē mia tōn sabbatōn " = "Ensimmäisenä sapatista laskien" !
http://biblehub.com/text/acts/20-7.htm- SamallaMitalla
" Paavi ei kalenteria muuttanut. Sen teki keisari Konstantin."
Mutta alkukristityt eivät koskaan viettäneet sitä "auringon jumalan" kunniaksi vaan "Jeesuksen ylösnousemuspäivän" kunniaksi jo paljon ennen 300-lukua ! Ei siis niin kuin adventistit asiaa erheellisesti opettaa !
http://fi.wikipedia.org/wiki/Konstantinus_SuuriAdventistit syyttävät kristittyjä "auringonjumalan kumartamisesta" - mutta että itse kokoontuvat Saturnuksen päivänä, siitä ovat ihan hiljaa... Kristittyihin he solveltavat roomalaista kalenteria ja itseensä juutalaista, ei näin voi menetellä. Joko juutalaista tai roomalaista kumpaankin; täytyy käyttää samaa mittaa. Mutta siinäpä sitten adventistit joutuvatkin vaikeuksiin...
- lukuläksyä
VRT. Ap. Teot 20:7. "Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää "
(1992 käännös) " 20:7 "Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää."
.
Eli Kristityt viettivät jo tuolloin "Herran päivää"= " Jeesuksen ylösnousemuspäivää" sunnuntaina ja viettivät tuolloin myös
"Herran ehtoollista" !
.
" en de tē mia tōn sabbatōn " = "Ensimmäisenä sapatista laskien" !
http://biblehub.com/text/acts/20-7.htmkopittelija olet edelleen ensimmäisen kokoontumispäivän suossa, jonka perustalle rakennat pyhän veljiesi kanssa, erotatte sen, siunaatte sen, sekä pyhitätte sen. Sitten menette Herranne eteen viimeisellä tuomiolla.
Kerrotte, että hänen nimissää teitte tämän, erotitte ja siunasitte ja pyhititte. Teitte oman lain, jonka alttarilla olette nyt polvillaan.
Otitte keskenänne hyväntiedon puusta hedelmän ja loitte ihmisennäköisen pyhän, joka maistuu ja näyttää teidä keksuudessanne hyvänä.
Missä siinä oli Jumala? Jumalahan itse erotti, siunasi ja pyhitti seitsemännen päivän.
Nyt tässä katsellaan kahta erilaista pyhittelyä.
Missä ja kenen kruunut ovat Jumalan valtaistuimen äärellä, että nimi olisi taivaassa tunnettu?
Herran Pyhitetty kansa. Missä se on? Jumalalla on kansansa, joka kuuliaisuudessa katsoo kirjoitetun sanan ja Hengessä tekee niin.
Onko se vaikeata tässä ajassa. ?? Jumalan arkki, sen sisältö, armoistuin, ne olivat Pyhässä.
Siitä on raamatussa muistiinmerkittynä luettevaksi, monta lukua 5. Moos. loppupäästä muutama luku. 26 < loppuun asti.
Se kertoo siitä mitä kuuliaisuus merkitsee ja se siunaus. Opiksi kirjoitettuna.
Sitten kertomus jatkaa, mitä epäuskoisuus merkitsee Jumalaa vastaan ja se kirjakäärö pantiin arkin viereen luettavaksi, että tiedetään missä mennään. Se oli Israelia vastaan, siinä kirjakäärössä, arkin vieressä.
Siihen voitiin puuttua, jos tahtoelämä muuttui kuuliaisuuteen armonkansalaisena. Siitä kirjakääröstä ei enää löytynyt sanaa ja tuomiota.
Ottaa ja lukee, sekä ymmärtää lukemaansa. Auttaa tämänpäivän puheisiin. Messiaan ateria !
Johdanto: Ap 20:7 "Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka."
Kreikaksi " en de tee miaa toon sabbatoon" eli " ensimmäisenä sapatista laskien"...
Tällä edellä mainitsemallani raamatun kohdalla on usein ymmärretty tarkoittavan sunnuntaita... mutta alkukristityt nähtävästi viettivät tuolloin Herran Pyhää ehtoollista ja kokousta iltamyöhällä Lauantai-iltana, sapatin jälkeen, jatkaen kokousta myöhään yöhön seuraavalle päivälle eli Sunnuntaille !
Tätä Juutalaiseen perinteeseen kuuluvaa sapatin päättävää ateriaa kutsutaan myös nimellä " melavee malkaa" joka kutsutaan nimillä " Daavidin ateria" ja " Messiaan ateria" !
Myös 1 Kor 16:2 kehotusta.. " Kunkin viikon ensimmäisenä päivänä pankoon jokainen teistä kotonaan jotakin talteen ".. on tulkittu tukemaan ns. Herran päivän hyvin varhaista muodostumista lepopäiväksi alkukristittyjen keskuudessa... Juutalainenhan ei kuitenkaan saanut käsitellä rahaa sapattina ja siksi se tehtiin kristittyjen "sunnuntaina"...Näitä kotona kerättyjä uhreja ei voi samastaa "kolehteihin"...
Eli on hyvin mahdollista että tämä Trooaan aamuyöhön jatkunut Herran ehtoollinen olisi juuri tarkoittanut tätä sapatin viimeisen ateriaa " melavee malkaan" Messiaan kunniaksi ja sitten siitä jatkuvaa kokousta aamuyöhön saakka !
Ja on hyvin mahdollista että jo tuolloin kristityt alkoivat eriytyä Juutalaisista tavoista niin, että alkoivat viettämään "lepopäivää" eli "Herran päivää" sunnuntaina !
Tästä antaa viitteitä myös Piispa Ignatiuksen kirjoittama kirje Magnesialaisille
n. 110 jkr.:
Lainaus: " He (eli juutalaiskristityt) lakkasivat pitämästä sapattia ja pyhittivät Herran päivän, jona niin heidän kuin meidän elämämme alkoi paistaa" ylösnousemuksen valosta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ignatios
Myös toinenkin lähde Justinos Marttyyri kirjoittaa n. 140jkr, että kristityt kokoontuivat jumalanpalveluksiinsa sunnuntaisin...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Justinos_Marttyyri
Eli mitä tästä kaikesta pitää ajatella...
Noh sitä , että sunnuntain muuttuminen pois juutalaisuudesta tapahtui kristittyjen keskuudessa ja paljon aikaisemmin kuin Vuonna 321 jKr. jolloin Konstantinus teki auringonpäivästä eli sunnuntaista yleisen virallisen lepopäivän.
Ja Laodikean kirkolliskokoushan antoi tällaisen käskyn sitten vasta myöhemmin vuonna 364jkr : "Kristittyjen ei tule olla juutalaisten mukaisia eivätkä he saa levätä sapattina, vaan heidän pitää tehdä töitä sinä päivänä ja kunnioittaa Herran päivää (sunnuntai); ja jos he voivat, niin levätköön kristittyinä. Mutta jos heidät havaitaan seuraavan juutalaisuutta, heidät tulee sulkea pois Kristuksesta."
Eli Sunnuntain vieton eli Herran päivän yhdistäminen "auringonpäivän" palvomiseen on aivan turhaa "salaliittoteoriaa" eikä se perustu täysin historialliseen tutkimukseen...
Valtion ja Kirkon byrokraattinen yhdistyminen ja maallistuminen on sitten taas jo aivan toinen tarina !Kopittelija007 kirjoitti:
Messiaan ateria !
Johdanto: Ap 20:7 "Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka."
Kreikaksi " en de tee miaa toon sabbatoon" eli " ensimmäisenä sapatista laskien"...
Tällä edellä mainitsemallani raamatun kohdalla on usein ymmärretty tarkoittavan sunnuntaita... mutta alkukristityt nähtävästi viettivät tuolloin Herran Pyhää ehtoollista ja kokousta iltamyöhällä Lauantai-iltana, sapatin jälkeen, jatkaen kokousta myöhään yöhön seuraavalle päivälle eli Sunnuntaille !
Tätä Juutalaiseen perinteeseen kuuluvaa sapatin päättävää ateriaa kutsutaan myös nimellä " melavee malkaa" joka kutsutaan nimillä " Daavidin ateria" ja " Messiaan ateria" !
Myös 1 Kor 16:2 kehotusta.. " Kunkin viikon ensimmäisenä päivänä pankoon jokainen teistä kotonaan jotakin talteen ".. on tulkittu tukemaan ns. Herran päivän hyvin varhaista muodostumista lepopäiväksi alkukristittyjen keskuudessa... Juutalainenhan ei kuitenkaan saanut käsitellä rahaa sapattina ja siksi se tehtiin kristittyjen "sunnuntaina"...Näitä kotona kerättyjä uhreja ei voi samastaa "kolehteihin"...
Eli on hyvin mahdollista että tämä Trooaan aamuyöhön jatkunut Herran ehtoollinen olisi juuri tarkoittanut tätä sapatin viimeisen ateriaa " melavee malkaan" Messiaan kunniaksi ja sitten siitä jatkuvaa kokousta aamuyöhön saakka !
Ja on hyvin mahdollista että jo tuolloin kristityt alkoivat eriytyä Juutalaisista tavoista niin, että alkoivat viettämään "lepopäivää" eli "Herran päivää" sunnuntaina !
Tästä antaa viitteitä myös Piispa Ignatiuksen kirjoittama kirje Magnesialaisille
n. 110 jkr.:
Lainaus: " He (eli juutalaiskristityt) lakkasivat pitämästä sapattia ja pyhittivät Herran päivän, jona niin heidän kuin meidän elämämme alkoi paistaa" ylösnousemuksen valosta.
Myös toinenkin lähde Justinos Marttyyri kirjoittaa n. 140jkr, että kristityt kokoontuivat jumalanpalveluksiinsa sunnuntaisin...
Noh sitä , että sunnuntain muuttuminen pois juutalaisuudesta tapahtui kristittyjen keskuudessa ja paljon aikaisemmin kuin Vuonna 321 jKr. jolloin Konstantinus teki auringonpäivästä eli sunnuntaista yleisen virallisen lepopäivän.
Ja Laodikean kirkolliskokoushan antoi tällaisen käskyn sitten vasta myöhemmin vuonna 364jkr : "Kristittyjen ei tule olla juutalaisten mukaisia eivätkä he saa levätä sapattina, vaan heidän pitää tehdä töitä sinä päivänä ja kunnioittaa Herran päivää (sunnuntai); ja jos he voivat, niin levätköön kristittyinä. Mutta jos heidät havaitaan seuraavan juutalaisuutta, heidät tulee sulkea pois Kristuksesta."
Eli Sunnuntain vieton eli Herran päivän yhdistäminen "auringonpäivän" palvomiseen on aivan turhaa "salaliittoteoriaa" eikä se perustu täysin historialliseen tutkimukseen...
Valtion ja Kirkon byrokraattinen yhdistyminen ja maallistuminen on sitten taas jo aivan toinen tarina !Ja näin Didakhe :
Johdanto: "Didakhe (muinaiskreikaksi Διδαχή, "Opetus") eli Apostolien opetus tai Kahdentoista apostolin opetus (Διδαχὴ τῶν δώδεκα ἀποστόλων) on nimitys varhaiskristilliselle tutkielmalle, joka sisältää ohjeita kristillisille yhteisöille. Se on kirjoitettu noin vuosien 50-160 välisenä aikana. !"
Didakhe niminen dokumentti saattaa hyvinkin olla peräisin 50-60-luvuilta eli apostolien ajoilta, vain muutama vuosikymmen Jeesuksen kuolemasta. Tämä ajoitus perustuu siihen, että dokumentti puhuu apostoleista ja profeetoista kirkossa, mikä yhdistää tekstin Paavalin Efesolaiskirjeen opetukseen ja kirjoitusaikaan.
Jotkut ovat ehdottaneet Didakhen olevan peräisin 70-luvulta tai jopa 140-luvulta. Yksi argumentti myöhemmän ajoituksen puolesta voisi olla, että Didakhe käskee tietyissä asioissa toimimaan evankeliumin mukaan, ja monet olettavat, että evankeliumit kirjoitettiin vuoden 70 tienoilla ja jälkeen."
On kuitenkin hyviä syitä uskoa evankeliumien aiempaan alkuperään, ja vaikka itse evankeliumitekstit olisivatkin myöhempiä, ensimmäiset kristityt saattoivat hyvin puhua ”evankeliumista” sanomana. Kirjoitettujen evankeliumien opetushan oli läsnä suullisesti kristillisissä yhteisöissä alusta asti."
.
Tässä Didakheen luvussa 11 on mielenkiintoinen kohta, joka tavallaan osoittaisi, että Apostolit eli opetuslapset ja Paavali olisivat vielä hengissä tässä vaiheessa ja että "Evankeliumit" tai joku niistä olisivat kirjoitettuna jossain...
" 3.Mutta liittyen apostoleihin ja profeettoihin, tehkää näin, evankeliumin opetuksen mukaan.
4.Ottakaa jokainen luoksenne tuleva apostoli vastaan kuin Herra."
ELI TÄMÄN MUKAAN VOISI OLLA KIRJOITETTU JO PALJON ENNEN
100 LUKUA JKR !
http://fi.wikipedia.org/wiki/Didakhe- 1234567---
" Paavi ei kalenteria muuttanut. Sen teki keisari Konstantin."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Konstantinus_SuuriKotimaa 24 3.8.2014. Paavin 10 ohjetta onneen. 5:des ohje kuuluu: Pyhitä lepopäivä sunnuntai on perheen aikaa.
Jumala antoi sapattikäskyn "MUISTA" pitää sapatti pyhänäpäivänä. Sapatti on Jumalan merkki.
Sunnuntai on pedonmerkki ihmiskäsky pyhäksi. 1234567--- kirjoitti:
Kotimaa 24 3.8.2014. Paavin 10 ohjetta onneen. 5:des ohje kuuluu: Pyhitä lepopäivä sunnuntai on perheen aikaa.
Jumala antoi sapattikäskyn "MUISTA" pitää sapatti pyhänäpäivänä. Sapatti on Jumalan merkki.
Sunnuntai on pedonmerkki ihmiskäsky pyhäksi.Niin meitä raukkoja apostolisia kristittyjä on huijattu jo 1850 vuotta jo ennen meitäkin mutta onneksi 17-vuotiaan koulukiusatun tytön Ellenin avaruusmatkailu selvitti tämänkin ongelman ja muutti juuri adventistit "Pyhäksi jäännökseksi" ja Sapattikäskyn loistelemaan kaikkein kirkkaimmin ylösnousemuksen aamutaivaalle ! ;O
- Perhe-elämäköKielletty
1234567--- kirjoitti:
Kotimaa 24 3.8.2014. Paavin 10 ohjetta onneen. 5:des ohje kuuluu: Pyhitä lepopäivä sunnuntai on perheen aikaa.
Sunnuntai on pedonmerkki ihmiskäsky pyhäksi.Voisitko sinä, 1234567, selvittää tarkemmin, mikä tässä paavin ohjeessa viettää sunnuntaisin aikaa PERHEEN (!!!) kanssa on niin syntistä ja turmiollista!? Onko siinä jotain niin kauhean pahaa, että nykyajan kiireiset vanhemmat viettävät tämän päivän viikossa lastensa kanssa??? Meneekö tässä kristityltä ihan taivasosuus ja kadotukseen joutuu?
Tietysti siitä adventistisesta nämökulmasta, että sunnuntaista on demonstratiivisesti tehtävä pakosti ja keinolla millä hyvänsä viikon raskain työpäivä, tämä perheen kanssa yhteistä aikaa viettäminen ei sunnuntaisin mitenkään ole hyväksyttävää. Kyllä sinulla täytyy olla aika kiero ajatusmaailma... - UteliaanaOdotan
1234567--- kirjoitti:
Sunnuntai on pedonmerkki ihmiskäsky pyhäksi.Voisitko antaa julki sen raamatunkohdan, jossa lukee, että sunnuntai on pedonmerkki eli 666?
- SamallaMitalla
Messiaan ateria !
n. 110 jkr.:
Valtion ja Kirkon byrokraattinen yhdistyminen ja maallistuminen on sitten taas jo aivan toinen tarina !"Auringonpalvontapäivän" (syytösten) logiikalla adventistit viettävät Saturnuksen päivää. Onko se sitten "parempi"?
Messiaan ateria !
n. 110 jkr.:
Valtion ja Kirkon byrokraattinen yhdistyminen ja maallistuminen on sitten taas jo aivan toinen tarina !Niin : Tätä Juutalaiseen perinteeseen kuuluvaa sapatin päättävää ateriaa kutsutaan myös nimellä " melavee malkaa" joka kutsutaan nimillä " Daavidin ateria" ja " Messiaan ateria" !
.
Ja Huom: Tätä ateriaa " melavee malkaa" vietetään TULEVAN ennustetun Messiaan kunniaksi Juutalaisessa perimässä (heillehän Messias ei ole vieläkään saapunut) mutta Paavali ja alkukristityt viettivät sitä (Ap 20:7) JO TULLEEN MESSIAAN KUNNIAKSI ELI JEESUKSEN KUNNIAKSI JATKAEN JUHLAA SAPATIN JÄLKEEN JEESUKSEN YLÖSNOUSEMUSPÄIVÄLLE "HERRAN PÄIVÄLLE" SUNNUNTAILLE AAMUYÖHÖN SAAKKA !
HYVÄ ALOITUS!
- raamattu
Ennen vedenpaisumusta Nooan esiintyminen toi kansalle sekä varoitussanomia,että pelastavan arkin.myöhemmin sai Joona tehtäväkseen tuomion ennustuksen saarnaamisen Niniven asukkaille.Näiden tehtyä parannuksen synneistään kaupungin tuomiota kykättiin.Kristuksen aikana juutalaiset kuulivat Johannes Kastajan kaikuvan huudon: Tehkää tie tasaiseksi Herralle, ja Messias ilmestyi,kuten hän ioli sanonut. Miten on sitten tänä aikana? Eikö selvän profeetallisen äänen pitäisi kuulua myös nykyaikana? Mikä estisi Jumalaa puhumasta nykyajan ihmisille profeetan äänen välityksellä? Ilm.19:10
Meille adventisteille hyvä muistutus, adventisteistakin vain pieni osa pelastuu. - Exadventsitiparka
raamattu kirjoitti:
Ennen vedenpaisumusta Nooan esiintyminen toi kansalle sekä varoitussanomia,että pelastavan arkin.myöhemmin sai Joona tehtäväkseen tuomion ennustuksen saarnaamisen Niniven asukkaille.Näiden tehtyä parannuksen synneistään kaupungin tuomiota kykättiin.Kristuksen aikana juutalaiset kuulivat Johannes Kastajan kaikuvan huudon: Tehkää tie tasaiseksi Herralle, ja Messias ilmestyi,kuten hän ioli sanonut. Miten on sitten tänä aikana? Eikö selvän profeetallisen äänen pitäisi kuulua myös nykyaikana? Mikä estisi Jumalaa puhumasta nykyajan ihmisille profeetan äänen välityksellä? Ilm.19:10
Meille adventisteille hyvä muistutus, adventisteistakin vain pieni osa pelastuu."Eikö selvän profeetallisen äänen pitäisi kuulua myös nykyaikana? Mikä estisi Jumalaa puhumasta nykyajan ihmisille profeetan äänen välityksellä?"
Tässä olen kanssasi aivan samaa mieltä, juuri tätä Raamattu meille todistaa selkeästi. Siksi voimmekin hylätä kokonaan sen harhaoppisen ajatuksen että viimeinen "profetian lahja" olisi annettu yli puolitoista vuosisataa sitten, tai että yhden ihmisen kautta annettaisiin oppia koko kristikunnalle - sekin ajatus on Raamatun Hengen lahjoista antaman ilmoituksen vastainen. Noiden sanojesikin mukaisesti tuollainen opetus on ihan huuhaata.
Profetian Hengen lahja on totta TÄNÄKIN päivänä, ja jokaisena päivänä aina siihen asti kunnes Jumalan seurakunta täältä eräänä päivänä poistuu.
Aamen, tule Herra Jeesus. Exadventsitiparka kirjoitti:
"Eikö selvän profeetallisen äänen pitäisi kuulua myös nykyaikana? Mikä estisi Jumalaa puhumasta nykyajan ihmisille profeetan äänen välityksellä?"
Tässä olen kanssasi aivan samaa mieltä, juuri tätä Raamattu meille todistaa selkeästi. Siksi voimmekin hylätä kokonaan sen harhaoppisen ajatuksen että viimeinen "profetian lahja" olisi annettu yli puolitoista vuosisataa sitten, tai että yhden ihmisen kautta annettaisiin oppia koko kristikunnalle - sekin ajatus on Raamatun Hengen lahjoista antaman ilmoituksen vastainen. Noiden sanojesikin mukaisesti tuollainen opetus on ihan huuhaata.
Profetian Hengen lahja on totta TÄNÄKIN päivänä, ja jokaisena päivänä aina siihen asti kunnes Jumalan seurakunta täältä eräänä päivänä poistuu.
Aamen, tule Herra Jeesus.>>> Aamen, tule Herra Jeesus. >>
Miksi tulisi?
Jumalat pettävät aina.Jotenkin väsyttävää lukea nimimerkin bushmanni hokevan pitkin palstaa mantraansa, että "Jumalat pettävät aina".
Voin kertoa, että elävä Jumala ei petä. Olen tänä keväänäkin saanut kokea Jumalan väkevän käden johdatusta ja rukoilemaani asiaan nopeaa ja voimallista apua.
Jumalan vastauksia rukouksiin on kolme erilaista tyyppiä: kyllä, ei, kyllä mutta ei vielä nyt.Ja miten mantra "Jumalat pettävät aina" liittyy nimenomaisesti adventismista käytävään teologiseen keskusteluun?
totuusfriikki7678 kirjoitti:
Ja miten mantra "Jumalat pettävät aina" liittyy nimenomaisesti adventismista käytävään teologiseen keskusteluun?
>>> Ja miten mantra "Jumalat pettävät aina" liittyy nimenomaisesti adventismista käytävään teologiseen keskusteluun? >>>
Kappas, vanha ketju nostettu ylös ja kuinkas ollakaan, jälleen kerran profetiani osuivat oikeaan tismalleen, eli jumalat jäivät tulematta. Jokainen.
Jumalat pettävät aina -slogan kuuluu adventismiin tai mihin tahansa uskontoon, koska jumalat pettävät aina.
Kannattaa perehtyä historiaan, niin vaikka löytyy kirjoituksia, joissa jumalien kanssa on mennyt hetki hyvinkin, niin lopulta jumalat ovat aina pettäneet kannattajansa. Sellaisia ketkuja ne vain ovat ja sille on toki syynsä, jonka jätän nyt tässä paljastamatta, että en pahoita kenenkään mieltä, joka vielä uskoo johonkin jumalaan ja heidän mahdolliseen pettämättömyyteensä.
Adventtikirkon surkea alku johtui siitä, että jumalat pettävät aina. Seistiin pellolla suuren odotuksen kanssa ja mitään ei tapahtunut. Se on yleisin tapahtuma mikä jumalien kanssa tapahtuu, eli mitään ei tapahdu.
Sitten tälle pettymykselle, jonka jälleen kerran jumala aiheutti, piti keksiä selitys ja zimzalabim, uusi lahko oli syntynyt.
Charles Taze Russell, tuttu Jehovan todistajien alkuvaihelta, koki saman, eli jumalat pettivät hänetkin ja itser asiassa jokaisen lahkon pohjana on se, että jumala petti.
Kristinusko syntyi samasta syystä. Jeesuksen piti olla messias ja sepäs tapettiin, peevelin puuseppä ja uskoonsa ja jumalaansa pettyneet juutalaiset perustivat uuden lahkon jne jne jne jne.
Siksihän meillä on tuhansia kristillisia lahkoja, kun jumala on pettänyt niin monta kertaa, että aina pettymyksen selittämiseksi on pitänyt perustaa uusi lahko niiden, jotka eivät ole tajunneet pelin oikeaa juonta. Taas ne jotka ovat ymmärtäneet pelin juonen, ovat lähteneet taakseen katsomatta ja hylänneet pettävän jumalan ja jumalat ja alkaneet elää elämäänsä ilman mielikuvituskavereita.
- Näin.siinä.käy
"Aamen, tule Herra Jeesus."
Tämä on sama asia, kuin sille yhdelle kaverille tapahtui, joka oli kuullut eräältä teologilta, että hänen talonsa vierestä oli 2000 vuotta sitten kulkenut junayhteys. Kaveri oli ottanut kertomuksen niin todesta, että oli pakannut tavaransa ja jäänyt odottamaan sitä junan saapumista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619319Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492879Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja352671- 572551
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971955- 981872
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241826Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501361Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091227- 281211